Омасляване на капака на двигателя Форд Фокус mk1

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
taskforce
потребител
потребител
Мнения: 2
Регистриран: 24 авг 2015, 14:22
Местоположение: Трявна
Status: Извън линия

Омасляване на капака на двигателя Форд Фокус mk1

Мнение от taskforce » 24 авг 2015, 14:54

Здравейте на всички. Пиша за първи път във форума с един доста неприятен проблем. Имам омасляване върху капака на двигателя (снимките по-долу), който е 1.8 дизел 90 к.с. Омасляването е слабо, не е почнало да се стича, макар, че дори да го забърша с парцалче, след около 100-на км пак се появява около уплътненията. Въпроса ми е каква е тази кръгла част на капака ? Как се сваля тя от капака и какво уплътнение се поставя ? За какво е тази малка дупчица (оградената с червено на 1-та снимка) ? Колко би струвал евентуален ремонт и какво трябва да се смени ?

Благодаря.
1.jpg
2.jpg

kaio04
потребител
потребител
Мнения: 74
Регистриран: 15 фев 2011, 18:28
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8TD комби`99г.
Местоположение: Свищов
Status: Извън линия

Re: Омасляване на капака на двигателя Форд Фокус mk1

Мнение от kaio04 » 26 авг 2015, 10:07

Това е PCV клапан и свързва картерните газове със смукателната част на турбото. Вероятно гумената мембрана се е понацепила. Не знам дали тази мембрана се продава като отделна част от капака и как се сменя. Някои замазват със силикон и спират омасляването, но едва ли подобряват работата на мотора.

tushan
потребител
потребител
Мнения: 118
Регистриран: 25 фев 2007, 15:10
Модел на автомобила: Форд Мондео 2.2 тдци titanium 05
Местоположение: sofia
Status: Извън линия

Re: Омасляване на капака на двигателя Форд Фокус mk1

Мнение от tushan » 26 авг 2015, 20:44

Освен,че цапа няма да имаш никакъв друг проблем.

Потребителски аватар
taskforce
потребител
потребител
Мнения: 2
Регистриран: 24 авг 2015, 14:22
Местоположение: Трявна
Status: Извън линия

Re: Омасляване на капака на двигателя Форд Фокус mk1

Мнение от taskforce » 26 авг 2015, 21:20

Благодаря за точния отговор, а този PCV клапан дали ще го има в Мото-Пфое и каква би била неговата цена ? Интересно дали ако се сменя PCV клапана трябва да се сваля капака на двигателя или може да се смени без да се отваря ? Това омасляване ако се стече надолу по блока отива точно към най-дясната (4-та свещ), в следствие на това може ли да я повреди ?
Станаха малко много въпроси, но не съм много запознат с материята. Благодаря на двамата колеги за бързите отговори.

PavlinSH
потребител
потребител
Мнения: 49
Регистриран: 25 авг 2014, 09:34
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDDI 90hp
Status: Извън линия

Re: Омасляване на капака на двигателя Форд Фокус mk1

Мнение от PavlinSH » 07 окт 2015, 19:37

Аз също имам такова омасляване. Веднъж отворихме капака, но не видях да може да се сменя това уплътнение. Аз изобщо не видях такова де..

dobatavision
потребител
потребител
Мнения: 131
Регистриран: 21 окт 2013, 09:29
Модел на автомобила: Фокус mk1 1.8tddi 90hp ''00
Местоположение: гр.София
Status: Извън линия

Re: Омасляване на капака на двигателя Форд Фокус mk1

Мнение от dobatavision » 13 окт 2015, 00:55

И на моя капак е така но чак теч няма като се сетя при отворен капак забърсвам и толкова .
Дори и не сълзи просто има белег от масло.
smileys-car-driving

Потребителски аватар
le6o
потребител
потребител
Мнения: 167
Регистриран: 26 ное 2013, 11:00
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 tddi
Status: Извън линия

Re: Омасляване на капака на двигателя Форд Фокус mk1

Мнение от le6o » 13 окт 2015, 23:23

Слагай силикон и не го мисли. И при мен беше така, вече повече от година със силикон и няма оплаквания. Другия вариант е да смениш капака.

Поздрави

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 68 госта