Трудно палене на Focus TDCI

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
mustang94
потребител
потребител
Мнения: 162
Регистриран: 22 апр 2015, 17:37
Модел на автомобила: Mondeo Mk4 2.0TDCi 130hp
Местоположение: Белене
Контакти:
Status: Извън линия

Трудно палене на Focus TDCI

Мнение от mustang94 » 02 ное 2015, 13:41

Здравейте колеги! Днеска ходих да сменям летни бутуши със зимни. Слизам в гаража пробвам да пала... върти слабичко и едвам запали. Пушеше малко бяло ама като си поработи малко на място и спря! Имаше си го и типичната лютива миризма. И даже не беше толкова студено... 5-6 градуса да е било. Така... акумулатора го оставям най-последен като причина, тъй като е нов на месце Exide 74Ah и 680 пусков ток... много ме съмняват подгряващите свещи и релето за тях. Направи ми впечетление, че като се качих да го паля и като дадох на контакт лампата на таблото за подгрева светна за няколко секунди и угасна. Не съм имал дизел до сега, но като съм се возил в други дизели и съм забелязал, че лампата за подгрева свети повечко. И мисля, че просто релето или там каквото ги спира ги спира твърде рано.. или самите подгряващи свещи да са си отишли. Някакви предложения за някое тестче да ме насочи към проблема?

ЕДИТ: Само да добавя, че 2,3 пъти от както имам колата като запаля колата и мигат лампата за подгрева и като я угася и запаля пак всичко си идва на мястото. Обаче при тези случаи колата си работеше супер!

Потребителски аватар
MapTo_D
потребител
потребител
Мнения: 1210
Регистриран: 01 ное 2008, 11:51
Модел на автомобила: С колелото
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Трудно палене на Focus TDCI

Мнение от MapTo_D » 02 ное 2015, 14:13

Отиди да я закачат на една диагностика да видят какви грешки е набила. Индикатора за подгрева не трябва да мига като е стартирана колата. Иначе лампата наистина гасне много бързо, в най-големите студове се е задържала максимум 3 секунди, нормално за около секунда и гасне, след още 3-4 секунди се чува самото реле като изключи. Доколкото знам свещите продължават да греят още известно време и при запален двигател. А това, че върти мудно - една профилактика на стартера няма да е излишна, моя беше така муден миналите зими, скоро му правих профилактика, понеже отказа да върти изобщо, имаше заминали четки и още нещо, не струва скъпо, но ефекта е поразителен. Най-трябва да те притеснява това мигане на подгрева след стартиране...

Потребителски аватар
mustang94
потребител
потребител
Мнения: 162
Регистриран: 22 апр 2015, 17:37
Модел на автомобила: Mondeo Mk4 2.0TDCi 130hp
Местоположение: Белене
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Трудно палене на Focus TDCI

Мнение от mustang94 » 02 ное 2015, 14:21

Еми аз още тогава се бях позаинтересувал за мигане и бях прочел, че може би изгоряла свещ. Във форума бях гледал и за дузю ама аз нямам загуба на мощност или никаква друга промяна на работата на двигателя докъто мига лампата. Ама от както имам колата никога не съм чувал това прословуто реле за подгрева. Пък тя мигането си го направи 2-3 пъти само и отдавна на е мигала. Сега като запали едвам не е мигала. Ама не съм знаел, че трябва да се чака и след изгасването на лампата, аз веднага след като гаси лапмата и паля.
Последна промяна от mustang94 на 02 ное 2015, 14:34, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
MapTo_D
потребител
потребител
Мнения: 1210
Регистриран: 01 ное 2008, 11:51
Модел на автомобила: С колелото
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Трудно палене на Focus TDCI

Мнение от MapTo_D » 02 ное 2015, 14:26

Релето, ако не се заслушаш няма да го чуеш. Най-лесно ще разбереш, че изключва като оставиш леко вратата отворена, гледай си плафона, като дадеш на контакт светлината ще отслабне, при изключване на релето ще се усили. При изгоряла свещ подгрева няма да ти мига. Прави го, когато нещо с инжекторите не е наред, за това препоръчах и да се закачи да се види какви грешки е набила. Щом имаш и гараж може на първо време сам да си направиш теста за обратната нафта, има писано, ако не намериш напиши в гугъл и ще разбереш как става, така лесно ще установиш, ако имаш проблем с някой от инжекторите.

Потребителски аватар
mustang94
потребител
потребител
Мнения: 162
Регистриран: 22 апр 2015, 17:37
Модел на автомобила: Mondeo Mk4 2.0TDCi 130hp
Местоположение: Белене
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Трудно палене на Focus TDCI

Мнение от mustang94 » 02 ное 2015, 15:52

Чух го в гаража с отворена врата... сега оставих колата вънка да видя после като стане студено дали ще запали без проблем ако изчакам да загрява докъто релето не спре. Пък за грешките трябва да ходя чак до плевен в МП да я закачат! От другия Форд Форум бях чел една тема за същото мигане на лампата за подгряващите свещи(за Мондео Мк3 става въпрос там)... без загуба на мощност, както при мен. Обаче на колегата му го прави доста често и се оказа ЕГР.

Също така там колегата petermitkov споменава:
Ако са прецакани инжекторите обикновенно го прави при натоварване т.е. да си настъпил яко газта.
Тогава компа вижда че няма налягане и го вкарва в авариен режим.
Т.е. при тебе може и да не са инжектори.
Най-добре е да се закачи и да види каква грешка дава.
Ако някой инжектор е изгубил кода си двигателя винага ще бачка много зле или дори няма да пали.

п.п. горе долу на какви обороти го прави този номер.

Темата
Като я изцеждам до край, не мига... за 6 месеца е мигала само 2 пъти... и то веднага след палене. Не докъто карам или нещо такова. Сега я пробвах, с цел да предизвикам мигането, всички скорости изредих до 5 с педал до ламарината и нищо.

Потребителски аватар
MapTo_D
потребител
потребител
Мнения: 1210
Регистриран: 01 ное 2008, 11:51
Модел на автомобила: С колелото
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Трудно палене на Focus TDCI

Мнение от MapTo_D » 02 ное 2015, 16:30

Да, само че темата там е за Мондео от 2006-та с ел. ЕГР клапан, който е малко по-различен от нашите. Но все пак автомобила е твой, ти решаваш. До сега щеше да си направил 5 пъти теста за обратната нафта да видиш на къде са инжекторите. Другото е да свалят стартера, да го почистят и да сменят ако има нещо за смяна, ако си сигурен, че батерията е напълно изправна. И без да чакаш релето, автомобила ти трябва да пали много лесно...ако всичко е наред. А за грешки може да бъде закачена и в друг сервиз, в който разполагат с някаква апаратура... Успех.

Потребителски аватар
mustang94
потребител
потребител
Мнения: 162
Регистриран: 22 апр 2015, 17:37
Модел на автомобила: Mondeo Mk4 2.0TDCi 130hp
Местоположение: Белене
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Трудно палене на Focus TDCI

Мнение от mustang94 » 02 ное 2015, 16:40

Аз знам за теста ама проблема, е че малко ме е страх да барам! :( А пък в града няма сервиз с апаратура за да я закача.

Потребителски аватар
mustang94
потребител
потребител
Мнения: 162
Регистриран: 22 апр 2015, 17:37
Модел на автомобила: Mondeo Mk4 2.0TDCi 130hp
Местоположение: Белене
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Трудно палене на Focus TDCI

Мнение от mustang94 » 03 ное 2015, 11:51

Сутринта в 6:30 слязах да пална колата, оставих да се подгрее по дълко тоя път и запали от раз... отидох до майстора и човека ме върна и каза, че трябва наистина да се закачи да се видят грешките. Казам му че check engine-a не ми свети, но според него това не било много надеждно и въпреки, че не светело пак можело да има грешки. Каза, че без да проверим с уред, можем да сменяме неща на поразия докъто не фалирам :D Еми сега остава да ми се отвори работа до Русе или Плевен да отида направо на МП. А за мигането каза, че съм имал слаб контакт на свещите... търка нещо там и каза, че няма да имам проблем вече!

Забравих да спомена, че закачихме някакво китайче ама нищо не показа! Бях чел във форума, че на тези уреди не трябва да им се вярва много много...

antubis
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 18 юни 2014, 13:29
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDCI 2004
Status: Извън линия

Re: Трудно палене на Focus TDCI

Мнение от antubis » 05 ное 2015, 15:30

TDCI и бял дим ... напомня ми на моя TDCI и белия дим, който излизаше когато го палех. Аз също сменях подгревните свещи, но не помогна. В последствие се оказаха дюзи - всичките. Отиди в някой сервиз да ти направят анализ.

Потребителски аватар
mustang94
потребител
потребител
Мнения: 162
Регистриран: 22 апр 2015, 17:37
Модел на автомобила: Mondeo Mk4 2.0TDCi 130hp
Местоположение: Белене
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Трудно палене на Focus TDCI

Мнение от mustang94 » 06 ное 2015, 10:41

Еми другата събота съм на изпит ама не знам дали МП бачкат в събота. Някой ако знае?

Потребителски аватар
mustang94
потребител
потребител
Мнения: 162
Регистриран: 22 апр 2015, 17:37
Модел на автомобила: Mondeo Mk4 2.0TDCi 130hp
Местоположение: Белене
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Трудно палене на Focus TDCI

Мнение от mustang94 » 22 ное 2015, 12:40

Вчера бях на Русе закачиха го в МП, но нищо не показа. Обаче.... на връщане докъто изпреварвах колата придръпна и почна да мига пак подгрева на свещи. И нямаше никаква тяга. На 4, 2000rpm с педала на газта до ламарината и не ще над 80km/h :( Направо ми се дорева като знам сега какви суми съм чел из форума. Спрях край пътя угасих я и се оправи, засега пак си тегли, ама съм убеден, че ще го нарпави пак. Из форума има всякаква кръноречива иформация и се бъркам още повече... В Плевен разбрах, че имало някакъв дето му викали Сърбина и правел дюзи на тънка цена ама били за TDDi мотора, за TDCi някой ходил ли е при него. Също така четох, че в Пловдив има имало хубав сервиз за дюзи. При МП за смяна на дюзи няма как да стане просто да ходя.... 2500-3000лв четох пак във форума. Сега финансово съм зле и няма откъде да изкарам 900-1000лева за ремонт, така ще мисля поне още някой друг месец да я карам така, ще е фатално ли или да я спирам в гаража за сега?

Потребителски аватар
MapTo_D
потребител
потребител
Мнения: 1210
Регистриран: 01 ное 2008, 11:51
Модел на автомобила: С колелото
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Трудно палене на Focus TDCI

Мнение от MapTo_D » 22 ное 2015, 18:01

Ами ако са тръгнали инжекторите - няма да е фатално, но ще е опасно. Представи си ситуация - изпреварваш, авариен режим, губиш мощност и...да сещаш се какво може да се случи. Колега от Варна с Мондео имаше проблем с инжекторите и авариен режим и кара така сигурно около година, беше свикнал, мачка я, като светне подгрева изобщо не спирал, гаси и пали в движение...но като цяло не е готино, аз карах така около 3-4 седмици, започна все по-често да го прави проблема и влезе в бокса за един ден и се разделих с около 900 лв...

Потребителски аватар
mustang94
потребител
потребител
Мнения: 162
Регистриран: 22 апр 2015, 17:37
Модел на автомобила: Mondeo Mk4 2.0TDCi 130hp
Местоположение: Белене
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Трудно палене на Focus TDCI

Мнение от mustang94 » 22 ное 2015, 22:30

А за тези 900лева ти ремонтираха дюзите или ти сложиха нови?

Потребителски аватар
MapTo_D
потребител
потребител
Мнения: 1210
Регистриран: 01 ное 2008, 11:51
Модел на автомобила: С колелото
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Трудно палене на Focus TDCI

Мнение от MapTo_D » 23 ное 2015, 08:22

Подмениха едни клапанчета, които най-често дефектират. Твоят проблем може и да е друг, за това е добре първо да се направи теста обратната нафта /той сам по себе си е доста показателен/ и след това да се мисли за друго.

Потребителски аватар
mustang94
потребител
потребител
Мнения: 162
Регистриран: 22 апр 2015, 17:37
Модел на автомобила: Mondeo Mk4 2.0TDCi 130hp
Местоположение: Белене
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Трудно палене на Focus TDCI

Мнение от mustang94 » 23 ное 2015, 14:43

Сега се връщам от МП Плевен. Отидох, закачи колата към лаптопа гледа и вика, дюзи или ГНП. Извади 4 епроветки и направи теста с обратната нафта. Вика момче дюзите са ти перфектни остава ГНП или горивния филтър. Обясних му, че още не съм сменял горивен филтър, тъй като още има 2-3к км оставащи, той вика да съм го сменял и ако проблема още си го има да търся да ми правят ГНП-то. Така и така бях там отскочих и до Bosch, човека там ме върна и ми каза, че няма смисъл да сме го закачали на стенд-а защото можело да ме залъже. И ме посъветва смяна на филтър, веднага ми предложиха някакъв Connect за 47лв, не съм чувал такава марка и отказах. Много ми се искаше MANN ама такива не предлагаха. Утре съм при майстора за смяна на филтър и да видим как ще е тогава.

ЕДИТ: Отношението и в двата сервиза беше много добро. Даже като исках от МП да поръчвам филтър човека ми вика недей от тука, че много скъпо ги продаваме... :D

Потребителски аватар
MapTo_D
потребител
потребител
Мнения: 1210
Регистриран: 01 ное 2008, 11:51
Модел на автомобила: С колелото
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Трудно палене на Focus TDCI

Мнение от MapTo_D » 23 ное 2015, 15:29

Аз за това ти препоръчах да си направиш теста още преди седмици. Започва се винаги с най-лесното и безболезненото. Дано като смениш готивния филтър проблема да изчезне. На ГНП-то не знам какво може да и е, комън рейла рядко страдат от проблеми в помпата. Помня за случаи, при които причината беше някакъв датчик, на коляновия вал или някакъв друг, не се сещам точно за кой. Но смени филтъра и покарай така и виж какво ще се случва. В краен случай я остави, да я закачат и да я покарат, да гледат живи данни и да се молят да влезе тогава в авариен режим за да се види какво точно става. Успех.

Потребителски аватар
ieiei
потребител
потребител
Мнения: 389
Регистриран: 11 май 2007, 12:50
Модел на автомобила: Ford
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Трудно палене на Focus TDCI

Мнение от ieiei » 23 ное 2015, 16:23

, тъй като още има 2-3к км оставащи
До колко?
Масово препоръчват да се сменя с маслото за да няма скъпи ремонти.

Потребителски аватар
mustang94
потребител
потребител
Мнения: 162
Регистриран: 22 апр 2015, 17:37
Модел на автомобила: Mondeo Mk4 2.0TDCi 130hp
Местоположение: Белене
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Трудно палене на Focus TDCI

Мнение от mustang94 » 23 ное 2015, 16:24

Мерси! Но на мен друго ми е чудно, ама ме досрамя да питам :D Ако ГНП-то имаше проблеми, не трябва ли изобщо да не иска да върви. В смисъл, няма да има налягане. А не сега има налягане, в следващия момент компа усеща, че няма налягане... бие аварийния режим и като угася и запаля колата пак помпата си прави налягане. Не е ли като старите руски машини? Или работи или не.
ieiei написа:
, тъй като още има 2-3к км оставащи
До колко?
Масово препоръчват да се сменя с маслото за да няма скъпи ремонти.
Еми пише на филтъра, че е сменян на 152K сега колата е на 164к. Филтър не се ли сменя на 15-20к?

Иван Вълков
потребител
потребител
Мнения: 348
Регистриран: 24 май 2010, 14:49
Модел на автомобила: '04 Mondeo Mk3 2.0 TDCI estate
Местоположение: Димитровград, Харманли
Status: Извън линия

Re: Трудно палене на Focus TDCI

Мнение от Иван Вълков » 23 ное 2015, 17:07

Това на колко се сменя горивен дизелов филтър е разтегливо понятие. Първо са с различна едрина на филтърния елемент. Второ и нов да сложиш утре ти се залежда нафтата и пак си за нов. За ТДЦИ филтър само Фордовски защото са с най финна пропускливост.

Sent from my LG-D290 using Tapatalk

Потребителски аватар
mustang94
потребител
потребител
Мнения: 162
Регистриран: 22 апр 2015, 17:37
Модел на автомобила: Mondeo Mk4 2.0TDCi 130hp
Местоположение: Белене
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Трудно палене на Focus TDCI

Мнение от mustang94 » 24 ное 2015, 15:16

Така сега се връщам от майстора. Със сменен филтър съм, Puflux - френски. Според него била добра марка... :-/: Сега харча пари за документи за смяна на работата и ако стане с новата работа мисля веднага да му мятам 1 Mann, ама както и да е! Та... сложихме новия филтър, майстора вика сега като запалиш даваш и газ. Така и направих. Запали и веднага на газта до 3-4000rpm. Лампата за подгрева веднага светна и аз се стреснах и пуснах газта и тя само угасна. Запалих я пак като този път поддържах високи обороти иначе гаснеше. Така половин минута и после всичко си вляза в норма. Сега остава да си карам. Пробвах я после с новия филтър до червено, изредих всички скорости и дърпа по-яко с новия филтър, ама ще се види след време! Ще режа стария филтър да видя как е вътре и ще кача снимки.
Прикачени файлове
20151124_162516.jpg
20151124_162444.jpg

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 49 госта