Стъпков мотор, завишени обороти и форсиране на празен ход... ???

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
madboy
Администратор
Администратор
Мнения: 7254
Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
Местоположение: West Park, Blood green
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Стъпков мотор, завишени обороти и форсиране на празен ход... ???

Мнение от madboy » 12 апр 2017, 09:10

LORDA83 написа:
12 апр 2017, 03:50
На компа м/у другото вече 2 пъти съм чел за грешки и винаги е изписвало само " бедна смес ". Друга грешка никога не е засичало. Тази " бедна смес " как може да се корегира? Възможно ли е да е от газовата?
Да, при калпава настройка на ГИ, първо набива "бедна смес". :wink:
Изображение Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Стъпков мотор, завишени обороти и форсиране на празен ход... ???

Мнение от HACKO » 12 апр 2017, 11:19

Оборотите според Аутодата са 880+-50 и не се регулират, така че като се има предвид и грешката на уреда, отчетените 950 са перфектни.

П.П. Благодаря за упътването.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
madboy
Администратор
Администратор
Мнения: 7254
Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
Местоположение: West Park, Blood green
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Стъпков мотор, завишени обороти и форсиране на празен ход... ???

Мнение от madboy » 12 апр 2017, 14:50

HACKO написа:
12 апр 2017, 11:19
Оборотите според Аутодата са 880+-50
Значи сега ако не се форсира вече, всичко е точно. _friends_

Фокусът и какво съм ръчкал до сега, все е било с по-ниски обороти. Затова са ми странни тия 950. :?
Изображение Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.

Потребителски аватар
LORDA83
потребител
потребител
Мнения: 394
Регистриран: 24 окт 2013, 22:41
Модел на автомобила: Ford - Focus III Wagon, facelift, 1.0 EcoBoost ( 125 кс ), S&S, 2015 г.
Ford - Fiesta IV, Ghia (Mk4-Mk5) - 1.25 i 16V (75 Hp), 1999 г.
Renault - Megane Grandtour II - 1.9 dCi (120 Hp), 6 скорости, 2004 г.
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Стъпков мотор, завишени обороти и форсиране на празен ход... ???

Мнение от LORDA83 » 12 апр 2017, 17:29

HACKO написа:
12 апр 2017, 11:19
Оборотите според Аутодата са 880+-50 и не се регулират, така че като се има предвид и грешката на уреда, отчетените 950 са перфектни.

П.П. Благодаря за упътването.
Какво може да е калпавото по настройката на ГИ?! Принципно я е правил приятел на който имам доверие, и е пипната в движение, доста специално като внимание, конкретно към мен самия. Колата си дава нормален разход и няма никаква разлика при набиране на скорост, вървене и поддържане на максимална скорост м/у газ и бензин. Буквално всичко е едно към едно. Какво повече може да и се донастрои, за да се отстрани тази грешка? Съответно от какво друго може да е, ако ГИ си е наред и е настроен читаво?

П.С: днес пак пробвах на няколко припалвания колата и проблема с форсирането и задържането във високите обороти пак го нямаше. Продължавам с тестовете... докато не мине поне една седмица безпроблемно няма да си въобразявам излишно и да се настройвам на 100%, че всичко е ок и се е оправило. :)
" Само слабите се стремят към порядък, силните владеят хаоса!!! "

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Стъпков мотор, завишени обороти и форсиране на празен ход... ???

Мнение от HACKO » 12 апр 2017, 18:30

LORDA83 написа:
12 апр 2017, 17:29
.... Колата си дава нормален разход и няма никаква разлика при набиране на скорост, вървене и поддържане на максимална скорост м/у газ и бензин. Буквално всичко е едно към едно. Какво повече може да и се донастрои, за да се отстрани тази грешка? Съответно от какво друго може да е, ако ГИ си е наред и е настроен читаво?.....
Не пипай нищо, че ще се влоши, карай и забрави за грешките. Относно оборотите, идва Великден, иди на църква и се моли да не се прояви пак. Това е Форд, има си собствено мнение.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
LORDA83
потребител
потребител
Мнения: 394
Регистриран: 24 окт 2013, 22:41
Модел на автомобила: Ford - Focus III Wagon, facelift, 1.0 EcoBoost ( 125 кс ), S&S, 2015 г.
Ford - Fiesta IV, Ghia (Mk4-Mk5) - 1.25 i 16V (75 Hp), 1999 г.
Renault - Megane Grandtour II - 1.9 dCi (120 Hp), 6 скорости, 2004 г.
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Стъпков мотор, завишени обороти и форсиране на празен ход... ???

Мнение от LORDA83 » 12 апр 2017, 18:33

HACKO написа:
12 апр 2017, 18:30
LORDA83 написа:
12 апр 2017, 17:29
.... Колата си дава нормален разход и няма никаква разлика при набиране на скорост, вървене и поддържане на максимална скорост м/у газ и бензин. Буквално всичко е едно към едно. Какво повече може да и се донастрои, за да се отстрани тази грешка? Съответно от какво друго може да е, ако ГИ си е наред и е настроен читаво?.....
Не пипай нищо, че ще се влоши, карай и забрави за грешките. Относно оборотите, идва Великден, иди на църква и се моли да не се прояви пак. Това е Форд, има си собствено мнение.
ААааА не може така! ;) При мен такива своеволия - НЕ! ;) Мнението може да е само и единствено мое! Падам си бая перфекционист човек в личен план и нещата, които пряко ме засягат! ;) :D :D :D :D :D :D
" Само слабите се стремят към порядък, силните владеят хаоса!!! "

Потребителски аватар
madboy
Администратор
Администратор
Мнения: 7254
Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
Местоположение: West Park, Blood green
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Стъпков мотор, завишени обороти и форсиране на празен ход... ???

Мнение от madboy » 12 апр 2017, 23:39

От смотана газ също се получава бедна смес. :idea:
Изображение Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.

jorocar
потребител
потребител
Мнения: 1
Регистриран: 17 юни 2015, 17:46
Модел на автомобила: Ford focus 1.6 16v fyda 1999
Местоположение: България
Status: Извън линия

Re: Стъпков мотор, завишени обороти и форсиране на празен ход... ???

Мнение от jorocar » 19 апр 2017, 15:36

Здравей колега ! При мен, при същите симптоми (които описваш) , мотор 1.6 16V FYDA , излезе TPS сензор. Вече две години нямам този проблем

tikva
потребител
потребител
Мнения: 112
Регистриран: 08 фев 2015, 18:21
Модел на автомобила: Galaxy
Status: Извън линия

Re: Стъпков мотор, завишени обороти и форсиране на празен ход... ???

Мнение от tikva » 19 апр 2017, 23:21

щом си перфекционист се вържи към компа и наблюдавай краткосрочните и дългосрочните корекции.Т. нар. STFT и LTFT .Преди това изчети и изгледай из чуждото нет протранство всичко на тази тема.Наблюдението се прави само на бензин.

Потребителски аватар
samsung_bg
потребител
потребител
Мнения: 1992
Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: Стъпков мотор, завишени обороти и форсиране на празен ход... ???

Мнение от samsung_bg » 18 май 2017, 10:41

Горещо ви съветвам да погледнете къде влиза най-късия маркуч (позиция 2 )
Изображение
Клапана за картерните газове, при мен е 96MF-6A666-DA
10 години се борих с тези високи обороти в движение.
То беше клапан празен ход, VSS, TPS, датчик температура на охладителната течност, маркучи, ламбда сонда, дроселова клапа...

Смених я тая гад и оборотите заспаха.
96MF-6A666-DA 34,40лв. с ДДС от Moto Pfohe
Изображение

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Стъпков мотор, завишени обороти и форсиране на празен ход... ???

Мнение от paci » 22 май 2017, 21:09

samsung_bg написа:
18 май 2017, 10:41
Горещо ви съветвам да погледнете къде влиза най-късия маркуч (позиция 2 )


Смених я тая гад и оборотите заспаха.
96MF-6A666-DA 34,40лв. с ДДС от Moto Pfohe
При мен за сега са се крепнали нещата.
Маркучите са за смяна и евентуално и клапана ще сменя щом казваш, но за сега ще карам докъто не направи пак въртели

Потребителски аватар
zlatinm
потребител
потребител
Мнения: 15
Регистриран: 14 юни 2017, 09:57
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Стъпков мотор, завишени обороти и форсиране на празен ход... ???

Мнение от zlatinm » 15 юни 2017, 16:21

И аз съм със същия проблем. Колегите ме посъветваха за тая гад и преди малко я поръчах. Като дойде ще пиша какво и как и дали и ... ;;):

Потребителски аватар
Димитър.Дечев
потребител
потребител
Мнения: 8
Регистриран: 25 юни 2016, 20:06
Модел на автомобила: Форд Фиеста 1.4 zetec S 1997
Местоположение: Zlatograd
Status: Извън линия

Re: Стъпков мотор, завишени обороти и форсиране на празен ход... ???

Мнение от Димитър.Дечев » 02 юли 2017, 12:12

Здравейте хора, и аз го имам този проблем, н при мен има и едни други особености, които виждам че никой не ги е споменал ( пък може и да съм пропуснал нещо) При мен оборотите на място, когато е на бензин, са 1300-1600, на газ са 1000-1300 и това ся оборотите при откаченя букса на клапана за регулиране на оборите (стъпковото моторче) когато колата е в движение и карам със 60 примерно, оборотите са на 2500, натискам съединителя да изкарам от скорост, оборотите падат бързо до 1300 и от там пак си отиват към 2000-2500 и не спадат, стоят си там!
Другия проблем ми е когато натисна педала.на газта рязко, но кратко, вместо да вдигне 200-300 оборота и да си падне, колата вдига 1000 и падат едва едва, и това е място! Педала на газта ми има странен свободен ход, кято го настъпя плавно, първия сантиметър или по малко, нищо не се случва, не падава газ, и след твя изведнъж подава газ и придърпва гадно, все едно рязко си подал, и тогава не мога да поддържам една скорост, или намаля колата поради липса на подаване на газ или все набира щот от там от където педала почва да поддава газ е твърде навътре. И още нещо, заради викоките обороти, колата си върви сама, пускам педала.на газта и тя продължава да върви със същата скорост, не го прани винаги, но се случва често, така съм минавал поне 3 км равен път, но искам да си я оправя! (Като е закачено моторчето ги вдига много повече) Помагайте колеги

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2043
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Стъпков мотор, завишени обороти и форсиране на празен ход... ???

Мнение от OgiDogi » 02 юли 2017, 12:58

Димитър.Дечев написа:
02 юли 2017, 12:12
... При мен оборотите на място, когато е на бензин, са 1300-1600, на газ са 1000-1300 и това ся оборотите при откаченя букса на клапана за регулиране на оборите (стъпковото моторче)...
Първо си провери и оправи всички маркучи по колектора - от някъде смуче въздух, който не минава през дросела или клапана за празния ход. Компютърът вижда повишено налягане в колектора и бедна горивна смес в ауспуха и съответно подава допълнително гориво, а гориво + въздух = обороти.
Междувременно, може да свалиш маркуча от към филтъра и да изчистиш дросела, да не би той да засяда от мръсотия в отворено положение и затова да реагира след известно време, като се оберат луфтовете. Докато е свален, можеш да запалиш и да видиш, дали като запушиш с длан дросела, моторът изгасва - не изгасне ли, значи сериозно дърпа въздух от друго място.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
Димитър.Дечев
потребител
потребител
Мнения: 8
Регистриран: 25 юни 2016, 20:06
Модел на автомобила: Форд Фиеста 1.4 zetec S 1997
Местоположение: Zlatograd
Status: Извън линия

Re: Стъпков мотор, завишени обороти и форсиране на празен ход... ???

Мнение от Димитър.Дечев » 02 юли 2017, 16:13

Поразгледах маркучите които успях относто въздуха, еднин от тях ми беше изскочил и си го сложих и един имам с дупка, но като го запуша, нищо не се случва, видях къде и кое е дросела (без подигравки, нов съм във тая сфера) като опъна жилото на газта там където отива към дроселя, се чува рязко поемане или издухване ня въздух, не мога да преценя, и видях че под колекторните тръби дет има маркучи, над тоя клапан дето са, дето се разделят на 3 маркуча, единия е тотално разцепен, и са яко омаслени и 3те и всичко там около тях, ама като го пипна маркуча, не усещам нищо да минава през него. И дори икато зи сложих откачения маркуч, пак не беше голяма разликата! (Имайте впредвид че тоя клапан за оборотите ми е разкачен от буксата) точно маркуча от по горната картинка ми е сцепен, но там където колегата е писал да погледнем номер 2 аз такова нещ не видях, на мен номер 6 ми е сцепен по дължина

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2043
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Стъпков мотор, завишени обороти и форсиране на празен ход... ???

Мнение от OgiDogi » 02 юли 2017, 16:37

Димитър.Дечев написа:
02 юли 2017, 16:13
... точно маркуча от по горната картинка ми е сцепен, но там където колегата е писал да погледнем номер 2 аз такова нещ не видях, на мен номер 6 ми е сцепен по дължина
Може да не е само той, явно трябва да свалиш и огледаш внимателно, при нужда - сменяш. Огледай и всички тънки тръбички и маркучета, от които се разпределя вакуум към сервоапарата на спирачките, регулатора на налягане в рейката и клапите за посока на въздуха в купето. Когато всичко е проверено и оправено, ако пак държи високи обороти - сваляш т.нар. стъпков мотор (който всъщност на фокуса е само клапан) и му почистваш каналите за въздуха със спрей за почистване на карбуратори или спирачки, да разяде и отмие натрупаните нагари, които евентуално му пречат да затвори плътно.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
Димитър.Дечев
потребител
потребител
Мнения: 8
Регистриран: 25 юни 2016, 20:06
Модел на автомобила: Форд Фиеста 1.4 zetec S 1997
Местоположение: Zlatograd
Status: Извън линия

Re: Стъпков мотор, завишени обороти и форсиране на празен ход... ???

Мнение от Димитър.Дечев » 02 юли 2017, 19:39

zlatinm написа:
15 юни 2017, 16:21
И аз съм със същия проблем. Колегите ме посъветваха за тая гад и преди малко я поръчах. Като дойде ще пиша какво и как и дали и ... ;;):
От къде си я поръча колега? Дай линк

Потребителски аватар
LORDA83
потребител
потребител
Мнения: 394
Регистриран: 24 окт 2013, 22:41
Модел на автомобила: Ford - Focus III Wagon, facelift, 1.0 EcoBoost ( 125 кс ), S&S, 2015 г.
Ford - Fiesta IV, Ghia (Mk4-Mk5) - 1.25 i 16V (75 Hp), 1999 г.
Renault - Megane Grandtour II - 1.9 dCi (120 Hp), 6 скорости, 2004 г.
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Стъпков мотор, завишени обороти и форсиране на празен ход... ???

Мнение от LORDA83 » 04 юли 2017, 22:45

За протокола... Поради съмнения от доста време насам за проблем в стъпковия мотор, мотор за празен ход, или там както искате го наречете... днес просто закупих един нов и го монтирах на Фиестичката, нооо определено не съм доволен от развоя на нещата.
След монтирането на новия... колата форсира на 4000 оборота половин час... Чаках я и си мислях, че си прави някакви адаптации, ама накрая ми писна и просто я спрях... после карах цял ден колата, стартове на студен двигател, стартове на горещ, на газ, на бензин... със 300 по магистра ( образни казано ) на свободна, от място на свободна пак... изобщо всичко възможно като варианти, за да се адаптира новия чарк... и симптомите заради които смених моторчето в крайна сметка си остават същите. За пореден път сменям чарк, който се оказва, че няма нищо общо с проблема, който така и не може да се локализира толкова време...
Както и да е... поне е нов, ще се наложи на този етап да прежаля вложените пари в него.

Та по този повод... оставя ми едно свободно моторче, оригиналното на Форд, за посочената кола и двигател от заглавието на темата ( Фиеста 1995 - 2002 г ), което обявявам за продажба. Ако някой от темата има проблем с неговото, за смяна му е и би искал да си го закупи - нека се свърже с мен и ще се разберем за изгодна цена!

Същевременно... моята Фиестичка не знам какво да я правя вече... тотално ми втръсна с този проблем през последната година...
Имам запитване... може ли всичко това да се получава от " бедна смес "?! При диагностициране на компа, на колата... това е единствената грешка, която ми дава?! Как мислите?! Съответно тази " бедна смес "... може ли да е от нещо друго, освен от кофти настроена газова?!
" Само слабите се стремят към порядък, силните владеят хаоса!!! "

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2043
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Стъпков мотор, завишени обороти и форсиране на празен ход... ???

Мнение от OgiDogi » 05 юли 2017, 06:26

LORDA83 написа:
04 юли 2017, 22:45
...
Имам запитване... може ли всичко това да се получава от " бедна смес "?! При диагностициране на компа, на колата... това е единствената грешка, която ми дава?! Как мислите?! Съответно тази " бедна смес "... може ли да е от нещо друго, освен от кофти настроена газова?!
Като се гледат грешки, се гледат и условията, при които са настъпили (Freeze Frames), а не само да се видят кодовете и да се забършат. Ако бедната смес е била на празен ход и налягането е над 310-330 mbar (виждал съм коли с по 450 mbar на празен ход - я стъпков мотор, я маркуч пукнат, я скъсана гарнитура или засядащ дросел...), в колектора постъпва излишен въздух, който компютърът не може да регулира със стъпковия мотор и за да държи оборотите в задание - намалява горивото. При бедна смес по време на движение и работа на газ, се влиза в настройките на газовата и се повишават малко коефициентите в съответния работен диапазон.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
LORDA83
потребител
потребител
Мнения: 394
Регистриран: 24 окт 2013, 22:41
Модел на автомобила: Ford - Focus III Wagon, facelift, 1.0 EcoBoost ( 125 кс ), S&S, 2015 г.
Ford - Fiesta IV, Ghia (Mk4-Mk5) - 1.25 i 16V (75 Hp), 1999 г.
Renault - Megane Grandtour II - 1.9 dCi (120 Hp), 6 скорости, 2004 г.
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Стъпков мотор, завишени обороти и форсиране на празен ход... ???

Мнение от LORDA83 » 05 юли 2017, 07:37

...
Последна промяна от LORDA83 на 05 юли 2017, 07:44, променено общо 1 път.
" Само слабите се стремят към порядък, силните владеят хаоса!!! "

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google Adsense [Bot] и 55 госта