Страница 1 от 1

Придърпване и тресене при ускорение на Фиеста

Публикувано: 05 дек 2015, 23:09
от ragnarl
Здравейте,
имам няколко проблема с моята Fiesta 1.4 16V и имам нужда от съвет как да процедирам.

На кратко симптомите са придърпване и тресене при ускорение в ниските обороти. т.е. при по-бърза смяна на скорости.

Случва се на газ и може би по-слабо изразено (или изобщо) на бензин. Трудно ми е да направя тест, сякаш нямам проблем на всяко ускорение.

Хронологията е:
През последните месеци единственото което съм усетил е сериозна загуба на антифириз - 2л за 8 месеца (8000км). Очаквах да е някоя спукана тръбичка и не съм му обръщал чак толкова внимание.

Преди месец се появи грешка: P0171 System Too Lean - но пътувах и реших да я изтрия да видим дали ще се появи пак. Колата си работеше нормално.

Миналата седмица след сериозен дъжд изведнъж започна това предърпване с тресене.

Почнах от най-глупавото - смених въздушен филтър. Направи ми впечетление че дунапренчето (пред картената вентилация в кутията не въздушния филтър) е много старо и го смених. После огледах двигателя и видях че явно дунапренчето е спирало газовете и е капало масло под капака. Около свещите имаше доста масло което си е текло и надолу в коша.

Някак си нещата се постегнаха след смяната на филтъра, проблема е много по-слабо забележим, но го има примерно при изкачване.

Освен това маслото от картера ме накара да се притесня свързвайки го с проблема с антифриза.

Ще съм благодарен ако някой си загуби времетом като ме посъветва как да продължа с ремонта.

Разбриа се изчетох може би целия форум и виждам че придърпването е свързано основно със: свещи, кабели, бубина, МАП, дросел, ламбда...

Re: Придърпване и тресене при ускорение на Фиеста

Публикувано: 06 дек 2015, 00:51
от paci
Около свещите тече заради гарнитурата на капака на клапаните и уплътненията (или както излизат по микрокат "букси") на шпилките държащи капака на клапаните.
По гайките има ли масло?
Маслото там е голям проблем.

Смени гарнитурата и след това кабели и свещи комплект задължително.
Вземи хубава гарнитура или иди при кадърен човек да я свърши тази работа.
С поредна негодна гарнитура съм ..
Смених една, че течеше при свещите и докъто разбера, че това е проблем съсипах два комплекта кабели и свещи.
Следващата изтърваше от задната страна на двигателя, а тази сега от пред,

Re: Придърпване и тресене при ускорение на Фиеста

Публикувано: 06 дек 2015, 01:18
от ragnarl
По петната изглежда че точно от тръбичката на вентилацята на карбуратора идва маслото.

Re: Придърпване и тресене при ускорение на Фиеста

Публикувано: 06 дек 2015, 14:30
от ragnarl
Първото компетентно диагностициране премина за 10минути. Като цяло е лош избор на фирма за газификация.

Проблема с придърпването е само на газ, явно е свързън с въздуха но те ще си го гледат.
Антифирза се губи пак от газовата инсталация, намерен е теча, което е успокоително.

Re: Придърпване и тресене при ускорение на Фиеста

Публикувано: 07 дек 2015, 21:50
от HACKO
Придърпване изразено явно на Газ и слабо на Бензин, гаранция проблем със свещи, кабели или бобина.

Re: Придърпване и тресене при ускорение на Фиеста

Публикувано: 07 дек 2015, 22:24
от Eastbourne
Най-вероятно е бобина.
В тази връзка имам един въпрос: може ли да се замери всяка бобина отделно и да се види дали е сдала багажа и как, защото компютъра не ги хваща като грешка?

Re: Придърпване и тресене при ускорение на Фиеста

Публикувано: 07 дек 2015, 23:05
от paci
От "легена" при свещите няма как да иде отдолу към картера освен ако не прелее.
Гарнитурата на капака шурти от всякъде щом имаш и по блока и по картера.
Дано нямаш масло и при ангренажа
Карбуратор нямаш - не знам какво гледаш
Имаш проблем с кабели и свещи заради маслото при тях
Вече са повредени.
И да спреш теча и да ги почистиш файда няма
Спираш теча и ги сменяваш с нови

Re: Придърпване и тресене при ускорение на Фиеста

Публикувано: 04 апр 2016, 00:14
от ragnarl
Времето се стопли и проблемите ескалираха... наложи се да ги оправим.
Теча на антифирз беше от някаква глупост на газаджиите.
Придърпването - проблем със запалването. Сменихме кабели, свещи и бобина за по-сигурно.
Маслото - картената вентилация която влиза във въздушния филтър.

Благодаря на всички.