1,8 тд(и) - електромагнитен клапан,електронен блок и т.н. ?!

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: 1,8 тд(и) - електромагнитен клапан,електронен блок и т.н. ?!

Мнение от specialista » 31 дек 2010, 10:05

agent написа:Много добре си се справил но има ено обаче не всички дизели 1.8 тд имат умни дюзи да ти кажа. Аз съм с Фокус 1,8 тд и умна дюза нямам. А съм с компютър на помпата (ГНП) и от там става управлението а не от умната дюза защото мяма такава.

Това в какъв аспект го казваш тук?А това че нямаш умна дюза не е плюс за теб.Ще го разбереш като спре да пали!
Поздрави!!!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: 1,8 тд(и) - електромагнитен клапан,електронен блок и т.н. ?!

Мнение от diesel1.6 » 31 дек 2010, 10:51

Нищо няма да разбере по нашата тема, защото е със съвсем друга горивна система.
Тука ставаше дума за 1,8 тд и 1,8тди лукас помпите, не за 1,8 тдди или каквото е по фокусите.

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: 1,8 тд(и) - електромагнитен клапан,електронен блок и т.н. ?!

Мнение от specialista » 31 дек 2010, 14:01

Това аз го знам,но ме мързи да обяснявам на всеки и то с ръце.
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

endura
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 10 ное 2008, 15:04
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1,8 TDI
Status: Извън линия

Re: 1,8 тд(и) - електромагнитен клапан,електронен блок и т.н. ?!

Мнение от endura » 04 яну 2011, 14:02

.
Последна промяна от endura на 18 окт 2011, 15:10, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
supernatural
потребител
потребител
Мнения: 150
Регистриран: 26 юли 2009, 17:16
Модел на автомобила: ford eskort 1.8 tdi rfk
Местоположение: vraca
Контакти:
Status: Извън линия

Re: 1,8 тд(и) - електромагнитен клапан,електронен блок и т.н. ?!

Мнение от supernatural » 04 яну 2011, 14:15

за много години колега. относно маркучетата, те служат за връщане на излишната нафта в резервуара, добре ее да ги смениш всичките щом са се спекли да не дърпа въздух от тех и да имаш трудностти с паленето. по др въпрос и аз имам този проблем но не чак толко сериозно като при теб в студа затруднено пали и небачкат вс цилиндри оборотите са на 500 и треа да подавам газ докато заработи двигателя нормално свещите са изправни нищо че са различни марки, аз си го обяснявам като запушени дюзи или въздух в системата ама сам сменил вс маркучи, ако някои по компетентен колега е по наясно да помага

endura
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 10 ное 2008, 15:04
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1,8 TDI
Status: Извън линия

Re: 1,8 тд(и) - електромагнитен клапан,електронен блок и т.н. ?!

Мнение от endura » 04 яну 2011, 14:26

.
Последна промяна от endura на 18 окт 2011, 15:11, променено общо 1 път.

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: 1,8 тд(и) - електромагнитен клапан,електронен блок и т.н. ?!

Мнение от diesel1.6 » 04 яну 2011, 17:54

С гайките към дюзите ще обезвъздушиш тръбопроводите за високо налягане, но ако имаш въздух в помпата заради напукани маркучи за излишно гориво, или помпа на филтъра, или друго, пак ще се насмуче с мехурчета.
Това непалене - въздух, ниска компресия заради клапани, или подгревни свещи.

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10831
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: 1,8 тд(и) - електромагнитен клапан,електронен блок и т.н. ?!

Мнение от ЯЛТА » 04 яну 2011, 18:55

endura написа:За много години, колеги!
Имам няколко въпросчета по темата:
1. За какво служат гъвкавите маркучета (пълни с нафта :)), които свързват всички дюзи една с друга? Нали горивото се подава по металните тръбички отгоре на дюзата? Не се бях замислял, докато не счупих две от тях, докато сменях свещите. Казвам "счупих" защото бяха станали твърди като бакелит в основата си.
2. Малко HELP за пустото му зимно палене: Колата пали два цилиндъра (по слух) и след почти едноминутно мъчене на стартер и акумулатор (ако издържи една минута разбира се), запалва. Мислех че е от свещи, но ги смених всичките - същата работа. Колкото е по-топло, по-бързо пали, но пак не от раз всички цилиндри, може с 1-2 секунди разлика (лятно време), но не е едновременно. Хайде лятото не ми дреме въобще, но зимата си е проблем. Дясната ми ръка вече е по-дълга с 2 сантиметра от мъкнене на акумулатора да го зареждам. Мотора обаче веднъж запалил, работи като швейцарски часовник, без значение дали е минус 20 или +35! Заковава оборотите на секундата и не мърдат повече въобще. Все едно става друга кола (с 10 години по-млада :)). Разхода също е доста приличен, тягата също. М?

п.п. Помпата е Лукас.
Ако си поправиш,профила, да се вижда от кой град си, ще е по лесно . Аз, заради подобни историйки, си закарах колата при Specialista, в гр. Ямбол, и сега е тип топ !
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

endura
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 10 ное 2008, 15:04
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1,8 TDI
Status: Извън линия

Re: 1,8 тд(и) - електромагнитен клапан,електронен блок и т.н. ?!

Мнение от endura » 05 яну 2011, 11:01

.
Последна промяна от endura на 18 окт 2011, 15:11, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10831
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: 1,8 тд(и) - електромагнитен клапан,електронен блок и т.н. ?!

Мнение от ЯЛТА » 05 яну 2011, 14:15

Е аз от София ходих до ЯМБОЛ, 311+306 км. Отиване с кола, връщане с рейс,+отиване с рейс, връщане с кола ! >:D<:
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: 1,8 тд(и) - електромагнитен клапан,електронен блок и т.н. ?!

Мнение от specialista » 05 яну 2011, 18:01

По- важното е да ти завиждат сутрин че си запалил от раз а не да те бъзикат за избора на кола ,което няма нищо общо с избора а с подръжката!
Поздрави и за много години на всички!!!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

endura
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 10 ное 2008, 15:04
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1,8 TDI
Status: Извън линия

Re: 1,8 тд(и) - електромагнитен клапан,електронен блок и т.н. ?!

Мнение от endura » 10 яну 2011, 10:00

.
Последна промяна от endura на 18 окт 2011, 15:11, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10831
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: 1,8 тд(и) - електромагнитен клапан,електронен блок и т.н. ?!

Мнение от ЯЛТА » 10 яну 2011, 10:17

По простичко, когато клапана ми не беше затапен, при по рязък старт, колата се чудеше дали да тръгне , или да угасне, или да подам мноого газ, а след затапването му, пипам педала на газта, и тя скача веднага, тръгвайки без да се замисля . Турбокомпресора постоянно надува въздух в двигателя, и естественно лъже ГНП , да подава повечко гориво, от което следва-постоянна готовност, за добър старт . Е и повече харч в ниски обороти, естественно .
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
supernatural
потребител
потребител
Мнения: 150
Регистриран: 26 юли 2009, 17:16
Модел на автомобила: ford eskort 1.8 tdi rfk
Местоположение: vraca
Контакти:
Status: Извън линия

Re: 1,8 тд(и) - електромагнитен клапан,електронен блок и т.н. ?!

Мнение от supernatural » 10 яну 2011, 11:22

колега ялта, мисля че тва за тръгването и старта не се влияе от егр клапана, моя е затапен с ламаринка и маркуча е изваден и затапен за вакуума, като сам на втора и сам почти спрял но се движа съвсем леко, давам газ и колата се замисля, и докато влезе в обороти да дръпне си чакам с натиснат педал на гъста, сиг др фактори ми влияят, иначе с клапа наистина колата е мудна в ниските и пуши за страх, но мойта пак си е мудна, освен когато мине 2200оборота, ше трябва да сваля турбото да видя клапата да нее отворена постоянно и да нямам турбо, доколкото знам клапата която се задвижва от турбото чрез мембрана уестгате като вкараш мотора в обороти бе трябвало да мърда, мойта не реагира, иначе с отверка като натискам мърда а мембраната се пълни с масло,то стана малко объркано мойто изказване, и си премина и в въпрос, извинявам се ако сам неточен, поздрави на всички

Потребителски аватар
cockyhotty
потребител
потребител
Мнения: 667
Регистриран: 26 май 2009, 18:47
Модел на автомобила: Ford Focus Mk2.5 1.6 PFi
Местоположение: BG
Status: Извън линия

Re: 1,8 тд(и) - електромагнитен клапан,електронен блок и т.н. ?!

Мнение от cockyhotty » 06 мар 2011, 20:09

supernatural написа:...то стана малко объркано мойто изказване, и си премина и в въпрос.....
Ти направо показа някаква нова най-висша форма на разбиране на препинателните знаци и смисълът на понятието изречение...

Потребителски аватар
форд мк2
потребител
потребител
Мнения: 828
Регистриран: 11 фев 2005, 12:24
Модел на автомобила: ex. Escort VII Turnier 1.8 td 90hp; ex. Renault 19 TD;
Skoda Octavia 1.9TDI; Skoda Fabia 1.9 SDI; Fiat Multipla JTD
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: 1,8 тд(и) - електромагнитен клапан,електронен блок и т.н. ?!

Мнение от форд мк2 » 07 мар 2011, 15:02

supernatural написа:...... като сам на втора и сам почти спрял но се движа съвсем леко, давам газ и колата се замисля, и докато влезе в обороти да дръпне си чакам с натиснат педал на гъста.......
Това мисля, че е абсолютно нормално. За по- просто върни една предавка надолу. Аз ако искам моята да я карам с турбото, а не да се возя без него /1500 об./ просто държа колата около 2000 обор. постоянно.
ЯЛТА написа: а след затапването му, пипам педала на газта, и тя скача веднага, тръгвайки без да се замисля . Турбокомпресора постоянно надува въздух в двигателя, и естественно лъже ГНП , да подава повечко гориво, от което следва-постоянна готовност, за добър старт . Е и повече харч в ниски обороти, естественно .
Аз това не мога да го повярвам. _friends_ За мен тоя мотор 1.8 ТД е доста муден докато не качи поне 1800-1900 обор. Добре, че си от квартала, колега, та ще се наканя да го видя това побеснело Мондео. Тамън може да сравним вървежа с различните затапвания на ЕГР.
Be happy

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: 1,8 тд(и) - електромагнитен клапан,електронен блок и т.н. ?!

Мнение от diesel1.6 » 24 юни 2011, 02:12

това как изглежда, става ли да се сложи най-горе и да се приключи с темата?

За прословутите "лоши" помпи Лукас, ЕКУ, което ги управлява, и как да се отнасяме с тях
Помпата е Лукас, DPC. Съществува вариант с Бош, но никой не е виждал. Може да се монтира Бош, изцяло механична, но това има някои минуси и е друга тема.
Лукас на Мондео 2 има клапан за допълнителна промяна на ъгъла на впръскване - нарекъл съм го електромагнитен клапан ЕК. Този клапан е нещото, което прави колата да е кола и да върви както се полага. Може би може и без него, но за толкова години не се намери никой да покаже как да стане.
Електромагнитния клапан ЕК се управлява от ЕКУ. ЕКУ следи данните от умната трета дюза, датчикът за положение на КВ, положението на педала на газта (забравих съкращението за този датчик - потенциометъра на рейката на помпата е), вероятно оборотите от генератора, вероятно количетсвото на консумирания въздух чрез МАФ.
Помпата по принцип почти осигурява необходимия момент на впръскване. Останалото го върши ЕКУ и ЕК клапанът. Те внасят корекции, които са достатъчно големи за да провалят работата на двигателя при грешна настройка и да направят карането забавление при правилна. Когато на ЕК е постоянно отворен, той променя монета на впръскване към заксънение, цитат
Еще кто будет проверять - при обесточеном динамическом корректоре УОВ максимальный ранний, при запитке +12 максимально поздний
Диагностиката на цялата система е леко затруднена, но все пак домашно възможна (и сервизно невъзможна - Бг странност).
Няма какво да се правя на знаещ, направо препращам към форума на руските ни приятели - очевидно по-сериозно погледнали на въпроса от нас. Други неща си ги имаме из форума или из нета.
1.Настройка на потенциометъра за положение на педала на газта (рейката на ГНП)
http://mondeoclub.ru/forum/topic/56218/ ... B0__st__40" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Ето един от методите, струва си да се прочете и разбере цялата тема - има защо:
В разъеме есть 3 провода от потенциометра (красный ,желтый и зеленый), на одном из них масса, на втором +5В(запитка от Б/У) и третий провод это сигнал на Б/У , в диапазоне от 0,3В до 5В(естественно при изменении положения педали газа, или рычага на ТНВД).
Главный интерес вызывает напряжение на сигнальном проводе в момент холостых оборотов. Сравнив данные(чем больше, тем лучше) сможем дружно сделать вывод!!!!!
У себя проводя опыты сначала регулировал потенциометр с помощью трубочки на клапан ЕГР, сегодня выставил 0,6В на холостом ходу(по аналогии с бензиновыми моторами).
2.Настройка на ъгъла на впръскване от шайбата на ГНП по метода на следенето на работата на ел. клапана, http://mondeoclub.ru/forum/topic/46198/page__st__40" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; цитат
Прогрел мотор пока заработали вентиляторы. На регуляторе педали газа (чёрненькая на насосе) на среднем проводе выставил стрелочным прибором 0.6 вольта.
Паралельно клапану УОВ подключил лампочку 12в 25вват Регулировал шкивом до тех пор пока
при резком нажатии газа лампа начинала( только начинала!!!) ярко вспыхивать.Оказывается, что даже пол мм уже играет роль.
Моню не узнать -резвый подхват особенно вверху( думаю трохан перекрутил что внизу слабоват)
на 4 до 120 на легке на 5 150 дальше не пробовал но запас был.Главное- пропала пелена дыма.
Заводка с пол тыка даже на горячую.
Лампочку подключал в разъём куда идут все провода от насоса.
Метод основывается на том, как мозг мони корректирует угол впрыска.А лампочка является активной нагрузкой(если ткнуть туда тестером ,всё время будет что-то показывать)и одновременно индикатором включения УОВ.
УОВ(если живой) делает угол позже особенно при перегазовке,а для заводки лучше пораньше.
Если сделать сильно ранний будет сильно дыметь и лязгать,а поздний станет тяжело заводиться.
Для сведения- крутя за шкив ключом на 24 по часовой-раннее,против -позднее.
3.Проверка на умната дюза - трябва да е със съпротивление около 98 Ом, може и да има отклонения.
За да има смисъл всичко това ГНП трябва да е в работещо състояние все пак.

Потребителски аватар
cockyhotty
потребител
потребител
Мнения: 667
Регистриран: 26 май 2009, 18:47
Модел на автомобила: Ford Focus Mk2.5 1.6 PFi
Местоположение: BG
Status: Извън линия

Re: 1,8 тд(и) - електромагнитен клапан,електронен блок и т.н. ?!

Мнение от cockyhotty » 26 юни 2011, 12:18

С нужната за вас документация със сигурност разполагат в Мото Пфое, но там или са я изгорили отдавна или е закътана забравена нейде по шкафовете. Но както и да е, и без това там няма кой да я чете. :D: :idea: А пък и ако ги попитате, сигурно ще ви отговорят, че е военна тайна. Можe и да искат голяма финансова сума за нея. Кой знае?! Май до като разберете как да я оправите тая прословутат помпа Лукас ще смените автомобилите.
Явно сте препатили бая от майстори и искате сами да си оправяте колите, но като цяло производството след 1995 г. минава на принципа "Замяна на цял компонент", отремонтирването обикновено е трудно, даже невъзможно. Мен лично това много ме дразни, но на там върви технологичния прогрес, няма как... Хората вече разсъждават, че не е рентабилно да ровичкаш една кола 1седмица, за да откриеш нервещ проблем тъй като за това време е възможно да изкараш доста пара... :D: На зле вървяр нещата, на зле...

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: 1,8 тд(и) - електромагнитен клапан,електронен блок и т.н. ?!

Мнение от diesel1.6 » 26 юни 2011, 12:36

Всичко се ремонтира, но не е лесно когато умишлено ти пречат. Лукас помпата не е нищо сложно, дори за настройка - ама ако си намерил по колко да настройваш каквото трябва.
В мотопфое със сигурност имат тестер за настройка на ел клапана, и тестът е лесен. Ама тези коли вече изчезнаха - а се оказва, че са по-здрави от сегашното мондео и горят малко.
Хората вече разсъждават, че не е рентабилно да ровичкаш една кола 1седмица, за да откриеш нервещ проблем тъй като за това време е възможно да изкараш доста пара...
Който и да е проблем по една кола се открива за най-много няколко часа, а онези хора, собственици на капитала на големите комбинации се чудят как да НЕ става така.
Последна промяна от diesel1.6 на 26 юни 2011, 15:05, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: 1,8 тд(и) - електромагнитен клапан,електронен блок и т.н. ?!

Мнение от HACKO » 26 юни 2011, 14:50

cockyhotty написа:.....
Явно сте препатили бая от майстори и искате сами да си оправяте колите, но като цяло производството след 1995 г. минава на принципа "Замяна на цял компонент", отремонтирването обикновено е трудно, даже невъзможно. Мен лично това много ме дразни, но на там върви технологичния прогрес, няма как... Хората вече разсъждават, че не е рентабилно да ровичкаш една кола 1седмица, за да откриеш нервещ проблем тъй като за това време е възможно да изкараш доста пара... :D: На зле вървяр нещата, на зле...
Това не е прогрес, това е регрес, всичко може да се ремонтира, въпроса е дали знаеш и можеш да го направиш.
Естествено като не познаваш устройството на един агрегат, а си се писал "майстор" е да твърдиш, че е по-рентабилно да смениш целия агрегат, струващ стотици левове, вместо да подмениш нещо по него много често сурващо стотинки.
Естествено че е по-лесно и бързо да свалиш стария агрегат и на негово място да сложиш нов, вместо да губиш време да го ремонтираш.
И не на последно място при стандартните 30% отстъпка, която дават магазините на всичкото "Майстор", има голямо значение дали ще смениш нещо което струва 2лв или 200лв.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта