Fiesta 89 1.8D Стана студено - пали трудно.
-
- потребител
- Мнения: 139
- Регистриран: 04 дек 2012, 21:52
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.8D RT 89г.
- Местоположение: Нейде около Бургас
- Status: Извън линия
Fiesta 89 1.8D Стана студено - пали трудно.
Налага се доста въртене на стартер, повече от нормалното, дори и побутване. Имам усещането, че стартерът нещо върти малко мудно, който го сложих, но също така 1 от подгревните свещи ми е заминала. Меря й съпротивлението, като й разкача кабела - няма никой. Другите 3 са по 0.7-0.8 ома. При тоя мотор при 3 подгревни свещи по това студено време е нормално да се очакват проблеми с паленето, нали така?
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Fiesta 89 1.8D Стана студено - пали трудно.
Този мотор-чист дизел е вечен. Но ако всичко му е наред. С една неработеща свещ трудно пали, защото главата е с предкамерно запалване. Ако са износени, или разбити втулките на стартера, при палене харчи много ток, което също се отразява на паленето. А свещите ги свали, и пробвай директно на акумулатора дали стават червени.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
-
- потребител
- Мнения: 139
- Регистриран: 04 дек 2012, 21:52
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.8D RT 89г.
- Местоположение: Нейде около Бургас
- Status: Извън линия
Re: Fiesta 89 1.8D Стана студено - пали трудно.
Ми пали по надолнището. На стартер не мога. Като загрее или е работила, спрял съм я за няколко часа и съм я запалил - на стартер пали долу-горе, но като повъртиш известен брой секунди, не пали от раз. Да му сменя свещта освен и да се пробва. Не ми се свалят профилактично, понеже съм чувал, че се кривят, чупят и после се стига до сваляне на главата.ЯЛТА написа:С една неработеща свещ трудно пали, защото главата е с предкамерно запалване.

Акумулаторът е нов - на няколко месеца- 72Ah.
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Fiesta 89 1.8D Стана студено - пали трудно.
На всяко принудително палене по нанадолнището се ебава ангренажния ремък, рискуваш да се скъса в последствие, и да хвърлиш мотора. Не-хубавото палене е комплексна история, малко от клапани, малко от центровка, малко от компресия, малко от ГНП. Точно поради такава причина, преди години Мондеото ми беше изпратено на профилактика при Spcialista в Ямбол, където го лекуваха една седмица. Сега пали от раз.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2048
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ -> Focus 1.6 TDCI '07
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Fiesta 89 1.8D Стана студено - пали трудно.
Винаги съм се чудил и не виждам, каква е логиката, да въртиш коляновия вал през маховика със стартер и да нямаш проблем, а ако го въртиш през маховика чрез вала на скоростната кутия - да имаш.ЯЛТА написа:На всяко принудително палене по нанадолнището се ебава ангренажния ремък, рискуваш да се скъса в последствие, и да хвърлиш мотора...
Митът за проблем вероятно идва от чупенето на разпределителен вал при вече скъсан ремък. Въртиш на стартер - ха, той не може да превърти и валът оцелява. Дърпаш - превърта, мачка и чупи - "като дърпаш дизел, скапваш ремъка и имаш големи проблеми".
По темата - щом на дърпане пали по-лесно, значи иска обороти, които стартерът по една или друга причина трудно достига.
Профилактика на клемите и всички други контактни повърхности на кабелите от акумулатора до купето и стартера, четките и лагерните втулки на стартера.
При дърпане, по-високите обороти предизвикват по-бързо компресиране и респективно по-висока температура на въздуха в бренерите, което води до по-лесно запалване на впръсканото гориво. Това може да се компенсира до някъде с по-хубави свещи, примерно NGK с двойна спирала (на цена около 20 лв/бр).
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Fiesta 89 1.8D Стана студено - пали трудно.
И аз така, ама съм спрял да обръщам внимание на митове, още по-малко да споря.OgiDogi написа: Винаги съм се чудил и не виждам, каква е логиката....
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 139
- Регистриран: 04 дек 2012, 21:52
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.8D RT 89г.
- Местоположение: Нейде около Бургас
- Status: Извън линия
Re: Fiesta 89 1.8D Стана студено - пали трудно.
Купих колата със стартер, който само бръмчи, а не зацепва и не върти. Взех друг от Megaparts за 1.8D, но явно се прекарах. Има за смяна четки. Вчера се опитвам да запаля, чувам само как изхвърля бендикса, а не върти въобще. По едно време самоволно захапа и така... Въпреки всичко ми се струваше още като го сложих, че върти мудно, ама си викам - то дизел и по-трудно върти.OgiDogi написа: По темата - щом на дърпане пали по-лесно, значи иска обороти, които стартерът по една или друга причина трудно достига. Профилактика на клемите и всички други контактни повърхности на кабелите от акумулатора до купето и стартера, четките и лагерните втулки на стартера.
Клемите ги чистих и т.н, явно ще трябва въпреки всичко да се ревизира стартер, което исках да избегна, защото сервизите наоколо са кожодери. Пресен ми е спомена от старата кола - 130лв.

По надолнището, като я засиля достатъчно и включа на 2-ра, няма никой път, когато да не запали.
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2048
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ -> Focus 1.6 TDCI '07
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Fiesta 89 1.8D Стана студено - пали трудно.
Комплект четкодържател в КОСЕР беше около 28-30 лева, когато отварях моя преди 2 години. Добро почистване на колектора с водна шкурка и мизерията по кожуха от остърганите четки, гресиране с MoS2 смазка на планетния редуктор и втулките - работа за не повече от 1 час със сваляне и качване, при наличие на инструменти. На Мондео-то е малко по-пипкава работа, заради свалянето на предния тампон.techclerk написа:... Има за смяна четки. Вчера се опитвам да запаля, чувам само как изхвърля бендикса, а не върти въобще. По едно време самоволно захапа и така... Въпреки всичко ми се струваше още като го сложих, че върти мудно, ама си викам - то дизел и по-трудно върти...OgiDogi написа: По темата - щом на дърпане пали по-лесно, значи иска обороти, които стартерът по една или друга причина трудно достига. Профилактика на клемите и всички други контактни повърхности на кабелите от акумулатора до купето и стартера, четките и лагерните втулки на стартера.
-
- потребител
- Мнения: 139
- Регистриран: 04 дек 2012, 21:52
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.8D RT 89г.
- Местоположение: Нейде около Бургас
- Status: Извън линия
Re: Fiesta 89 1.8D Стана студено - пали трудно.
Взех целият стартер за 30лв. Погледнах старият, който беше на колата. Разбит редуктор, роторът закачил 2 магнита на статора. Другият върти неравномерно. Ще му почистя единствената клема, която не съм пипал. Днес въртя и гледам - пуши. Слагам друг човек да върти - единият болт на включвателя, където подава плюс към четките искри. Явно има лоша връзка, но като го слагах сам там не бях пипал.OgiDogi написа: Комплект четкодържател в КОСЕР беше около 28-30 лева, когато отварях моя преди 2 години. Добро почистване на колектора с водна шкурка и мизерията по кожуха от остърганите четки, гресиране с MoS2 смазка на планетния редуктор и втулките - работа за не повече от 1 час със сваляне и качване, при наличие на инструменти. На Мондео-то е малко по-пипкава работа, заради свалянето на предния тампон.
А MoS2 смазката е по-скоро да разбиване на ръжда, отколкото за смазване. Имам литиева грес, но мисля за там да взема нещо по-културно.

И между другото и на Фиеста трудно става без сваляне на предният тампон, болтовете на стартера са зад него. За да имаш достъп трябва да свалиш охладителният радиатор, иначе е немислимо.
-
- потребител
- Мнения: 139
- Регистриран: 04 дек 2012, 21:52
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.8D RT 89г.
- Местоположение: Нейде около Бургас
- Status: Извън линия
Re: Fiesta 89 1.8D Стана студено - пали трудно.
Няма. Отварях стартера. Има четки, има всичко, втулки здрави, на място върти, включвател смених. От колата излиза някакъв лек дим от колекторите и на стартер не иска да запали. Усеща се как се мъчи, аха да запали, ама не успява.
Дайте съвети, че ми трябва кола. Една хвърлих, втора не върви и тя.
Дайте съвети, че ми трябва кола. Една хвърлих, втора не върви и тя.
- lubomirov89
- потребител
- Мнения: 774
- Регистриран: 01 сеп 2010, 13:49
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v FYDA
- Местоположение: Левски
- Status: Извън линия
Re: Fiesta 89 1.8D Стана студено - пали трудно.
Сваляй свещите колега, неизбежно е !
-
- потребител
- Мнения: 139
- Регистриран: 04 дек 2012, 21:52
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.8D RT 89г.
- Местоположение: Нейде около Бургас
- Status: Извън линия
Re: Fiesta 89 1.8D Стана студено - пали трудно.
Имам 1 аут, почти сигурен съм. Мога да купя една. Но комплект от 4 свещи са над 100лв и в момента идват нагорно.lubomirov89 написа:Сваляй свещите колега, неизбежно е !

Мерих им съпротивлението. Имам 3 по 0.7Ома и 1, която е прекъсната - мултимерът просто си пише 1-ца.
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Fiesta 89 1.8D Стана студено - пали трудно.
Трябва да нагряват за еднакво време, това е важното.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
-
- потребител
- Мнения: 139
- Регистриран: 04 дек 2012, 21:52
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.8D RT 89г.
- Местоположение: Нейде около Бургас
- Status: Извън линия
Re: Fiesta 89 1.8D Стана студено - пали трудно.
За това пробвах да подгрявам по няколко пъти. Да опитам ли със смяната на изгорялата, която ми се вижда и различна от останалите(дори болчето е друг размер) или какво да правя, защото 4 свещи са 100 и нагоре лева. Та ако не е от свещи, ще съм дал една немалка сума за ненужно нещо.ЯЛТА написа:Трябва да нагряват за еднакво време, това е важното.

- lubomirov89
- потребител
- Мнения: 774
- Регистриран: 01 сеп 2010, 13:49
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v FYDA
- Местоположение: Левски
- Status: Извън линия
Re: Fiesta 89 1.8D Стана студено - пали трудно.
Първо доло всички свещи, проба директно на акумулатора и тогава купуваш колкото са необходими.
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Fiesta 89 1.8D Стана студено - пали трудно.
И по възможност да са от една марка/модел.lubomirov89 написа:Първо доло всички свещи, проба директно на акумулатора и тогава купуваш колкото са необходими.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
-
- потребител
- Мнения: 139
- Регистриран: 04 дек 2012, 21:52
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.8D RT 89г.
- Местоположение: Нейде около Бургас
- Status: Извън линия
Re: Fiesta 89 1.8D Стана студено - пали трудно.
Смятате, че това може да е от свещите? Пак да кажа - от двигателният отсек нещо припушва, когато въртиш и не може да запали. Някакъв слаб пушек с миризма на гориво, мисля.
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Fiesta 89 1.8D Стана студено - пали трудно.
По вероятно да е от лош контакт по кабелите,- маса / или + .
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
-
- потребител
- Мнения: 139
- Регистриран: 04 дек 2012, 21:52
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.8D RT 89г.
- Местоположение: Нейде около Бургас
- Status: Извън линия
Re: Fiesta 89 1.8D Стана студено - пали трудно.
Всичко, всичко бях почистил до лъскаво.Всички клеми, смених на стартера включвателя, пак чистих всичко, гледах четките, болтове, клемни обувки - всичко лъснах. Сложих нова смазка. Стартерът за мен е приключен, освен ако няма късо в ротора. А нямаше нагоряло, изгоряло или прецакан колектор. Като го пусна извън колата, свален, да върти на празно - върти нормално.ЯЛТА написа:По вероятно да е от лош контакт по кабелите,- маса / или + .
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Fiesta 89 1.8D Стана студено - пали трудно.
А кабела за маса към двигателя провери ли ?
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 10 госта