Скъсан ангренажен ремък Форд Фокус

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
kalinveliki
потребител
потребител
Мнения: 70
Регистриран: 26 юни 2009, 14:27
Модел на автомобила: Saxo 1,5D, Ford Escort 1,8D - за части, Ford Focus 1,8 TDDI
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Скъсан ангренажен ремък Форд Фокус

Мнение от kalinveliki » 10 сеп 2016, 15:16

Здравейте, имаме два фокусника еднакви 1,8ТДДИ-та. Сменихме и на двата ангренажните ремъци (по 20 минути на кола) и на по-хубавия (лъскавия) му опънах грешно обтяжната ролка и след половин час работа разкъса ремъка по дължина и го изплю и...и всичко леш (работеше на тихи обороти - 800 оборота празен ход)!

Тъй като нямам време да се занимавам (беше преди оптуска) реших да го дам на сервиза на комшията за да си ползвам отпуската и се разбрахме след два дена да е готов! Беше изкривил всички клапани (особено един който като го чукнаха му падна главата). Буталата им нямаше нищо, като и на водачите и на разпределителния вал. Та купих частите 8 клапана (италиански), гарнитури (немска за главата) и каквито имаше за периферията, нов ремък гейтс и нова ролка, нови пулове, гумички и го оставих на сервиза. Разглобиха главата, шлайфаха я въпреки че нямаше нужда (при Каменчовски в Плевен) и после я сглобиха и сглобиха целия мотор на третия ден. Обаче до там, няма палене а го теглха доста чак позагре. След няколко събеседвания го разцепиха, свалиха помпата и го зацепиха наново провериха отново всичко, хлабини и прочее, изчистиха всички грешки и няма палене. Тъйкато грешката на компа според тях е за грешно зацепена помпа спрамо коляновия вал и след още няколко събеседвания пак го разцепиха, свалиха помпата и го зацепиха наново провериха отново всичко, хлабини и прочее и пак с теглене няма палене (на стартер също, даже го скапаха стартера от въртене). И така мислене проверки обезвъздушаване та три седмици. Стигна се до там че мислеха да пращат помпата на стенд и прочее но в крайна сметка след като всичко механично го провериха още един път след теглене 5-6 км обезвъздуши и запали.
Сега форда работи много меко, реже се супер и върви много по-добре макар и със лошата нафта която доизгарям (вероятно след толкова разглобявания се научиха как и с анаправили перфектна центровка).

Остана да го умия и да ревизирам стартера, но всичко е пушка (за сега). Споделям темата на който се наложи, да знае че зацепването е сложно а обезвъздушаването е тънкия момент!
Цени:
150 лева за труд
154 лева за Г-ри глава, клапани, колектори, голка, ремък, гумички за клапаните - цените са с 30% занижени защото беше на фирмата с отстъпка.
65 лева за 8 броя клапани като цената пак е много надолу за фирма (иначе са по 11-12 лева бройката)
35 лева пулове
25 лева шлайф
35 лева за тръбички, щуцери и маркучи за нафтата
Малсото и антифриза грижливо събрани (че са нови) и пак сипани!

Тотал: 464 лева от които трябва да се извади: само смяната на ремъка (в сервиз) е 40 лева за труг 65 лева за ролка и 30 лева ремък което е 135 лева. Демек експериментите ми ми струваха 329 лева и две седмици. Ако нямате отстъпки по магазините ще Ви струва 550 лева!

Използвах момента да измия перфектно вслукателния колектор и клапана за изгорелите газове, беше нечувана мизерия (дзифт, масло, много ама много мръсно, вероятно защото е каран дълго време и на олио във франция от предния БГ собственик). Сега всичко свети вероятно и на това се дължи част от по добрия вървеж.
Последна промяна от kalinveliki на 10 сеп 2016, 15:32, променено общо 1 път.

kalinveliki
потребител
потребител
Мнения: 70
Регистриран: 26 юни 2009, 14:27
Модел на автомобила: Saxo 1,5D, Ford Escort 1,8D - за части, Ford Focus 1,8 TDDI
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Скъсан ангренажен ремък Форд Фокус

Мнение от kalinveliki » 10 сеп 2016, 15:27

Малко снимки
Прикачени файлове
IMG_20160822_181956[1].jpg
IMG_20160822_172412[1].jpg

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: Скъсан ангренажен ремък Форд Фокус

Мнение от specialista » 11 сеп 2016, 21:30

Не е толкова сложно това зацепване!
Правил съм го стотици пъти.
Нужно е да се осмисли идеята и да се приложи на практика и да се ползват правилните инструменти.
Не мисля че проблема е бил в обезвъздушаването.След толкова теглене.......
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

Иван Вълков
потребител
потребител
Мнения: 348
Регистриран: 24 май 2010, 14:49
Модел на автомобила: '04 Mondeo Mk3 2.0 TDCI estate
Местоположение: Димитровград, Харманли
Status: Извън линия

Re: Скъсан ангренажен ремък Форд Фокус

Мнение от Иван Вълков » 11 сеп 2016, 21:48

Абе с толкова теглене май ремъка сам си я е докарал центровката....шегата настрана от доста запознати хора знам че кола с ангренажен ремък не се дърпа на боксир за да запали. Важното е че удисеята е приключила и се радваш на автомобила си.

Sent from my LG-D290 using Tapatalk

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: Скъсан ангренажен ремък Форд Фокус

Мнение от specialista » 11 сеп 2016, 22:33

Това за дърпането са митове и легенди от гаражния фолклор.
Няма разлика между бензин и дизел всичко се върти по един и същи начин.
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Скъсан ангренажен ремък Форд Фокус

Мнение от HACKO » 11 сеп 2016, 22:41

Мит създаден от монтьорите в края на 80те, когато в Б-я започнаха да се появяват ремъците, с която да обяснят неграмотността си.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: Скъсан ангренажен ремък Форд Фокус

Мнение от specialista » 11 сеп 2016, 23:08

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:


_friends_
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

kalinveliki
потребител
потребител
Мнения: 70
Регистриран: 26 юни 2009, 14:27
Модел на автомобила: Saxo 1,5D, Ford Escort 1,8D - за части, Ford Focus 1,8 TDDI
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Скъсан ангренажен ремък Форд Фокус

Мнение от kalinveliki » 12 сеп 2016, 00:00

Ремъка му е през х.... кой го върти, важното е да е от към колянови вал . Зацепването е лесно, все пак ми отне 15 минути за всеки от двата фокуса, просто пружината ролка на единия фокус не я обтегнах както трябва и разкъса ремъка след половин час и ...

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: Скъсан ангренажен ремък Форд Фокус

Мнение от specialista » 12 сеп 2016, 00:48

Когато се сваля помпата тогава е важно да знаеш какво правиш!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

Иван Вълков
потребител
потребител
Мнения: 348
Регистриран: 24 май 2010, 14:49
Модел на автомобила: '04 Mondeo Mk3 2.0 TDCI estate
Местоположение: Димитровград, Харманли
Status: Извън линия

Re: Скъсан ангренажен ремък Форд Фокус

Мнение от Иван Вълков » 14 сеп 2016, 21:49

Фолклор не фолклор нека да е стар, напукан, вече и поразтегнат ремък.....малко му трябва :D:

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: Скъсан ангренажен ремък Форд Фокус

Мнение от specialista » 15 сеп 2016, 13:31

Иван Вълков написа:Фолклор не фолклор нека да е стар, напукан, вече и поразтегнат ремък.....малко му трябва :D:
Тези ремъци не се разтягат!!!!
Ако е стар и напукан и му е дошло времето да се къса изобщо няма да се интересува
на какъв двигател е монтиран(бензин или дизел)!
Щом видях и скъсана верига значи не е не възможно - нали!
Поздрави!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Скъсан ангренажен ремък Форд Фокус

Мнение от S_C » 15 сеп 2016, 17:53

Верига се къса по-лесно. Просто ресурса и е голям, но стигнат ли нещата до пределно износване, веригата е по-уязвима.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Скъсан ангренажен ремък Форд Фокус

Мнение от HACKO » 16 сеп 2016, 08:30

Иван Вълков написа:Фолклор не фолклор нека да е стар, напукан, вече и поразтегнат ремък.....малко му трябва :D:
И откъде ще му дойде? Ремъка предава движението от коляновия вал към разпределителния, няма никакво значение какво задвижва коляновия вал натоварването върху ремъка е равен на съпротивлението което оказва разпределителния вал. Тъй като нищо не променя съпротивлението на разпределителния вал при на буксир, няма откъде да се натовари. По тая логика да не използваме и "моторна спирачка".
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта