Лагери колянов вал Форд Фокус 2007г. 1.8i Duratec

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
koko29
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 08 окт 2016, 20:52
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Лагери колянов вал Форд Фокус 2007г. 1.8i Duratec

Мнение от koko29 » 08 окт 2016, 21:04

Здравейте,
не намерих подобна тема, за това пускам нова с молба за помощ. Купих Фокус 1.8i, но понеже харчеше много масло отворих мотора за да оправя нещата. Видях, че аксиалният лагер е много износен и директно смених всички лагери на коляновия вал. Сега обаче като опитвам да стегна плочата на коляновия вал още на 5 кг. валът започва да затяга. Така прави вече и със старите лагери, а преди да го развия въртеше добре. Някой има ли идея какво да правя и как се стяга валът?

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Лагери колянов вал Форд Фокус 2007г. 1.8i Duratec

Мнение от S_C » 09 окт 2016, 10:24

Да не си разменил местата? Изтегли си някаква сервизна документация за модела и тогава прави каквото и да е.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

koko29
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 08 окт 2016, 20:52
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Лагери колянов вал Форд Фокус 2007г. 1.8i Duratec

Мнение от koko29 » 09 окт 2016, 11:27

Местата на легерите не могат да бъдат разменени, нямат засечка. Важното е само надупчените да са от страната на блока, за да се захранват разпръсквачите с масло. Освен това имам познания и документация, но в Аутодата е записано, че ако се стигне до подмяна на основни лагери трябва да се подмени блок с колянов вал и лагери к-т и няма инфо за начина на стягане и килограмите. Смятах, че това не е проблем, понеже все пак е сглобено веднъж и няма причина пак да се направи, но явно не е точно така. Ако някой е сменял лагери нека да сподели на колко килограма ги стяга. Възможно ли е да се стегнат на около 4.5 кг. с лепило на болтовете и да няма проблеми? Защото в чужди форуми чета, че стягането е веднъж на 5 кг. и 2 пъти по 90 градуса. Но още на първото 90 градуса, валът спира да се движи свободно.
Още едно уточнение, валът не е с пети, а с голяма алуминиева платформа, на която се нареждат лагерите и захваща вала с 10 болта.

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2043
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Лагери колянов вал Форд Фокус 2007г. 1.8i Duratec

Мнение от OgiDogi » 09 окт 2016, 11:48

koko29 написа:... в Аутодата е записано, че ако се стигне до подмяна на основни лагери трябва да се подмени блок с колянов вал и лагери к-т...
Това не те ли навежда на мисълта, че вал и лагери се шлайфат заедно и вървят в комплект. Най-вероятно си взел някакви "ремонтен размер" лагери и ще трябва да свалиш вала и да го занесеш за шлайф на шийките според лагерите.
Такива стягания на Nm + 2х90° подхождат повече на болтове за главата, които са разтегливи и трябва да осигуряват динамичен натиск (като пружини), за да мачкат гарнитурата. Обикновено болтовете за лагерите на коляновия вал (основни и биелни), са корави и се стягат на 25-35 Nm + 30-90°, според мотора.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Лагери колянов вал Форд Фокус 2007г. 1.8i Duratec

Мнение от S_C » 09 окт 2016, 17:55

Търси друг мотор. Вероятно ще е същата масларка, ама все пак ще имаш кола.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
deathstorm
потребител
потребител
Мнения: 559
Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: Лагери колянов вал Форд Фокус 2007г. 1.8i Duratec

Мнение от deathstorm » 10 окт 2016, 09:55


koko29
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 08 окт 2016, 20:52
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Лагери колянов вал Форд Фокус 2007г. 1.8i Duratec

Мнение от koko29 » 11 окт 2016, 15:57

Приложеното видео не отговаря на въпроса на колко килограма се стягат болтовете, но мерси все пак.
OgiDogi имаш ли идея на колко Nm се стягат лагерите на този мотор? И лагерите не се ремонтни, мерих ги.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Лагери колянов вал Форд Фокус 2007г. 1.8i Duratec

Мнение от HACKO » 11 окт 2016, 16:25

Стига с тея Нютони, стягаш равномерно на усет и през цялата операция проверяваш дали коляновия вал се върти леко и без затягане. Понякога се налага една черупка да се завие/развие по няколко пъти за да се получи нужния резултат. Не съм сменял лагери на двигател с черупки в един блок, но принципа е един същ, само изпълнението може би ще бъде по-сложно. Нали не забравяш да намажеш новите лагери обилно с масло преди да сглобиш?
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

koko29
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 08 окт 2016, 20:52
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Лагери колянов вал Форд Фокус 2007г. 1.8i Duratec

Мнение от koko29 » 12 окт 2016, 10:52

Наско, не съм забравил, намазал съм с масло и съм почистил и издухал с въздух и най-малката прашинка.
Съгласен съм с теб, но ме притеснява, че ако основните лагери не са стегнати както трябва, налягането на маслото ще започне да избива м/у тях и вала и няма да има сила да захрани цилиндрите с масло. Разпръсквачите на тоя боклук са с някаква съчма и иска налягане, за да пропуснат (проверих го с въздух), а ако то избяга през лагерите много скоро пак ще го отварям....
Има ли я тази опасност?
За 1-ви път купувам Форд и не познавам добре марката.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Лагери колянов вал Форд Фокус 2007г. 1.8i Duratec

Мнение от HACKO » 12 окт 2016, 15:17

Няма страшно, Форда е като всички останали.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 84 госта