Запушване на водния радиатор?
Публикувано: 27 яну 2016, 21:21
Преди няколко седмици ми направи впечатление, че като загрее колата нещо притриса от време на време. Свещи, кабели, бобина всичко е наред. А и е само като загрее.
Карах брат ми до Люлин една вечер и на връщане ми се стори, че малко повече притриса на светофара отколкото преди. Спрях под една улична лампа, вдигнах капака, огледах всичко - ок, но като стиснах маркуча от термостатното тяло към радиатора - по-твърд от колкото трябва. И по принцип трябва да е доста горещ едвам да се пипа, но не беше, беше просто топъл.
Антифриза в казанчето беше под минимума, за това отидох на едно ОМВ и долях вода малко над нивото на щуцера за малкото маркуче, което идва от термостатното тяло и я оставих да работи на място да се обезвъздуши. От време на време се надигаше само нивото полека, изхвърляше някой балон въздух и спада нивото.
Обаче перката не се включваше. При мен датчика за перката е на дебелия маркуч между термостатното тяло и радиатора. Пипйах го - топъл. Започнах да го стискам няколко пъти и чак тогава стана горещ та не се трае - доста странно.
Дадох и газ 3-4к оборота и след малко (не веднага) от казанчето започна да извира водата. Като я оставя нормално - нищо. Долях вода пак малко над макс, затворих капака и мръсна газ към нас, паркирах я и това беше.
На другия ден реших да ида до Горубляне за антифриз, че идваха яките студове и за всеки случай взех една туба 6л с вода. Слязох, вдигнах капака и имаше бая мокри следи, а казанчето празно. Запалих я и долях към 5л докато иде на макс. Възможно е да не съм стегнал добре капачката предната вечер и като съм я изрязал до нас да е изхвърлила водата.
И тук е интересното - отидох до Горубляне и там пак така притрисаше пред магазина, вдигнах капака, вода си имаше в казанчето обаче - проврях си ръката до колкото можах на долу до средата на радиатора - хладък та студен. А колата си беше загряла. Пипам маркуча от термостатното тяло до радиатора - твърд естествено, но и той хладко-топъл. Почнах да го помпам - стана горещ.
Питах Дидибао, ходих и при Митко - и двамата казаха гарнитура щом маркуча става твърд и изхвърля вода от казанчето. Е изхвърля я, но като се даде газ 3-4к оборота иначе не. И антифриз не губи осезаемо.
Но хубаво, нека да речем, че е тръгнала гарнитурата и то ще е мноого малко още - тая работа със студения маркуч и радиатор при много добре загрял мотор е адски странна. При няколко пъти обезвъздушаване както си трябва. Та, заминала или не - възможно ли е тоя радиатор да е запушен и от това да идва цялата мизерия?? Понеже има и друго - тоя маркуч не тръгва да се втвърдява веднага като се запали колата, а чак като загрее г/д като почне да отваря термостата за да минава вода през него и радиатора вече.
Не ми се отваря мотор без да съм изчистил тоя заплетен случай първо!
Карах брат ми до Люлин една вечер и на връщане ми се стори, че малко повече притриса на светофара отколкото преди. Спрях под една улична лампа, вдигнах капака, огледах всичко - ок, но като стиснах маркуча от термостатното тяло към радиатора - по-твърд от колкото трябва. И по принцип трябва да е доста горещ едвам да се пипа, но не беше, беше просто топъл.
Антифриза в казанчето беше под минимума, за това отидох на едно ОМВ и долях вода малко над нивото на щуцера за малкото маркуче, което идва от термостатното тяло и я оставих да работи на място да се обезвъздуши. От време на време се надигаше само нивото полека, изхвърляше някой балон въздух и спада нивото.
Обаче перката не се включваше. При мен датчика за перката е на дебелия маркуч между термостатното тяло и радиатора. Пипйах го - топъл. Започнах да го стискам няколко пъти и чак тогава стана горещ та не се трае - доста странно.
Дадох и газ 3-4к оборота и след малко (не веднага) от казанчето започна да извира водата. Като я оставя нормално - нищо. Долях вода пак малко над макс, затворих капака и мръсна газ към нас, паркирах я и това беше.
На другия ден реших да ида до Горубляне за антифриз, че идваха яките студове и за всеки случай взех една туба 6л с вода. Слязох, вдигнах капака и имаше бая мокри следи, а казанчето празно. Запалих я и долях към 5л докато иде на макс. Възможно е да не съм стегнал добре капачката предната вечер и като съм я изрязал до нас да е изхвърлила водата.
И тук е интересното - отидох до Горубляне и там пак така притрисаше пред магазина, вдигнах капака, вода си имаше в казанчето обаче - проврях си ръката до колкото можах на долу до средата на радиатора - хладък та студен. А колата си беше загряла. Пипам маркуча от термостатното тяло до радиатора - твърд естествено, но и той хладко-топъл. Почнах да го помпам - стана горещ.
Питах Дидибао, ходих и при Митко - и двамата казаха гарнитура щом маркуча става твърд и изхвърля вода от казанчето. Е изхвърля я, но като се даде газ 3-4к оборота иначе не. И антифриз не губи осезаемо.
Но хубаво, нека да речем, че е тръгнала гарнитурата и то ще е мноого малко още - тая работа със студения маркуч и радиатор при много добре загрял мотор е адски странна. При няколко пъти обезвъздушаване както си трябва. Та, заминала или не - възможно ли е тоя радиатор да е запушен и от това да идва цялата мизерия?? Понеже има и друго - тоя маркуч не тръгва да се втвърдява веднага като се запали колата, а чак като загрее г/д като почне да отваря термостата за да минава вода през него и радиатора вече.
Не ми се отваря мотор без да съм изчистил тоя заплетен случай първо!