Къде трябва да е стелката на водомера:) /термометъра

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Anton Tonchev
потребител
потребител
Мнения: 65
Регистриран: 28 ное 2006, 21:03
Модел на автомобила: Нисан Примера
Status: Извън линия

Къде трябва да е стелката на водомера:) /термометъра

Мнение от Anton Tonchev » 12 яну 2007, 20:49

Къде седи стрелката за температурата при изправен термостат?мойта е на около 2мм преди надписа,,NORMAL,, ,а перката се вкучва когато достигне ,,А-то,,. на колегите със същите коли/есцорт \ъ97/къде седи ?а загрявя бързо за около 3,5-4 км!!!

Потребителски аватар
ivo9180
потребител
потребител
Мнения: 102
Регистриран: 01 сеп 2005, 15:03
Модел на автомобила: Escort 1.6 16v zetec 95г
Местоположение: Пирдоп
Status: Извън линия

Мнение от ivo9180 » 12 яну 2007, 21:20

Най-добре е ако стрелката е по средата.Перката включва на около 100 градуса т.е буквата L. Нормалната работна температура на всеки двигател е 80-100 градуса или цялата зона NORMAL

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от mrdds » 13 яну 2007, 10:22

нема такъв форд,на който като си караш извън градско със 100 примерно при външна температура 20 градуса стрелката да стои по средата.Ако е така,то нее нормално.
И при мен е както го е описал колегата.
Ескортите имат добро охлаждане и рядко в градски условия ще загрее-освен ако не си в задръстване,вън нее 30 градуса,и изрязваш всякапредавка до 4хил.об
Аз дори сега през зимата си слагам едно малко картонче между радиатора и предната маска за да загрява по бързо.И всепак на извънградско каране повече от ...AL не се вдига стрелката.

Карай спокойно всичко е наред.

petkoff_pl
потребител
потребител
Мнения: 1581
Регистриран: 07 окт 2005, 16:18
Модел на автомобила: Dacia Sandero Stepway 2021
Местоположение: Благоевград
Status: Извън линия

Мнение от petkoff_pl » 13 яну 2007, 10:45

Добре де едноно не мога да разбера ама вие въобще ли не ползвате търсачката на форума за да видите дали случайно не е обсъждан преди това вашият проблем. При положение че повечето от нас караме автомобили от миналия век 1990-1999 г (изключвам единици който карат чисто нови фордове с маркови маратонки) то много вероятно е даден проблем да се е появявал.
Та по темата за прословутите показания на температурата давам ти един линк в който на 5 стр. е дискотирано къде и как трябва да е стрелката за температурата.
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... sc&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Ако той не ти е достатъчен потърси още в архива може и да има и други теми.
П.П. Ако пък държиш да обсъждаме показанията на термометъра на точно твоята кола промени заглавието " Къде трябва да е стелката на водомера:) /термометъра на автомобил № ........ ( тук пишеш твоя регистрационен номер)

chaveto
потребител
потребител
Мнения: 9
Регистриран: 14 яну 2007, 10:35
Модел на автомобила: Fiesta 1.1 CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от chaveto » 14 яну 2007, 10:53

ivo9180 написа:Най-добре е ако стрелката е по средата.Перката включва на около 100 градуса т.е буквата L. Нормалната работна температура на всеки двигател е 80-100 градуса или цялата зона NORMAL
Принципно трябва да е посредата, ако ще и с 200-та да се движиш при -20 Но и това не е критерии може да стои долу и пак да е загрял нормално двигателя просто трябва да се премери температурата с термометър и да знаеш каде колко градуса е :wink: Защото има разлики между самият датрчик и уреда за температурата според годината на производство и ако някога е сменян датчика и не е сложен точният (по цвят) от там идват разликите, както и от доста други неща

Anton Tonchev
потребител
потребител
Мнения: 65
Регистриран: 28 ное 2006, 21:03
Модел на автомобила: Нисан Примера
Status: Извън линия

Мнение от Anton Tonchev » 14 яну 2007, 11:21

в другата тема става въпрос за фиеста,а аз питам за модела на есцорт'97 1,6 16v,и съм го написал а колегите с този модел са ми отговорили.имал съм и преди есkорт но беше 1,4 '90 ,и служебен 1,8d '98,но и на двата показанията бяха различни.дори в надписа /NORMAL/ на дизела ,,N,, е в началото на скалата на ,на '90 в края.

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Мнение от cossy » 14 яну 2007, 12:27

В средата трябва да е стрелката и когато тръгне нагоре се включва перката :!: При всички други положения сте за термостат или проверка на охладителната система!!!
Изображение

TIN
потребител
потребител
Мнения: 543
Регистриран: 17 фев 2006, 15:40
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8i DOHC 1796cc 16V Zetec 85KW (115PS); 95 - комби,АГУ BRC Sequent Injection
Ford Fiesta 1,4i 2008г.
Местоположение: гр Сопот
Status: Извън линия

Мнение от TIN » 15 яну 2007, 09:27

mrdds написа:нема такъв форд,на който като си караш извън градско със 100 примерно при външна температура 20 градуса стрелката да стои по средата.Ако е така,то нее нормално.
И при мен е както го е описал колегата.
Ескортите имат добро охлаждане и рядко в градски условия ще загрее-освен ако не си в задръстване,вън нее 30 градуса,и изрязваш всякапредавка до 4хил.об
Аз дори сега през зимата си слагам едно малко картонче между радиатора и предната маска за да загрява по бързо.И всепак на извънградско каране повече от ...AL не се вдига стрелката.

Карай спокойно всичко е наред.
Не знам как го направи това заключение :)
Смени термостата ще е оправи ;) ( дали караш с 50 или 150 трябва да е по средата....евентуално градско плд да се включва вентилатора)!
Поне при мен стана, да не говорим за разхода, колко падна....мъчиш си колата!!!

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от mrdds » 15 яну 2007, 09:40

ми смених преди години термостата защото така както колегата си мислех,че не работи.Като отидох в магазина даси купувам,продавача ми каза,че и даго сменя пак ще е същото защото е имал случаи когато са му връщали новия поради непромененото състояние.Той каза,че фордовете са такива.Вуйчо ми има Ескорт дизел.Като го купи и той отчете,че много малко му севдига стрелката особенно в извънградско каране.Такъв е и моя.Дискутирали сме преди темата дадена с линк.Не казвам,че стрелката ми не се вдига изобщо,а само при описаните ситуаций.
Парно си имам след първите 5 мин от запалването.Маркучите за втория кръг са студени,термостата е сменения с нов и сега си имам и читав стар. :wink:
Бих се притеснил ако при каране със 150 на -20 градуса се вдига над половината. :twisted:

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 15 яну 2007, 09:51

При мен бе точно по средата, но тогава имах малък теч. След като сложих от тези препарати за запушване, падна малко под средата. Според мен сега налягането е по-високо от преди (дупката е запушена) и темрературата се вдига по-трудно. Дори и по София в задръстванията никога не ми е загрявала, независимо дали е лято или зима (естествено не като сегашната топла зима - вчера бе пролет 21 градуса).

redchampions
Status: Извън линия

Мнение от redchampions » 15 яну 2007, 13:01

И при мен перката се включва на "А", обаче като карам извънградско пада много, дори ако пускам малко по инерция стрелката стига до белия сектор. Сега, зимата, сутрин малко бавничко загрява, ако няма много задръствания за 15 минути едва се отлепя от белия сектор. Дали ми се отваря много рано термостатът или май си стои поотворен :(

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Мнение от cossy » 15 яну 2007, 13:13

При изправен термостат знам, че температурата трябва да се качва по инерция :idea:
Изображение

redchampions
Status: Извън линия

Мнение от redchampions » 15 яну 2007, 13:17

Е защо да се качва, като двигателя е на 1000 оборота, т.е. не изгаря много гориво да отделя топлина, а въздушната струя си охлажда радиатора?

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Мнение от cossy » 15 яну 2007, 13:20

Защото функцията му е да държи двигателя в нормална рабпотна температура и ако трябва затваря големия кръг, а и така ми пороверяваха термостата :roll:
Изображение

redchampions
Status: Извън линия

Мнение от redchampions » 15 яну 2007, 13:25

Е точно, ако термостатът затваря трябва ще е така, но явно моят не затваря. Кажете ми цена на свестен термостат, щото ми се ще поне тази част от моя Фори да е качествена :D

TIN
потребител
потребител
Мнения: 543
Регистриран: 17 фев 2006, 15:40
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8i DOHC 1796cc 16V Zetec 85KW (115PS); 95 - комби,АГУ BRC Sequent Injection
Ford Fiesta 1,4i 2008г.
Местоположение: гр Сопот
Status: Извън линия

Мнение от TIN » 15 яну 2007, 16:33

Купих си за мондеото от МП за 40лв с опръстена, казват оригинален ( кой знае), иначе съм чувал че има за около 10-20лв!

NIKJAMa
потребител
потребител
Мнения: 675
Регистриран: 09 фев 2005, 13:35
Модел на автомобила: Mondeo Ghia `04 2.0 TDCI
Escort `90 XR3i convertible
Mitsubishi Colt `08 1.3 AT
Peugeot 4007 2.4 CVT
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от NIKJAMa » 15 яну 2007, 23:30

mrdds написа:ми смених преди години термостата защото така както колегата си мислех,че не работи.Като отидох в магазина даси купувам,продавача ми каза,че и даго сменя пак ще е същото защото е имал случаи когато са му връщали новия поради непромененото състояние.Той каза,че фордовете са такива.Вуйчо ми има Ескорт дизел.Като го купи и той отчете,че много малко му севдига стрелката особенно в извънградско каране.Такъв е и моя.Дискутирали сме преди темата дадена с линк.Не казвам,че стрелката ми не се вдига изобщо,а само при описаните ситуаций.
Парно си имам след първите 5 мин от запалването.Маркучите за втория кръг са студени,термостата е сменения с нов и сега си имам и читав стар. :wink:
Бих се притеснил ако при каране със 150 на -20 градуса се вдига над половината. :twisted:
Смени си и датчика за температурата. Мисля, че е е самостоятелен този за таблото а компютъра си има друг. Ако нацелиш такав с вярно показание ще ти писне да си гледаш стрелката хоризонтално.

kpaci
потребител
потребител
Мнения: 142
Регистриран: 08 дек 2006, 08:08
Модел на автомобила: Караше
FORD ORION 1.8D'92
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kpaci » 19 яну 2007, 15:40

Взех наскоро от Мото Пфое оригинален Motorcraft за 38 лева,така ме посъветва майстор - за термостат да не правя компромис.Резултат - бързо загряване и нормална температура.С предния за 15 лева изкарах точно месец и половина и стрелката стоеше в белия сектор.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 93 госта