Ниска компресия (бензин)

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
z42
потребител
потребител
Мнения: 154
Регистриран: 30 окт 2011, 00:21
Модел на автомобила: Galaxy Mk1 2.3i + STAG300
Местоположение: София
Status: Извън линия

Ниска компресия (бензин)

Мнение от z42 » 09 яну 2016, 21:36

Това ми измериха на Галакси-то на студен двигател по цилиндри: 9.3 / 8.4 / 7.5 / 8.8
Теста с добавяне на масло не променил резултата (макар че не съм сигурен дали го виждам и него на графиките и ако го няма - защо го няма).
Степента на сгъстяване е 10:1, по таблиците излиза 14.3 идеално, 10.0 критично.

Въпросът е как да се разбере възможно най-добре какво точно става преди да се отвори главата (ако има шанс да се мине с едно отваряне).
IMG_20160109_154904-crop.jpg
ПП.Как се отразява занижената компресия върху динамиката и пр.?

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Ниска компресия (бензин)

Мнение от HACKO » 09 яну 2016, 22:00

z42 написа:.....Теста с добавяне на масло не променил резултата.....
Значи проблема е в клапаните.
Занижената компресия = занижена мощност, оттам и динамиката.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

z42
потребител
потребител
Мнения: 154
Регистриран: 30 окт 2011, 00:21
Модел на автомобила: Galaxy Mk1 2.3i + STAG300
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ниска компресия (бензин)

Мнение от z42 » 09 яну 2016, 22:06

Само дето клапаните са по над 70 лв бройката - не е да ги купиш пълен комплект 16 бр. превантивно...
А няма ли вероятност да е от гарнитура (и как да се разбере) - 2 и 3, които са с най-ниски стойности са съседни (макар че и 1 и 4 са извън нормата)?

peigera
потребител
потребител
Мнения: 1384
Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Ниска компресия (бензин)

Мнение от peigera » 10 яну 2016, 09:26

Че то може да се оправи с препасване, не винаги се сменя клапана. Когато се налее масло е критерий, че щом не вдига е клапан. Няма да е гарнитура. Изчукай някоя стара свещт да стане куха, завари една тръбичка за нея, завий е на главата и с цигарен дим духни в цилиндъра. Развий всички останали свещи, за да видиш дали ще излезе пушек от някой. Не е лошо да ги превъртиш един по един в положение на затворени всички клапани *Г,М* и пак духни. Тогава трябва да са ти отворени смук. и изпускателен колектор, за да видиш от къде ще излезе пушек.

Потребителски аватар
slavei2003
потребител
потребител
Мнения: 199
Регистриран: 27 юли 2012, 12:06
Модел на автомобила: FORD GALAXY 2.3 16V 146кс. 1999г. LPG FOBOS 2 OPEL VECTRA X16SZ LPG 1995г.
Местоположение: Враца
Status: Извън линия

Re: Ниска компресия (бензин)

Мнение от slavei2003 » 10 яну 2016, 16:13

Гарнитурата на този мотор е метална.

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2042
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Ниска компресия (бензин)

Мнение от OgiDogi » 10 яну 2016, 17:49

slavei2003 написа:Гарнитурата на този мотор е метална.
И на Fiat Scudo 1.9 TD е метална, ама съм сменял такава с комшулук между втори и трети цилиндър. От измерените компресии може да се съди, че няма издухана гарнитура, иначе стойностите между два съседни цилиндъра щяха да са много по-ниски (примерно от порядъка на 3-4-5) и приблизително еднакви.
При степен на сгъстяване 10:1, заради повишаване на температурата на въздуха от компресирането и респективно допълнително повишаване на налягането ми се струва нормално показанията да са над 12-13 бара, при изправен двигател.
На моят мотор му дават степен на сгъстяване 21.5 и когато мерих компресия, показанията по манометър бяха между 32 и 33 бара на всички цилиндри. Това е около 1.5 пъти над степента на сгъстяване и идва точно от повишената температура (около 280° са нужни за запалване на горивото).
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ниска компресия (бензин)

Мнение от opex » 10 яну 2016, 17:58

Не трябва ли да се мери на топъл (не горещ, загрял) двигател?
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2042
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Ниска компресия (бензин)

Мнение от OgiDogi » 10 яну 2016, 18:09

opex написа:Не трябва ли да се мери на топъл (не горещ, загрял) двигател?
На студено си проличават още повече проблемите с износване на сегменти или клапани. Допустимата разлика в наляганията е до 10%, т.е. при степен на сгъстяване 10:1, жив-умрял-прегрял-замръзнал трябва да даде поне 10±1 на всички цилиндри.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
slavei2003
потребител
потребител
Мнения: 199
Регистриран: 27 юли 2012, 12:06
Модел на автомобила: FORD GALAXY 2.3 16V 146кс. 1999г. LPG FOBOS 2 OPEL VECTRA X16SZ LPG 1995г.
Местоположение: Враца
Status: Извън линия

Re: Ниска компресия (бензин)

Мнение от slavei2003 » 12 яну 2016, 11:18

Компресия се мери на студен двигател и свалени свещи на всички цилиндри!

teh_policer
потребител
потребител
Мнения: 118
Регистриран: 27 ное 2014, 15:52
Модел на автомобила: Focus
Status: Извън линия

Re: Ниска компресия (бензин)

Мнение от teh_policer » 12 яну 2016, 12:37

https://www.youtube.com/watch?v=X_tbksFYhl4

Ето ти един добър пример за това как се прави тест. Не че съм правил някога,но ... :)

Потребителски аватар
ivan_racing
потребител
потребител
Мнения: 670
Регистриран: 28 юни 2011, 20:16
Модел на автомобила: Ford Escort Mk4 1,6 CVH 90 година хечбек джия L4B Ке-Джетроник
90+++++ коня ; RS външен вид,с оригиналната боя .
R.I.P.

Ford Escort Мк4 1,4 Bravo 88 година CVH с моно инжекцион; сив с XR3i визия .

Ford Escort mk3 1.1 Lazer 2врат XR3i визия

Ford Focus mk1 1.8 бензин

Focus mk1 1.6 бензин
Местоположение: София/Стамболийски
Status: Извън линия

Re: Ниска компресия (бензин)

Мнение от ivan_racing » 12 яну 2016, 14:51

opex написа:Не трябва ли да се мери на топъл (не горещ, загрял) двигател?
На топъл двигател си се мери компресия, не на студен.
https://www.vbox7.com/play:feb4a98934 Не скоростта ни убива,а начина ни на каране.Надписа GTI притеснява незапознатите с надписа RS! Escort Mk4 XR3i Живей докато можеш.
Злото мразя, глупостта не понасям, с неправдата се боря, син на вятъра съм.

tikva
потребител
потребител
Мнения: 112
Регистриран: 08 фев 2015, 18:21
Модел на автомобила: Galaxy
Status: Извън линия

Re: Ниска компресия (бензин)

Мнение от tikva » 12 яну 2016, 19:23

ivan_racing написа:
opex написа:Не трябва ли да се мери на топъл (не горещ, загрял) двигател?
На топъл двигател си се мери компресия, не на студен.
абе на студен е, щот тогава проличавали най-добре износванията.Въпроса обаче който живо ме вълнува е от какво се е получило това.Изчетох в клюкарника - нормално износване ,кофти елементи по двигател още от завода и проблеми в охладителната система.Питам ,защото е лесно да се направи ремонт, обаче ако има някъде други проблеми ,всичко ще е пари на вятъра и след време пак ще се случи събитието.Иначе евала на американците за този двигател как тихо работи макар и с такава компресия ,вече толкова километри.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Ниска компресия (бензин)

Мнение от HACKO » 12 яну 2016, 20:06

В учебниците пише на топъл, обаче напоследък масово се твърди обратното и съм се отказал от този спор. Пък и учебниците от които съм учил са от 70те на миналия век.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10831
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Ниска компресия (бензин)

Мнение от ЯЛТА » 12 яну 2016, 20:16

При оптимална работна температура металите се разширяват. И когато показанията са ниски на студен мотор, на топъл няма да се покачат до 150 % . Така че износването си е износване и на студено, и на топло.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
lubomirov89
потребител
потребител
Мнения: 774
Регистриран: 01 сеп 2010, 13:49
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v FYDA
Местоположение: Левски
Status: Извън линия

Re: Ниска компресия (бензин)

Мнение от lubomirov89 » 12 яну 2016, 21:10

И аз съм го учил, че се мери на топъл мотор и има логика. Устройството на ДВГ не се променило така, че няма какво да се заблуждаваме. Ако компресията може да се промени до 150% мога да си представя какво ще стане, ако колата извади заводска компресия на студен мотор :D

Потребителски аватар
koinov_bg
потребител
потребител
Мнения: 975
Регистриран: 24 дек 2009, 10:39
Модел на автомобила: Форд Сиера мк1 2.0 115к.с
Местоположение: София.Люлин
Status: Извън линия

Re: Ниска компресия (бензин)

Мнение от koinov_bg » 12 яну 2016, 22:49

От моята скромна практика с автомобилите и след справки с дебелите кноги на дядо и баба с такива.показатели на компресията. Има мааалка вероятност сегментите да са подали фира от хиляди милиони км пробег,но не това е проблема,най-вероятно проблема е в клапаните.Еднонотваряне,напасване клапани и нова гарнитура както и да се подсифури човек с едни сегменти всичко би приключило благоприятно за мотора.
А от какво се е получило. .. ми кой набор е тос шаранокси и на колко милиона км е.
По добре мъртъв,но пич от колкото жив,но педал *159*

tikva
потребител
потребител
Мнения: 112
Регистриран: 08 фев 2015, 18:21
Модел на автомобила: Galaxy
Status: Извън линия

Re: Ниска компресия (бензин)

Мнение от tikva » 12 яну 2016, 23:54

koinov_bg написа:От моята скромна практика с автомобилите и след справки с дебелите кноги на дядо и баба с такива.показатели на компресията. Има мааалка вероятност сегментите да са подали фира от хиляди милиони км пробег,но не това е проблема,най-вероятно проблема е в клапаните.Еднонотваряне,напасване клапани и нова гарнитура както и да се подсифури човек с едни сегменти всичко би приключило благоприятно за мотора.
А от какво се е получило. .. ми кой набор е тос шаранокси и на колко милиона км е.
ми първо че е галактика , а не шаранче и второ има вероятност да се е получило от неизправност в охладителната система ,та ми беше интересно някой да развие ако може въпроса в тази насока.От как сме взели колата имаме рядко появяваща се грешка бедна смес ..............От там насетне знаещите ако искат да коментират.

Потребителски аватар
JoroM
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Ниска компресия (бензин)

Мнение от JoroM » 13 яну 2016, 00:12

Бедна смес казваш, колата е с ГИ...аз залагам на прегорели клапани. При бедна смес и бутало можеш да стопиш.

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2042
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Ниска компресия (бензин)

Мнение от OgiDogi » 13 яну 2016, 06:34

JoroM написа:...аз залагам на прегорели клапани...
...изпускателни...
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
slavei2003
потребител
потребител
Мнения: 199
Регистриран: 27 юли 2012, 12:06
Модел на автомобила: FORD GALAXY 2.3 16V 146кс. 1999г. LPG FOBOS 2 OPEL VECTRA X16SZ LPG 1995г.
Местоположение: Враца
Status: Извън линия

Re: Ниска компресия (бензин)

Мнение от slavei2003 » 13 яну 2016, 09:10

Дизела го чакате да загрее на работна температура и тогава го палите.Компресията на студен мотор не е важна , нали винаги ги палите топли, а компресията за дизела не е от значение.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 55 госта