Страница 1 от 1

Повторен подгрев на свещите

Публикувано: 08 яну 2017, 21:03
от otoyol
За много години, колеги. Живи и здрави и безаварийни км. Моля, споделете мнения по въпроса с повторен, потретен и т.н. подгрев на свещите за дизелов двигател, преди стартиране... Чували сме мнения на колеги, които казват, че в големите студове подгряват 2-3.... n-пъти, преди да вкл. стартера.
Лично на моя фокус МК1, 1,8 tdci, вчера за пръв път подгрях 2 пъти. И двата пъти при вкл. на контакта се усеща, че се консумира ток. И двата пъти отчетливо се чува, че релето на свещите изкл., като силата на светене на дисплей и др. контролни лампи се усилва, т.е. отчетливо се вижда, че подгревът изключва. Не съм засичал дали 2-ят път подгрява по-кратко време.
Споделете мнения при повторно и потретно вкл. на контакт еднакво време ли се вкл. свещите ? Как е проектирано включването им ? Зависимостта на продълж. на греене единствено от околната темп. ли е /темп. на двигателя/ ? Ако греят винаги при всяко повторно и следващо вкл. на контакта, не следва ли, че на n-тото включване, те ще изгорят от свръх темп. ? И изобщо има ли практически смисъл от повторен подгрев, преди старта ?
Днес по тая тема коментирахме с колеги от VW форума, стана ми доста любопитно, както самата тема, така и алгоритъма на управление на включването на свещите при всяко подаване на контакт.

Re: Повторен подгрев на свещите

Публикувано: 09 яну 2017, 00:47
от S_C
Колкото трябват-толкова. 3-4...нормално е ако е някакъв кучи студ и колата не е палена от 5 дена.

Re: Повторен подгрев на свещите

Публикувано: 09 яну 2017, 19:15
от ieiei
И изобщо има ли практически смисъл от повторен подгрев, преди старта ?
Изправен "комън рейл" + "течна" нафта пали и без свещи (100% проверено до -20 С)

Re: Повторен подгрев на свещите

Публикувано: 09 яну 2017, 19:28
от dmastard
Здравейте!
С 1,6 тдци съм, 2006 година. Заблеязах, че на -2 градуса за пръв път има пре-подгрев, и то не повече от 2 секунди. Колкото повече пада температурата, толкова повече време подгрява. Винаги ми се е струвало кратко това време и обикновено ако е -5 и надолу подгрявам по 2 пъти.

Re: Повторен подгрев на свещите

Публикувано: 09 яну 2017, 20:25
от ЯЛТА
dmastard написа: Винаги ми се е струвало кратко това време и обикновено ако е -5 и надолу подгрявам по 2 пъти.
Струва ти се кратко, но:
Комън рейл е горивна система която не е с предкамерно запалване, като старите дизели. Дюзите впръскват нафтата с 150 бара налягане, която се запалва вследствие на високата степен на сгъстяване. Би трябвало да запали и без подгревни свещи, ако всичко е в изправност.

Re: Повторен подгрев на свещите

Публикувано: 09 яну 2017, 20:45
от dmastard
Така е, един път я изненадах без подгрев, запали си без разлика. При какви температури това тдци пали мъчно?
-15 или по-ниски?

Re: Повторен подгрев на свещите

Публикувано: 09 яну 2017, 21:03
от ЯЛТА
dmastard написа:Така е, един път я изненадах без подгрев, запали си без разлика. При какви температури това тдци пали мъчно? -15 или по-ниски?
Пали мъчно когато нещо е неизправно, демег повреда.

Re: Повторен подгрев на свещите

Публикувано: 09 яну 2017, 21:09
от dmastard
Дано никога да не разбера :roll:

Re: Повторен подгрев на свещите

Публикувано: 09 яну 2017, 21:42
от S_C
Съгласно наредбата за качеството на горивата, дизеловото гориво за леки автомобили трябва да има минимална гранична температура на филтруемост от минус 15 градуса по целзий. Т.е. до -15 трябва да нямаш проблеми. При по-ниски температури вече си зависим от добрата воля на производителя и стандартът не те защитава. Това говорим за "зимната" нафта, която се пуска в продажба някъде около средата на октомври месец от базите. На лятната температурата и е до минус 5.
Та...внимавай ако ти продават крадена нафта, щото може да е крадена през лятото и тогава ще стане мяу....

Re: Повторен подгрев на свещите

Публикувано: 09 яну 2017, 22:20
от specialista
На времето имаше ДСЗ-30. "Дизелово сезонно зимно минус 30"
Това беше по стандарт и нямаше "замръзнали" филтри.

Re: Повторен подгрев на свещите

Публикувано: 09 яну 2017, 23:29
от OgiDogi
specialista написа:На времето имаше ДСЗ-30. "Дизелово сезонно зимно минус 30"
Това беше по стандарт и нямаше "замръзнали" филтри.
Сега го маркират според европейските стандарти - Diesel CP-10 (до -30°С).

Re: Повторен подгрев на свещите

Публикувано: 10 яну 2017, 00:47
от S_C
Една от причините руснаците да не могат да изнасят горива директно за ЕС, а само петрол е, че отказват категорично вече 10 години да си маркират горивата по евродирективите и да спазват евростандартите с обяснението, че Европа иска да им наложи по-нисък от техния стандарт за пречистване на дизела и освен това категорично отказват да слагат биокомпонент в бензина. Нафтата им е за -40. Такъв стандарт в ЕС изобщо няма.

Re: Повторен подгрев на свещите

Публикувано: 10 яну 2017, 13:21
от otoyol
Колеги, малко се отклонихме от темата, но все пак благодаря. Вашите мнения по съответните въпроси са изключително полезни. В крайна сметка моите интереси и въпросчета се обособяват в следните два въпроса:
1. Включваме контакт, подгрява ... Изключваме контакт, включваме го за втори път /втори подгрев/ ... после n-ти подгрев... Любопитно ми беше дали системата всеки път подава напрежение към свещите за едно и също време ? Ако е така, би следвало тия свещи да греят ... почти до безкрай.
2. На моя фокус забелязвам, че при топъл, много топъл и/или горещ двигател, подгревът се включва !!! Интересно ми е на топъл двигател защо се включва /т.е. току-що изгасен загрял мотор/ ..!? Всички фокуси ли са така ?

Re: Повторен подгрев на свещите

Публикувано: 10 яну 2017, 20:19
от valentyno
И при мен е така колега, подгрева винаги се включва, за еднакъв интервал от време без значение от метереологочните въздействия. Топла - студена все си подгрява, а пък относно двойното подгряване аз смятам, че има ефект, но го практикувам само в минусови температури.

Re: Повторен подгрев на свещите

Публикувано: 10 яну 2017, 20:46
от dmastard
При мен е различно.
Подгрява само когато я паля студена, примерно одеве на -6 като я палих топла не подгря.
otoyol написа:1. Включваме контакт, подгрява ... Изключваме контакт, включваме го за втори път /втори подгрев/ ... после n-ти подгрев... Любопитно ми беше дали системата всеки път подава напрежение към свещите за едно и също време ? Ако е така, би следвало тия свещи да греят ... почти до безкрай.
Колега, тези свещи продължават да работят и известно време след запалване на двигателя. Така че, да, греят си.
Според мен повече от 2 подгрева е безсмислено. Произвдодителят го е направил да работи с 1. Колкото е по-студено, толкова е по-дълъг подгревът

Re: Повторен подгрев на свещите

Публикувано: 10 яну 2017, 20:51
от ЯЛТА
Е за това ги обичам старите атмосферни дизели. Вадиш маркуча на филтъра от смукателните тръби,- поднасяш факличката с огъня, и веднага е бръъъмммм.
А направи го на съвременен дизел............
Иначе при сериозен студ и аз грея Мондеото по 2 пъти.