Страница 1 от 1

Скоростите хъркат-ШОК :)

Публикувано: 24 сеп 2005, 19:17
от cossy
Значи като включвам на трета се чува едно лошо хъркане (стържене) и ненам ко да правя :? Дайте съвет, чува се само докато тъгна лоста, иначе си перка на трета без проблем. Според декодера кутията е МТХ-75, колата 1.8 ТД 1995г.

Публикувано: 24 сеп 2005, 20:26
от Mitko
По принцип това е или синхронизатор (в 80% от случаите) или муфа (в 10% от случаите) , а има вероятност да е ниско нивото на маслото . Почваш първо с проверка на нивото на маслото ,ако е добре работата е кофтар ,защото на Форд дават подмяна на маслото на кутията само след ремонт (затова и няма пробка) , но има едни 10% на който като източим маслото с машина и сложим ново и проблема изчезва. Дано си от тях . :roll:

Публикувано: 24 сеп 2005, 21:22
от paci
Mitko и при мен се появи едно такова стържене обаче на първа и на втора докъто отпускам съединителя и след това край. Това само ако е студено и не е карана повече от 24 часа, докъто е студена като повърви малко и се оправя. Аз си го обяснявам да е по-гъсто маслото и да не прониква добре да маже. Мислих и питах да отваряме кутията но един познат мноо печен разбира ги нещата :
1. не се нагърби да отваря кутия вика всичко друго но кутията не ... и така можела да кара много отколкото да я отремонтираме с някави части със съмнителен произход и да я хвърля след това.
2. брадчеда каза, че имали служебна Сиера и и сменили маслото на скоростната кутия с някакво друго и почнала да шуми искала си Фордовско.
3. Трябва да си проверя нивото щото карах едни нали ми е безплатно да го проверят и така го провериха направо се изсмях а голям център за масла имат от пиле мляко ... канала им под наклон и бърка с един шестограм и вика добре е :cry:

Публикувано: 24 сеп 2005, 22:59
от cossy
Ами, аз пак да кажа, че не съм много вещ, но ако е синхронизатор, няма ли да го прави и на другите скорости и освен това, като маслото за скоростната не е предвидено да се сменя, то как се проверява нивото му? И има ли начин да определя сам дали е синхронизатор или муфа и какво може да стане, ако колата продължи да се кара така (аз я карам втора-четвърта, ама за другите не знам)?

Публикувано: 24 сеп 2005, 23:01
от cossy
И още нещо, малко встрани от темата, но понеже и антифриза пише, че не се сменя, а все пак и той си има някаква годност, как да разберем кога е за смяна?

Публикувано: 25 сеп 2005, 08:14
от Mitko
Кутията на Форда върви само с Фордовото червено масло ако е MTX75.
Има Фиести и с другото полусинтетично но така не мога да кажа кои са. Ако някой го интересува да ми даде VIN на ЛС и ще му кажа с кое масло е. Тези проблеми ги има повече при диелите и затова маслото се проверява на всеки 10000км .Основният проблем е твч от семерината на лоста за скоростите . А до колкото зо антифриза ,зависи от кой е .Ако е Форд (червен ) се подменя на 10 години , а ако е син се подменя на 3години . На всеки 2 години се подменя спирачна течност :wink:
Това са данни от ETis на FORD :!:

Публикувано: 25 сеп 2005, 14:08
от cossy
Aми според VIN-a e мтх-75, http://clubford.org/forum/viewtopic.php?t=720&start=15 тук е номерчето, даже ми разкодираха вина (за което благодаря пак на eclipse). И все пак, пак не разбрах как да си проверя маслото на скоростната :?

Публикувано: 25 сеп 2005, 17:03
от Mitko
В предната част на скоростната кутия има пробка със шестостен . (става въпрос от към страната на радиатора за охлаждащата течност)Отвиваш го и ако от там просълзи значи е добре ако не сълзи наливаш докато просълзи . Успех! :D

Публикувано: 26 сеп 2005, 19:11
от vvvasilev
До колкото знам всяка скорост си има свой синхронизатор- това са едни "лагерчета" между зъбните колела

Публикувано: 26 сеп 2005, 19:28
от Mitko
Не са лагерчета а бронзови конусни елементи ,който при включване се стремят да изравнят ъгловата скорост на въртене да муфата и забчатката за да се включи плавно без сътресения и прехъркванв . Ппехъркване се получава ,когато не са еднакви ъгловите скорости на въртене на две зъбни колела и се стремиш да ги зацепиш в движение и се чува ударът с престъргването на зъбите при зацепването ,което води до ............................................сами смятам вече можете да си направите изводи :wink:

Публикувано: 01 ное 2005, 14:37
от Любо
Аз имам същия проблем с трета скорст. Та кажете да отида (освен в МП) да погледнат.

П.П. Надявам се да е муфата, защото не от маслото - сменено е миналата година но проблема си остана.

Публикувано: 02 ное 2005, 13:06
от jack71
обзалагам се на бира че е синхронизатор. ако не ти го прави на другите скорости... синхронизаторите са едни малки бронзови търкалца със зъбчета както каза Митко и са за всяка скорост или бяха за 1ва един за 3-4 един общ или нещо от сорта. на каприто ми са 1 един 2ра един 3-4 един задна няма. обаче обикновено те или се износват или залепват за колелото на съответната скорост. и при 2та случая се сменят. 15 лв /бр в МП. другаде не намерих сменял съм. беше залепнал и на 2ра трудно влизаше. 60 лв ремонт на ск. кутия при кадърен майстор. сервиз на пежо. искаха пари и за сваляне и слагане на ск. кутия ама аз си иа свалих сам. пробвах и сам да я разглобя ама трябваше някъв специален ключ и се отказах.
така че. сваляй кутията гледай я умно за маслото и ако не е от него носи я на майстор.

Публикувано: 02 ное 2005, 13:56
от Любо
10х за съвета.
Не е от маслото. А в МП ми казаха, че само частите ще ми струват към 300 и нещо лв. Хъркат ми от 2 на 3 и от 4 на 3, т.е. ако са синхронизаторите са и двата за смяна със все муфите и квото още има :(

Публикувано: 02 ное 2005, 14:14
от kEFi
Любо написа:10х за съвета.
Не е от маслото. А в МП ми казаха, че само частите ще ми струват към 300 и нещо лв. Хъркат ми от 2 на 3 и от 4 на 3, т.е. ако са синхронизаторите са и двата за смяна със все муфите и квото още има :(
Там е така! А и при другите дилъри/сервизи! Предполагам не са пропуснали да ти предложат нова кола от щанда :D

Публикувано: 02 ное 2005, 15:57
от fiestaracing
Братле що не пробваш да караш с двойно амбрииране-както се карат старите коли без синхронизатори-мисля че така поне малко ще се улесниш-докато намериш решение за ремонта (кога,къде и как)Аз лично така си карам през повечето време-а и кутията се жали по този начин

Публикувано: 02 ное 2005, 16:03
от Любо
Аз по принцип по този начин карам :oops:
Но ако не язчакам да й паднат малко оборотите при превключването се сърди и хърка.
Хванал съм й цаката как да й го вкарвам (скорстния лост), но понякога няма време да се гали - знаете как изникват ситуацийте по пътищата...