1,8 тд(и) - електромагнитен клапан,електронен блок и т.н. ?!

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: 1,8 тд(и) - електромагнитен клапан,електронен блок и т.н. ?!

Мнение от diesel1.6 » 19 сеп 2010, 23:54

Не точно, но нищо сигурно за съжаление.
Твърди, че авансаторът може да се елиминира, и че умната дюза само показва натоварването на двигателя, а не момента на впръскване.
Трябва да командироваме някой в Англия да пита :)

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: 1,8 тд(и) - електромагнитен клапан,електронен блок и т.н. ?!

Мнение от specialista » 21 сеп 2010, 08:37

Не е необходимо да се харчиш за командировка :D :D .
На този енгилизин можеш да му пратиш много поздрави от мен.
Зада работи този контролер и да може да изчисли моментия си аванс трчбва да синхронизира(съпостави) най-малко два сигнала.Единия по подразбиране е от датчика на коляновия вал а другия е т от тази "умница".От там вече си прави изчисленията какъв е аванса и дали е подходящ за момента според зададената му програма.
Не мога да разбера защо искаш да се освободиш от този авансатор.Проблеми ли имаш някакви или просто за спорта ти се човърка.Ако искаш да си без него просто си сложи една помпа от Сиера примерно.Само дето тя ще е по скъпа от нов авансатор.Като се има в предвид че се ремонтират мисля че не е проблем да си подържаме колите в изправност.Правилната работа на този авансатор определя максимално оптималния аванс в повечето режими ,а от там идва и тихата работана на мотора и най-важното икономичната му работа.
Поздрави!!!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: 1,8 тд(и) - електромагнитен клапан,електронен блок и т.н. ?!

Мнение от diesel1.6 » 21 сеп 2010, 20:38

specialista написа:На този енгилизин можеш да му пратиш много поздрави от мен.
Като се има в предвид че се ремонтират мисля че не е проблем да си подържаме колите в изправност.Правилната работа на този авансатор определя максимално оптималния аванс в повечето режими ,а от там идва и тихата работана на мотора и най-важното икономичната му работа.
Поздрави!!!
В кои режими се прави корекция чрез авансатора?
Кой в Бг може да провери дали авансаторът прави предвидените корекции, или грешни такива?

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: 1,8 тд(и) - електромагнитен клапан,електронен блок и т.н. ?!

Мнение от specialista » 21 сеп 2010, 22:52

Това може да се направи по време на диагностиката.Първо при диагностика има живи данни и една от тях е точно аванса в градуси.После ако има разлики от зададените в контролера би трябвало да записва грешка.Важное да се знае какво е заложил консруктора зада се търсят отклонения.Също може и с осцилоскоп като се синхронизират сигналите на коляновия вал и на дюзата.Там си трябва вече математика да се пресмята ,дали и колко се променя аванса в различните режими и пак идваме на въпроса че трябва да се сравни с база данни.Има и стробоскопи с подобни функции.
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: 1,8 тд(и) - електромагнитен клапан,електронен блок и т.н. ?!

Мнение от diesel1.6 » 22 сеп 2010, 00:00

Не съм чул някой да чете данни от двигателя, въпреки, че би трябвало да има. В Бг където съм питал, дори не могат да се свържат заради една особеност в свързването - която вече е изяснена и има примери по-горе или в друга тема.
Ако имаме данни в реално време, и грешките, аз с осцилоскопа мога да хвана какво става. Във всички случаи ще закачам осцилоскоп да видя какво е сигналът от умната дюза, и дали ще мога да меря по него момента на впръскване. Едновременно ще следя и авансаторът какъв сигнал получава - той лесно ще се разпознае за какво е. За съжаление сега нямам преносим осцилокоп, че и с два канала поне да е ...
Колата ми върви, но нямам нищо напротив едно преглеждане на електрониката и помпата, ако знам, че няма да я счупим от глупост. А с електрониката си подозирам проблем, но не е свързан с двигателя.
Ти какво казваш за режимите с корекция? Сигурни са празният ход и студен двигател, и вероятно има магия и за паленето на студен двигател. Тези и трите не са важни. Интересно е в максимален въртящ момент какво става. Там влияе и работата на интекулера, ако авансаторът е натоварен да коригира тогава, признавам, че има нужда от него.

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: 1,8 тд(и) - електромагнитен клапан,електронен блок и т.н. ?!

Мнение от specialista » 22 сеп 2010, 09:23

Значи трябва да се тръгне от тук че, помпите по-старо поколение също сами се грижат за аванса и там работят на принципа колкото са по-високи оборотите толкова е по-голямо вътрешното налягане на горивото в помпата и от там се премества едно бутало което се грижи да премести аванса или с две думи повече обороти повече аванс.Тази помпа в случая работи по същия начин с тази разлика че на конструкторите им е дошла идеята да направят аванса максимално оптимален.Режимите с корекция ще ги хванеш с осцилоскопа като ползваш сигнала от авансатора.Със сигурност има намеса в режим на празен ход и в оборотите до към 3000.За точност трябва да се мери и то не само на място но и в движение под товар.На авансатора има посточнно +12в. а минуса е управляващия сигнал от контролера.надявам се споделиш какво си направил и какви са заключенията.За диагностиката както се базикаме с други колеги форда не е като колите.Другите се подават на диагностика с ефтини прибори (виза, ваг ком,карсофт,ФЕС,К-Л) и т.н. дето можеш и сам да си ги сголоби човек с малко повече познания.Из нета срещам само безбожно скъпи прибори които четат форд.Ако пък ти е познат някой (народен :D ) дай го на сам!!!
Успех!!!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: 1,8 тд(и) - електромагнитен клапан,електронен блок и т.н. ?!

Мнение от diesel1.6 » 22 сеп 2010, 19:47

За режимите с корекция - ако е чак до 3000 оборота, то тогава излиза, че електрониката непрекъснато управлява двигателя. 90% и повече се кара между 1700 и 2000. Празния ход не ни е много интересен, докато все пак колата работи без да се троши или без да пуши на умпряло. Когато чета англичанските подхвърляния, че корекциите са в областта на по-ниските обороти, разбирам най-много 2000. Освен това, предполагам, че изплзват електрониката за трудните за докарване режими на студения двигател. А нормалната работа в номинален режим си е само от механичната помпа.
Към обясненията ти за определяне на момента за впръскване, ще добавя и корекцията по натоварване, която намалява ъгъла на предварение. Но това не ни е важен въпрос тук.
Проследяването на работата на двигателя по време на движение ще го докарам, но липсата на осцилоскопа ме спря. Май ще импровизирам нещо за начало, без скъпи техники.
За диагностиката някъде преди седмица пуснах линк как са подкарали комуникацията с този компютър, конкретно на 1,8тд кола. Разбирам, че за бензиновите със същата електроника EEC V няма проблем. Ето мнението ми, в което е линка към начина за диагностика и описание на конкретната пречка. За съжаление пак е на английски. Ако трябва да нагодим нещо за наличната ти техника, кажи каква е да поровя за опит на други хора.

Зачетох се назад в темата. Започнали сме да се повтаряме, че и да се потретяме - преди мецеси сме си казали същите неща. Аз ще гледам да пиша вече като има нещо конкретно и ново.

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: 1,8 тд(и) - електромагнитен клапан,електронен блок и т.н. ?!

Мнение от specialista » 22 сеп 2010, 21:54

Ами разполагам с Виза,Ваг ком,и Карсофт МБ 7.4.Сами по себе си са К-Л адаптори работещи с подходящия софтуер,такаче К-Л адаптор има,няма софтуер достъпен с който да се четат.Визата подържа бензинови модели и пак до към 95/96г. + Дизела на Галакси,там е фолксваген и го чете.
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: 1,8 тд(и) - електромагнитен клапан,електронен блок и т.н. ?!

Мнение от diesel1.6 » 22 сеп 2010, 22:51

То май само нафтовите 1,8 с механична помпа са с проблемната електроника. Ама не си губи времето с тези работи, ако си имаш друга работа. Аз така или иначе имам такава кола и е достатъчно здрава и добра за да си я ценя, ще се занивам по малко. С учебна цел, а може да взема да си наглася автомобила да стане още по-добър.
Ще се прехвърля в темата за форд диагностични уреди (онези чешките) за да видя дали те не четат нещата. Не бяха скъпи.

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: 1,8 тд(и) - електромагнитен клапан,електронен блок и т.н. ?!

Мнение от specialista » 23 сеп 2010, 10:02

Ако не си разбрал още,занимавам се с ремонта на ГНП и дюзи,както и центровката към ДВГ.В тоя смисъл понякога ми трябва нещо за по-лесна и бърза диагноза.За пример на Фиат е има същата помпа на моторите ТД 100,там перфектно се чете с Виза или ФЕС.Други примери са излишни,но помпата с начина на управление я има на много марки сложена,и както се досещаш при Форд се удря на камък с диагностиката.Добре е че по симптоми до сега безпогрешно съм се ориентирал.
Иначе подържам един такъв Форд,на сестра ми и зет ми е.На старият им Ескорт е 1.6Д правих помпата и от тогава вече повече от 5 години се движи,от три години е с друг собственик :D
Ако успееш да се сдобиеш с информация за кодочетец и софтуер за модела ,моля сподели.
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: 1,8 тд(и) - електромагнитен клапан,електронен блок и т.н. ?!

Мнение от diesel1.6 » 23 сеп 2010, 20:12

Ще споделя, ще поровя в чуждоезичния нет. Щом си от Ямбол, подозирам кой си, редовно те рекламирам заедно с Авел в Пловдив, един-двама в София и двама във Варна като сервизи за лукас.
1,6 д е отличен двигател, много ми харесва.

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: 1,8 тд(и) - електромагнитен клапан,електронен блок и т.н. ?!

Мнение от diesel1.6 » 25 сеп 2010, 19:23

от фиат бг
Авансатора се разкапсулова на струг и на струг се завалцова. Сменя се един О пръстен. Не е сложно но изисква съответното оборудване и малко професионално умение. За връзка може и GSM *Модерирано*
и тука се коментира малко разглбяването на помпата и намирането на части за обслужване - казват да се търси Merlin-Diesel или Help-Today, продавали през интернет.
The CAV/Lucas will need its top cover, governor and metering-valve and the two valves either side of the case at an angle as well as the Turbo-boost compensator and the bolt at the bottom removing before the rotor-head can be removed from the case-(These items mentioned secure the rotorhead into the ally case). Do this with the pump outlets face down or the whole fuel-delivery carriage, shoes, rollers etc. will fall out everywhere!

Parts and seal-kits can be obtained from Merlin-Diesel or Help-Today, Both on the Web and will deal direct with you unlike some suppliers!

You'll need the Pump Number, actually off the pump itself to order the kit, as there are many variations and some kit changes...

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: 1,8 тд(и) - електромагнитен клапан,електронен блок и т.н. ?!

Мнение от specialista » 26 сеп 2010, 10:09

Запознат съм какво пише в Фиат форума!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: 1,8 тд(и) - електромагнитен клапан,електронен блок и т.н. ?!

Мнение от diesel1.6 » 26 сеп 2010, 11:32

Аз само колекционирам информацията, поставяйки я в тази тема.
Помпите с умна дюза DPC ли са или DPCN?

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: 1,8 тд(и) - електромагнитен клапан,електронен блок и т.н. ?!

Мнение от specialista » 27 сеп 2010, 23:09

DPCN
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: 1,8 тд(и) - електромагнитен клапан,електронен блок и т.н. ?!

Мнение от diesel1.6 » 28 сеп 2010, 00:05

Мда, това го проумях сам. След като прочетох два учебника и фирменото описание, стигнах до извода, че ми трябва вътрешен човек в делфи/лукас :D:
Прочетох няколко сравнения на DPC u DPCN. Търсех разликите и се оказа, че са в подобрената горивна икономичност на празен ход на ДПЦН в сравнение с ДПЦ. Ако е вярно, излиза, че ако се махне електрическият авансатор на мондеото от предната страна на помпата, и се сложи и механичен клапан за корекция в частичните режими от страната към двигателя, ще стане помпа от сиера, с която колата ще върви добре и ще гори малко. Добре ще е и да се нацелят настройките като за двигателя на мондеото. Близки до сиерата, но не същите. Може да звъннем в Лукас да ни ги сметнат и кажат :D:
Ще опитам да си сложа уред за показване на момента на впръскване по време на движение. Това ще е добре за диагностиката, веднага ще се види какво предварение е на добра кола и какво на спъната, и дали се мени плавно или прави фокуси. Ако се направи с оригиналните куплунзи, ще може за минути да се слага на всяко мондео.

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: 1,8 тд(и) - електромагнитен клапан,електронен блок и т.н. ?!

Мнение от specialista » 29 сеп 2010, 22:26

До тук не видях никъде някой колега да спомене че си чете колата с едикакъв си софтуер и ползва едикакъв си интерфейс.
Това трябва да се намери и вече всичко ще се подреди.Говоря за ефтини и достъпни кабели и програми.Интересното е че и в ибей не намирам нищо.Това което излиза за Форд е по ОБД2 или пък нещо безбожно скъпо.
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: 1,8 тд(и) - електромагнитен клапан,електронен блок и т.н. ?!

Мнение от diesel1.6 » 29 сеп 2010, 23:03

Нямам време да разуча ЕКУ-то сега и как се говори с него.
Сега ще се хвана да намеря ел схема и описание на функциите на ЕКУ. Имаше тема за диагностика, трябва там да питаш за софтуера. Ако ти трябва за проверка и настройка на помпа дпцн, гледам че в книжката на лукас дават няакъв електронен тестер лъм стенда. И искат мн пари, това е ясно.

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: 1,8 тд(и) - електромагнитен клапан,електронен блок и т.н. ?!

Мнение от specialista » 30 сеп 2010, 22:04

Нищо подобно ,тази помпа се тества и на обикновен стенд като моя.Всъщност на обикновенния стенд могат да се правят толкова много неща че ми е трудно да ги изброя.

Исках да кача схема на управлението на мотора но имам проблеми с големината и незнам как да постъпя
http://kachi-snimka.info/images/opt1285875794i.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Ура,стана!!! :D
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: 1,8 тд(и) - електромагнитен клапан,електронен блок и т.н. ?!

Мнение от diesel1.6 » 01 окт 2010, 08:16

Чудесна схема, благодаря. А имаш ли и описание кое какво прави - примерно повишените обороти на празен ход дали зависят от включването на задна скорост, климатик и повишено налягане в кормилната рейка (завъртане на волана)?
Относно стендовете - в книжката за лукас пише за електронен блок за тестване на дпцн - нали има един-два електрически авансатора - явно ги звъртат на стенда и гледат кой какво прави. Разбира се, може и само механично да се настрои помпата, а ел частите да се пробват по друг начин, не в движение.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google Adsense [Bot] и 71 госта