Турбината засвири- Форд Фокус 1.8 ТДДИ 90к.с.
-
- потребител
- Мнения: 50
- Регистриран: 25 авг 2014, 09:34
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDDI 90hp
- Status: Извън линия
Турбината засвири- Форд Фокус 1.8 ТДДИ 90к.с.
Здравейте, Колеги,
Както споменах по-горе, турбината започна да свири. Преди 5-6 дни смених масло и филтри и оттогава започна да издава този звук. Маслото е тотал кварц 10х40. След като я обслужих, веднага след това започна да издава този звук, но само при достигане на оптималната температура от 90градуса. Когато колата е все още студена, този звук го няма.
Да отбележа, че колата не пуши, не губи мощност и няма никакви подобни проблеми след въпросното обслужване. С една дума - колата си върви, ама свири.
Сега ходих до един майстор, чух се и с втори и двамата предполагат, че вероятно проблемът е от масления филтър, който не позволява да достигне масло до турбината и де факто тя не се смазва или е от самото масло. Достигат до този извод, след като им обясних, че свиренето идва, чак когато съм изминал няколко километра и колата е вече загряла.
Сега смятам да сменя първо масления филтър и евентуално маслото, и тогава вече, ако проблемът си е останал ще мисля за турбината(реве ми се)... Това ми препоръчаха.
Ако някой се е сблъсквал с подобен проблем, нека да сподели, че съм на зор
Както споменах по-горе, турбината започна да свири. Преди 5-6 дни смених масло и филтри и оттогава започна да издава този звук. Маслото е тотал кварц 10х40. След като я обслужих, веднага след това започна да издава този звук, но само при достигане на оптималната температура от 90градуса. Когато колата е все още студена, този звук го няма.
Да отбележа, че колата не пуши, не губи мощност и няма никакви подобни проблеми след въпросното обслужване. С една дума - колата си върви, ама свири.
Сега ходих до един майстор, чух се и с втори и двамата предполагат, че вероятно проблемът е от масления филтър, който не позволява да достигне масло до турбината и де факто тя не се смазва или е от самото масло. Достигат до този извод, след като им обясних, че свиренето идва, чак когато съм изминал няколко километра и колата е вече загряла.
Сега смятам да сменя първо масления филтър и евентуално маслото, и тогава вече, ако проблемът си е останал ще мисля за турбината(реве ми се)... Това ми препоръчаха.
Ако някой се е сблъсквал с подобен проблем, нека да сподели, че съм на зор
-
- потребител
- Мнения: 348
- Регистриран: 24 май 2010, 14:49
- Модел на автомобила: '04 Mondeo Mk3 2.0 TDCI estate
- Местоположение: Димитровград, Харманли
- Status: Извън линия
Re: Турбината засвири- Форд Фокус 1.8 ТДДИ 90к.с.
А за масло менте не си ли се замислял..... По принцип ТД и ТДДИ трудно "хвърлят" турбина на с добро желание се получава. Чуването на турбината се усилва, ако има пукнати турбо пътища или ако е правена интервенция по изпускателната система.
Sent from my LG-D290 using Tapatalk
Sent from my LG-D290 using Tapatalk
-
- потребител
- Мнения: 50
- Регистриран: 25 авг 2014, 09:34
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDDI 90hp
- Status: Извън линия
Re: Турбината засвири- Форд Фокус 1.8 ТДДИ 90к.с.
Много е възможно. Уж маслото го взех от реномиран магазин...
Според и двамата майстори, проблемът не е механичен(в турбината), а е в маслото или филтъра. Така че започвам първо от тях.
Според и двамата майстори, проблемът не е механичен(в турбината), а е в маслото или филтъра. Така че започвам първо от тях.
- mi6o
- потребител
- Мнения: 773
- Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
- Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Турбината засвири- Форд Фокус 1.8 ТДДИ 90к.с.
Здравей колега. Вижте турбото дали има голям радиален и аксиален луфт, липсата на мазане го убива за секунди. А защо не го караш Фокуса с масло Форд Формула 5W30-в Аутодата го дават тоя мотор да се кара с 5W30. Мондеото от профила ми го карам с фордовското масло 5W30 и да чукна на дърво, не се оплаква за сега, сменям го на 8-9 хил. км. макс и така.
-
- потребител
- Мнения: 50
- Регистриран: 25 авг 2014, 09:34
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDDI 90hp
- Status: Извън линия
Re: Турбината засвири- Форд Фокус 1.8 ТДДИ 90к.с.
Консултирах се с няколко майстори и ме посъветваха да го сменя с 5х40 и филтъра да сменя. И ако тогава няма ефект, то всичко е ясно
- TZahariev
- потребител
- Мнения: 97
- Регистриран: 29 юни 2011, 01:14
- Модел на автомобила: Focus 1.8 TDDI
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Турбината засвири- Форд Фокус 1.8 ТДДИ 90к.с.
Не е ясно колега. Не бързай да сменяш турбина ей така по предположения. Огледай хубаво турбо пътищата и всички вакуумчета дали са Ок, както и въздуховодите преди турбината. Може да има пукнатина по пътищата или по тръбичките на вакуумчетата, виж и дали хубаво са вкарани и дали всичко по тях е изрядно. Точно пред седмица започна да ми се чува турбината и малко поотслабна в средни и високи обороти колата. Оказа се, че се беше извадило едно вакуумче, а и аз се бях филмирал за турбина, въпреки, че я смених с чито нова преди 50 хил. км.
Провери всичко и преди турбото и след него. Ако нищо не излезе от това може да се разкачи входния въздуховод към турбината и да се провери за луфтове и за състоянието на перките (пропелерите на ротора) ако и така не се установи може да се свали турбината и да се провери и на сренд и чак тогава да се мисли за нова.
Провери всичко и преди турбото и след него. Ако нищо не излезе от това може да се разкачи входния въздуховод към турбината и да се провери за луфтове и за състоянието на перките (пропелерите на ротора) ако и така не се установи може да се свали турбината и да се провери и на сренд и чак тогава да се мисли за нова.
Най-"обичам" сектанти и разбирачи, които побългаряват!
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Турбината засвири- Форд Фокус 1.8 ТДДИ 90к.с.
И моята така почна да си свири преди известно време, колата върви без промяна, ама свири при ускоряване. Аз се подготвих - взех една втора ръка, дадох да ми я рециклират и тръгнах да я сменям. Някои гайки тръгнаха да се развиват на ръка, оказа се, че гарнитурата се е сдухала и от нея е свирило, ама вече бях подготвил другата. Сега си имам резервна турбинаPavlinSH написа:Здравейте, Колеги,
Както споменах по-горе, турбината започна да свири...
Да отбележа, че колата не пуши, не губи мощност и няма никакви подобни проблеми след въпросното обслужване. С една дума - колата си върви, ама свири...
-
- потребител
- Мнения: 50
- Регистриран: 25 авг 2014, 09:34
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDDI 90hp
- Status: Извън линия
Re: Турбината засвири- Форд Фокус 1.8 ТДДИ 90к.с.
Благодаря ви за мненията!
Сега я взех от майстора и той ми гарантира на 100%, че не е турбината. Иначе смених масления филтър... Смени ми и една ролка, която се е била разбила. Проверил е и останалите ролки и ремъка - всичко е точно! Не успя да открие проблема. Съмнява го да не би да е от някакъв вакуум на генератора или от някой друг маркуч. Иначе сега й правих тест драйв - върви без проблеми, но свиренето си остана. Появява се някъде към 1800-2000 оборота. Като паднат оборотите, то изчезва.
Сега я взех от майстора и той ми гарантира на 100%, че не е турбината. Иначе смених масления филтър... Смени ми и една ролка, която се е била разбила. Проверил е и останалите ролки и ремъка - всичко е точно! Не успя да открие проблема. Съмнява го да не би да е от някакъв вакуум на генератора или от някой друг маркуч. Иначе сега й правих тест драйв - върви без проблеми, но свиренето си остана. Появява се някъде към 1800-2000 оборота. Като паднат оборотите, то изчезва.
-
- потребител
- Мнения: 50
- Регистриран: 25 авг 2014, 09:34
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDDI 90hp
- Status: Извън линия
Re: Турбината засвири- Форд Фокус 1.8 ТДДИ 90к.с.
Последното предположение е, че свиренето идва от катализатора... Посъветваха ме да го премахна.
- TZahariev
- потребител
- Мнения: 97
- Регистриран: 29 юни 2011, 01:14
- Модел на автомобила: Focus 1.8 TDDI
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Турбината засвири- Форд Фокус 1.8 ТДДИ 90к.с.
То попринцип свири точно като го няма катализатора, а не като е там
Най-"обичам" сектанти и разбирачи, които побългаряват!
-
- потребител
- Мнения: 50
- Регистриран: 25 авг 2014, 09:34
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDDI 90hp
- Status: Извън линия
Re: Турбината засвири- Форд Фокус 1.8 ТДДИ 90к.с.
Премахнах катализатора и ефектът е същият. Сега вече се чудя какво да правя... Тия дни ще сменям гумите и ще поръчам да огледат пак всички турбо-пътища, както ме посъветва колегата по-горе. Мисля че няма смисъл да затварям пари в ново масло и нов филтър.
Колата си върви без проблем и няма нищо нетипично, но като загрее на 90градуса и като стигне 1800-2000 об/с започва да свири. Като натисна педала на съединителя и свиренето спира.
Колата си върви без проблем и няма нищо нетипично, но като загрее на 90градуса и като стигне 1800-2000 об/с започва да свири. Като натисна педала на съединителя и свиренето спира.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13104
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Турбината засвири- Форд Фокус 1.8 ТДДИ 90к.с.
Как така?PavlinSH написа:... Като натисна педала на съединителя и свиренето спира.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам!
-
- потребител
- Мнения: 50
- Регистриран: 25 авг 2014, 09:34
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDDI 90hp
- Status: Извън линия
Re: Турбината засвири- Форд Фокус 1.8 ТДДИ 90к.с.
Ами примерно съм на 5-та предавка на 2000об/с и се чува свиренето. Като натисна педала на съединителя, свиренето спира и в момента, когато го отпусна(педала) пак започва да свири.HACKO написа:Как така?PavlinSH написа:... Като натисна педала на съединителя и свиренето спира.
Искам отново да отбележа, че колата си върви без проблеми. Набира както на равно, така и на баир. Днес махнах катализатора и вече се дочува лекичко момента на включване на турбината.
Опитвам се да мисля логично или поне така ми се иска... Щом като подам газ и маркучите се издуват, значи няма издишване. След като колата не губи мощност и набира без проблем, значи не е от турбината. Но не намирам логика, защо да го прави, когато загрее на 90 градуса и то не веднага, а трябва известно време да се покара след достигане на оптималната температура. Дали е възможно да е от некачествено малко? Когато маслото загрее и да става на пикоч? Уж ми провериха ролки и ремъци...не е от тях. Не знам какво да мисля вече, но това свиркане ме дразни. Особено, когато започна да редя предавките от 1-ва и т.н..
Бяха ми казали, че турбината не се била смазвала, но ако е така, то тя досега щеше да е срината 10 пъти(според майсторите). После предположиха, че маслото става на пикоч, както споменах по-горе и не я смазва добре...
То нали знаете... Много майстори - много и различни мнения.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13104
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Турбината засвири- Форд Фокус 1.8 ТДДИ 90к.с.
Като натиснеш съединителя, оборотите същите ли ги държиш или ги оставяш да паднат?
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам!
-
- потребител
- Мнения: 50
- Регистриран: 25 авг 2014, 09:34
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDDI 90hp
- Status: Извън линия
Re: Турбината засвири- Форд Фокус 1.8 ТДДИ 90к.с.
Оставям ги да паднат
- Miri4
- потребител
- Мнения: 367
- Регистриран: 05 май 2009, 20:42
- Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCI 2002 г. 115 к.с.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Турбината засвири- Форд Фокус 1.8 ТДДИ 90к.с.
Колега виж това. 90% съм сигурен че е от това.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... B5#p480938
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... B5#p480938
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13104
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Турбината засвири- Форд Фокус 1.8 ТДДИ 90к.с.
Вярно бе, скоро никой не се беше оплаквал от проблем с О пръстените на всмукателя на маслената помпа, та бях забравил за него. Всъщност темата е тази:
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... &sk=t&sd=a
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... &sk=t&sd=a
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам!
-
- потребител
- Мнения: 50
- Регистриран: 25 авг 2014, 09:34
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDDI 90hp
- Status: Извън линия
Re: Турбината засвири- Форд Фокус 1.8 ТДДИ 90к.с.
Благодаря Ви, Колеги!
Започвам да чета
Започвам да чета
-
- потребител
- Мнения: 50
- Регистриран: 25 авг 2014, 09:34
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDDI 90hp
- Status: Извън линия
Re: Турбината засвири- Форд Фокус 1.8 ТДДИ 90к.с.
Добър вечер, Колеги
Замених въпросните о-пръстенчета с нови и свиренето изчезна. Много съм щастлив. Надявам се да не го чувам повече.
Благодаря Ви за отговорите и мненията!
Замених въпросните о-пръстенчета с нови и свиренето изчезна. Много съм щастлив. Надявам се да не го чувам повече.
Благодаря Ви за отговорите и мненията!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 53 госта