Форд Фокус- внезапна загуба на мощност в движение

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
peterpetroff
потребител
потребител
Мнения: 191
Регистриран: 01 мар 2007, 21:41
Модел на автомобила: Ford Focus Trend, Zetec 1.6i 16V SW 1999
Местоположение: София
Status: Извън линия

Форд Фокус- внезапна загуба на мощност в движение

Мнение от peterpetroff » 10 авг 2016, 14:19

Здравейте Колеги,
Моля за помощ! Фокуса е 1.6, 16V, 1999г., БЕЗ ГАЗОВА УРЕДБА.
Проблемът е следния: Колата пали, тръгва, движи се перфектно и в някакъв неопределен момент при движение постепенно започва губи мощност- започва да забавя скорост, все едно някой ми е махнал крака от педала на газта (а кракът ми е на газта). При отпускане и повторно подаване на газ колата започва да придърпва (все едно не и достига гориво или е задавена), не вдига обороти и колкото повече натискам газта толкова повече се опитва да 'забие муцуна'. Като спра на място, на свободна скорост, оборотите са ок, при подаване на газ се форсира и всичко е ок. Ако не рестартирам (изключвам и паля от ключ) проблема не се оправя, даже се научих да правя такъв 'рестарт' в движение и колата си тръгва нормално. Глупавото в тази ситуация е, че това се случва в неопределени моменти- понякога го прави 10 пъти за 100 км., след това проблема изчезва, минавам безпроблемно 1000 км. и отново започва, после пак изчезва и така диагностицирането е практически невъзможно.

В следствие на описаното махнах катализатора на колата защото си мислех, че е задръстен и това е причината за проблема. Да, след отстраняването на катализатора колата доста се поотпуши и върви така както никога не е вървяла, но проблема със загубата на мощност в движение си остана.

Закарах колата на хубава диагностика, естествено в сервиза не показа и индикации на гореописания проблем. Закачиха я на лаптоп и на място и в движение всички датчици са ок, всичко е в норми и според диагностиката проблем няма- съответно от сервиза не могат локализират болното място. Диагностика кара колата със закачен лаптоп в града, после я изкара на магистралата и така направи 40 км. в тестове, но всичко си беше в норми.

Скоростта при която се получава тази загуба на мощност е най-често 120-130, но понякога и в града при 40.

Стрлката на температурата на таблото не отчита прегряване.
Горивен филтър е сменян преди 8-9 000 км, въздушен също тогава.
Свещите и кабелите са на 30 000 км. - пали от 'четвърт оборот'
Бобина не съм сменял никога
VSS датчика понякога (от година насам) прави проблеми (само стрелката за скоростта почва да играе ръченица), но ми казаха, че той има отношение само към визуалното отчитане на скоростта и километража на таблото и не би могъл да е причина за проблема.
Ламбда сондата и дебитомера (МАФ-а) при диагностиката работят коректно. (Ламбдата е само една и е преди катализатора, който махнах)
ЕКУ-то не записва грешки.

Моля помагайте! Предстои ми скоро пътуване до морето с две малки деца и направо се чудя какво да правя с този Фокусник...
Предварително благодаря на отзовалите се!

sarfaa
потребител
потребител
Мнения: 3
Регистриран: 31 май 2011, 18:18
Модел на автомобила: Focus 1.6 2000
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус- внезапна загуба на мощност в движение

Мнение от sarfaa » 10 авг 2016, 19:15

Може някой боклук в резервоара да се лепва от време на време и да запушва помпата. :?

Потребителски аватар
madboy
Администратор
Администратор
Мнения: 7254
Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
Местоположение: West Park, Blood green
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус- внезапна загуба на мощност в движение

Мнение от madboy » 11 авг 2016, 13:56

sarfaa написа:Може някой боклук в резервоара да се лепва от време на време и да запушва помпата. :?
Не е изключено и това. Фиестата ми направо гаснеше, заради парцалче в резервоара. Но там го хванахме, защото не се оправяше проблема след рестарт, а чак след час- два, докато се размотае парцала. Откачихме горивния маркуч след помпата и бензин не се появяваше.
Ти Фокуси, нямат ли цедки по гърловината някъде?
Изображение Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.

Потребителски аватар
peterpetroff
потребител
потребител
Мнения: 191
Регистриран: 01 мар 2007, 21:41
Модел на автомобила: Ford Focus Trend, Zetec 1.6i 16V SW 1999
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус- внезапна загуба на мощност в движение

Мнение от peterpetroff » 12 авг 2016, 13:25

Благодаря за отговорите, но тази теория с парцалчето в резервоара не ми изглежда възможна. Откъде да се е взел този парцал (примерно) в резервоара? В последните месеци сам си сипвам бензина по бензиностанциите. Освен това как става така, че след рестарт нещата се оправят за известно време? Друго, което е съществено в този случай е, че колата ми почти винаги е заредена, т.е. резервоара е при всички положения над средата. Други предположения?

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2043
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус- внезапна загуба на мощност в движение

Мнение от OgiDogi » 12 авг 2016, 17:32

peterpetroff написа:Благодаря за отговорите, но тази теория с парцалчето в резервоара не ми изглежда възможна. Откъде да се е взел този парцал (примерно) в резервоара? В последните месеци сам си сипвам бензина по бензиностанциите. Освен това как става така, че след рестарт нещата се оправят за известно време? Друго, което е съществено в този случай е, че колата ми почти винаги е заредена, т.е. резервоара е при всички положения над средата. Други предположения?
Следващият път, като забие муцуната и на прибежки с припълзявания направо в сервиза, за диагностика без да гасиш.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13104
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус- внезапна загуба на мощност в движение

Мнение от HACKO » 12 авг 2016, 21:52

Че какво като ти е зареден резервоара до половината, ако ще и до горе да е зареден, сондата е на дъното, където са и боклуците.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

btzvetanov
потребител
потребител
Мнения: 31
Регистриран: 13 юли 2016, 23:23
Модел на автомобила: FORD FOCUS 1.6 (Zetec SE) комби
Местоположение: гр. София
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус- внезапна загуба на мощност в движение

Мнение от btzvetanov » 12 авг 2016, 22:52

Колега, погледни как ти се дренажира резервоара. Ако се получава вакуум помпата няма да може да вдигне налягане. Ако си с пълен резервоар и имаш проблем с дренажа доста бързо ше почне да губи мощност, при по-малки количества гориво може и да не ти направи проблем. Успех с решаването на проблема!!!

Потребителски аватар
peterpetroff
потребител
потребител
Мнения: 191
Регистриран: 01 мар 2007, 21:41
Модел на автомобила: Ford Focus Trend, Zetec 1.6i 16V SW 1999
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус- внезапна загуба на мощност в движение

Мнение от peterpetroff » 13 авг 2016, 23:47

Карам колата вече цяла седмица само градско (около 250 км) и дори няма и следа от проблема. Но съм сигурен, че като тръгна за морето на дълъг път ще почнат номерцата със забиване на муцуната...Да пробвам ли да почистя МАФ-а? Може ли да е от него? На диагностиката не даде никакъв проблем от там.

Това предположение с дренажа изглежда интересно- може ли малко повече подробности? В смисъл, какво бих могъл да направя или поне проверя дали всичко там е ок?

btzvetanov
потребител
потребител
Мнения: 31
Регистриран: 13 юли 2016, 23:23
Модел на автомобила: FORD FOCUS 1.6 (Zetec SE) комби
Местоположение: гр. София
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус- внезапна загуба на мощност в движение

Мнение от btzvetanov » 16 авг 2016, 13:03

Когато ти направи проблема със загубата на мощност и прекъсването: спри без да гасиш двигателя, с резервния ключ отключи капачката към резервоара, развий капачката на гърловината за зареждане да си поеме въздух. След тази процедура завиваш и заключваш всичко по обратния ред и потегляш, ако нещата се оправят, значи проблемът е в дренажните клапани на капачката на гърловината на резервоара.

Потребителски аватар
peterpetroff
потребител
потребител
Мнения: 191
Регистриран: 01 мар 2007, 21:41
Модел на автомобила: Ford Focus Trend, Zetec 1.6i 16V SW 1999
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус- внезапна загуба на мощност в движение

Мнение от peterpetroff » 22 авг 2016, 15:07

Благодаря за отговота! Това изглежда много логично в моя случай. Когато отивам да зареждам на безиностанция и отвивам капачката на резервоара винсги се чува едно продължително съскане, което не е редно според мен. Би трябвало всички тези бензинови пари да се изпускат от някъде, най- малкото защото става доста взривоопасно така.

Вчера след непрекъснат 500 километров перфектен вървеж извънградско пак веднъж направи "номера" опсан в заглавието. Карах продължително по планински път зад камион, който нямаше как да изпреваря и когато дойде една права отсечка подадох газ за изпреварване и започна да се дави и придърпва. След рестарт се оправи.

Сега ще пробвам това с резервоара, но понеже нямам втори ключ ще трябва да оставя капачето ( не капачката) отключено.

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1618
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: На линия

Re: Форд Фокус- внезапна загуба на мощност в движение

Мнение от fordmaniac » 22 авг 2016, 21:06

Трябва една сериозна диагностика пак в движение с имитация на режима на набиране.
Тва с резовоара няма как да е. Одавна инжекционите имат клапан за бензинови пари. Помпата прави налягането без проблем и при налягане в резорвоара и при вакуум, защото тя върти обратката в същия този съд и няма значение там какво е налягането! Физика си е това.
По описание на проблема може да е помпата, но може и електрониката да е.
Поздрави

aspasia
потребител
потребител
Мнения: 1417
Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус- внезапна загуба на мощност в движение

Мнение от aspasia » 22 авг 2016, 21:44

Колега и при мене се чува съскане при отваряне на капачката на резервоара но едва ли проблема ти идва от там. Щом на диагностиката всички датчици работят в норма търси проблема в компа там е най вероятно причината щом след ресет всичко се оправя. Най добре да отидеш някъде да ти сменят софта на ECU-то!

btzvetanov
потребител
потребител
Мнения: 31
Регистриран: 13 юли 2016, 23:23
Модел на автомобила: FORD FOCUS 1.6 (Zetec SE) комби
Местоположение: гр. София
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус- внезапна загуба на мощност в движение

Мнение от btzvetanov » 22 авг 2016, 22:50

В ръководството за експлоатация пише, че свистенето при отваряне на капачката на гърловината на резервоара и нормално. Въпросът тук е дали не се получава повече от предписания вакуум. Нека колегата почне с по-простите неща и тогава да търси проблем в "софтуера" на ЕКУ.
ПП. При ниско налягане течностите променят агрегатното си състояние и помпите започват да не работат добре (започват да засмукват емулсия) поради тази причина налягането в резервоара не трябва да спада под определена стойност (клапанът за бензиновите пари има малко по-други функции).

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2043
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус- внезапна загуба на мощност в движение

Мнение от OgiDogi » 22 авг 2016, 23:04

btzvetanov написа:В ръководството за експлоатация пише, че свистенето при отваряне на капачката на гърловината на резервоара и нормално...
Изискванията за безопасност го налагат - напук на американските филми, в които като се капичне колата и бензинът тръгва като река, че после и избухва. При резервоар с налягане под атмосферното, няма как да се случи изтичане на гориво при преобръщане на превозното средство. Пониженото налягане се реализира чрез системата за изсмукване на бензиновите пари, които пък са взривоопасни.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
peterpetroff
потребител
потребител
Мнения: 191
Регистриран: 01 мар 2007, 21:41
Модел на автомобила: Ford Focus Trend, Zetec 1.6i 16V SW 1999
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус- внезапна загуба на мощност в движение

Мнение от peterpetroff » 01 окт 2016, 02:31

За момента нямам забележки към колата и описания в началото на темата проблем. Повече от 1000 км градско-извъградско- никакъв проблеми. Даже се кефя много на вървежа без катализатор- огромна разлика...но зад колата мирише потресаващо! Тази миризма от мен ли идва? Май трябва да си взема душ... :oops: :lol: :P

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 53 госта