Страница 8 от 9

Re: 1,8 тд(и) - електромагнитен клапан,електронен блок и т.н. ?!

Публикувано: 05 юли 2011, 12:14
от ЯЛТА
Не в този смисъл го писах, идеята ми е че примерно аз въобще се съпротивлявам да разбера какво точно се случва, и в този аспект няма и да се интересувам, като по този начин спестявам излишни обяснения.

Re: 1,8 тд(и) - електромагнитен клапан,електронен блок и т.н. ?!

Публикувано: 05 юли 2011, 12:19
от diesel1.6
На мене ми е работа да работя с монтьори. Плащат ми да разбера какво точно се случва.

Re: 1,8 тд(и) - електромагнитен клапан,електронен блок и т.н. ?!

Публикувано: 05 юли 2011, 23:16
от specialista
diesel1.6 написа:На мене ми е работа да работя с монтьори. Плащат ми да разбера какво точно се случва.
Приятел,кажи какво искаш да знаеш че да се разберем с тебе!

Re: 1,8 тд(и) - електромагнитен клапан,електронен блок и т.н. ?!

Публикувано: 09 юли 2011, 08:03
от paco-67
здравейте колеги,имам въпрос относно тпс на ескорт 1.8 td.настроих го на 0.6в,както са писали братушките,на празен ход(показанието му беше 0.4в),сега колата набира по леко и пали по добре сутрин.та въпроса ми е дали ще вдигне разхода на гориво.поздрави

Re: 1,8 тд(и) - електромагнитен клапан,електронен блок и т.н. ?!

Публикувано: 09 юли 2011, 10:06
от diesel1.6
Би трябвало да падне разхода.
Забелязах, че тези потенциометри стареят. Моите (два имам) са си променили стойностите, по-голямо съпротивление имат във всичките посоки на мерене. Затова настройката с волтметър на 0,6 в може би е по-добре.

Re: 1,8 тд(и) - електромагнитен клапан,електронен блок и т.н. ?!

Публикувано: 30 сеп 2011, 19:27
от OgiDogi
diesel1.6 написа:Би трябвало да падне разхода.
Забелязах, че тези потенциометри стареят. Моите (два имам) са си променили стойностите, по-голямо съпротивление имат във всичките посоки на мерене. Затова настройката с волтметър на 0,6 в може би е по-добре.
Аз пък се "изхитрих" да работя със съотношения, за да се запази диапазонът на регулиране. В общи линии, измерих съпротивлението при празен ход и пълна газ, сравних стойностите с тези от AutoData и с въртене докарах "празен_ход"/"празен_ход_AutoData" = "пълна_газ"/"пълна_газ_AutoData" = около 1.4 в моят случай.
Сега не мога да усетя кога рита турбото (преди беше отчетливо около 2250), ускорението си е същото от 1250 нагоре, за проба - паля 195/60R15 на светофара (дори и при вкарване на втора понякога свирват). В момента съм на смяна на всички О-пръстени, че се появиха капки и почнах да сменям - всичките бяха "квадратни", но при стягането на авансатора и турбо компенсатора явно се е разлепил и този на главата.

Re: 1,8 тд(и) - електромагнитен клапан,електронен блок и т.н. ?!

Публикувано: 30 сеп 2011, 19:37
от diesel1.6
Пробвах да наглася съпротивлението според предписанията и този метод не става при стар потенциометър. Това със пропорционалното нагласяне е по-добро, и - без да съм опитал още - по напрежение на изхода (0,6 в) са правилните методи.

Re: 1,8 тд(и) - електромагнитен клапан,електронен блок и т.н. ?!

Публикувано: 13 окт 2011, 21:40
от ЯЛТА
Определено трябва да се презацепи, още повече щом не пали нормално в рамките на 3-5 секунди. Но ти трябва добър специалист, защото за това презацепване евентуално си има и мотив.

Re: 1,8 тд(и) - електромагнитен клапан,електронен блок и т.н. ?!

Публикувано: 14 окт 2011, 01:22
от biser77
И моята е презацепена така, обаче съм без авансаторен клапан, пали без проблем и си върви. Може като не ти е бил в ред да са я зацепили така, а след това си го сменил..... Дано да съм бил полезен :)

Re: 1,8 тд(и) - електромагнитен клапан,електронен блок и т.н. ?!

Публикувано: 14 окт 2011, 07:56
от diesel1.6
Трябва да провериш дали разботи клапанът, но първо виж тези теми за ангренаж и провери как е зацепването.
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 0%B0%D0%B6" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 0%B0%D0%B6" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Почти сигурен съм, че е зацепено накриво зъбното колело, но помпата е нагласена точно от болтовете за центровка. Разбира се, допускам и другата възможност, но е по-невероятна. Ремъкът може да се сложи на поне 3 различни "зъба" и все центровката да си е точна.

Re: 1,8 тд(и) - електромагнитен клапан,електронен блок и т.н. ?!

Публикувано: 16 окт 2011, 23:33
от specialista
Как искаш да те убедя,на теория или на практика,че грешна центровка за която казваш ти е проблема за палене на студено.Това при положение че всичко друго е наред по колата.Един зъб на помпата се равнява на два на коляновия вал!!!
Колелото на помпата има около 50 зъба или един от тях е около 7 градуса на помпата или по 2 на коляновия вал е = 14 градуса+ нормалнте около 10/15 за статичното изпреврване= около30 градуса предвърение.На толкова работи във високите обороти.Мотора пали от само запалване на сместа при определени условия(едно от тях е точния момент) При теб условията не отговарят!!!!
Ако е топло е възможно да има достатъчно температура от сгъстяването дори и при по ранно впръскване,но на студено забрави!Има едно нещо което ме успокоява и това е че имаш явно добър мотор.Ползвайте инструментите за зацепване на мотора.Инжинерите са ги създали за това!
Успех!

Re: 1,8 тд(и) - електромагнитен клапан,електронен блок и т.н. ?!

Публикувано: 17 окт 2011, 07:54
от diesel1.6
specialista написа:...Ползвайте инструментите за зацепване на мотора.Инжинерите са ги създали за това!
Успех!
A aз съм изработил няколко, по-горе е линка към темата за тях :D:

Re: 1,8 тд(и) - електромагнитен клапан,електронен блок и т.н. ?!

Публикувано: 31 окт 2011, 17:17
от stoyanski
Здравейте колеги.Възможно ли е през този болт клапан,който е за излишното гориво,при изгасен двигател да се връща нафтата в резервоара и по този начин филтъра който е по нависоко да се изпразва и набива с въздух?

Re: 1,8 тд(и) - електромагнитен клапан,електронен блок и т.н. ?!

Публикувано: 25 ное 2011, 22:23
от diesel1.6
Малко по темата, прочетено в http://www.talkford.com/topic/14151-150 ... ge__st__20" onclick="window.open(this.href);return false;
"i was talking to http://www.dervdoctor.co.uk" onclick="window.open(this.href);return false; (gavin) and he said there is an ecu on the mondeo 1.8TD which needs reprogramming (chipping) to make the mechanical advances in the fuel pump and boost to work properly. "
Чух се с Гейв от dervdoctor и той ми каза... ЕКУ иска препрограмиране (смяна на чип) за да накара механичните промени в ГНП и турбото да проработят правилно

Re: 1,8 тд(и) - електромагнитен клапан,електронен блок и т.н. ?!

Публикувано: 28 ное 2011, 21:41
от BogiiDAr
Отдавна не бях влизал в темата и се радвам че е придобила такива размери....но забелязвам че не е постигнато нищо конструктивно :roll:
...на кратко ще налея малко нафта в огъня :lol: за нетърпеливите количеството нафта се регулира механично в ТНП-то чрез болт под номер 57 от снимка 3 на това мнение http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 20#p284344" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;, като до него се стига през зелената капачка показана на по долна снимка- завиваш повече нафта , развиваш по малко... на който му се дава 300 лв. за регулировка после да си поиграе с него ;):
Ако обърнете внимание в ГНП-то има една голяма пружина....нейната цел е при угасен двигател ГНП-то да премине в режим на готовност за палене - на максимална доза нафта и максимално изпреварване, чак след като запали двигателя започват да влияят всички останали ел джаджи. По моя скромен опит най голямо влияние за динамиката на колата оказва клапана на турбото.....това "невероятно" клапанче с 6 о-пръстена и една смотана мембрана с пружинка (по принцип)дейно участва в определянето на колиечството гориво което се впръсква. Даже изодзад си има винт за регулировка с тази цел(не си играйте с него - ако работи добре най-много да го прецакате, пък ако не работи няма да осетите разлика). Между другото помпата за ниско налягане в ГНП-то освен да засмуква нафта създава и определено работно налягане в помпата което бивайки управлявано от авансаторния клапана и този на турбото на хидравличен принцип управлява аванса и количеството на впръскваните дози.....хубавото на това ГНП е че работи и без електроника...ама двигателя звучи ужасно и се държи ужасно.....все пак авариен режим...
И като за финал....ако някой иска да смени коренно характеристиките на двигателя трябва да смени самия авансаторен пръстен това под номер 143 на първата снимка - той определя характеристиката на впръскване, колко как, кога и пр.....ама тука става с много пари и апаратура...
П.П Ако ви изпревари синьо-зелено мондео с изгнили калници значи съм аз 8) ..ако съм спрял с вдигнат капак - значи пак ми е паднал тампона на скоростния лост _friends_ ;):

Re: 1,8 тд(и) - електромагнитен клапан,електронен блок и т.н. ?!

Публикувано: 28 ное 2011, 22:20
от specialista
Приятел,виждам че имаш познания ,но ще те питам две неща:
1.Кое за теб е конструктивно?
2.Кой те излъга че в момент на палене помпата има максимален аванс???
Хубава лекция изнесе от къде може да се увеличи горивото и каква е ролята на турбо коретктора,
а сега ми обясни какво целиш с това,да накараш всеки да си бърка по помпата ли?Защо ли са измисли ли стендовете? Сигурно да виждат какво става след намесата на човека!
И за да бъде конструктивно всеки да пипа където си иска в крайна сметка все ще се намери някой който да успее да я накара да тръгне.
Успех!

Re: 1,8 тд(и) - електромагнитен клапан,електронен блок и т.н. ?!

Публикувано: 28 ное 2011, 23:31
от diesel1.6
Темата е голяма, но това никак не е добре. Полезната информация по въпроса се събира на една страница текст, а тука има сигурно сто. И половината неща само.
Първоначално се интересувах от работата на електрическия авансатор - кога и какво променя. Болтчетата за връткане са друг въпрос, както и как са направени разните му регулатори в тази помпа. Може да пуснем друга тема, за връткането на ГНП Лукас.

Re: 1,8 тд(и) - електромагнитен клапан,електронен блок и т.н. ?!

Публикувано: 29 ное 2011, 22:36
от BogiiDAr
Регулировка на ъгъла на впръскване при режим на малки натоварвания В ГНП Лукас управлението на циклите за подаване на горивото се осъществява чрез измемение на количеството гориво, напълващо пространството мужду нагнетяващите елементи в ротора, което води до нежелано закъснение в началото на впръскването на горивото при частични(по особенни) режими на работа. За компенсация на ъгъла на впръскване е предвидена система за регулировка на ъгъла в режим на малко натоварване(LLA), който допълва основната система за регулировка на впръскването. На автомобили с електронна система за управлени, в частност и с система за рециркулация на изгорелите газове (EGR) регулировката на ъгъла за изпреварване на впръскванто в режим на малки натоварвания се осъществява с електромагнитен клапан, коъто позволява по-прецизно да се подържа ъгъла на аванса на впръскване. Сигнала от потенциометъра съединен с лоста за газта се подава в ел.блок за управление ECU, който от своя страна праща управляващ сигнал към електомагнитния клапан, поставен в хидравличната глава на ГНП(на по новите модели отпред, на по страрите е отзад)
Схема на авансаторния клапан
Изображение
1-корпус на клапана;2-сачма;3-плунжер;4-пружина;5-електромагнит; А-канал към работната камера на механизма;В-канал към буталото на LLA;С-канал от помпата за ниско налягане.

При режим на малко натоварнае в намотката на магнита 5 се подава ток. Горивото под ниско налягане повдига съчма 2 и навлиза във вътрешния корпус на ГНП-то. Налягането зад буталото на авансаторния механизъм 1 пада и системата преминава към регулировка при малки натоварвания. При нарастване на налягането над определен предел магнитния клапан се деактивира, съчмата под въздействие на пружината застава на мястото си и налятането зад буталото на авансаторния механизъм нараства. С което системата преминава в режим на нормално регулиране на ъгъла на впръскване.
Схема на авансаторния механизъм
Изображение
1-буталоLLA; 2 втулка;3-корпус;4-пружина на авансатора;5-стопорен пръстен;6 пробка(капачка).

Re: 1,8 тд(и) - електромагнитен клапан,електронен блок и т.н. ?!

Публикувано: 29 ное 2011, 22:52
от biser77
Аз съм без това чудо 4-та година вече и нямам проблеми, бях го писал в една тема, но никой не вярва че колата няма разлика. Знам че сега ще кажат поне 10 човека че не може да няма разлика, може би е малко по шумен двигателя на много високи обороти. Пиша го това, за да се знае че помпата работи и без него че не е изобщо евтин, а дава много проблеми.

Re: 1,8 тд(и) - електромагнитен клапан,електронен блок и т.н. ?!

Публикувано: 29 ное 2011, 22:56
от BogiiDAr
specialista написа:Приятел,виждам че имаш познания ,но ще те питам две неща:
1.Кое за теб е конструктивно?
2.Кой те излъга че в момент на палене помпата има максимален аванс???
Хубава лекция изнесе от къде може да се увеличи горивото и каква е ролята на турбо коретктора,
а сега ми обясни какво целиш с това,да накараш всеки да си бърка по помпата ли?Защо ли са измисли ли стендовете? Сигурно да виждат какво става след намесата на човека!
И за да бъде конструктивно всеки да пипа където си иска в крайна сметка все ще се намери някой който да успее да я накара да тръгне.
Успех!
1.За мене конструктивно е да обменям информация, впечатления и идей, а не да обяснявам колко неразумно да се прави каквото и да е...всеки има право на собствено мнение.
2. За аванса си прав объркал съм стрелката :roll:
За това кой, какво , къде и кога ще бърка всеки може да прецени сам, повечето от ползвателите на форума имат коли което ще рече че са пълнолетни и могат да вземат решения сами. Ако решат да прецакат семейната кола - тяхна воля. Поне им давам право на избор с разбиране. Пък и ако някой е решил да си разглоби колата, вярвай ми ще го направи. За мене това е хоби, аз пари от това не печеля. За успеха благодара, имам нужда _friends_