Лагери колянов вал Форд Фокус 2007г. 1.8i Duratec
-
- потребител
- Мнения: 4
- Регистриран: 08 окт 2016, 20:52
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Лагери колянов вал Форд Фокус 2007г. 1.8i Duratec
Здравейте,
не намерих подобна тема, за това пускам нова с молба за помощ. Купих Фокус 1.8i, но понеже харчеше много масло отворих мотора за да оправя нещата. Видях, че аксиалният лагер е много износен и директно смених всички лагери на коляновия вал. Сега обаче като опитвам да стегна плочата на коляновия вал още на 5 кг. валът започва да затяга. Така прави вече и със старите лагери, а преди да го развия въртеше добре. Някой има ли идея какво да правя и как се стяга валът?
не намерих подобна тема, за това пускам нова с молба за помощ. Купих Фокус 1.8i, но понеже харчеше много масло отворих мотора за да оправя нещата. Видях, че аксиалният лагер е много износен и директно смених всички лагери на коляновия вал. Сега обаче като опитвам да стегна плочата на коляновия вал още на 5 кг. валът започва да затяга. Така прави вече и със старите лагери, а преди да го развия въртеше добре. Някой има ли идея какво да правя и как се стяга валът?
- S_C
- потребител
- Мнения: 4597
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Лагери колянов вал Форд Фокус 2007г. 1.8i Duratec
Да не си разменил местата? Изтегли си някаква сервизна документация за модела и тогава прави каквото и да е.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
-
- потребител
- Мнения: 4
- Регистриран: 08 окт 2016, 20:52
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Лагери колянов вал Форд Фокус 2007г. 1.8i Duratec
Местата на легерите не могат да бъдат разменени, нямат засечка. Важното е само надупчените да са от страната на блока, за да се захранват разпръсквачите с масло. Освен това имам познания и документация, но в Аутодата е записано, че ако се стигне до подмяна на основни лагери трябва да се подмени блок с колянов вал и лагери к-т и няма инфо за начина на стягане и килограмите. Смятах, че това не е проблем, понеже все пак е сглобено веднъж и няма причина пак да се направи, но явно не е точно така. Ако някой е сменял лагери нека да сподели на колко килограма ги стяга. Възможно ли е да се стегнат на около 4.5 кг. с лепило на болтовете и да няма проблеми? Защото в чужди форуми чета, че стягането е веднъж на 5 кг. и 2 пъти по 90 градуса. Но още на първото 90 градуса, валът спира да се движи свободно.
Още едно уточнение, валът не е с пети, а с голяма алуминиева платформа, на която се нареждат лагерите и захваща вала с 10 болта.
Още едно уточнение, валът не е с пети, а с голяма алуминиева платформа, на която се нареждат лагерите и захваща вала с 10 болта.
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Лагери колянов вал Форд Фокус 2007г. 1.8i Duratec
Това не те ли навежда на мисълта, че вал и лагери се шлайфат заедно и вървят в комплект. Най-вероятно си взел някакви "ремонтен размер" лагери и ще трябва да свалиш вала и да го занесеш за шлайф на шийките според лагерите.koko29 написа:... в Аутодата е записано, че ако се стигне до подмяна на основни лагери трябва да се подмени блок с колянов вал и лагери к-т...
Такива стягания на Nm + 2х90° подхождат повече на болтове за главата, които са разтегливи и трябва да осигуряват динамичен натиск (като пружини), за да мачкат гарнитурата. Обикновено болтовете за лагерите на коляновия вал (основни и биелни), са корави и се стягат на 25-35 Nm + 30-90°, според мотора.
- S_C
- потребител
- Мнения: 4597
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Лагери колянов вал Форд Фокус 2007г. 1.8i Duratec
Търси друг мотор. Вероятно ще е същата масларка, ама все пак ще имаш кола.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- deathstorm
- потребител
- Мнения: 559
- Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive - Местоположение: Хасково
- Status: Извън линия
-
- потребител
- Мнения: 4
- Регистриран: 08 окт 2016, 20:52
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Лагери колянов вал Форд Фокус 2007г. 1.8i Duratec
Приложеното видео не отговаря на въпроса на колко килограма се стягат болтовете, но мерси все пак.
OgiDogi имаш ли идея на колко Nm се стягат лагерите на този мотор? И лагерите не се ремонтни, мерих ги.
OgiDogi имаш ли идея на колко Nm се стягат лагерите на този мотор? И лагерите не се ремонтни, мерих ги.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13097
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Лагери колянов вал Форд Фокус 2007г. 1.8i Duratec
Стига с тея Нютони, стягаш равномерно на усет и през цялата операция проверяваш дали коляновия вал се върти леко и без затягане. Понякога се налага една черупка да се завие/развие по няколко пъти за да се получи нужния резултат. Не съм сменял лагери на двигател с черупки в един блок, но принципа е един същ, само изпълнението може би ще бъде по-сложно. Нали не забравяш да намажеш новите лагери обилно с масло преди да сглобиш?
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам!
-
- потребител
- Мнения: 4
- Регистриран: 08 окт 2016, 20:52
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Лагери колянов вал Форд Фокус 2007г. 1.8i Duratec
Наско, не съм забравил, намазал съм с масло и съм почистил и издухал с въздух и най-малката прашинка.
Съгласен съм с теб, но ме притеснява, че ако основните лагери не са стегнати както трябва, налягането на маслото ще започне да избива м/у тях и вала и няма да има сила да захрани цилиндрите с масло. Разпръсквачите на тоя боклук са с някаква съчма и иска налягане, за да пропуснат (проверих го с въздух), а ако то избяга през лагерите много скоро пак ще го отварям....
Има ли я тази опасност?
За 1-ви път купувам Форд и не познавам добре марката.
Съгласен съм с теб, но ме притеснява, че ако основните лагери не са стегнати както трябва, налягането на маслото ще започне да избива м/у тях и вала и няма да има сила да захрани цилиндрите с масло. Разпръсквачите на тоя боклук са с някаква съчма и иска налягане, за да пропуснат (проверих го с въздух), а ако то избяга през лагерите много скоро пак ще го отварям....
Има ли я тази опасност?
За 1-ви път купувам Форд и не познавам добре марката.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13097
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Лагери колянов вал Форд Фокус 2007г. 1.8i Duratec
Няма страшно, Форда е като всички останали.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 84 госта