Вибрации при ускорение при 2000 оборота и други въпроси - S-Max 2.0TDCI 140 к.с.

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
didoya
потребител
потребител
Мнения: 103
Регистриран: 10 дек 2009, 21:49
Модел на автомобила: Focus 2008 1.6 Duratec
Status: Извън линия

Вибрации при ускорение при 2000 оборота и други въпроси - S-Max 2.0TDCI 140 к.с.

Мнение от didoya » 21 ное 2016, 14:37

Здравейте,

Миналата седмица се сдобих с "нова стара" кола - Ford S-Max 2011 година, 2.0TDCI 140 конски сили. Колицата е страхотна, като цяло доста запазена, но имам няколко проблема/въпроси:

1. Да започнем с проблема - при по-сериозно натиснат педал на газта в оборотите от 1700 до към 2000 имам добре изявена вибрация. Ако отпусна малко педала на газта вибрацията изчезва. Също така като кача оборотите до 2200-2300 както и да натискам вече педала на газта тази вибрация я няма. Проблемът е изявен на високите предавки. На 1-ва и 2-ра го няма. Имате ли идея от какво може да е? Единствената връзка, която намирам е, че вибрацията е свързана с пика на въртящият момент. Евентуална причина би могла да е свързана и с нещата, които съм описал в следващите точки.

2. Колата според предишният собственик е "чипвана" при Владо от ВиМакс тунинг на следните стойности - 170 к.с. и 450 Н.М. Определено колата върви прекалено добре за заводските си данни и очевидно има някаква намеса по нея. Това, което ми прави впечатление обаче е, че и в резултат на това се наблюдава типичното начално "изпушване" при "чипнатите" дизели. Относно това имам питане - има ли кой да ми върне заводските настройки на тази кола - т.е. оригиналният софтуер? И ....

3. Всичките ли двигатели 2.0TDCI са с DPF? Има ли шанс този да няма такъв задовско или после е махнат? Има ли как да разбера? Защото определено смятам, че няма DPF, при положение, че излиза дим от ауспуха. Имал съм други коли с DPF и зад тях е чисто. Тук пак стои въпросът за оригиналният софт (най-вече за мощност) - има ли как да се върне след като вече няма DPF (ако приемем, че е махнат впоследствие)?

Всякакви съвети и идеи как да си реша проблема са добре дошли, иначе колата е невероятна както откъм общо състояние, така и откъм оборудване:)

Благодаря предварително!

Поздрави

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2042
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Вибрации при ускорение при 2000 оборота и други въпроси - S-Max 2.0TDCI 140 к.с.

Мнение от OgiDogi » 21 ное 2016, 19:08

didoya написа:...
1. Да започнем с проблема - при по-сериозно натиснат педал на газта в оборотите от 1700 до към 2000 имам добре изявена вибрация. Ако отпусна малко педала на газта вибрацията изчезва...
Единствената връзка, която намирам е, че вибрацията е свързана с пика на въртящият момент...
Евентуално, при най-големия натиск от въпросният въртящ момент, се смачква най-много някой тампон (в случая го отнася този зад скоростната кутия, някъде под краката ти, но ако десният е хидравличен - също поддава) и вибрациите на двигателя се предават на купето. Другият вариант е висящ лагер на дясната полуоска или каре.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

didoya
потребител
потребител
Мнения: 103
Регистриран: 10 дек 2009, 21:49
Модел на автомобила: Focus 2008 1.6 Duratec
Status: Извън линия

Re: Вибрации при ускорение при 2000 оборота и други въпроси - S-Max 2.0TDCI 140 к.с.

Мнение от didoya » 22 ное 2016, 13:39

А да препоръчате някой читав сервиз в София, който знае за какво става дума и където могат съвестно да ги проверят тези неща? Че преди покупката уж я водих в един от известните Форд сервизи (от който досега съм с добри впечатления), ама много отгоре-отгоре и несериозно погледнаха всичко - накратко претупаха нещата....възможно ли е маховика също да прави тази вибрация? Макар че няма обичайните симптоми на заминаващ си маховик.

Иначе ще съм благодарен и ако някой може да каже как се познава има ли DPF или не, също така и за казуса с наливането обратно на заводски софтуер.

Поздрави.

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Вибрации при ускорение при 2000 оборота и други въпроси - S-Max 2.0TDCI 140 к.с.

Мнение от Nebhotep » 01 дек 2016, 12:45

Вибрациите са следствие или на заминал хидравличен тампон на двигател/ скоростна кутия или заминаващ си маховик.
След 2010 г. в България мисля, че се внасят S-max само с DPF. Вероятно при чипването е отстранен! Проверка по VIN тук: http://www.etis.ford.com/vehicleRegSele ... .eccvas503

Никакъв проблем няма за връщането на фабричните софтуерни настройки! Поздрави!

didoya
потребител
потребител
Мнения: 103
Регистриран: 10 дек 2009, 21:49
Модел на автомобила: Focus 2008 1.6 Duratec
Status: Извън линия

Re: Вибрации при ускорение при 2000 оборота и други въпроси - S-Max 2.0TDCI 140 к.с.

Мнение от didoya » 01 дек 2016, 16:04

Супер, много ценна информация, благодаря ти! А да препоръчаш съвестен сервиз, който ги разбира тези коли и може да провери въпросните неща?

От следното инфо може ли да кажеш имам ли DPF, че аз не виждам такъв:

Primary Features
Build Date: 21.05.2010
Vehicle Line: S-Max/Galaxy 2006-2015
Body Style: 5 Door SAV
Version: Series 60
Engine: 2.0L Duratorq-TDCi (143PS) - DW
Transmission: 6 Speed Manual Transaxle - MMT6
Drive: LHD FWD
Emission: Stage 4 Requirement LDT
Air Conditioning: Dual Zone Auto Temp Control A/C
Territory: (+)"BG"
Paint: Morello
Interior Fabric: Prada/Lux / Ebony
Click to collapse
Minor Features
Less Roof Line Conversion
Less Rear Mudflaps
Less Cargo Stowage Device
Less Interior Pack
Less Front Mudflaps
With Standard Liftgate
(-) Version Packages
Genk Plant Build
Security Lock Group #3
Less Special Equipment Package
Less SVO Application/Label
Marketing Level 1
Less Dress Up RSO
(-) SVP
With Electronic Stability Control
With Global Closing
With Electric Rear Windows
With Tinted Glass All Round
Infrared Reflective Windscreen
With Fixed Rear Window
With Heated Windscreen
With Tutone Instrument Panel
With Mini Overhead Console
Full Floor Console With Armrest
Front Floor Carpet Mats
Rear Floor Carpet Mats
Less Sun Blinds
With Illuminated Sunvisor - Drivers
With Illuminated Sunvisor-Passenger
Less Load Rest
Less Luggage Compartment Net Kit
With Load Area Cover
With Premium Load Protection Net
Less Sun Blinds - 3rd Row
Less Interior Partition
With Self Colour Grille No.1
Less Auxiliary Roof Rack Crossbars
Less Spoiler
Interior Auxilliary R/View Mirror
Electric Operated Rear View Mirror
Dual P/Heat/Signal/Pud Lamp Mirror
Less Drivers Seat Fold Down Table
Less Special Front Seat Covers
Less Special Rear Seat Covers
Less Tray/Table - Front Seat
With 2 Way Adjustable Rear Headrest
With Drivers Manual Lumbar Support
With Passengers Man Lumbar Support
With Rear Sliding Seat
Less Under Seat Stowage - Driver
Less Under Seat Stowage-Passenger
Less Temp Control Driver Seat
Less Temp Control Passengers Seat
Second Row - 3 Individual Seats
Third Row Dual Individual Seat
With Driver 2 Way Pwr.Seat Adjuster
With Pass 2 Way Manual Seat Adjust
Rear Seat Pack 2
Body Coloured Exterior Door Handle
Chrome Liftgate Handle
With Child Proof Safety Lock
Power Door Dead Lock W/Elec Release
Door Entry R/Cont Unit-2 Flip Keys
With Automatic Windscreen Wiper
With Heated Washer Jet
With Headlamp Washer
With Rear Seat Belts 2nd/3rd Row
Less Spare Wheel
Less Tyre Pressure Sensors
With Standard Rear Shock Absorbers
7.0 X 17" 15 Spoke Alum Wheels
225/50 R 17 W Tyre
Less Wheel Covers
Non Locking Lug Nuts
With Standard Suspension
Front Spring Load Class-H
Rear Spring Load Class-F
With Mechanical Parking Brake
With Brake Emergency Assist
4 Wheel Anti-Lock Braking System
Sports Front Seat
Less Air Conditioning
With 70 Litre Fuel Tank
Standard Foot Pedal Pad Design
Soft Feel Type Steering Wheel
With Speed Control
With Supplemental Air Heater
Conventional Instruments - Level 3
Less Lane Departure Warning System
Less Blind Spot Information System
Perimeter / Volume Theft System
With Rear Parking Aid
With Front Parking Aid
80 AH Battery
Less Auxiliary Compact Disc Player
BT/VC Phone Interface + USB Connect
Diversity Antenna
High Level With CD And AM/FM Radio
With 9 Radio Speakers
Less Family Entertainment System
Voice Activated Module - British
Less Camera
High Intensity Discharge Headlamp
DTRL Lamp Lit In Pos 0 And Pos
With Front Fog Lamps
With Submarine Lighting-Interior
2/3 Row Curt Lamp/2 Row Map Light
With Automatic Headlamp Levelling
With Automatic Headlamp On/Off

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Вибрации при ускорение при 2000 оборота и други въпроси - S-Max 2.0TDCI 140 к.с.

Мнение от Nebhotep » 01 дек 2016, 19:00

Гледай раздел Еmission, там се обозначава че има филтър. Но като гледам фабрично си без него.

didoya
потребител
потребител
Мнения: 103
Регистриран: 10 дек 2009, 21:49
Модел на автомобила: Focus 2008 1.6 Duratec
Status: Извън линия

Re: Вибрации при ускорение при 2000 оборота и други въпроси - S-Max 2.0TDCI 140 к.с.

Мнение от didoya » 02 дек 2016, 08:22

И аз така като гледам - фабрично си нямам ДПФ. Една грижа по-малко:)

Иначе с този ремап колата върви наистина страхотно и май ще го задържа за момента.

Остана като имам време да скокна до някой свестен сервиз да ми огледат тампоните и вътрешните карета. Маховика няма нито един от другите обичайни симптоми за тръгнал такъв.

Още веднъж благодаря за съветите.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Вибрации при ускорение при 2000 оборота и други въпроси - S-Max 2.0TDCI 140 к.с.

Мнение от HACKO » 02 дек 2016, 08:38

didoya написа:...
Иначе с този ремап колата върви наистина страхотно и май ще го задържа за момента.
.....
Така де, щом вървежа и разхода ти харесва, защо пък да променяш нещо. Някой е дал пари (вместо тебе) да подобри нещата а ти искаш отново да дадеш за да ги влошиш. >:D<:
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

didoya
потребител
потребител
Мнения: 103
Регистриран: 10 дек 2009, 21:49
Модел на автомобила: Focus 2008 1.6 Duratec
Status: Извън линия

Re: Вибрации при ускорение при 2000 оборота и други въпроси - S-Max 2.0TDCI 140 к.с.

Мнение от didoya » 02 дек 2016, 10:03

Разхода е направо смешен. Предишният собственик каза, че е паднал с над литър след намесата. Не знам колко е бил, но съм склонен да му вярвам, след като Бургас-София със 140 на автопилот ми даде 6.4/100 по колонка и 6.2 по борд!

dtrifonov
потребител
потребител
Мнения: 51
Регистриран: 13 окт 2014, 16:28
Модел на автомобила: Mondeo MK4 2.0L Duratorq-TDCi (143PS) Titanium
Plate 66
Status: Извън линия

Re: Вибрации при ускорение при 2000 оборота и други въпроси - S-Max 2.0TDCI 140 к.с.

Мнение от dtrifonov » 02 дек 2016, 20:07

didoya написа:Разхода е направо смешен. Предишният собственик каза, че е паднал с над литър след намесата. Не знам колко е бил, но съм склонен да му вярвам, след като Бургас-София със 140 на автопилот ми даде 6.4/100 по колонка и 6.2 по борд!
Интересно. Ако е паднал разхода с литър, преди по този маршрут трябва да е бил 7.4/7.1, което си е множко.
Поздрави!

didoya
потребител
потребител
Мнения: 103
Регистриран: 10 дек 2009, 21:49
Модел на автомобила: Focus 2008 1.6 Duratec
Status: Извън линия

Re: Вибрации при ускорение при 2000 оборота и други въпроси - S-Max 2.0TDCI 140 к.с.

Мнение от didoya » 02 дек 2016, 21:58

Нямам представа, отскоро я имам колата. Но за 1700 кила кола с не-особено впечатляваща аеродинамика това е доста добър разход според мен.

Ако сравняваш с Мондео - то е и по-леко и много по-аеродинамично от семеен ван.

dtrifonov
потребител
потребител
Мнения: 51
Регистриран: 13 окт 2014, 16:28
Модел на автомобила: Mondeo MK4 2.0L Duratorq-TDCi (143PS) Titanium
Plate 66
Status: Извън линия

Re: Вибрации при ускорение при 2000 оборота и други въпроси - S-Max 2.0TDCI 140 к.с.

Мнение от dtrifonov » 03 дек 2016, 00:36

didoya написа:Нямам представа, отскоро я имам колата. Но за 1700 кила кола с не-особено впечатляваща аеродинамика това е доста добър разход според мен.

Ако сравняваш с Мондео - то е и по-леко и много по-аеродинамично от семеен ван.
Уха. Не знаех, че е чак толкова тежка.

didoya
потребител
потребител
Мнения: 103
Регистриран: 10 дек 2009, 21:49
Модел на автомобила: Focus 2008 1.6 Duratec
Status: Извън линия

Re: Вибрации при ускорение при 2000 оборота и други въпроси - S-Max 2.0TDCI 140 к.с.

Мнение от didoya » 09 фев 2017, 09:21

За да бъде темата максимално полезна ето и развитието:

1. Махнах "ремап"-а, в МП ми качиха заводският софт на двигателят.
2. Ефекта е - вибрациите ги няма, изпушването при ускорение също, колата е супер:)
3. Вибрациите са били от маховика, който от големият въртящ момент е виждал зор - все пак не е проектиран за него. Може и да е бил поизносен вече, но след връщането на заводският софтуер няма никакви ядове с него.
4. Вървежа - е определено е доста по-тромава без "ремап"-а, но си върви достатъчно добре колицата.


За пореден път се убедих, че тея "ремап"-ове, "чип"-ове и т.н. са безмислена работа и винаги са свързани с някакъв компромис или прекомерно износване на някои детайли по колата. Няма нищо по-хубаво от заводското. Това беше последният път, в който се "ремап"-вам или купувам такава кола.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Вибрации при ускорение при 2000 оборота и други въпроси - S-Max 2.0TDCI 140 к.с.

Мнение от HACKO » 09 фев 2017, 16:29

didoya написа:
09 фев 2017, 09:21
.....
За пореден път се убедих, че тея "ремап"-ове, "чип"-ове и т.н. са безмислена работа и винаги са свързани с някакъв компромис или прекомерно износване на някои детайли по колата. Няма нищо по-хубаво от заводското. Това беше последният път, в който се "ремап"-вам или купувам такава кола.
Ами те и в завода могат да зададат същите настройки и да постигнат същия ефект, че и заради по-добрите познания и техника даже по-добър, но не го правят. А защо ли, съмнява ме да е от съпричастност с тунерите?
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2042
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Вибрации при ускорение при 2000 оборота и други въпроси - S-Max 2.0TDCI 140 к.с.

Мнение от OgiDogi » 09 фев 2017, 18:49

HACKO написа:
09 фев 2017, 16:29
Ами те и в завода могат да зададат същите настройки и да постигнат същия ефект, че и заради по-добрите познания и техника даже по-добър, но не го правят. А защо ли, съмнява ме да е от съпричастност с тунерите?
Сещам се набързо за няколко причини:

1. Екология, да не ги награбват разни организации както VolksWagen Group
2. Данъци според мощността, което ще възпира купувачите
3. Износване на двигател и трансмисия, да не се носи слава на ненадежден продукт
и кой знае още колко други.

Не е задължително в този ред.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Вибрации при ускорение при 2000 оборота и други въпроси - S-Max 2.0TDCI 140 к.с.

Мнение от HACKO » 09 фев 2017, 19:41

Да де, и аз за това си мисля, и най-вече точка 3.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 33 госта