1,8 тд(и) - електромагнитен клапан,електронен блок и т.н. ?!

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
FordMondeoRuse
потребител
потребител
Мнения: 26
Регистриран: 11 дек 2009, 21:20
Модел на автомобила: Ford Mondeo MKII 1.8TDi 97
Status: Извън линия

Re: 1,8 тд(и) - електромагнитен клапан,електронен блок и т.н. ?!

Мнение от FordMondeoRuse » 05 апр 2010, 14:10

здравей, колега,
много полезно инфо, но линковете за техническата информация не работят

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: 1,8 тд(и) - електромагнитен клапан,електронен блок и т.н. ?!

Мнение от diesel1.6 » 05 апр 2010, 21:21

Дюзата (умната) се проверявала с омметър. Типичното съпротивление за изправна било от 98 до 101 ома.
Когато не е в ред, причинява шашкане на компютъра и вдървена работа на колата - тромавост, неотзивчивост на педала на газта и т.н.

nedpetko
потребител
потребител
Мнения: 2
Регистриран: 30 яну 2010, 09:52
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 TDI 99г. 90 ps
Status: Извън линия

Re: 1,8 тд(и) - електромагнитен клапан,електронен блок и т.н. ?!

Мнение от nedpetko » 11 апр 2010, 13:45

Изключително полезна и интерсна тема.
Линковете дадени от BogiiDAr не работят.
Започвам проверките от дюзата, мерси за инфото.

FordMondeoRuse
потребител
потребител
Мнения: 26
Регистриран: 11 дек 2009, 21:20
Модел на автомобила: Ford Mondeo MKII 1.8TDi 97
Status: Извън линия

Re: 1,8 тд(и) - електромагнитен клапан,електронен блок и т.н. ?!

Мнение от FordMondeoRuse » 15 апр 2010, 09:16

а защо снимките вече не са активни?? :shock:

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: 1,8 тд(и) - електромагнитен клапан,електронен блок и т.н. ?!

Мнение от paci » 15 апр 2010, 10:29

FordMondeoRuse написа:а защо снимките вече не са активни?? :shock:
Поради проблем с качването на файлове на сървъра може да ползвате http://kachi-snimka.info

Това са написали администраторите.
Не знам какъв е проблема.

BogiiDAr
потребител
потребител
Мнения: 19
Регистриран: 18 мар 2010, 16:39
Модел на автомобила: Форд Мондео 1,8ТДИ МК2
Мондео 2,0 TDCI Титаниум МК4
Status: Извън линия

Re: 1,8 тд(и) - електромагнитен клапан,електронен блок и т.н. ?!

Мнение от BogiiDAr » 22 апр 2010, 22:09

Пак ще пробвам....
Малко чертежи
Изображение
Изображение
Изображение
И малко снимки
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Засега толкова...ако някой го интересуват подробности да пише....
...някой ден ще кача и инструкциите за ремонт...сега нямам време _friends_

Потребителски аватар
escorttd1
потребител
потребител
Мнения: 227
Регистриран: 06 юни 2009, 13:04
Модел на автомобила: Escort 1.8TD'97 Estate, ABS, SRS Airbags, PSA, AC
Местоположение: Под капака
Status: Извън линия

Re: 1,8 тд(и) - електромагнитен клапан,електронен блок и т.н. ?!

Мнение от escorttd1 » 23 апр 2010, 08:26

=D>:
Акълът е единственото нещо, което можеш да даваш без да го имаш!

BogiiDAr
потребител
потребител
Мнения: 19
Регистриран: 18 мар 2010, 16:39
Модел на автомобила: Форд Мондео 1,8ТДИ МК2
Мондео 2,0 TDCI Титаниум МК4
Status: Извън линия

Re: 1,8 тд(и) - електромагнитен клапан,електронен блок и т.н. ?!

Мнение от BogiiDAr » 13 май 2010, 21:22

Разна литература за ГНП Лукас и Бош
За Лукас има по подробно ръководство за ремонт...
DieselPump-Rus.rar: - учебник на руски
http://dox.bg/files/dw?a=6057b33a4f" onclick="window.open(this.href);return false;

DelphiDiesel.rar: - ръководство за ремонт на помпи Лукас
http://dox.bg/files/dw?a=3dd9a36dd0" onclick="window.open(this.href);return false;

Паролата на архивите естествено е: ford

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: 1,8 тд(и) - електромагнитен клапан,електронен блок и т.н. ?!

Мнение от diesel1.6 » 17 май 2010, 19:06

Откачането на подгревът на горивото на мондео не влияе на компютъра. Изправен нагревател е със съпротивление 1,6-2 ома.

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: 1,8 тд(и) - електромагнитен клапан,електронен блок и т.н. ?!

Мнение от diesel1.6 » 29 май 2010, 10:38

Май проблеми с алтернатора спъват двигателя. Става тромав, по-шумен и неикономичен, като сведенията са за повишено напрежение на зареждане.
Ето тема в която се споменава нещо http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 15#p290315" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; .
В друга тема някой директно беше казал, че след като по някаква причина му е паднал акумулатора и колата литнала. Когато се заредил и напрежението се вдигнало, всичко си станало пак като на спънато мондео.
Търся компютър от мондео за да го разглобим и да видим какво има вътре във връзка с горното

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: 1,8 тд(и) - електромагнитен клапан,електронен блок и т.н. ?!

Мнение от diesel1.6 » 09 юни 2010, 16:48

Има голяма вероятност да се окаже, че амортисьорчето на рейката на помпата влияе на електрониката и променя нещата ако позволи на газта да се върне бързо. Компютърръ го отчита това поради неизвестно каква глупава причина (охлаждане на турбото, еко чудеса...?).
За съжаление продължавам да нямам нужната апаратура за тестване на двигателя, а колата пък ми е в ред и не ми дава зор да се сдобия с такава... :D:
Някой да удари едно рамо да сглобим каквато електроника е нужна? Имам схема на мелък осцилоскоп с ЛЦД екранче, има и кода за процесорчето, но нямам опит с пускането на такава електроника.

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

каква е фунцията на ел авансатора

Мнение от diesel1.6 » 26 юни 2010, 21:27

копирано от тази тема
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 20#p181713" onclick="window.open(this.href);return false;"
biser77 написа:Колеги и моят проблем е решен от същия майстор. :) Електромагнитния клапан (датчик) беше заминал и течеше нафта от него, извади го смени му уплътненията да не тече, махна му карантията и вече имам клапан който не се командва от компютър а обикновен. Запалих от раз и двиг работи по добре и по тихо с изключение на 1-вите 2 мин. докато е студен. Това му била ролята на този клапан. По горе колегата е дал координатите на майстора. Побългаряването понякога е доста по изгодно и сполучливо, въпреки че аз не съм ЗА това. А на колегата от Габрово ще кажа че майстора е свестен и че не чете какво е сменял на dany85. Лошото че и мойте лагери май са заминалии ще трябва да ги сменям :cry:
Това звучи чудесно и просто - блокираш клапана и няма повече проблеми, освен 1-2 минути докато е студена.
Но според Ваклин и според много източници е по-сложно
Vaklin написа:Естествено ще стане по-тих защото вече имаш динамично регулиране на ъгъла на началото на впръскването. Питах китайските братя и те казаха, че в момента са на ниво проектиране и от другата година усвояват производството на резервни части за Lucas/Delphi. Защото политиката на англичаните с оторизираните сервизи и единствените вносители е рядко тъпо нещо.
Чакаме потвърждения на едната или другата версия
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 0566#70566" onclick="window.open(this.href);return false;

svetlio.s
потребител
потребител
Мнения: 22
Регистриран: 17 юли 2010, 20:20
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TD
Местоположение: Plovdiv
Status: Извън линия

Re: 1,8 тд(и) - електромагнитен клапан,електронен блок и т.н. ?!

Мнение от svetlio.s » 18 юли 2010, 13:23

Здравейте,

Първо искам да благодаря на diesel1.6 и останалите за изчерпателната информация и затова, че сте я споделили с нас. Имам Форд Мондео 1.8 ТД с помпа Лукас и откакто е мой постоянно имам някакви на пръв поглед "дребни" проблемчета, за които никой сервиз не се навива да оправи или ако се съгласи само пипат и въртят всичко което видят а после и пари искат ! В Мото Фое категорично ми отказаха помощ, защото помпата не била тяхна, те сменяли целия агрегат с датчиците (това и ми предложиха). Сле като прочетох темата разбрах че проблемите не са така дребни и не са лесни за отстраняване и затова пиша и ви помоля за помощ. Снимах помпата за да покажа някои неща:
1085.jpg
1. На картинката с номер 3 е датчик за положение на педала на газта (TPS: Throttle Position Sensor). Още като взех колата и след първата комп. диагностика се оказа че не работи (вероятно когато са я мили с пароструйка за да има вид двигатела и от там е станало). Закупих си въпросния датчик от Lucas (Delphi) срещу сумата от 220лв и го смених сам. Сега обаче незнам точното му положение . Отново в Мото Фое отказаха да го направят - показаха ми на тестера им, че не е на положение но "неможели" да го настроят, защото нямали такава услуга (процедура) :) . След наколко дни каране и настройка от мен го оставих в положение, в което най-много ми харесва как върви колата. Ако някой знае къде имат тестер, с който може да се настрои въпросния датчик ще съм му много благодарен !
2. Въпросното амортисьорчето за забавяне на връщането на рейката за подаване на газ - винаги съм се чудил за неговата функция и сега вече знам. След проверка видях , че отдавна е заминало. :( Това може би обяснява рязкото падане на обороти особенно когато съм с климатик. Ел. компенсатор рязко дърпа жилото - двигатела вдига обороти, после веднага отпуска и така се почват едни колебания докато отново не натисна педала. Дали е така - незнам!
3. На картинката с номер 2 е някакъв клапан за турбото (така ми казаха). Вътре някаква мембрана се беше спукала и след като пусна газта и изключа от скорост двигателя сам се форсираше. Предложиха ми да сменят мембраната - 50лв с работата. Да но след седмица пак същото (50лв на вятъра). Отново се обърнах към Delphi и срещу 195лв взех нов клапан и вече проблема го няма. Да обаче клапана също има настройка (отзад зад капачката има регуриращ болт, който натяга или отпуска пружинката на мембраната). Отново никой неможе да каже как трябва да е, затова отново моля за помощ!
4. На картинката с номер 1 е въпросния електромагнитен клапан. От колкото съм чел разбрах, че най-лесния начин дали работи е когато дам на контакт се чува за 1-2 секунди едно цъкане от него. Според това моя си работи. Обаче след като запаля двигатела някъде след 15-тина секунди оборотите скачат до 1300 ! Компенсатора на обороти не мърда и нямам представа защо е така. За да намаля оборотите на празен ход се наложи да отпусна регулиращия болт на компенсатора за обороти - номер 4 на картинката.Дали е от НЕПРАВИЛНА РАБОТА на този клапан или от неправилно положение на датчик 3 на картинката? HELP ! :(
Преди два дни този електромагнитен клапан вероятно си изпя песента. Не се чува това цъкане на контакт, колата не се ускорява както е нормалното а и от кабела излизащ от него сълзи нафта. Ще трябва да купувам и това. Разбрах че в магазините на КОСЕР го продават срещу сумата от 200лв. Накъде другаде дали ще го има?

5. На втората картинка се вижда отгоре радиатора и турбината под него. Вероятно това отгоре е вакум клапана от който излиза маркучето. В дясната част на двигатела ( няма го на картинката) е ел. вакум клапан с маркучета към въздушния филтър и към вакуум помпата вероятно. Кое точно трябва да се запуши за да се изолира ЕГР клапата? Имам съмнения, че тази клапа е блокирала както сте обяснили и част от постъпващия въздух направо отива в аспуха и от там и намалена мощност и спъната работа на двигатела.

Ако някой знае - нека да каже. Ще съм му много благодарен (Ако трябва и ще почерпя) :)
Прикачени файлове
1084.jpg

BogiiDAr
потребител
потребител
Мнения: 19
Регистриран: 18 мар 2010, 16:39
Модел на автомобила: Форд Мондео 1,8ТДИ МК2
Мондео 2,0 TDCI Титаниум МК4
Status: Извън линия

Re: 1,8 тд(и) - електромагнитен клапан,електронен блок и т.н. ?!

Мнение от BogiiDAr » 19 юли 2010, 18:05

Здравей колега,
Имах подобен проблем с увеличаването на оборотите на двигателя....оказа се че причината е травилна.
Винта за регулиране на празния ход (4) е хванат м/у две рейки, при мене просто едната рейка се беше спекла с оста и не можеше да се върне като се отпусне газта. Това го открих съвсем случайно, защото на пръв поглед не се забелязва. Смазах я и нямам проблеми.
Относно винта на клапана за турбото по чисто практически способ открих, че колкото е по-навит по късно се увеличават порциите нафта и колата е по тромава, но пък ако много е развит впръсква повече гориво преди компресора да се е задействал (при около 2200 оборота) и колата припушва.
Като финал ,като ми се скапа ГНП-то си взех втора ръка напълно оборудвано за 280 лв. с гаранция че ако не ми хареса го сменят. С него врътнах вече 10000 км. Макар че се наложи да сложа половината чаркалъци от старото ГНП защото имаше разлика в захващането на жилата и новото беше с имобилайзер та се наложи да го шунтирам.
В един от учебниците който съм шернал има как се извършва регулировка на ГНП-то(празен ход, ускорения празен ход, времето за установяване на двигателя на празен ход).
За егер клапана ако му измъкнеш вакума би трябвало да спре да работи, но ако е останал в отворено положение ще трябва да го разглобиш и принудително да го затвориш....
Междо другото в Пловдив има някакъв сервиз в който регулират ГНП-та, имат представителство на Околовръстния със смяната на лагерите ми искаха 200 лв и то без гаранция...
Съжалявам за разбърканите отговори...днеска имах изпит и в главата ми е компот:))))))

svetlio.s
потребител
потребител
Мнения: 22
Регистриран: 17 юли 2010, 20:20
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TD
Местоположение: Plovdiv
Status: Извън линия

Re: 1,8 тд(и) - електромагнитен клапан,електронен блок и т.н. ?!

Мнение от svetlio.s » 19 юли 2010, 23:52

Здравей BogiiDAr,
При мен проблема с оборотите не е механичен, няма проблеми с рейките, просто като запалиш двигатела без въобще да пипаш педала след извесно време сами се покачват . Имам съмнения за този електомагнитен клапан, защото сега като е развален не се покачват, а и съм си сменил с ново онова амортисьорче за плавното връщане на газта. Дали пък не е нещо от турбото? ( А самото турбо не трябва ли да заработва на по-ниски обороти 1800-1900?)
А за този сервиз в Пловдив за който казваш дали може да дадеш някакви координати, че аз доста съм обикалял и досега не съм намерил някой да разбра от тези неща. А иначе ако е върос за ремонт на помпата - уплътнения и т.н., то да, има майстори за това.

BogiiDAr
потребител
потребител
Мнения: 19
Регистриран: 18 мар 2010, 16:39
Модел на автомобила: Форд Мондео 1,8ТДИ МК2
Мондео 2,0 TDCI Титаниум МК4
Status: Извън линия

Re: 1,8 тд(и) - електромагнитен клапан,електронен блок и т.н. ?!

Мнение от BogiiDAr » 20 юли 2010, 17:27

За сервиза виж тази страница http://www.kosser.net/diesel_pump.php" onclick="window.open(this.href);return false;, когато сринах лагерите на ГНП-то ходих там.
ГНП-то го бях свалил сам и го бях разглобил, трябваше само да се извадят лагерите, но нямах подходящи инструменти.
Затова и отидох при тях. Единия от майсторите при опита да свали шайбата от ротора на ГНП-то смаза гайката с чук(беше хванал шайбата на менгемето развил гайката на един оборот и блъскаше с чука). Направо ми се изправиха косите!!! Та в последствие ми предложи да пратят помпата в Пловдив за смяна на лагерите и стенд за около 200 лв, при условие че аз си я монтирам. Аз това и направих, като пропуснах момента с Пловдив. Купих си скоба за лагерите, лагери и ги смених. Регулировката си я направих сам на слух(е доста литература прочетох преди това). Но не го препоръчвам на никого. Два месеца не можах да си измия ръцете от нафта. Инструментите ми струват сигурно повече то ремонта в сервиз. Но съм доволен от резултата, колата гори малко и върви повече. Междо другото когато я купувах беше значително по спъната. Оказа се че при смяната на агренажните ремъци майсторите на са си направили услилие за центровка на разпределителния спрямо коляновия вал(изисква се специален интструмен който се навива в блока на двигателя, зад компресора на климатика). Кората на капака на двигател(която служи и за въздуховод на интеркулера) беше провиснала и КПД-то на интеркулера се е въртяло около нулата. Като го оправих колата литна(особенно зимата :lol: ).


....Друг път повече за моите премеждия... 8)

svetlio.s
потребител
потребител
Мнения: 22
Регистриран: 17 юли 2010, 20:20
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TD
Местоположение: Plovdiv
Status: Извън линия

Re: 1,8 тд(и) - електромагнитен клапан,електронен блок и т.н. ?!

Мнение от svetlio.s » 20 юли 2010, 18:34

Хм, това за ангренажите наистина трябва да го проверя. Сменях ги в един измислен сервиз до нас и като нищо липсва центровката. На празен ход като натиснеш газта и двигатела се усеща как малко на тласъци ускорява. Затова може би ще се наложи до Мото Фое да се ходи. Кората на капака при мен също е провиснала. Има счупени щипки и немога да намеря такива за да ги сменя. Сега като видях адреса за този сервиз се оказа познато място, точно днес те ми намериха нов електромагнитен клапан. :D

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: 1,8 тд(и) - електромагнитен клапан,електронен блок и т.н. ?!

Мнение от diesel1.6 » 20 юли 2010, 23:53

svetlio.s написа: 1. На картинката с номер 3 е датчик за положение на педала на газта (TPS: Throttle Position Sensor). След наколко дни каране и настройка от мен го оставих в положение, в което най-много ми харесва как върви колата. Ако някой знае къде имат тестер, с който може да се настрои въпросния датчик ще съм му много благодарен !
Съвсем неанализирана информация за регулирането на ТПС в някои случаи, не ства винаги - според английски сайт за мондео дизел, чрез завъртане на този датчик ссе опитват да премахнат проблемчето със задържането на оборотите на двигателя след отнемане на газ. Твърдяха, че се завъртало в едната посока докато след подаване на газ двигателя вече не задържа повишени обороти за няколко секунди.
svetlio.s написа: Преди два дни този електромагнитен клапан вероятно си изпя песента. Не се чува това цъкане на контакт, колата не се ускорява както е нормалното а и от кабела излизащ от него сълзи нафта. Ще трябва да купувам и това. Разбрах че в магазините на КОСЕР го продават срещу сумата от 200лв. Накъде другаде дали ще го има?
Относно този електромагнитен клапан - коректор на аванса.
Първо, един колега по-горе твърди, че този клапан може да се блокира и да се спрат изненадите от него. Ето тук си говорим за това зако не греша нещо с линка http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 20#p294549" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; (това е същата тази тема, но по-горе)
Второ нещо - колегата Пещара от Пловдив си е продал двигателя на мондеото и същият мотор върви чудесно без електронния блок на автомобил Сиера. За съжалние нямаме връзка със сиерата.
Последна промяна от diesel1.6 на 26 сеп 2010, 09:11, променено общо 1 път.

svetlio.s
потребител
потребител
Мнения: 22
Регистриран: 17 юли 2010, 20:20
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TD
Местоположение: Plovdiv
Status: Извън линия

Re: 1,8 тд(и) - електромагнитен клапан,електронен блок и т.н. ?!

Мнение от svetlio.s » 21 юли 2010, 00:13

diesel1.6 написа:Съвсем неанализирана информация за регулирането на ТПС - според английски сайт за мондео дизел, чрез завъртане на този датчик ссе опитват да премахнат проблемчето със задържането на оборотите на двигателя след отнемане на газ. Твърдяха, че се завъртало в едната посока докато след подаване на газ двигателя вече не задържа повишени обороти за няколко секунди.
Да, въпросното задържане на оборотите след пускане на педала си го има. С въртене в една или в друга посока съм постигал почти да изчезне задържането но тогава колата става много тромава и ако подам повече газ - отзад изпушва за 1-2 секунди. Явно не е само за това този сензор, има и друга функция. Първия път когато бях в Мото фое тогава ми показаха на тестера им една скала, която се изпълва с зелени отметки когато натискаш педала. Според техника им, когато педала е свободен трябва да показва точно в началото на скалата ( но отказа да го настрои макар че при наличието на тестера би било елементарно).

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: 1,8 тд(и) - електромагнитен клапан,електронен блок и т.н. ?!

Мнение от diesel1.6 » 21 юли 2010, 10:02

ТПС датчикът много вероятно влияе и на други неща. Едното е ЕГР, другото е прословутия електромагнитен авансатор. Това със задържането на оборотите е електромоторчето за повишени обороти на празен ход, май съм виждал да се казва "ускорен празен ход" - преведено грубо от чужд език.
Това със зелените лампички е много тъп тестер. Ще се научим сами да си нагласяме ТПС. СЛед като англичаните казват да се върти докато се намери някакво специфично положение, проявяващо се като най-малко задържане на повишените обороти на празен ход, а тези в Мото Пфое казват да се търси съответсвие межу началото на светване на лампичкитре и началото на подаване на газ, и имаме работа с потенциометър, явно трябва да се намери началото на работа на потенциометъра. Той има неработна зона, в която съпротивлението няма да нараства плавно в съответствие с местенето на педала. Трябва да се завърти така, че когато мръдне леко педалът, съпротивлението да се променя малко, като започва от някаква крайна стойност. Възможна най-близка до максималната или минималната за въпросния потенциометър. Тъпа шега ще бъде, ако крайното положение е избрано да е някакво определено - примерно да е 500 Ома, а ние няма да знаем това. Мисля, че тук може д ани помогнат колегите бензинджии, които поради по-сговорчивите си електронни блокове, са ги разучили успешно и напълно. ТПС вероятно е абсолютно същия, или ако не е е аналогичен като конструкция и процедура за настройка.
Но по-добрият начин би бил ако се научим да срязваме жиците на ТПС, електрическия авансатор и ЕГР :twisted: За съжаление първо трябва да продължим с разучването.
Колегите с двулитровите мондео да помагат за ТПС, ако могат да отделят малко време за писане
добавено - според escorttd1, който ни насочва към аутодата между изводи 2 и 3 при отпуснат педал на газта трябва да има 4850 ом, а при натиснат 2410, същевременно между 1 и 2 е 3610 ом винаги. Номерата се броят от горния ляв ъгъл на куплунга като каналите за насочване са отгоре и отстрани. 1,2,3,4 горен ред, долу отляво се продължава 5,6,...
Последна промяна от diesel1.6 на 26 сеп 2010, 09:17, променено общо 1 път.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 43 госта