Подревни свещи Фокус TDdI

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
Salti
потребител
потребител
Мнения: 54
Регистриран: 04 авг 2010, 13:57
Модел на автомобила: Focus
Status: Извън линия

Подревни свещи Фокус TDdI

Мнение от Salti » 20 ное 2015, 15:01

Здравейте колеги, наскоро си смених подгревните свещи на колата, оказа се че и 4те не са работили, как съм палил миналата зима - не знам.
Въпроса ми е свързан с обратната информация на таблото за подгрева. Спира ли подгрева след като изгасне лампата или продължава още малко, защото тази сутрин беше доста по-студено от миналата и реших да си направя експеримент и да я остава още 5-6 секунди след като изгасна лампата и колата запали по-добре от миналия ден, когато, хем беше по-топло, хем завъртях след изгасването на лампата!?

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10832
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Подревни свещи Фокус TDdI

Мнение от ЯЛТА » 20 ное 2015, 15:26

По принцип свещите греят при температура под +7 градуса. Свещите когато работят продължават да греят и след загасване на контролната лампа,- според това какво им "казва" компютъра/датчиците. Даже и когато запали е възможно да продължат да греят още известно време.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

dobatavision
потребител
потребител
Мнения: 131
Регистриран: 21 окт 2013, 09:29
Модел на автомобила: Фокус mk1 1.8tddi 90hp ''00
Местоположение: гр.София
Status: Извън линия

Re: Подревни свещи Фокус TDdI

Мнение от dobatavision » 24 ное 2015, 13:21

Свещите НЕ греят когато лампата за подгрев изгасне(първа) преди всички останали като дадеш контакт - това явление се наблудава когато си карал колата и я палиш топла.
Моите не греят само лятото като я е напекло жегата, ако я запаля рано сутрин лятото пак подгряват.
А когато е много студено сигурно под +7(както е казал ЯЛТА) самата лампа свети по-дълго време от обикновено.

Потребителски аватар
addition
потребител
потребител
Мнения: 398
Регистриран: 14 ное 2007, 17:35
Модел на автомобила: Focus C-Max 2.0 TDCI '04 Ghia
Местоположение: София, Монтана
Status: Извън линия

Re: Подревни свещи Фокус TDdI

Мнение от addition » 24 ное 2015, 13:53

Не знам колко греят, но аз миналата зима в студовете прочетох за т.нар. подгряване на електролита на акумулатора и си направих експеримент. Дадох контакт, пуснах 2-3 пъти късите за по няколко секунди и запалих от 1 оборот. Ако само дам контакт и чакам да изгасне лампата, паля примерно от 2-3-4 оборота. И в двата случая стартерът ми върти еднакво бързо, така че според мен не е от подгряването на акумулатора, а от повече подгряване на нафтата.

Потребителски аватар
mustang94
потребител
потребител
Мнения: 162
Регистриран: 22 апр 2015, 17:37
Модел на автомобила: Mondeo Mk4 2.0TDCi 130hp
Местоположение: Белене
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Подревни свещи Фокус TDdI

Мнение от mustang94 » 30 ное 2015, 13:31

А аз да питам тука(дано автора няма против), за да не правя нова тема. Има ли начин да накараме лампата за подгрева да свети докъто греят свещите?

Потребителски аватар
Пламен_Plamen
потребител
потребител
Мнения: 57
Регистриран: 02 яну 2007, 10:35
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8D 91г. Ford Focus 1.8 TDDI-2004г.-комби
Местоположение: Добрич
Status: Извън линия

Re: Подревни свещи Фокус TDdI

Мнение от Пламен_Plamen » 30 ное 2015, 14:14

Най-лесно е като се свърже лампа към захранващия кабел на подгряващите свещи.Ако искаш да използваш оригиналната лампа от таблото ще ти трябва малко майсторлък. :D

Потребителски аватар
Salti
потребител
потребител
Мнения: 54
Регистриран: 04 авг 2010, 13:57
Модел на автомобила: Focus
Status: Извън линия

Re: Подревни свещи Фокус TDdI

Мнение от Salti » 22 дек 2015, 14:03

Определено при тия студове рано сутрин, при оставянето на контакт повече време, има по-добри показатели при палене, ако въртя веднага след изгасването на лампата за подгрев.

Потребителски аватар
kilikanzer
Потребител
Потребител
Мнения: 907
Регистриран: 20 ное 2007, 19:59
Модел на автомобила: Focus tddi/комби/P1888PM
Wartburg 312
Местоположение: Разград
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Подревни свещи Фокус TDdI

Мнение от kilikanzer » 24 дек 2015, 12:16

Заслушай се след като подадеш контакт,след известно време се чува едно "пук" и плафона ти се усилва.Това е релето за подгревните свещи.Опитай това на отворена врата или на предварително светнат плафон.
Изображение
Конституция на РБ.
Чл. 36.
(1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани.

Потребителски аватар
Salti
потребител
потребител
Мнения: 54
Регистриран: 04 авг 2010, 13:57
Модел на автомобила: Focus
Status: Извън линия

Re: Подревни свещи Фокус TDdI

Мнение от Salti » 04 яну 2016, 14:46

Това го усещах до онзи ден, при завъртането на ключа всички лампи на таблото ми заглъхваха една идея, това го забелязах когато смених свещите, ест тогава хич не ми мина през акъла, че акумулатора си заминава, разбрах го по трудния начин преди 2 дена, когато колата беше седяла няколко дена в студовете, въпреки това имах поне 3 опита да запаля, докато просто се отказах.
Купих нов, но искам да споделя че 5 години карах с 60AH с по-висок пусков ток. Като цяло въобще не ми е правило впечатление, но с новия вече виждам пътя осезателно по-добре да го ева, дори клаксона звучи по друг начин :)
Та, общо взето галимацията от първия пост може да се дължи и на по-слабо напрежение от акумулатора към свещите и това да ми прави впечатление, че е нужно повече време за подгрев.

Искам да отворя една скоба и да попитам дали има информация с какво напрежение при idle зарежда акумулатора фокуса?

Z K R
потребител
потребител
Мнения: 2
Регистриран: 01 яну 2016, 12:23
Местоположение: Burgas
Status: Извън линия

Re: Подревни свещи Фокус TDdI

Мнение от Z K R » 04 яну 2016, 16:21

колега динамото ти зарежда от 13,6-14,8 волта А с включени фарове 14волта

Потребителски аватар
Salti
потребител
потребител
Мнения: 54
Регистриран: 04 авг 2010, 13:57
Модел на автомобила: Focus
Status: Извън линия

Re: Подревни свещи Фокус TDdI

Мнение от Salti » 04 яну 2016, 16:24

Z K R написа:колега динамото ти зарежда от 13,6-14,8 волта А с включени фарове 14волта
С включени фарове ми го замериха 14.6, и ми казаха, че е малко над отколкото трябва да е.

Z K R
потребител
потребител
Мнения: 2
Регистриран: 01 яну 2016, 12:23
Местоположение: Burgas
Status: Извън линия

Re: Подревни свещи Фокус TDdI

Мнение от Z K R » 04 яну 2016, 17:34

не е болка за умиралка

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 47 госта