Страница 1 от 2

Ford Eskort 1.8 TD чупи тресчотки постоянно, някакви идеи?

Публикувано: 10 мар 2016, 10:40
от penchevstyle
От както я взех колата имам проблем със съединителя, по точно с тресчотката. Педала е с болта за регулация и с тресчотка. Та преди около 4000 км счупих за първи път тресчотката, смениха ми я и ми казаха, че може да имам проблем скоро със съединителя. Нямах проблеми около 4000 км, до началото на февруари, когато я счупих пак, сменихме я и след няма и 50 км, същото, сменихме педала, който имаше луфт, остта на педалите, жилото и още две тресчотки, които се чупеха на около 20 км всяка. Сменихме и целия комплект съединител + притисквател и пак строши тресчотката... Някакви идеи къде другаде може да е проблемa?

Re: Ford Eskort 1.8 TD чупи тресчотки постоянно, някакви идеи?

Публикувано: 10 мар 2016, 12:57
от HACKO
А като сменяхте съединителя, някой сети ли се да провери как се движи аксиалния лагер по водача, как се движи вилката на аксиалния лагер и как се движи жилото и да не поставено така, че да се пречупва?

Re: Ford Eskort 1.8 TD чупи тресчотки постоянно, някакви идеи?

Публикувано: 10 мар 2016, 13:16
от penchevstyle
Аксиалния е наред, даже майстора първо за него се сети, че може да е заминал, жилото също не се пречупва. И общо взето с това свършват идеите ни къде може да е проблема. Вилката на която се закача жилото, някога е била заварявана, но няма видими проблеми. Като цяло съединителя бе малко тежък и стария, с новия е доста по-леко и смятах, че няма да има вече този проблем, но ето, че го направи.

Re: Ford Eskort 1.8 TD чупи тресчотки постоянно, някакви идеи?

Публикувано: 10 мар 2016, 15:15
от palio81
На бащами ескорта ги чупеше така,решхме проблема като сами си изрязахме трешчотка от плътно парче пластмаса

Re: Ford Eskort 1.8 TD чупи тресчотки постоянно, някакви идеи?

Публикувано: 10 мар 2016, 15:28
от penchevstyle
Предната седмица ми минаха подобни мисли през главата, но ме е страх да не стане по-голям проблем. Все пак чупенето й, би трябвало да е резултат и в този ред на мисли ми се ще да открием причината.

Re: Ford Eskort 1.8 TD чупи тресчотки постоянно, някакви идеи?

Публикувано: 10 мар 2016, 15:47
от palio81
Според мен една от причините е,че матеряла на тресчотките коит се продават е по-некачествен от този на оригиналната.Но все пак потърси да не е друга причината.При него нямаше последствия

Re: Ford Eskort 1.8 TD чупи тресчотки постоянно, някакви идеи?

Публикувано: 10 мар 2016, 15:53
от penchevstyle
И с моя баща това си говорихме, ама пък колегите не лежат постоянно тресчотки да сменят (с изключение на мен, но пък поне вече го правя за отрицателно време :D ). Иначе обмислях варианта за алуминиева, но към момента съм се отказал от тези експерименти. Благодаря ти за споделения опит :)

Re: Ford Eskort 1.8 TD чупи тресчотки постоянно, някакви идеи?

Публикувано: 10 мар 2016, 16:22
от addition
Един колега през далееееечната 2003г. си беше купил Ескорт 1997г. Един ден си носеше в джоба бял пласмасов детайл и ми каза, че това е някаква тресчотка на съединителя, която се е счупила, и ще я носи на един приятел да му прави метална на струг.

Re: Ford Eskort 1.8 TD чупи тресчотки постоянно, някакви идеи?

Публикувано: 10 мар 2016, 20:02
от ЯЛТА
Вземи и напръскай със WD-40 през отвора на вилката обилно, целта е да се омасли първичния вал-опашката по която се движат шлиците на феродовия диск. Ако там шлиците са в ръжда се затруднява движението на диска и оказва голямо съпротивление.

Re: Ford Eskort 1.8 TD чупи тресчотки постоянно, някакви идеи?

Публикувано: 11 мар 2016, 08:31
от penchevstyle
Не би ли трябвало да е премахната тази ръжда, като сменяха съединителя..? Ще направя така, надявам се да има положителен резултат (най-сетне).

Re: Ford Eskort 1.8 TD чупи тресчотки постоянно, някакви идеи?

Публикувано: 11 мар 2016, 10:34
от форд мк2
Много съм съпричастен с тази тема. Толкова тресчотки съм сменил, че вече мога да се ява на олимпиада. Даже ми се е случвало да се прибирам без съединител, по магистралата..... Това недомислие на Ескорт е невероятно. Съчетанието с некачествени афтър маркет части, защото няма значение дали е FEBI, SWAG или друга(купувал съм ги всичките) вътре е една и съща третокачествената ужким италианска BIRTH с номер 4515 - ей тоя боклук Изображение

Моторкрафтската(оригиналната) е съизмерима само като живот, но не и като цена. Струва 10 пъти повече и е само с поръчка. Много ясно, кой нормален ще си я купи, но както и да е! Преди да си помислите, че бръщолевя глупости, в един от форумните сервизи смених съединтел ЛУК пълен комплект, ревизирах всичко по с-мата, та даже смених ринговете на педала(само в мото пфое се продават на дребно), че и те са пластмасови(нанизват се на педала и помагат на тресчотката да се пързаля равномерно) и се износват - представляват това :
Изображение

Резултат никакъв. Пак си ги сменям тия тресчотки през 3000-5000 хил. км градско.
Мислил съм за вариантите да направя, както инглизите собствена тресчотка:
Изображение
Изображение

Но този вариант има недостатъци за мен. При нашия модел(ескорт) с въже на съединителя ще почне да се чупи нещо друго по веригата. Чел съм, че вилката е слаба, а тя счупи ли се лошо! Струва повече и по- трудно се ремонтира. :twistednew:
Затова реших да харча по едни 5 лв, когато се счупи тресчотка. Ей така, за всеки случай държа по две нови тресчотки в колата, даже едната е в аптечката :lol: Опростих и с-ма на закрепване на бушуниерата, че тя е с две крачета към купето и едното ми пречеше при смяната на тази част. С това мога да помогна.
За информация смазвал съм всички въжета, и каквото може съм оптимизирал. В крайна сметка с "дупене" за 10 мин, частта си я сменям сам и свикнах. smileys-car-driving

Re: Ford Eskort 1.8 TD чупи тресчотки постоянно, някакви идеи?

Публикувано: 11 мар 2016, 12:51
от penchevstyle
Друг педал взех с нови рингове в началото, ама никакъв ефект. Мислих, както вече писах, за алуминиева или от друг метал да направим, но точно това ме притеснява да не се счупи нещо друго, макар, че при мен шофирането и към момента е почти невъзможно. Доста теми изчетох и до колкото разбирам вилката е слабо място, а моята вече е заварявана веднъж (от предния собственик).

Re: Ford Eskort 1.8 TD чупи тресчотки постоянно, някакви идеи?

Публикувано: 11 мар 2016, 14:50
от stoyko_
Здравейте, колеги и аз имах същия проблем, но си направих стоманена. Минал съм около 100000 км така, като за този период веднъж скъса жилото.

Re: Ford Eskort 1.8 TD чупи тресчотки постоянно, някакви идеи?

Публикувано: 11 мар 2016, 17:47
от HACKO
При Дизела вилката се чупи традиционно, за щастие без проблем се заварява лесно и после работи без проблем. Металната не би Трябвало да причини щети върху нещо друго, направена е от пластмаса, защото се прави по-лесно и е по-евтино. Ако обаче имам кой да ми изработи такъв сложен детайл, бих я направил отново от пластмаса, има добри пластмаси, които могат да се фрезоват.

Въпроса обаче е КОЕ причинява чупенето на тресчотките? Аз не съм сменял тресчотка нито на Ескорта, нито на Фиестата. И двете имат поизносена част, когато момента на зацепване съвпадне с нея започва да изпуска, обаче намерих решение, със съответна подложка на жилото променям мястото на зацепване и проблема се решава, обаче не са счупени. Много хора сменят и карат със неоргинална без проблем, а немалко като вас постоянно сменят.

Re: Ford Eskort 1.8 TD чупи тресчотки постоянно, някакви идеи?

Публикувано: 12 мар 2016, 08:55
от форд мк2
HACKO написа: Аз не съм сменял тресчотка нито на Ескорта, нито на Фиестата.
Ще си позволя да добавя нещо, към казаното от Наско. Важно е да се отбележи, че двата автомобила имат различни тресчотки. На Фиестата(сменял съм и такава) е с гребенче, което играе ролята на автоматичен регулатор на натиска(малката част от комплекта на снимката). Tова : Изображение

Докато при Ескорта, това го няма.
Изображение
Тук имаме болт в педала, който РЪЧНО трябва да настроим(на снимката е десния вариант), за да обере празния ход и да регулира натиска. И ако си направим много лек съединителя(и това го тествах), тресчотката се чупи още с първия натиск.
За мен с-мата на Фиестата е много по надежда, защото с износването на съединителя, тресчотката се рергулира сама. А на Ескорта трябват ръчни корекции.

Re: Ford Eskort 1.8 TD чупи тресчотки постоянно, някакви идеи?

Публикувано: 12 мар 2016, 10:17
от HACKO
Моя Ескорт (а и всички докъм 96-7г) е със автоматична тресчотка.

Re: Ford Eskort 1.8 TD чупи тресчотки постоянно, някакви идеи?

Публикувано: 12 мар 2016, 10:28
от форд мк2
HACKO написа:Моя Ескорт (а и всички докъм 96-7г) е със автоматична тресчотка.
Хм разводнявам темата, но моя(МК7 - 1998 година) е с ръчната . По каталог 95-98 излизат с ръчната тресчотка. Може би са за били правени за различни пазари _friends_

Re: Ford Eskort 1.8 TD чупи тресчотки постоянно, някакви идеи?

Публикувано: 12 мар 2016, 10:32
от HACKO
форд мк2 написа: Хм разводнявам темата, но моя(МК7 - 1998 година) е с ръчната ....
Така де, преди МК7 са автоматични.

Re: Ford Eskort 1.8 TD чупи тресчотки постоянно, някакви идеи?

Публикувано: 15 мар 2016, 14:38
от penchevstyle
Цяло чудо, оспях да мина около 100 км с последната тресчотка и още е здрава. :): Притеснявам се все още и ме е страх малко да ходя по-надалечко от града, че нямам резервна в момента...

Re: Ford Eskort 1.8 TD чупи тресчотки постоянно, някакви идеи?

Публикувано: 07 апр 2016, 20:45
от DeutscheR
преди години същия проблем чупи тресчотки вилки и заварката се счупи :lol: после смяна на съединител оригинална вилка от мото фое нов гребен не знам марка и издържа до вчера :shock: приблизително повече от 5 години и около 50 000км+ днес сменихме тресчотката. Старата беше бяла като цвят,новата тресчотката черна, уж SWAG кутията Made in Germany , тресчотката Made in Italy :cry: издържа точно 5км :idea: , отивам до магазина за 2-ра тресчотка FEBI по същия начин 1към 1 като SWAGA викам не, ще търся бяла и намерихме някаква испанска да видим колко ще издържи :? При мен се чупят точно от тук
Изображение и при вас ли е така