Focus 1.8 tdci трудно пали сутрин

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
ted9281
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 30 сеп 2015, 13:35
Модел на автомобила: Ford Focus
Местоположение: София
Status: Извън линия

Focus 1.8 tdci трудно пали сутрин

Мнение от ted9281 » 30 сеп 2015, 13:57

Здравейте колеги,

от скоро и аз съм в клуб форд - купих си фокус мк1 1.8 tdci преди няма и месец. До сега всичко беше ок, но преди 2-3 дни започна да пали много трудно сутрин, а температурите не са кой знае колко ниски. Индикатора за подгряващите свещи светва за по-малко от секунда при първия контакт, и при запалване прихълцва няколко пъти. Днес запали от първия път, но вчера я мъчих доста. Някакви идеи какво да гледам и от какво може да е проблема?

благодаря предварително :)

Потребителски аватар
ieiei
потребител
потребител
Мнения: 389
Регистриран: 11 май 2007, 12:50
Модел на автомобила: Ford
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Focus 1.8 tdci трудно пали сутрин

Мнение от ieiei » 30 сеп 2015, 14:51

Сменен ли е горивния филтър?

ted9281
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 30 сеп 2015, 13:35
Модел на автомобила: Ford Focus
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Focus 1.8 tdci трудно пали сутрин

Мнение от ted9281 » 30 сеп 2015, 16:32

Напълно обслужена е. Филтри, масла, ролки... от-до.

Потребителски аватар
ieiei
потребител
потребител
Мнения: 389
Регистриран: 11 май 2007, 12:50
Модел на автомобила: Ford
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Focus 1.8 tdci трудно пали сутрин

Мнение от ieiei » 30 сеп 2015, 16:41

Диагностика ,при човек ,който разбира.

Че гасне ( и ,ако после не светва подгрева) е добре.
Ако имаш мултицет виж ,колко показва акумулатора при "първо" стартиране.

ted9281
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 30 сеп 2015, 13:35
Модел на автомобила: Ford Focus
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Focus 1.8 tdci трудно пали сутрин

Мнение от ted9281 » 30 сеп 2015, 17:51

Току що се връщам от сервиз. Единият от маншоните за тръбите от intercooler-a към двигателя е протъркан и е за смяна. Акумулатора е добре, зарежда перфектно. Единствено откриха, че дюзата на третия цилиндър не впръсква колкото останалите. Препоръчаха ми да си купя добавка на Bardahl - Common rail diesel additif - Препарат за подобряване на дизела за Common rail, Bar-1072. Казаха ми при следващото пълно зареждане на резервоара да сипя добавката и до 300-350 КМ трябва да се прочисти дюзата.

Потребителски аватар
ieiei
потребител
потребител
Мнения: 389
Регистриран: 11 май 2007, 12:50
Модел на автомобила: Ford
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Focus 1.8 tdci трудно пали сутрин

Мнение от ieiei » 01 окт 2015, 08:31

http://avto-masla.eu/pro-tec-common-rai ... otect.htmlTова съм слагал в няколко автомобила и доказано работи.Задължително да се "изгори" в 1 пътуване.В някои сервизи имат машина ,която го подава ( само него) към двигателя.
Вероятно дюзата е в рамката на "корекция" и едва ли проблема с паленето е от нея.Ако пада налягането при старт щяха да го видят при диагностиката.

Потребителски аватар
MapTo_D
потребител
потребител
Мнения: 1210
Регистриран: 01 ное 2008, 11:51
Модел на автомобила: С колелото
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Focus 1.8 tdci трудно пали сутрин

Мнение от MapTo_D » 01 окт 2015, 16:26

Още не е толкова студено, но може да провериш и подгревните свещи, щом 'прихълцва' може и да са заминали 2-3-4 броя...

focusnik
потребител
потребител
Мнения: 17
Регистриран: 27 фев 2010, 17:17
Модел на автомобила: Ford focus 1.8tdci
Status: Извън линия

Re: Focus 1.8 tdci трудно пали сутрин

Мнение от focusnik » 03 окт 2015, 16:28

Здравей колега ! Със същия проблем (същият автомобил) съм и аз трудно палене сутрин ! Вече 3 година е така ,като паднат тепературите ,се чудя дали ще запаля ,но досега не ме е оставал ;) Има много теми изписани в форума и сигурно много колеги няма да ти отговорят в тази тема ,заради това . Мой съвет след толкова премеждия с фокуса е първо да провериш акумулатора ,след това подгревните свещи и тогава вече инжекторите (дюзите) само че в добър сервиз с подходяща апаратура . Виждам че си от София ,ще имаш избор от доста сервизи потърси във форума . Ако са инжекторите не се шашкай ремонтират се ,правил съм ги 4те преди 4 години ,лошото е че сега пак едната е за правене и преполагам от там идва и моят проблем с паленето ! Пиши като намериш твоето решение .

ted9281
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 30 сеп 2015, 13:35
Модел на автомобила: Ford Focus
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Focus 1.8 tdci трудно пали сутрин

Мнение от ted9281 » 03 окт 2015, 17:25

Чакам да ми докарат маншоните за интеркуулъра и като я закарам да ги слагат ще проверят свещите. Дано да е от тях, защото като проверих цените за рециклирани дюзи ми се завъртя малко свят, особено след като разбрах за целия филм с това двигателя да си забравя номерата на дюзите и да трябва да бъдат обучавани. Поне от сервиза в който ходя ми казаха, че моите дюзи не са такива и не би трябвало да е от тях проблема. Тези дни ще пиша какво съм открил.

Мерси за мненията :)

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2043
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Focus 1.8 tdci трудно пали сутрин

Мнение от OgiDogi » 03 окт 2015, 19:08

ted9281 написа:... особено след като разбрах за целия филм с това двигателя да си забравя номерата на дюзите и да трябва да бъдат обучавани...
Информацията ти е малко ЕЖК (една жена каза). Дюзите нямат номера, а кодове. Тези кодове се генерират от стенда, на който се проверява дюзата и в тях е кодирана информация, нужна на компютъра за правилното управление. Ремонтираш дюза - старият код вече не е валиден, тъй като дюзата е с нови параметри. С течение на времето, при работа тези параметри се променят и в един момент компютърът не успява да се справи с управлението, на което някой умник може да казва, че е "забравил номера на дюзата".
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
MapTo_D
потребител
потребител
Мнения: 1210
Регистриран: 01 ное 2008, 11:51
Модел на автомобила: С колелото
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Focus 1.8 tdci трудно пали сутрин

Мнение от MapTo_D » 03 окт 2015, 21:05

Хахаха, тоя филм с кодовете го имах преди 2 седмици, както карах и оп, подгрева започна да мига и разбира се авариен режим. Върви ама не както трябва. Гася, давам контакт и подгрева почва да мига още преди да запаля, Тишо /DTM/ предположи, че може да си е загубила кодовете, в един сервиз след диагностика стигнаха до тоя извод и ми викат 40 лв на дюза, свалят се, слагат се на стенд ала-бала, след 2 дни трябва да ходя до Сф, а те ми викат след 2 седмици ела, че няма свободен час. И така аз вечерта стигам до Тишо, закачаме я колата на лаптопа му, виждаме, че кодовете ги няма...обаче на капака на ангренажа има лепенка, където ги пише тия кодове, и ги въвеждаме за 5 мин на лаптопа и Оооо, лампата спря да мига и всичко заспа...та така с тия кодове, гледай да не те плъзнат по пързалката..

Потребителски аватар
Didibao
потребител
потребител
Мнения: 1769
Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
Модел на автомобила: Focus ST170
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Focus 1.8 tdci трудно пали сутрин

Мнение от Didibao » 04 окт 2015, 14:01

На тази кола въобще не може да прочетете кодовете които в момента са въведени.

Sent from my LG-D802 using Tapatalk
Изображение

focusnik
потребител
потребител
Мнения: 17
Регистриран: 27 фев 2010, 17:17
Модел на автомобила: Ford focus 1.8tdci
Status: Извън линия

Re: Focus 1.8 tdci трудно пали сутрин

Мнение от focusnik » 04 окт 2015, 17:40

Didibao написа:На тази кола въобще не може да прочетете кодовете които в момента са въведени.
Не те разбирам колега ,кодовете са написани на самата дюза .


Sent from my LG-D802 using Tapatalk

Потребителски аватар
ieiei
потребител
потребител
Мнения: 389
Регистриран: 11 май 2007, 12:50
Модел на автомобила: Ford
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Focus 1.8 tdci трудно пали сутрин

Мнение от ieiei » 04 окт 2015, 20:28

Диагностиката не ги вижда,и ако е рециклиран ,кода е друг.

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: Focus 1.8 tdci трудно пали сутрин

Мнение от specialista » 05 окт 2015, 21:36

Какъвто и да е кода ти не виждаш какъв код вижда компютъра.
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

Потребителски аватар
Didibao
потребител
потребител
Мнения: 1769
Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
Модел на автомобила: Focus ST170
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: RE: Re: Focus 1.8 tdci трудно пали сутрин

Мнение от Didibao » 05 окт 2015, 22:10

specialista написа:Какъвто и да е кода ти не виждаш какъв код вижда компютъра.
Точно това имам в предвид, че независимо какъв код е въведен не може да се прочете от компа актуалния въведен код.

Sent from my LG-D802 using Tapatalk
Изображение

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: Focus 1.8 tdci трудно пали сутрин

Мнение от specialista » 05 окт 2015, 23:04

Да,така е.
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

focusnik
потребител
потребител
Мнения: 17
Регистриран: 27 фев 2010, 17:17
Модел на автомобила: Ford focus 1.8tdci
Status: Извън линия

Re: RE: Re: Focus 1.8 tdci трудно пали сутрин

Мнение от focusnik » 06 окт 2015, 10:10

Didibao написа:
specialista написа:Какъвто и да е кода ти не виждаш какъв код вижда компютъра.
Точно това имам в предвид, че независимо какъв код е въведен не може да се прочете от компа актуалния въведен код.

Sent from my LG-D802 using Tapatalk
Тогава предполагам ,че трябва да се свалят всички инжектори ,да се закачат на стенд и да им се генерират нови кодове ,които после да се използват за въвеждане в компютъра на колата ли ?
След тест за обратната нафта ,който показа че единият инжектор връща много гориво ,смених му клапанчето без разпръсквача и сега не връща нафта и не съм въвеждал никакви кодове ,колата пали добре сутрин и не минава в авариен режим .

Потребителски аватар
ieiei
потребител
потребител
Мнения: 389
Регистриран: 11 май 2007, 12:50
Модел на автомобила: Ford
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Focus 1.8 tdci трудно пали сутрин

Мнение от ieiei » 06 окт 2015, 10:31

Тоя код означава някаква дребна корекция в/у готовата карта.Едва ли след ххх км е актуална.
При смяна на калпан + разпръсквач се генерираа нов код и поне в началото вероятно има някакъв положителен ефект

Потребителски аватар
addition
потребител
потребител
Мнения: 398
Регистриран: 14 ное 2007, 17:35
Модел на автомобила: Focus C-Max 2.0 TDCI '04 Ghia
Местоположение: София, Монтана
Status: Извън линия

Re: Focus 1.8 tdci трудно пали сутрин

Мнение от addition » 06 окт 2015, 11:35

Значи когато се сменят само клапани на дюзите, не се генерира код, а когато се сменят разпръсквачи, се генерира нов код, така ли?
А на стенда ли се разбира кое от двете и дали и двете трябва да се сменят?

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 59 госта