Фиеста МК4 1.8д зацепване ?

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
alex_noft
потребител
потребител
Мнения: 1
Регистриран: 10 окт 2016, 19:14
Модел на автомобила: ФОРД ФИЕСТА МК4 GHIA 1.8D
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Фиеста МК4 1.8д зацепване ?

Мнение от alex_noft » 05 яну 2017, 14:04

Здравейте колеги, дано не отварям нова тема която да е обсъждана вече. Имам следните усложнения не мога да си зацепя ангренажите. свалях главата понеже след мъки и палене със старт спрей издухах гумички на клапани, прескочил съм зъб само на помпата. Въпроса ми е къде са белезите на коляновия вал тъй като през кутията намирам 3 точки на които се заклинва маховика но не съвпада на белега на помпата, В аутодата не намирам нищо относно белезите като схема. МОЛЯ ЗА ПОМОЩ. Дайте ми акъл че се ошашавих здравата с тази кола. Мотора е 1.8 Д 60 кончета 99година Ендура.ДЕ . Благодаря предварително

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 9847
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ-1582, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Фиеста МК4 1.8д зацепване ?

Мнение от ЯЛТА » 05 яну 2017, 14:26

За най точна информация се обади на :viewtopic.php?f=14&t=40170#p300067
==============================================================
Изображение
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 1618
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: На линия

Re: Фиеста МК4 1.8д зацепване ?

Мнение от OgiDogi » 05 яну 2017, 18:07

alex_noft написа:... Мотора е 1.8 Д 60 кончета 99година Ендура.ДЕ . Благодаря предварително
Endura DE се зацепва със специален инструмент - болт с точно определена дължина и форма (най-горното на картинката), навива се в блока на мястото на един болт-тапа под ГНП, за да подпре коляновия вал в ГМТ на първи цилиндър. Разпределителният вал се фиксира с планка в канала на задния край, а помпата - със свредло 6 mm. Слагаш ремъците и обтегачите, стягаш зъбните колела, вадиш всички инструменти и превърташ на ръка с тресчотка почти 2 оборота на коляновия вал. Навиваш болта в блока, докарваш внимателно коляновия вал до упор в болта и проверяваш, дали планката и свредлото влизат по местата си. Ако някое не влиза за малко - разхлабваш зъбното колело и наместваш вала/помпата, докато инструментът влезе на място, после стягаш колелото. Пак вадиш всички инструменти и превърташ близо 2 оборота за нова проверка и така, докато всички елементи си дойдат по местата след фиксиране на коляновия вал. Махаш всички инструменти, затапваш дупката в блока с болта и събираш капаците.

BER0898M.jpg
ИзображениеИзображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4517
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Фиеста МК4 1.8д зацепване ?

Мнение от S_C » 05 яну 2017, 19:39

Има и инструмент, но той се замества успешно с бургия...8-ца, 10-ка...нещо такова беше... Лошото е, че това съм го виждал как се прави само на стария мотор. За тоя с двата ремъка нямам представа...
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1369
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: Fiat Tempra 1.8 i.e SW
159A4.000 80 kw
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: Фиеста МК4 1.8д зацепване ?

Мнение от specialista » 06 яну 2017, 22:42

Всички мотори от това поколение със два ремъка се зацепват по един и същи начин,без значение от това дали е на Сиера,Мондео,Ескорт или Фиеста и без значение с коя помпа е.
Важно е да следва последователността и да се ползват инструментите за блокаж на валовете без значение дали са оригинални или правени.
Подробно е описано в аутодата,ако нещо не е ясно питай или се обади по телефона.
Успех!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 15 госта