Фокус 1.6 тдци чука като аванс

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2042
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Фокус 1.6 тдци чука като аванс

Мнение от OgiDogi » 19 апр 2017, 21:15

HACKO написа:
19 апр 2017, 20:34
...
И така колеги, тъй като съм основно теоретик, сега някой който е виждал конкретния мотор да ме допълни.
Аз съм го виждал и се занимавахме с колегите точно с разместена шайба, само че беше бутната на закъснение - муден двигател и завишен разход.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: Фокус 1.6 тдци чука като аванс

Мнение от specialista » 20 апр 2017, 10:24

........... "Още повече че при комън рейла първото впръскване в цилиндъра е когато буталото е в долна мъртва точка, така че там гориво под налягане трябва през цялото време".......


Това твърдение не е вярно!
Това че има пилотно(пред впръскване) далеч не означава че е в ДМТ.
Поздрави!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

Потребителски аватар
Penyo63
потребител
потребител
Мнения: 172
Регистриран: 18 сеп 2016, 12:31
Модел на автомобила: jaguar x type
Местоположение: с. Синапово
Status: Извън линия

Re: Фокус 1.6 тдци чука като аванс

Мнение от Penyo63 » 20 апр 2017, 11:21

Малко след ДМТ и е първо пилотно. Така се получава когато човек го мързи да пише., като мен. Дава поводи да го корегират.
Същността на едно сложно нещо,се дължи на добре подбрани елемнтарни неща.

Потребителски аватар
asen.asenov
потребител
потребител
Мнения: 7
Регистриран: 13 апр 2017, 21:33
Status: Извън линия

Re: Фокус 1.6 тдци чука като аванс

Мнение от asen.asenov » 20 апр 2017, 14:51

Забравил съм да напиша че съм сменил и двете ангренажни колела( колянов вал и разпределителен вал) тъй че според мен това с ламаринката за четене отпада. А сега както застудя времето тракането е доста по малко, незнам при колегата дали има разлика когато навън е по- студено???

shenti_bul
потребител
потребител
Мнения: 22
Регистриран: 20 окт 2013, 09:14
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6i 2000г.
Status: Извън линия

Re: Фокус 1.6 тдци чука като аванс

Мнение от shenti_bul » 20 апр 2017, 20:45

Да колега, и при мен тракането е много по слабо на по ниски температури, и друго забелязах но сега се сещам че един ден извадих маркуча от към интеркулера да сменя скобата че изпускаше налягане от там и пробно запалих двигателя, е тракането почти го нямаше! Защо аджеба без налягане от турбото тракането почти не го чувах и може ли да има вина в него? Нещо става със въздуха, изгорелите газове, двигателя все едно някой го е стиснал за гърлото и трудно си поема въздух. Засега намерих време единствено да сваля ЕГР клапана и си личи че не е свалян никога а е на 200000 км, имаше доста нагар и клапана почти беше блокирал, със сигурност не е работил нормално въпреки че нямаше грешки. Почистих го но нямах време да го монтирам и да видя как е, дори мисля утре да сваля всмукателните колектори да ги почистя и тях.

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2042
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Фокус 1.6 тдци чука като аванс

Мнение от OgiDogi » 20 апр 2017, 21:55

shenti_bul написа:
20 апр 2017, 20:45
... Защо аджеба без налягане от турбото тракането почти не го чувах и може ли да има вина в него?...
Във второто си мнение по темата обясних, какво се променя при студен и топъл двигател. Повишено налягане от турбината = по-висока температура на въздуха в цилиндрите. И нещата пак отиват към предположението ми от първото мнение - разместена секторна шайба.
Разбирам, че не ти се дават пари, ама ако не ти стига смелост да разглобиш и бутнеш малко шайбата или нямаш нужните инструменти - ще трябва да закараш колата в сервиз.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

shenti_bul
потребител
потребител
Мнения: 22
Регистриран: 20 окт 2013, 09:14
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6i 2000г.
Status: Извън линия

Re: Фокус 1.6 тдци чука като аванс

Мнение от shenti_bul » 20 апр 2017, 23:24

Благодаря ти за съветите OgiDogi и не става въпрос за пари, стига да знам точния проблем с удоволствие ще си платя за качественото му отстраняване. Майсторите които аз познавам и ходя при тях са едни и същи и ще искат да сменям като колегата всичко по три пъти затова не ми се хвърля на сляпо, ако можеш да ми препоръчаш някой който разбира от тоя двигател или ти ако се занимаваш с такава дейност и имаш време да я видиш с удоволствие ще ти се доверя! Искам да те попитам за налягането в рейката сигурен ли си че на празен ход трябва да е към 260 бара, моята държи на празен ход докато работи на място 375-395 бара и при натоварване в движение стига до 1500бара.А секторната шайба може ли видимо да се познае че не е на точното място, разглобяването не ми е проблем но нямам точния комплект инструменти за зацепване на тоя мотор

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2042
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Фокус 1.6 тдци чука като аванс

Мнение от OgiDogi » 21 апр 2017, 06:47

shenti_bul написа:
20 апр 2017, 23:24
... Искам да те попитам за налягането в рейката сигурен ли си че на празен ход трябва да е към 260 бара, моята държи на празен ход докато работи на място 375-395 бара и при натоварване в движение стига до 1500бара...
Не съм сигурен за точната стойност, но докато бях диагностик, не съм виждал налягане на празен ход по-голямо от 300 bar. Може да пуснеш едно питане към specialista, който се занимава с ремонт на дизелова апаратура и евентуално може да има информация за точна стойност.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
asen.asenov
потребител
потребител
Мнения: 7
Регистриран: 13 апр 2017, 21:33
Status: Извън линия

Re: Фокус 1.6 тдци чука като аванс

Мнение от asen.asenov » 21 апр 2017, 10:37

Преди да монтираш агр изрежи една ламаринка и го затапи така и така си го свалил та да видим какъв е резултата. За центровката на ангренажа не ти трябват спец инструменти: 2 бургии 8 и 5 мм и едо гидоре и си готов но както казах съм сменял шайбата без резултат а агр не съм пробвалл да го затапвам. А за налягането мойто е 250 бара и колата трака като твойта следователно нее там проблема.САМО ДВЕ КОЛИ ЛИ СА С ТОЗИ ПРОБЛЕМ??? САМО ДВАМАТА ЛИ СТРАДАМЕ С ТИЯ БРАКМИ??? ДРУГИ НЕ СА ЛИ ИМАЛИ ТАКИВА ЯДОВЕ С ТИЯ ГАДОВЕ???

Потребителски аватар
Penyo63
потребител
потребител
Мнения: 172
Регистриран: 18 сеп 2016, 12:31
Модел на автомобила: jaguar x type
Местоположение: с. Синапово
Status: Извън линия

Re: Фокус 1.6 тдци чука като аванс

Мнение от Penyo63 » 21 апр 2017, 12:00

Важно е на колко процента е отворен регулатора на горивото а не точно колко бара е в момента. Май пиша на китайски нали.
Същността на едно сложно нещо,се дължи на добре подбрани елемнтарни неща.

Потребителски аватар
asen.asenov
потребител
потребител
Мнения: 7
Регистриран: 13 апр 2017, 21:33
Status: Извън линия

Re: Фокус 1.6 тдци чука като аванс

Мнение от asen.asenov » 21 апр 2017, 13:13

Процентната стойнност е само за агр клапана именно него виждаме на колко процента е отворен или затворен. Клапана на горивото регулра налягането в гривната рейка а налягането се измерва в барове а не в проценти.

Потребителски аватар
asen.asenov
потребител
потребител
Мнения: 7
Регистриран: 13 апр 2017, 21:33
Status: Извън линия

Re: Фокус 1.6 тдци чука като аванс

Мнение от asen.asenov » 21 апр 2017, 13:18

Каква е логиката : на студен двигател почти не трака колкото повече загрява толкова по- силно трака

Потребителски аватар
Penyo63
потребител
потребител
Мнения: 172
Регистриран: 18 сеп 2016, 12:31
Модел на автомобила: jaguar x type
Местоположение: с. Синапово
Status: Извън линия

Re: Фокус 1.6 тдци чука като аванс

Мнение от Penyo63 » 21 апр 2017, 14:17

Може да мериш налягането, но въпроса е какво означава, много ли е малко ли е, понеже то е функция не само на оборотите. Важното е отношенито между очакваното налягане от ЕКУ и реалното измерено от сензора. Това от ошение се материализира с процент отваряне на регулатора. Това пак е краткото обяснение на нещата. Моля за извинение за което. Важно е идеята, а не да се хващаме, за буквата.
Същността на едно сложно нещо,се дължи на добре подбрани елемнтарни неща.

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2042
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Фокус 1.6 тдци чука като аванс

Мнение от OgiDogi » 21 апр 2017, 19:00

Не знам, конкретният мотор дали има детонационен датчик, би трябвало. На теория, ако му е разкачена буксата или е разхлабен от блока, може да се получи предозиране на горивото, заради липса на информация или неправилна такава към компютъра. Това ще доведе до завишен разход и много черен пушек и евентуално може да се отрази на звука от двигателя.
На първо място обаче, може би една добра диагностика, в която да се гледа за разминаване на сигналите от колянов и разпределителен вал, както и да се сравни зададено и изпълнено предварение. Ако има някакво разминаване, остава да се бутне малко на закъснение секторната шайба.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: Фокус 1.6 тдци чука като аванс

Мнение от specialista » 22 апр 2017, 12:45

Penyo63 написа:
20 апр 2017, 11:21
Малко след ДМТ и е първо пилотно. Така се получава когато човек го мързи да пише., като мен. Дава поводи да го корегират.
Колега отново ще си позволя да те коригирам.
Изобщо не е малко след ДМТ пилотното впръскване.
Има достатъчно клипове като анимация из нета.
Поздрави!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

Потребителски аватар
Penyo63
потребител
потребител
Мнения: 172
Регистриран: 18 сеп 2016, 12:31
Модел на автомобила: jaguar x type
Местоположение: с. Синапово
Status: Извън линия

Re: Фокус 1.6 тдци чука като аванс

Мнение от Penyo63 » 22 апр 2017, 19:25

Колега нашия спор с какво помага на колегата при решаване на проблема му? Ако желаеш да прекратим личния спор или пък ако е важно за теб да продължим с лични емейли.
Същността на едно сложно нещо,се дължи на добре подбрани елемнтарни неща.

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: Фокус 1.6 тдци чука като аванс

Мнение от specialista » 23 апр 2017, 17:48

Penyo63 написа:
22 апр 2017, 19:25
Колега нашия спор с какво помага на колегата при решаване на проблема му? Ако желаеш да прекратим личния спор или пък ако е важно за теб да продължим с лични емейли.
Аз не споря с никой. Извинявам се ако съм те засегнал с нещо.
Поднесената невярна информация или твърдения също не помага на никой тук.
Поздрави!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2042
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Фокус 1.6 тдци чука като аванс

Мнение от OgiDogi » 23 апр 2017, 18:29

shenti_bul написа:
20 апр 2017, 23:24
... Искам да те попитам за налягането в рейката сигурен ли си че на празен ход трябва да е към 260 бара, моята държи на празен ход докато работи на място 375-395 бара и при натоварване в движение стига до 1500бара...
High pressure injection
The DV6 TED4 engine is fitted with a second generation Bosch common rail direct injection
system. Depending on demand from the engine management software, and as a function of speed
and engine load, the pressure can vary between 250 bar at idle to 1,600 bar at full load.
От този документ за 1.6 и 2.0 HDi.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
Penyo63
потребител
потребител
Мнения: 172
Регистриран: 18 сеп 2016, 12:31
Модел на автомобила: jaguar x type
Местоположение: с. Синапово
Status: Извън линия

Re: Фокус 1.6 тдци чука като аванс

Мнение от Penyo63 » 23 апр 2017, 20:58

До колегата "Специалиста" Колега Каквото и да напиша, винаги е кратко, и не е въпроса до мързел, както се опитах да се оправдая, а е въпрос до това колко дълго може да се опише процеса на горене при дизеловия двигател и особено при комън рейл. Другото е кого го интересува да го знае в подробности, Тук стана неволно на въпрос поради чукането като аванс, Както и да е да не влизам в подробности. Може би и двамата сме прави за първото пилотно. Зависи от вида двигател кое поколение комън рейл е, зависи от вида горивна уредба чий дизайн е, зависи от оборотите на двигателя, от температурата и т.н . Но има отношение към чукането като аванс. Понеже не съм запознат с конкретния двигател, бях решил да се откажа да коментирам по темата, а заради теб бях решил да не пиша и в този форум. Не знам например дали при толкова смени да дюзи дали ЕКУ ги разпознава че са компонент от конкретната кола. Дали при този модел на Горивна система на Бош има адаптация на регулатора на горивото и т.н. Пък и човек няма време да знае всичко, трябва и да се работи. Колега ако някой ден попаднеш на информация на колко градуса след ДМТ е първото пилотно не се учудвай, а го приеми.
Със здраве.
Същността на едно сложно нещо,се дължи на добре подбрани елемнтарни неща.

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2042
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Фокус 1.6 тдци чука като аванс

Мнение от OgiDogi » 23 апр 2017, 21:34

Като попрочетох файла, предоставен по-горе, и събрах с предходната информация за откачен маркуч на турбо, ми проблясна една подла мисъл, отворих AutoData и к'во да видя - 'ми то имало MAF. Това нещо, ако дава фалшива информация на компютъра, като нищо ще бърка работните режими - налягане в рейката, порция и предварение ще си отиват където ECU-то реши, все едно двигателят е натоварен, а оборотите му са ниски.
Я започни с едно хубаво почистване на дебитомера с някакъв спрей за чистене на карбуратори или спирачни дискове от рода на TRW Brake Cleaner.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google Adsense [Bot] и 48 госта