Страница 1 от 2

Въздух в системата на Куриер 1,8Д

Публикувано: 23 ное 2015, 20:19
от bracus
Здравейте колеги! Незнам дали темата е в правилния раздел... но отскоро имам проблем с моя Форд Куриер 1,8 Ендура Де. Много трудно пали и има въздушни мехури в горивопровода. Както върви угасва и неможе и трудно пали или не пали. Като че ли засмуква въздух отнякаде.Игнорирал съм металните горивопроводи от резервоара към помпата и съм сложил прозрачен шлаух. Свалях и резервоара не видях проблем там. Проблема е, че неможе да се обезвъздуши системата и постоянно има големи въздушни мехури откъм помпата. Не вярвам това да е нормално. Като запали и изфорсирам маркучето към помпата почва все едно да кипи нафтата образува се много въздух а като върна газта още повече въздух се получава. Може ли проблема да е от помпата и ако е от нея в какво точно се състои? Благодаря за отговорите на отзовалите се!!! :)

Re: Въздух в системата на Куриер 1,8Д

Публикувано: 23 ное 2015, 21:01
от ЯЛТА
Просто трябва да проследиш пътя от къде смуче, и да го локализираш. Ако има бързи връзки, или трябва ги смениш с нови, или да ги изхвърлиш слагайки обикновен гумен маркуч със скоби. Дали смуче от резервоара до филтъра, или от филтъра до ГНП-то, ако има подгрев на нафтата може и от там да е. Ако ГНП-то е овлажнено с прясна нафта, това говори че е протекла и е нужно да се ремонтира. Пробвай преди да палиш да подкачиш гориво от помпичката докато се втвърди на натиск, и ако запали по лесно,- е от ГНП, Ако не запали пак лесно значи смуче преди ГНП-то.

Re: Въздух в системата на Куриер 1,8Д

Публикувано: 23 ное 2015, 21:47
от bracus
Ами проблема е че нямам помпичка за подкачване а от резервоара до ГНП имам нова магистрала от цял маркуч без бързи връзки и пак същата работа. ГНп е суха няма никъде овлажняване. Може ли някъде от ГНП да смуче въздух или да има нещо износено по нея което да причинява този въздух?

Re: Въздух в системата на Куриер 1,8Д

Публикувано: 23 ное 2015, 22:04
от ЯЛТА
bracus написа:Ами проблема е че нямам помпичка за подкачване а от резервоара до ГНП имам нова магистрала от цял маркуч без бързи връзки

Остава горивния филтър, от кой модел е, ако е от сглобяемите с чашка отгоре и от долу- провери уплътненията. Ако е цял елемент като на Фолксваген- е почти невъзможно да смуче от него.
Нали магистралата е от резервоара- до горивния филтър- после до ГНП-то. Подгрев на нафтата след филтъра и преди ГНП-то има ли ?
Трудно ми е да предположа че смуче от ГНП, и едновременно с това помпата е напълно суха-отвсякъде.

Re: Въздух в системата на Куриер 1,8Д

Публикувано: 23 ное 2015, 22:06
от bracus
Давам малко снимки: http://bracus.snimka.bg/automobiles/ford.887687

Re: Въздух в системата на Куриер 1,8Д

Публикувано: 23 ное 2015, 22:22
от ЯЛТА
Преди да запалиш разхлаби малко тръбичките за високото налягане от дюзите. Намери човек който да завърти на стартер, и когато протече само нафта без балончета затегни тръбичките, и започни да палиш. Когато направиш това, не трябва да има въздух в прозрачните маркучи, ако продължава да има, то значи си смуче отнякъде по магистралата.

Re: Въздух в системата на Куриер 1,8Д

Публикувано: 23 ное 2015, 23:32
от bracus
Ще пробвам ама то самата горивна помпа си прави въздух. Нафта има в резеревоара и постоянно си прави въздух.

Re: Въздух в системата на Куриер 1,8Д

Публикувано: 23 ное 2015, 23:39
от ЯЛТА
Аз съм дотук, оттук нататък пишеш, или се обаждаш на Specialista:-
http://clubford.org/forum/viewtopic.php?f=14&t=40170#p471063

Re: Въздух в системата на Куриер 1,8Д

Публикувано: 24 ное 2015, 00:01
от bracus
А самата горивна помпа може ли да се обезвъздуши някъде нещо като пробка има ли? Помпата е Бош. Има по нея някви кабели отрязани незнам за какво са били.

Re: Въздух в системата на Куриер 1,8Д

Публикувано: 24 ное 2015, 23:08
от S_C
Никъде не е казано, че помпата не може да засмуче въздух. Напротив-засмуква си. Минал си през дупка, разплискало се е гориво и т.н., винаги може да засмуче. Балончета няма да ги усетиш изобщо. Ама това на снимката не са балончета, ами то направо си няма нафта.
Направи си стандартните проверки-откачи маркуча, който идва от резервоара във филтъра и го натопи в туба с нафта. Ако спре да смуче въздух, проблема ти е някъде по горивопроводите. После проверяваш самоя филтър да не е заминал и накрая ако си проверил всичко за херметичност и в маркуча за обратната нафта продължава да има въздух, значи помпата е за ремонт.

Re: Въздух в системата на Куриер 1,8Д

Публикувано: 25 ное 2015, 07:08
от OgiDogi
bracus написа:А самата горивна помпа може ли да се обезвъздуши някъде нещо като пробка има ли? Помпата е Бош. Има по нея някви кабели отрязани незнам за какво са били.
Пробвай с маркуч директно от туба, както са ти казали.
Имал съм случай с едно Рено Рапид, беше пукната пластмасовата тръбичка на смукателя точно под капачката и нямаше въздух само при пълен до гърловината резервоар. За късмет, вътрешният диаметър беше съвсем точен за натикване на парче от прозрачния маркуч, какъвто се вижда на снимките ти, при което пукнатината беше изолирана и всичко си дойде на мястото.

Re: Въздух в системата на Куриер 1,8Д

Публикувано: 25 ное 2015, 13:18
от bracus
Провал съм и с туба и без филтър и пак същата работа. Самата помпа прави въздух и неможе да се обезвъздуши. Остава проблема да е в помпата.

Re: Въздух в системата на Куриер 1,8Д

Публикувано: 25 ное 2015, 15:54
от S_C
В помпата има уплътнения, дето си заминават с годините, ама пълен ремонт на помпа на тая кола...не знам дали си заслужава като пари. Със сигурност ще трябва майстор да я види...т.е. сваляне, носене, части, после настройки, простотии...

Re: Въздух в системата на Куриер 1,8Д

Публикувано: 25 ное 2015, 23:56
от bracus
Мислех че ще мога да я оправя сам ама ясно нестава. Наистина не си струва да се ремонтира цялата помпа, но трябва да я занеса все пак на майстор да я погледне. Трябва поне въздуха да изчезне иначе както варви засмуква и угасва, а пък има половин резервоар. После много трудно пали с 2 акумулатора. Отделно компресията е под нормата на всички цилиндри. Благодаря ви колеги за бързите отговори! :wink:

Re: Въздух в системата на Куриер 1,8Д

Публикувано: 26 ное 2015, 17:30
от OgiDogi
bracus написа:Мислех че ще мога да я оправя сам ама ясно нестава. Наистина не си струва да се ремонтира цялата помпа, но трябва да я занеса все пак на майстор да я погледне. Трябва поне въздуха да изчезне иначе както варви засмуква и угасва, а пък има половин резервоар. После много трудно пали с 2 акумулатора. Отделно компресията е под нормата на всички цилиндри. Благодаря ви колеги за бързите отговори! :wink:
И без това си сложил допълнителни маркучи - направо прескочи помпата с тях. Можеш да си вземеш и една гумена от този тип:

Изображение

Re: Въздух в системата на Куриер 1,8Д

Публикувано: 27 ное 2015, 20:50
от specialista
Напълно е възможно помпата да смуче въздух през самата себе си!
Сляд смяна на уплътнители и семеринг обикновено всичко си идва на мястото.
Поздрави!

Re: Въздух в системата на Куриер 1,8Д

Публикувано: 01 дек 2015, 12:01
от Miri4
Да използвам темата:
На моята кола горивна система е изградена на бързи връзки с твърди пластмасови тръби.Понеже вече е на години като застуди започват мъките с паленето.Установено е че засмуква въздух от бързите връзки /вероятно износени О пръстени/.Лятото няма проблеми. Въпросът е :
1.Продават ли се някъде само бързите връзки.Аз не можах да открия .За МП не искам да говорим.
2. Ако някой има опит и ако евентуално могат да се сменят само О пръстените нека сподели.Това е най добрия вариант.
Не ми харесва варианта да минавам на гумени маркучи. Предполагам ,че това е проблем на доста колеги
Благодаря предварително.

Re: Въздух в системата на Куриер 1,8Д

Публикувано: 26 дек 2015, 12:32
от bracus
Оправих въздуха в ситемата като премахнах всички бързи връзки и сложих клапан на излишната нафта. Сега поне няма въздух но паленето си остава трудно. Попаднах на двигател 1,8 д от Форд Орион, само че на капака не пише Ендура де, а 1,8 Дизел. Въпроса ми е ще пасне ли целия двигател на Куриера както и скоростната кутия без да трябва да се преправя нещо?

Re: Въздух в системата на Куриер 1,8Д

Публикувано: 26 дек 2015, 16:35
от HACKO
http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=9&t=3882
Скоростната кутия физически пасва на всички Бензинови и Дизелови мотори на Форд с изключение на един модел Зетек на който стартера му се намира отзад.

Re: Въздух в системата на Куриер 1,8Д

Публикувано: 26 дек 2015, 20:09
от ЯЛТА
bracus написа: но паленето си остава трудно.
Колега това си е комплексна история,- трудното палене, и аз страдах от същото. Да това се праща при свестен майстор, на който му се занимава. Проблемите общо взето са малко от центровка-ангренаж, малко от ГНП, малко от клапаните, и още кой знае колко болести.
Ето в тази тема съм си описал премеждията, http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 70#p322527

И от тогава си нямам грижи относно паленето.