Проблем с изпускателен клапан на двигател HCS 1.1 на стара фиеста от 1994г.
Публикувано: 18 апр 2017, 22:46
Здравейте, имам проблем:
На двигател HCS 1.1 на стара бензинова фиеста от 1994г. при настроена хлабина 0,30мм не се отваря изпускателния клапан на 2ри цилиндър - това е третия клапан, броено откъм водната помпа. Ефекта е, че при форсиране на двигателя гърми във всмукателния колектор - разбираемо защо. Като откача кабела за свеща към 2ри цилиндър и форсирам, гърменето спира.
Като въртя на ръка вала, повдигателния прът от разпределителния вал към кобилицата едвам видимо я повдига, съответно едвам видимо кобилицата натиска горепосочения клапан от другата страна. Всички кобилици са ок, свалях и гледах. За мен са възможни 2 неща - или елипсата на разпределителния вал за 3ти клапан е заминала, или съответния повдигач, който седи между разпределителния вал и пръта да се е деформирал.
Всички други клапани са ок. Фиестата е карана само от мене 160 000 км, не е прегрявана никога. Карана е само на бензин.
Имам 3 въпроса:
1. Какво се прави при такъв проблем?
2. Може ли засега да намаля хлабината на този изпускателен клапан от 0,30 на 0,15, а на всмукателния клапан на същия цилиндър да увелича от 0,20 на 0,30? Това може би ще компенсира донякъде.
3. Ако се свали главата, може ли да се извадят и ревизират повдигачите на клапаните, които стоят между разпределителния вал и повдигателните пръти? Идеята ми е да не се вади двигателя от коша, защото ако причината е в разпределителен вал, хич и не мисля да се занимавам. Толкова ли е калпав този разпределителен вал - само 160 000 км културно каране?
Мерси!
На двигател HCS 1.1 на стара бензинова фиеста от 1994г. при настроена хлабина 0,30мм не се отваря изпускателния клапан на 2ри цилиндър - това е третия клапан, броено откъм водната помпа. Ефекта е, че при форсиране на двигателя гърми във всмукателния колектор - разбираемо защо. Като откача кабела за свеща към 2ри цилиндър и форсирам, гърменето спира.
Като въртя на ръка вала, повдигателния прът от разпределителния вал към кобилицата едвам видимо я повдига, съответно едвам видимо кобилицата натиска горепосочения клапан от другата страна. Всички кобилици са ок, свалях и гледах. За мен са възможни 2 неща - или елипсата на разпределителния вал за 3ти клапан е заминала, или съответния повдигач, който седи между разпределителния вал и пръта да се е деформирал.
Всички други клапани са ок. Фиестата е карана само от мене 160 000 км, не е прегрявана никога. Карана е само на бензин.
Имам 3 въпроса:
1. Какво се прави при такъв проблем?
2. Може ли засега да намаля хлабината на този изпускателен клапан от 0,30 на 0,15, а на всмукателния клапан на същия цилиндър да увелича от 0,20 на 0,30? Това може би ще компенсира донякъде.
3. Ако се свали главата, може ли да се извадят и ревизират повдигачите на клапаните, които стоят между разпределителния вал и повдигателните пръти? Идеята ми е да не се вади двигателя от коша, защото ако причината е в разпределителен вал, хич и не мисля да се занимавам. Толкова ли е калпав този разпределителен вал - само 160 000 км културно каране?
Мерси!