Страница 1 от 2

Запушване на водния радиатор?

Публикувано: 27 яну 2016, 21:21
от opex
Преди няколко седмици ми направи впечатление, че като загрее колата нещо притриса от време на време. Свещи, кабели, бобина всичко е наред. А и е само като загрее.
Карах брат ми до Люлин една вечер и на връщане ми се стори, че малко повече притриса на светофара отколкото преди. Спрях под една улична лампа, вдигнах капака, огледах всичко - ок, но като стиснах маркуча от термостатното тяло към радиатора - по-твърд от колкото трябва. И по принцип трябва да е доста горещ едвам да се пипа, но не беше, беше просто топъл.
Антифриза в казанчето беше под минимума, за това отидох на едно ОМВ и долях вода малко над нивото на щуцера за малкото маркуче, което идва от термостатното тяло и я оставих да работи на място да се обезвъздуши. От време на време се надигаше само нивото полека, изхвърляше някой балон въздух и спада нивото.
Обаче перката не се включваше. При мен датчика за перката е на дебелия маркуч между термостатното тяло и радиатора. Пипйах го - топъл. Започнах да го стискам няколко пъти и чак тогава стана горещ та не се трае - доста странно.
Дадох и газ 3-4к оборота и след малко (не веднага) от казанчето започна да извира водата. Като я оставя нормално - нищо. Долях вода пак малко над макс, затворих капака и мръсна газ към нас, паркирах я и това беше.
На другия ден реших да ида до Горубляне за антифриз, че идваха яките студове и за всеки случай взех една туба 6л с вода. Слязох, вдигнах капака и имаше бая мокри следи, а казанчето празно. Запалих я и долях към 5л докато иде на макс. Възможно е да не съм стегнал добре капачката предната вечер и като съм я изрязал до нас да е изхвърлила водата.

И тук е интересното - отидох до Горубляне и там пак така притрисаше пред магазина, вдигнах капака, вода си имаше в казанчето обаче - проврях си ръката до колкото можах на долу до средата на радиатора - хладък та студен. А колата си беше загряла. Пипам маркуча от термостатното тяло до радиатора - твърд естествено, но и той хладко-топъл. Почнах да го помпам - стана горещ.

Питах Дидибао, ходих и при Митко - и двамата казаха гарнитура щом маркуча става твърд и изхвърля вода от казанчето. Е изхвърля я, но като се даде газ 3-4к оборота иначе не. И антифриз не губи осезаемо.
Но хубаво, нека да речем, че е тръгнала гарнитурата и то ще е мноого малко още - тая работа със студения маркуч и радиатор при много добре загрял мотор е адски странна. При няколко пъти обезвъздушаване както си трябва. Та, заминала или не - възможно ли е тоя радиатор да е запушен и от това да идва цялата мизерия?? Понеже има и друго - тоя маркуч не тръгва да се втвърдява веднага като се запали колата, а чак като загрее г/д като почне да отваря термостата за да минава вода през него и радиатора вече.
Не ми се отваря мотор без да съм изчистил тоя заплетен случай първо!

Re: Запушване на водния радиатор?

Публикувано: 27 яну 2016, 21:38
от ЯЛТА
Ако смяташ че радиатора е запушен, ако НЕ Е алуминиев може да го напълниш със сода каустик,- 1 кг сода на 8 литра вода. Но ако е алуминиев ще трябва с друг специализиран препарат, защото содата разяжда алуминия. Иначе напълно е възможно да е запушен, и не само радиатора даже.

Re: Запушване на водния радиатор?

Публикувано: 27 яну 2016, 21:51
от opex
Алуминий трябва да е, но и да беше меден главата, помпата и тн са алуминий. Сплав, но алуминий.

Re: Запушване на водния радиатор?

Публикувано: 27 яну 2016, 21:57
от ЯЛТА
Само за радиатора говорим, другите работи ги зарежи. А може и някакъв препарат да потърсиш за изчистване на котлен камък от алуминиеви повърхности, и да покараш с него 20 километра. Дори и с оцет става.

Re: Запушване на водния радиатор?

Публикувано: 27 яну 2016, 22:01
от lubomirov89
Ако толкова много се съмняваш свали радиатора и го отвори. Пластмасовата част отсрани е бертвана с алуминиеви скобички. Обръщаш алуминиевите краченца, отделяш пластмасовия капак на радиатора (има уплатнение) и се вижда всичко ясно и точно, като това дава възможност да изчистиш радиатора. После със силикон термоустойчив, с клещи гарги стягаш всичко по обратния ред. Аз съм го правил и няма никакви проблеми, освен това че последните ми 7 тръбички бяха задънени зверски и как съм ги чистил само аз си знам :D

Re: Запушване на водния радиатор?

Публикувано: 27 яну 2016, 22:09
от opex
Съмнявам се да, но това описвам толкова подробно всичко за да чуя още мнения.
Понеже другата теория е, че заради пробила гарнитура може да прави въздушна възглавница. Което е възможно, но след толкова обезвъздушаване, каране, работа на място и т.н. тоя радиатор да е студен... за мен е невъзможно да бъде.

Re: Запушване на водния радиатор?

Публикувано: 27 яну 2016, 22:20
от ЯЛТА
Най безобидното е да промиеш системата, потърси точен химикал.

Re: Запушване на водния радиатор?

Публикувано: 27 яну 2016, 23:36
от OgiDogi
opex написа:Съмнявам се да, но това описвам толкова подробно всичко за да чуя още мнения.
Понеже другата теория е, че заради пробила гарнитура може да прави въздушна възглавница. Което е възможно, но след толкова обезвъздушаване, каране, работа на място и т.н. тоя радиатор да е студен... за мен е невъзможно да бъде.
Иначе казано - охладителната течност не циркулира в системата. Ако си карал предимно с антифриз, дори разреден с чешмяна вода и не ти се е налагало често да доливаш, аз бих заложил на превъртяла турбина на помпата.

Re: Запушване на водния радиатор?

Публикувано: 28 яну 2016, 00:19
от essex
Интересен проблем, колегите казвар гарнитура на главата, аз мисля че на студен мотор като запалиш и отвориш капачката на разширителния съд ще видиш мехурчета, но може да е много малко пробила гарнитурата. Щом ти е студен радиатора, значи не циркулира, веднага бих прегледал термостата с демонтаж и варене в тенджерата на котлона в нас, ще махна двата маркуча на радиатора и ще продухам с компресор или поне най-малко с уста ще надувам за да видя дали е запушен, датчика за перката е сложен на много лошо място и това е недостатък ! Ще проверя водната помпа като разглобя целия ангренаж, все пак нещо което е по евтино може да доведе до скъп ремонт !!! При мен няколко пъти забелязах че точно преди да пусне перката, при подаване на газ големия маркуч от термостата към радиатора става по твърд и даже леко се раздува, но няма прекъсване, нито загуба на мощност, след като охлади става нормален. Радиатора на парното ми беше запушен и определено по бързо и по често пускаше перката, като го свалих сипах гореща вода и над 70 процента от радиатора беше студен, поиграх си да го почистя със меглио, прах за пране, ориз и отвътре излезнах плътни гадории на парцали, сипах пак гореща вода и над 50 % от него беше топъл, бях си купил чисто нов и за това не съм си играл да го отпуша напълно. за малко да забравя, като го свалих старото радиаторче опитах с уста да надуя и доста малко пропускаше, а новият нямаше съпротивление.

Re: Запушване на водния радиатор?

Публикувано: 28 яну 2016, 08:37
от fordmaniac
Приятелю, докато се мъчиш и събираш теории, ще си гътнеш мотора!
Когато има пробив в гарнитурата няма вариант за правилно обезвъздушаване! За версията запушен радиатор дирекно ти казвам НЯМА НАЧИН. Доста радиатори сим разглобил за изхвърляне и задръстване, което да окаже влияние дори и при РЕНО, което най-лесно ръждясва от кофти антифриз няма. Виж за радиатор парно може, но там има малки сечения около завихращите пластини и в пъти по-малък дебит.
Ако покараш още колата, проблема ще се задълбочи и ще видиш последствията.
Поздрави

Re: Запушване на водния радиатор?

Публикувано: 28 яну 2016, 09:18
от abaddon1234
докато се мъчиш и събираш теории, ще си гътнеш мотора!

Re: Запушване на водния радиатор?

Публикувано: 28 яну 2016, 17:36
от opex
Митко откак идвах при теб не съм я карал :)

Re: Запушване на водния радиатор?

Публикувано: 28 яну 2016, 20:11
от lubomirov89
Към колегата fordmaniak, един ден реших да развия пробката на радиатора на ориона (най ниската част на радиатора) и не потече и грам течност. Разръчках, и почна леко да капе и един ден радиатора си протече от гарнитурата между радиатора и капака в който влиза маркуча. Реших да го разкапсоловам и да се пробвам да го поправя, като се бях примирил, че ще купувам нов. Отварям и последните 7 тръбички бяха пълни с тиня (тръбичките са плоски) като започнах да махам тинята с едно плоско желязо. Сега подозирам, че отново е взело да се задръства... антифриза е мътен и ръждив... Та възможно е да намериш някога задънен радиатор. :D

Re: Запушване на водния радиатор?

Публикувано: 28 яну 2016, 20:54
от ЯЛТА
lubomirov89 написа: Та възможно е да намериш някога задънен радиатор. :D
Като се кара с вода,-така става.

Re: Запушване на водния радиатор?

Публикувано: 28 яну 2016, 21:52
от opex
При мен антифриза винаги е бил чист и бистър и с мирис на антифриз. На други коли съм гледал даже 3-4мин след сипването и работа става на една кафява течност и мирише на зла гад..
Иначе развих 3те болта на щуцера на термостата, който се маха за да се смени термостата и към който е големия маркуч, извадих го и надух леко системата - веднага рукна антифриз откъм двигателя през термостата. Явно радиатора не е запушен.
Как нЕма един читав блок 2.0ка ...... :(

Re: Запушване на водния радиатор?

Публикувано: 28 яну 2016, 22:36
от lubomirov89
Аз един единствен път карах с вода само малко да промия системата. Карам само и единствено с антифриз, но предишните собственици, кой знае с какви боклуци са я карали макар, че колата е от Австрия.

Re: Запушване на водния радиатор?

Публикувано: 29 яну 2016, 01:24
от Peet
Колата има ли газова уредба?

Re: Запушване на водния радиатор?

Публикувано: 29 яну 2016, 02:13
от opex
Никога :)

Re: Запушване на водния радиатор?

Публикувано: 29 яну 2016, 23:00
от opex
http://www.youtube.com/watch?v=0UYjH3Kl2J0
Това е след като го напълних пред нас и ходих до Горубляне, там пред магазина. Нивото на антифриза беше същото. И се вижда, че не пуши отзад. После ходих до Митко както вече писах и там нивото беше същото., това са г/д 35км

Re: Запушване на водния радиатор?

Публикувано: 30 яну 2016, 17:48
от OgiDogi
Да се самоцитирам:
OgiDogi написа:Иначе казано - охладителната течност не циркулира в системата...
...аз бих заложил на превъртяла турбина на помпата.
Завърта когато си поиска и помпи колкото си иска.