Страница 1 от 2

Колата не пали... фокус 1.8 ТДЦИ 115 магарета

Публикувано: 11 окт 2016, 19:47
от SantaMuerto
Здравейте. Вече няколко пъти колата ми прави много лош номер. Ако я оставя 4-5 дена без да я паля, на 6-тия ден запалва, работи 5 секунди и изгасва. След това стартера върти...върти но все едно няма гориво. Разкачвам маркучите от филтъра и допълвам всички с една спринцовка както и филтъра ако има да побере. Затварям системата и колата пали и работи.... Ако я паля всеки ден, или на 2 дена веднъж проблеми няма, но ако я остава повече време без да я паля става същото. Колата не трябва ли да има и втора подкачваща помпа в резервоара която да обезвъздушава системата? Ако има такава помпа и тя работи дори и да има някъденякакъв въздух би трябвало да не се получава така. Моля помогнете :(

Re: Колата не пали... фокус 1.8 ТДЦИ 115 магарета

Публикувано: 11 окт 2016, 20:43
от valentyno
Колега така както го описваш, е може би клапан за обратно гориво. На един приятел Зафирата прави така и ми е споменавал за такъв клапан, но къде е идея си нямам. Просто искам да кажа, че проблема май не е особено сериозен.

Re: Колата не пали... фокус 1.8 ТДЦИ 115 магарета

Публикувано: 11 окт 2016, 21:46
от SantaMuerto
По принцип за сериозен - да. Но като те остави точно когато не трябва...Трябва на 2 дена задължително да я паля че иначе не знам на петия дали ще съм пеша...

Re: Колата не пали... фокус 1.8 ТДЦИ 115 магарета

Публикувано: 11 окт 2016, 22:07
от SantaMuerto
Сега като помисля, едва ли е от този клапан защото колата няма да изгасне след 5 секунди. Ако въздуха е преди филтъра то трябва да се изгори горивото от филтъра и след като влезне въздуха там да изгасне. Като разкача маркучите и с една спринцовка капна по малко в тях и по филтъра и ги сложа обратно колата запалва и работи нормално. По логично е проблема да е от тръбата за гориво от филтъра към двигателя. По принцип щипките на тръбите които защипват към филтъра са хлабави и ги уплътнявам с масло устойчив силикон защото съм чувал че за да сменя тръбопроводите ще бъде доста скъпо.

Re: Колата не пали... фокус 1.8 ТДЦИ 115 магарета

Публикувано: 11 окт 2016, 22:52
от OgiDogi
SantaMuerto написа:... и ги уплътнявам с масло устойчив силикон защото съм чувал че за да сменя тръбопроводите ще бъде доста скъпо.
Лечението е елементарно - отрязваш бързите връзки и слагаш прозрачен полипропиленов маркуч 8 mm на тяхно място. Набива се достатъчно плътно върху горивопровода и тръбичките и като бонус - виждаш дали и къде има въздух. От 3 години карам така и нямам проблеми.

Re: Колата не пали... фокус 1.8 ТДЦИ 115 магарета

Публикувано: 12 окт 2016, 07:52
от HACKO
SantaMuerto написа:.... По принцип щипките на тръбите които защипват към филтъра са хлабави ....
А пък това е причината за проблемите ти. Оги ти обясни за решението.

Re: Колата не пали... фокус 1.8 ТДЦИ 115 магарета

Публикувано: 12 окт 2016, 15:50
от MapTo_D
Е, моето решение е в процес и не е точно с прозрачни маркучи, но преди около месец махнах бързите връзки от помпата до филтъра и пуснах горивен маркуч - 10мм, едва-едва го 'нахлузих' на филтъра, за по сигурно сложих и една скоба. Но другия маркуч, тоя от резервоара смятам да му сменя само 'накрайника', че на моите в момента 0-пръстените ги няма и си взима въздух. Четох, че с нагряване на маркуча се изкарвало лесно, но още не съм предприел действия, а трябва, че зима иде.

Re: Колата не пали... фокус 1.8 ТДЦИ 115 магарета

Публикувано: 28 дек 2016, 19:33
от SantaMuerto
Пичове, смених тръбопроводите. Проблема продължи. От сервиза ги разкачиха и сложиха прозрачни маркучи но без филтъра. Тогава проблеми нямаше. Сменихме филтъра с оригинал от Мото фое. Казаха че проблема е решен. Сега обаче от месец насам на ниски температури колата пали и изгасва. Въртя на ново и колата пали и си работи но се вижда че двигателя не работи равномерно минута две. Казаха ми че проблема явно е от дюзи или убогатителя на помпата но всичко трябва да се разкачи и да се сложи на стенд. Някой имал ли е такъв проблем и солено ли излиза тази операция. Защото ако трябва да хвърля още 1000 лева по добре да хвърлям колата на Надин. Писна ми вече от дизели...

Re: Колата не пали... фокус 1.8 ТДЦИ 115 магарета

Публикувано: 28 дек 2016, 19:39
от SantaMuerto
Да не би проблема да е регулатора за студено палене ?

Re: Колата не пали... фокус 1.8 ТДЦИ 115 магарета

Публикувано: 28 дек 2016, 19:44
от specialista
Трябва да се сложат прозрачни маркучи за да се види какво става.
Днес го играх филма с едно Мондео.Като се заобиколи филтъра няма ядове.
Като се свърже всичко както трябва и почва въздуха.
Утре му изхвърлям всички оригиналните маркучи и слагам мои.
За капак си върти един и същи въздух защото излишното се връща във филтъра
и си засмуква същия въздух отново.Решението е излишното да се отведе само към резервоара,
а щуцера на филтъра да се изолира.Така направено помпата успява да се обезвъздуши и филма
приключва.
Успех!

Re: Колата не пали... фокус 1.8 ТДЦИ 115 магарета

Публикувано: 28 дек 2016, 20:32
от Penyo63
че така е, както го описва колегата Specialista, така е. Но въпроса ми е: защо не може да се обезвъздуши напълно както може би е предвидено от производителя? Абе моето обеснение че има малко нещо като излищо усложняване на работата.

FORD FOKUS - MK1 2002 TDCI 100 коня - СПРЯ ДА ПАЛИ

Публикувано: 08 яну 2019, 08:51
от fordtdci
Карам FORD FOKUS - MK1 2002 TDCI 100 коня 2 години без проблем в палене и вървене. Един ден просто не иска да запали! Задърпахме я до сервиз и започнаха мъките! Няколко дена ровиха , мериха и т.н. Компютъра даваше грешка – ВИСОКО НАЛАГАНЕ на ГОРИВОТО на ОБРАТНАТА НАФТА ! Казаха ми да купя датчик на разпределителя на горивото , че уш от него бил проблема! Купих , смениха го и пак няма палене! Накарах ги да сменят филтъра на горивото понеже в сервиза не искаха да го сменят, че бил нов и скоро обслужвана колата ! Свалиха филтъра и от там изтече голяма мизерия! Сложиха новия и колата леко по леко запали! Така палеше и вървеше без проблем около 20 дни. Преди няколко дни ходих до село , спрях за малко до магазина излизам паля ама няма палене! След 2 часа запали и газ до града до сервиза. Там я палихме карахме няма проблем! На другия ден отидох в друг сервиз да замерят с програма на DELFI ! – Няма грешка никъде! Както палеха и пробваха – колата почна да се замисля с паленето и спря отново да пали! Една седмица вече е там и ми казаха да я прибера , че не знаели от къде е проблема!!! - Някой ако се сеща къде може да е скритият проблем - нека да пише!

Re: Колата не пали... фокус 1.8 ТДЦИ 115 магарета

Публикувано: 11 яну 2019, 15:20
от ieiei
Вероятно горивото е проблема или поне е в основата

Re: Колата не пали... фокус 1.8 ТДЦИ 115 магарета

Публикувано: 25 яну 2019, 07:20
от fordtdci
До сега още  1000 лева за ремонт на дюзи в дизел център София . Друга помпа от работеща кола 600 лева . Пак сменен датчика за налягане на реила и пак от работеща кола ! Сваляне на резервоар . почистване на цялата система . пак нов филтър , проверен компютър   ! Пали трудно , не работи равномерно. Хората в сервиза вдигнаха ръце вече и не знаят  какво още да правят! Свалиха пак дюзите -  двете получили лек нагар от работата на двигателя а другите две изобщо не са получили черен нагар и все едно са нови и не са работили! Сега пак ги пратихме с гаранцията обратно за София до Дизел центъра , отново за тест да не би нещо са сгрешили при ремонта! Пратихме и датчика на реила за тест! Съжалявам  , че нея дадох за вторични а набутах толкова пари до сега а кола още нямам вече 2 месеца! До сега  2000 лева без да слагам за работата която ще искат в сервиза !!! Майсторите в сервиза казаха , че това и е последния FORD дизел , и изобщо на DELPHI  горивна система с такъв проблем с който се захващат! 

Не знам вече  какво да правя!!! 

Re: Колата не пали... фокус 1.8 ТДЦИ 115 магарета

Публикувано: 25 яну 2019, 15:49
от pepy1
За да се реши някакъв проблем, първо трябва да се диагностицира точно! Теб са те подкарали на проба-грешка. Свържи се със https://www.clubford.org/forum/memberli ... le&u=10879
поговорете и се разберете, да на теб ти е далече. Навремето имах специфичен проблем с ескорта, в София обикалях 9 месеца и ми взеха сума пари за проба-грешка. Свързах се с човек от В.Търново и отидох до там. Проблемът ми се реши за 1 ден и за малко пари! Ако не ти се получат нещата, това е моето предложение!

Re: Колата не пали... фокус 1.8 ТДЦИ 115 магарета

Публикувано: 25 яну 2019, 16:46
от fordtdci
Обадиха се от Дизел център София и казаха , че са проверили дюзите след рекламация от сервиза! Оказа се че на двете дюзи били заседнали клапанчета в отворено положение! А ми взеха 1000 лева за ремонт!!! Щели да отстранят проблема безплатно и да ми ги пратят!
Ще видим после какво ще стане и ще пиша!

Re: Колата не пали... фокус 1.8 ТДЦИ 115 магарета

Публикувано: 25 яну 2019, 17:40
от pepy1
Чудесно е да има напредък

Re: Колата не пали... фокус 1.8 ТДЦИ 115 магарета

Публикувано: 25 яну 2019, 17:52
от HACKO
Ех колко евтина поддръжка имат дизелите. ;):

Re: Колата не пали... фокус 1.8 ТДЦИ 115 магарета

Публикувано: 25 яну 2019, 20:38
от pepy1
То и бензинките ако са проба-грешка, както при мен навремето-пак не е ефтино. Затова напълно споделям мнението на Митака: ако няма добър диагностик- нищо не правиш. Сигурен съм че и ти си съгласен с това! :)

Re: Колата не пали... фокус 1.8 ТДЦИ 115 магарета

Публикувано: 28 яну 2019, 23:08
от fordtdci
Здравейте! Форда пак няма палене! Проверени са дюзите , реила с датчика в дизел център София и всичко
е на ред! 2 помпи втора употреба пробвахме от работеща кола , 5 клапана за налягането сменихме 4, 5
датчика на реила сменихме , нов купих и няма оправия! Дава грешка високо налягане на горивото и с двете
помпи! Мерихме налягането и с аналогов , механичен , барометър и с него дава налягане над 1000
атмосфери на стартер а трябвало да прави 250 , 300 бара. В събота вечерта се излъга запали и я оставихме
да работи над 30 , 40 минути! От начало пушеше много но постепенно спря да пуши и заработи като часовник.
Палихме , гасихме и беше всичко на ред. Вчера майстора я палил возил се и нямало проблем. Тази сутрин отивам
да видя какво става и пак същата работа - няма палене. 2 акумулатора сменихме от въртене но не и не!
Пак я оставих там а сега трябва да реша - нали да я бракувам вече! Не знаем какво да правим , къде да
търсим проблема а и какво да сменяме!!! Ако някой знае нещо нека пише и да ни насочи в някаква посока.
Същия проблем както в самото начало и същата грешка!