Проблем с оборотите
-
- потребител
- Мнения: 100
- Регистриран: 06 фев 2015, 10:40
- Модел на автомобила: Ford Focus 2.0 GPL
- Status: Извън линия
Проблем с оборотите
Здравейте колеги,
от скоро взеха да стават някакви странни неща с колицата ми
Ford Focus mk2.5 2009 бензин 2.0L Duratec-HE Bi-Fuel (145PS) MI4
1. При студен двигател трябва леко повечко газ да подам, че иначе падат оборотите и най вероятно ще угасне.
2. В движение, при още незагрят двигател (под 90 градуса), при отпускане на съединителя и движение по инерция - оборотите падат много ниско (може би 700-800) и после скачат до към 1500 някъде и пак падат. И това циклично се повтаря докато не подам газ. При всяко падане до най ниската точка усещам голямо биене в педала на съединителя (и то доста сериосно).
Предполагам тези два проблема са свързани.
3. Другото е че при топло време (без значение дали колата е топла или студена) усещам че има някаква загуба на мощност. Около 20 градуса външна температура колата върви като ястреб. Не че не върви и при 30 градуса, ама я усещам че е малко по мудна.
4. А най странния проблем ми е че понякога не иска да запали - върти стартер, но не пали. Трябва да пробвам няколко пъти да въртя ключа. Този проблем е рядък (не става често, даже доста рядко). Още по рядко е когато запали след първоначален отказ - минава в някакъв режим на ниски обороти - около 500, лампата за акумулатора понякога премигва и двигателя се тресе. При подаване на газ няма мощ и често гасне. След още един опит за палене всичко е наред. Сменил съм акумулатора със Bosch Silver 74Ah 750A стартов ток.
Този последния проблем го прави когато колата все още не е истинала, но е престояла поне 20 минути. И не го прави винаги.
В момента съм опънат до стената финансово, та съм решил каквото мога да направя сам (с ваша помощ) това да е.
от скоро взеха да стават някакви странни неща с колицата ми

Ford Focus mk2.5 2009 бензин 2.0L Duratec-HE Bi-Fuel (145PS) MI4
1. При студен двигател трябва леко повечко газ да подам, че иначе падат оборотите и най вероятно ще угасне.
2. В движение, при още незагрят двигател (под 90 градуса), при отпускане на съединителя и движение по инерция - оборотите падат много ниско (може би 700-800) и после скачат до към 1500 някъде и пак падат. И това циклично се повтаря докато не подам газ. При всяко падане до най ниската точка усещам голямо биене в педала на съединителя (и то доста сериосно).
Предполагам тези два проблема са свързани.
3. Другото е че при топло време (без значение дали колата е топла или студена) усещам че има някаква загуба на мощност. Около 20 градуса външна температура колата върви като ястреб. Не че не върви и при 30 градуса, ама я усещам че е малко по мудна.
4. А най странния проблем ми е че понякога не иска да запали - върти стартер, но не пали. Трябва да пробвам няколко пъти да въртя ключа. Този проблем е рядък (не става често, даже доста рядко). Още по рядко е когато запали след първоначален отказ - минава в някакъв режим на ниски обороти - около 500, лампата за акумулатора понякога премигва и двигателя се тресе. При подаване на газ няма мощ и често гасне. След още един опит за палене всичко е наред. Сменил съм акумулатора със Bosch Silver 74Ah 750A стартов ток.
Този последния проблем го прави когато колата все още не е истинала, но е престояла поне 20 минути. И не го прави винаги.
В момента съм опънат до стената финансово, та съм решил каквото мога да направя сам (с ваша помощ) това да е.
-
- потребител
- Мнения: 100
- Регистриран: 06 фев 2015, 10:40
- Модел на автомобила: Ford Focus 2.0 GPL
- Status: Извън линия
Re: проблем със оборотите
За информация колата е взета февруари 2015. Сменени са въздушен филтър, масло + маслен филтър, ремъци, свещи, бобини (2 ngk + 2 febi), гарнитура на капака, акумулатор.
Днеска в обедната почивка взех та почистих ETB-то (Electronic Throttle Body). Не намерих спрей за карбуратори, взех универсален индустриален обезмасляващ. Дросела беше в много лошо състояние. Останаха съвсем леки петънца които няма как да изчистя. Събота или Неделя май пак ще отварям хем да го изчистя напълно, хем и IAC-а да сваля да видя и него.
Довечера като постине колата ще я тествам пак дали играят оборотите на инерция и дали бие в педала на съединителя.
Ресетнал съм PCM-а, нулирал съм му и адаптивните настройки. (имам ELM с ftdi чип и един таблет със инсталиран froscan)
Днеска в обедната почивка взех та почистих ETB-то (Electronic Throttle Body). Не намерих спрей за карбуратори, взех универсален индустриален обезмасляващ. Дросела беше в много лошо състояние. Останаха съвсем леки петънца които няма как да изчистя. Събота или Неделя май пак ще отварям хем да го изчистя напълно, хем и IAC-а да сваля да видя и него.
Довечера като постине колата ще я тествам пак дали играят оборотите на инерция и дали бие в педала на съединителя.
Ресетнал съм PCM-а, нулирал съм му и адаптивните настройки. (имам ELM с ftdi чип и един таблет със инсталиран froscan)
-
- потребител
- Мнения: 100
- Регистриран: 06 фев 2015, 10:40
- Модел на автомобила: Ford Focus 2.0 GPL
- Status: Извън линия
Re: проблем със оборотите
Май сам ще си пиша тука 
След чистенето на дросела, смея да твърдя, че проблем 2 е решен. За първия още не съм сигурен. Оправи се и друг проблем, който мислех, че не е проблем (1ва скорост ми беше леко спъната).
За номер 3 ще чакам да се постопли
Днеска отново ми направи номер с паленето. Това не мога по никакъв начин да си го обясня. Имам една грешка B2086 - rear window lockout indicator short to battery
Това е от dfdm (driver front door module)
Някой може ли да ми помогне с информация къде се намира този модул? Нищо не мога да намеря из интернет, а не ми се разглобява наред. Имам някакви съмнения че това укъсяване може да прецаква паленето
Имам и друг въпрос - имам ли клапан за въздух на празен ход? Не можах да го намеря по двигателя.

След чистенето на дросела, смея да твърдя, че проблем 2 е решен. За първия още не съм сигурен. Оправи се и друг проблем, който мислех, че не е проблем (1ва скорост ми беше леко спъната).
За номер 3 ще чакам да се постопли

Днеска отново ми направи номер с паленето. Това не мога по никакъв начин да си го обясня. Имам една грешка B2086 - rear window lockout indicator short to battery
Това е от dfdm (driver front door module)
Някой може ли да ми помогне с информация къде се намира този модул? Нищо не мога да намеря из интернет, а не ми се разглобява наред. Имам някакви съмнения че това укъсяване може да прецаква паленето
Имам и друг въпрос - имам ли клапан за въздух на празен ход? Не можах да го намеря по двигателя.
-
- потребител
- Мнения: 100
- Регистриран: 06 фев 2015, 10:40
- Модел на автомобила: Ford Focus 2.0 GPL
- Status: Извън линия
Re: проблем със оборотите
Колеги, някой може ли да ми помогне с информация за IAC клапана - имам ли такъв, как трябва да излгежда и къде да го търся?
Нищо не разбирам от такива неща, но доколкото четох идеята е да се направи байпас на въздуха от преди дросела до след дросела. Аз не виждам такова нещо. Единственото което намерих е едно маркуче от кутията на филтъра до капака на двигателя. Странното е че ако от там взема въздух, то той ще е преди филтъра.
Другото което е - за тази грешка B2086 - rear window lockout indicator short to battery
Когато от шофьорската врата включа този "rear window lockout" (заключването на управлението на задните прозорци), светва му лампичката и не дава грешка. Дали е фатална тази грешка, при условие че излиза само при пускане на тест на модула, а не при обикновена проверка за грешки.
Нищо не разбирам от такива неща, но доколкото четох идеята е да се направи байпас на въздуха от преди дросела до след дросела. Аз не виждам такова нещо. Единственото което намерих е едно маркуче от кутията на филтъра до капака на двигателя. Странното е че ако от там взема въздух, то той ще е преди филтъра.
Другото което е - за тази грешка B2086 - rear window lockout indicator short to battery
Когато от шофьорската врата включа този "rear window lockout" (заключването на управлението на задните прозорци), светва му лампичката и не дава грешка. Дали е фатална тази грешка, при условие че излиза само при пускане на тест на модула, а не при обикновена проверка за грешки.
- synthez 3D
- Потребител
- Мнения: 1749
- Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
- Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008, - Местоположение: Г.Оряховица
- Status: Извън линия
Re: проблем със оборотите
Нямаш клапан за празен ход. Дроселовата клапа е електронна и се управляв от ECU-то, което преценява какви да са ниските обороти. Добре си направил като си изчистил дросела, но обърни повече внимание на задната му част и ръба на самата клапата. Всичко трябва да е перфектно чисто. В кутията на филтъра има една дунапренова гъбичка, която филтрира маслените пари от отдушника, която също трябва да се провери в какво състояние е. За паленето, не мога да предположа, но едва ли е от грешката в заключването на задните прозорци. Ако грешката я няма в менюто на бордовия компютър, значи не е фатална и може да караш без проблем. И между другото, щом колата е на газ, провери си хлабините на клапаните, защото, ако не са в нормите (което е много вероятно) може проблемите в работата на двигателя да са и от това.
-
- потребител
- Мнения: 100
- Регистриран: 06 фев 2015, 10:40
- Модел на автомобила: Ford Focus 2.0 GPL
- Status: Извън линия
Re: проблем със оборотите
Ами аз изкарах целия дросел и го изчистих отвсякъде. То от външната страна си беше чисто, само вътре беше голяма чернилка. Свалих го пак, като поизчистих и ръба на клапата, но самия метал е потъмнял на места, това мисля няма да мога да го изчистя.
След интервенцията не мога да се оплача от двигателя, но да не казвам голяма дума.
В кутията на филтъра мисля че знам за какво приказваш. Едно маркуче от двигателя влиза там в долния ляв ъгъл. Има нещо като гнездо, но там няма нищо. Предполагам там трябва да е била дунапреновата гъбичка. Мога ли да изрежа някакъв дунапрен и да сложа? Или се продава такова нещо?
Клапани не ми се бутат - ще се ходи при майстор.
Нещо друго трабва ли да зачистя? MAP? датчици някакви?
След интервенцията не мога да се оплача от двигателя, но да не казвам голяма дума.
В кутията на филтъра мисля че знам за какво приказваш. Едно маркуче от двигателя влиза там в долния ляв ъгъл. Има нещо като гнездо, но там няма нищо. Предполагам там трябва да е била дунапреновата гъбичка. Мога ли да изрежа някакъв дунапрен и да сложа? Или се продава такова нещо?
Клапани не ми се бутат - ще се ходи при майстор.
Нещо друго трабва ли да зачистя? MAP? датчици някакви?
- synthez 3D
- Потребител
- Мнения: 1749
- Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
- Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008, - Местоположение: Г.Оряховица
- Status: Извън линия
Re: проблем със оборотите
Този филтър на маслените пари е от дунапрен, но не всеки дунапрен е пропусклив в достатъчна степен. Може да пробваш да си изрежеш филтъра и сам, но ако искаш оригиналния можеш да го поръчаш от МП. Номерът е 1694449 и е на цена от 4,64лв.

На картинката е 6А631 и е ограден в зелено.
Нямаш нищо друго,което да може да се чисти по лесен начин. Казваш, че клапаните не ти се бутат, но самата проверка на хлабините не е скъпа и сложна, а може да ти даде информация за състоянието и дали има проблем с тях. Не е необходимо да ги регулираш, а просто да ги провериш.

На картинката е 6А631 и е ограден в зелено.
Нямаш нищо друго,което да може да се чисти по лесен начин. Казваш, че клапаните не ти се бутат, но самата проверка на хлабините не е скъпа и сложна, а може да ти даде информация за състоянието и дали има проблем с тях. Не е необходимо да ги регулираш, а просто да ги провериш.
-
- потребител
- Мнения: 100
- Регистриран: 06 фев 2015, 10:40
- Модел на автомобила: Ford Focus 2.0 GPL
- Status: Извън линия
Re: проблем със оборотите
Големи благодарности на synthez 3D!
Как ли не го търсих това дунапренче из интернет и нищо не намерих. За МП не се сетих.
Клапаните не ми се бутат сам. Идеята ми е сам да бутам каквото мога, че другия месец дъщеричката я чака рожден ден и кръщене, та в момента не ми се дават пари по колата.
Въпроса ми за почистването беше един вид "какво да кажа на майстора да зачисти и да провери", та да не ходя сто пъти.
Как ли не го търсих това дунапренче из интернет и нищо не намерих. За МП не се сетих.
Клапаните не ми се бутат сам. Идеята ми е сам да бутам каквото мога, че другия месец дъщеричката я чака рожден ден и кръщене, та в момента не ми се дават пари по колата.
Въпроса ми за почистването беше един вид "какво да кажа на майстора да зачисти и да провери", та да не ходя сто пъти.
- synthez 3D
- Потребител
- Мнения: 1749
- Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
- Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008, - Местоположение: Г.Оряховица
- Status: Извън линия
Re: проблем със оборотите
Няма друго за чистене. MAP сензора е на много забутано място и без сваляне на смукателния колектор не може да се достигне, така че и майстор да го прави, трябва доста да се разглобява а не е сигурно, че има проблем с него.
-
- потребител
- Мнения: 100
- Регистриран: 06 фев 2015, 10:40
- Модел на автомобила: Ford Focus 2.0 GPL
- Status: Извън линия
Re: проблем със оборотите
Ако ми беше по наблизо от почерпки нямаше да се отървеш!
Мерси много за номера на това дунапренче. В мотопфое че чудеха за какво става дума докато не им дадох номера. То и като им го дадох пак се чудеха, та ще ми поръчват, че го нямало в България
А тази схема на въздушния филтър от някой софтуер ли е? Голям зор ми е да търся нещо по колата. Много ще съм благодарен на малко информация откъде се намират такива схеми?
Мерси много за номера на това дунапренче. В мотопфое че чудеха за какво става дума докато не им дадох номера. То и като им го дадох пак се чудеха, та ще ми поръчват, че го нямало в България

А тази схема на въздушния филтър от някой софтуер ли е? Голям зор ми е да търся нещо по колата. Много ще съм благодарен на малко информация откъде се намират такива схеми?
- synthez 3D
- Потребител
- Мнения: 1749
- Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
- Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008, - Местоположение: Г.Оряховица
- Status: Извън линия
Re: проблем със оборотите
Това е схема от Microcat Ford Europe http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 8&start=40, която си е оригиналната програма на Форд за части. От известно време май няма нови версии, защото въведоха Ford Etis http://ffclub.ru/topic/346573/, но не съм сигурен. Аз ползвам една стара версия на Microcat от 2011 година.
А дунапренчето наистина го няма в България. И аз го чаках две седмици, когато исках да го сменя на предишния С-МАХ. Ако имаш номерата на частите можеш да ги проверяваш на сайта на МП дали са налични и каква им е цената на този линк:http://fakturi.motopfohe.bg/chasti/ReportPage.jsp
А дунапренчето наистина го няма в България. И аз го чаках две седмици, когато исках да го сменя на предишния С-МАХ. Ако имаш номерата на частите можеш да ги проверяваш на сайта на МП дали са налични и каква им е цената на този линк:http://fakturi.motopfohe.bg/chasti/ReportPage.jsp
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 20 госта