Фокус МК1, 1,8 тдци, постоянно вкл.подгрев

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
otoyol
потребител
потребител
Мнения: 105
Регистриран: 21 яну 2016, 20:56
Модел на автомобила: Ford Focus 1, 1.8 TDCI, 115 h.p.
Местоположение: Русе
Status: Извън линия

Фокус МК1, 1,8 тдци, постоянно вкл.подгрев

Мнение от otoyol » 25 апр 2017, 10:06

Колеги, искам да споделя следното. Абсолютно при всяко стартиране на двигателя (топъл, горещ, студен независимо от околната температура... и т.н.), подгревът на свещите се включва !!! За включването разбирам от силата на светене на осветлението в купето (очевидно отслабва светенето докато греят и съответно се усилва при изключване). Греят около 6-7 секунди винаги. Ако наоколо е тихо, отчетливо се чува и релето. Подчертавам и повтарям: дори и при стартиране на току-що изгасен, загрял напълно мотор, изминал доста км. ... отново си греят !!! Според мен това не е нормално да греят и на загрял мотор ?!! Моля споделете как е при вас ? Някой да ме посъветва къде би бил проблема, ако има такъв ???

Потребителски аватар
MapTo_D
потребител
потребител
Мнения: 1210
Регистриран: 01 ное 2008, 11:51
Модел на автомобила: С колелото
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Фокус МК1, 1,8 тдци, постоянно вкл.подгрев

Мнение от MapTo_D » 25 апр 2017, 17:18

Нямаш проблем. При мен е същото. Карал съм и други такива фокуси - и там е така. Това, че според теб не е нормално не значи нищо и инженерите на форд не ги грее, важното е свещите да греят. :D :lol:

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10845
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Фокус МК1, 1,8 тдци, постоянно вкл.подгрев

Мнение от ЯЛТА » 26 апр 2017, 00:33

Ми когато е топъл, кой те кара да чакаш да подгряват ? Включваш, завърташ и палиш.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

otoyol
потребител
потребител
Мнения: 105
Регистриран: 21 яну 2016, 20:56
Модел на автомобила: Ford Focus 1, 1.8 TDCI, 115 h.p.
Местоположение: Русе
Status: Извън линия

Re: Фокус МК1, 1,8 тдци, постоянно вкл.подгрев

Мнение от otoyol » 26 апр 2017, 08:09

Ами принципно подавам контакт и изчаквам няколко секунди да изгаснат някои лампички от таблото ... (не знам дали е нужно), а през това време са се включили вече свещите и ако вкл. и стартера ... поради това че едновременно и свещите дърпат ток ... осезаемо стартера по-умряло и бавно върти.

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10845
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Фокус МК1, 1,8 тдци, постоянно вкл.подгрев

Мнение от ЯЛТА » 26 апр 2017, 10:31

Ако стартера върти осезаемо по бавно, то най вероятно има износени втулки.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
lubomirov89
потребител
потребител
Мнения: 774
Регистриран: 01 сеп 2010, 13:49
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v FYDA
Местоположение: Левски
Status: Извън линия

Re: Фокус МК1, 1,8 тдци, постоянно вкл.подгрев

Мнение от lubomirov89 » 26 апр 2017, 10:49

Нормално при завъртане на двигателя едновременно с пуснатия подгрев да върти малко по мудно, все пак подгрева си е доста голям консуматор. Затова по добре си го изчаквай и тогава възпламенявай.

otoyol
потребител
потребител
Мнения: 105
Регистриран: 21 яну 2016, 20:56
Модел на автомобила: Ford Focus 1, 1.8 TDCI, 115 h.p.
Местоположение: Русе
Status: Извън линия

Re: Фокус МК1, 1,8 тдци, постоянно вкл.подгрев

Мнение от otoyol » 26 апр 2017, 11:30

Върти по-бавно, когато са включени едновременно и свещите !!! Иначе си върти най-нормално. За мен това подгряване на горещ или топъл мотор е излишно и скъсява силно живота на свещите - все пак не струват 2 лева ... Дайте идеи има ли шанс да се изключва подгрева, когато темп. на двигателя е ... например над 15 градуса.

Потребителски аватар
G2233
потребител
потребител
Мнения: 291
Регистриран: 14 ное 2007, 20:23
Модел на автомобила: Volvo V50 1.6i Duratec/100к.с/газ/2009
Местоположение: Асеновград
Status: Извън линия

Re: Фокус МК1, 1,8 тдци, постоянно вкл.подгрев

Мнение от G2233 » 26 апр 2017, 16:44

С някакъв прекъсвач изведен в купето. Лятото се спира на студеното се пуска. В кръга на шегата де. Незнам но ако се прави някак си, то това е един от начените. А може и да се въеже през реле за температура и става автоматик

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk


Потребителски аватар
lubomirov89
потребител
потребител
Мнения: 774
Регистриран: 01 сеп 2010, 13:49
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v FYDA
Местоположение: Левски
Status: Извън линия

Re: Фокус МК1, 1,8 тдци, постоянно вкл.подгрев

Мнение от lubomirov89 » 26 апр 2017, 20:18

Може да се измисли някаква схема на оперативната на релето за подгрева с температурен датчик.

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: Фокус МК1, 1,8 тдци, постоянно вкл.подгрев

Мнение от specialista » 26 апр 2017, 23:10

Няма място за притеснение.Всички съвременни дизели са с директно впръскване,което прави сравнително по лесен старта.
Подгрева за самото палене не е от особено значение,както сте забелязали лампата за подгрева само примигва за секунда когато температурите са положителни,но задължително се включва след стартиране.Идеята е още от първия оборот на работещ мотор изгорелите газове да отговарят на евронормата и това може да продължи и до 200 секунди,ако температурата е отрицателна.Не се ровичкайте излишно в инсталацията,тя си е наред.
Поздрави!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

otoyol
потребител
потребител
Мнения: 105
Регистриран: 21 яну 2016, 20:56
Модел на автомобила: Ford Focus 1, 1.8 TDCI, 115 h.p.
Местоположение: Русе
Status: Извън линия

Re: Фокус МК1, 1,8 тдци, постоянно вкл.подгрев

Мнение от otoyol » 27 апр 2017, 16:20

Благодаря Ви !

otoyol
потребител
потребител
Мнения: 105
Регистриран: 21 яну 2016, 20:56
Модел на автомобила: Ford Focus 1, 1.8 TDCI, 115 h.p.
Местоположение: Русе
Status: Извън линия

Re: Фокус МК1, 1,8 тдци, постоянно вкл.подгрев

Мнение от otoyol » 08 май 2017, 19:56

Колеги, все пак искам дс уточня, че ставаше въпрос за подгряване преди стартиране на мотора, т.е.след подаване на контакт, а не за последващо подгряване след запалването на двигателя...Днес на горещ мотор закачих волтметър на шината на свещите . Оказа се, че като дам и задържа контакт... около 6-7 сек.има напрежение към свещите !!! След като запаля, няма последващо подгр. Подчертавам - при горещ мотор. Ако завъртя директно ключа да запалвам, без да задържам само на контакт...за секунда има напреж.на свещите...но стартира ли двигателя, напреж.веднага изчезва ! Някой запознат ли е дали въобще е предвидено в момент на завъртане на ключа на положение стартер,ако все още свещите не са изключили, дали нещо ще ги изкл., за да не се окажат едновременно вкл.със стартера ???

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 54 госта