Страница 1 от 1

Къде трябва да е стелката на водомера:) /термометъра

Публикувано: 12 яну 2007, 20:49
от Anton Tonchev
Къде седи стрелката за температурата при изправен термостат?мойта е на около 2мм преди надписа,,NORMAL,, ,а перката се вкучва когато достигне ,,А-то,,. на колегите със същите коли/есцорт \ъ97/къде седи ?а загрявя бързо за около 3,5-4 км!!!

Публикувано: 12 яну 2007, 21:20
от ivo9180
Най-добре е ако стрелката е по средата.Перката включва на около 100 градуса т.е буквата L. Нормалната работна температура на всеки двигател е 80-100 градуса или цялата зона NORMAL

Публикувано: 13 яну 2007, 10:22
от mrdds
нема такъв форд,на който като си караш извън градско със 100 примерно при външна температура 20 градуса стрелката да стои по средата.Ако е така,то нее нормално.
И при мен е както го е описал колегата.
Ескортите имат добро охлаждане и рядко в градски условия ще загрее-освен ако не си в задръстване,вън нее 30 градуса,и изрязваш всякапредавка до 4хил.об
Аз дори сега през зимата си слагам едно малко картонче между радиатора и предната маска за да загрява по бързо.И всепак на извънградско каране повече от ...AL не се вдига стрелката.

Карай спокойно всичко е наред.

Публикувано: 13 яну 2007, 10:45
от petkoff_pl
Добре де едноно не мога да разбера ама вие въобще ли не ползвате търсачката на форума за да видите дали случайно не е обсъждан преди това вашият проблем. При положение че повечето от нас караме автомобили от миналия век 1990-1999 г (изключвам единици който карат чисто нови фордове с маркови маратонки) то много вероятно е даден проблем да се е появявал.
Та по темата за прословутите показания на температурата давам ти един линк в който на 5 стр. е дискотирано къде и как трябва да е стрелката за температурата.
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... sc&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Ако той не ти е достатъчен потърси още в архива може и да има и други теми.
П.П. Ако пък държиш да обсъждаме показанията на термометъра на точно твоята кола промени заглавието " Къде трябва да е стелката на водомера:) /термометъра на автомобил № ........ ( тук пишеш твоя регистрационен номер)

Публикувано: 14 яну 2007, 10:53
от chaveto
ivo9180 написа:Най-добре е ако стрелката е по средата.Перката включва на около 100 градуса т.е буквата L. Нормалната работна температура на всеки двигател е 80-100 градуса или цялата зона NORMAL
Принципно трябва да е посредата, ако ще и с 200-та да се движиш при -20 Но и това не е критерии може да стои долу и пак да е загрял нормално двигателя просто трябва да се премери температурата с термометър и да знаеш каде колко градуса е :wink: Защото има разлики между самият датрчик и уреда за температурата според годината на производство и ако някога е сменян датчика и не е сложен точният (по цвят) от там идват разликите, както и от доста други неща

Публикувано: 14 яну 2007, 11:21
от Anton Tonchev
в другата тема става въпрос за фиеста,а аз питам за модела на есцорт'97 1,6 16v,и съм го написал а колегите с този модел са ми отговорили.имал съм и преди есkорт но беше 1,4 '90 ,и служебен 1,8d '98,но и на двата показанията бяха различни.дори в надписа /NORMAL/ на дизела ,,N,, е в началото на скалата на ,на '90 в края.

Публикувано: 14 яну 2007, 12:27
от cossy
В средата трябва да е стрелката и когато тръгне нагоре се включва перката :!: При всички други положения сте за термостат или проверка на охладителната система!!!

Публикувано: 15 яну 2007, 09:27
от TIN
mrdds написа:нема такъв форд,на който като си караш извън градско със 100 примерно при външна температура 20 градуса стрелката да стои по средата.Ако е така,то нее нормално.
И при мен е както го е описал колегата.
Ескортите имат добро охлаждане и рядко в градски условия ще загрее-освен ако не си в задръстване,вън нее 30 градуса,и изрязваш всякапредавка до 4хил.об
Аз дори сега през зимата си слагам едно малко картонче между радиатора и предната маска за да загрява по бързо.И всепак на извънградско каране повече от ...AL не се вдига стрелката.

Карай спокойно всичко е наред.
Не знам как го направи това заключение :)
Смени термостата ще е оправи ;) ( дали караш с 50 или 150 трябва да е по средата....евентуално градско плд да се включва вентилатора)!
Поне при мен стана, да не говорим за разхода, колко падна....мъчиш си колата!!!

Публикувано: 15 яну 2007, 09:40
от mrdds
ми смених преди години термостата защото така както колегата си мислех,че не работи.Като отидох в магазина даси купувам,продавача ми каза,че и даго сменя пак ще е същото защото е имал случаи когато са му връщали новия поради непромененото състояние.Той каза,че фордовете са такива.Вуйчо ми има Ескорт дизел.Като го купи и той отчете,че много малко му севдига стрелката особенно в извънградско каране.Такъв е и моя.Дискутирали сме преди темата дадена с линк.Не казвам,че стрелката ми не се вдига изобщо,а само при описаните ситуаций.
Парно си имам след първите 5 мин от запалването.Маркучите за втория кръг са студени,термостата е сменения с нов и сега си имам и читав стар. :wink:
Бих се притеснил ако при каране със 150 на -20 градуса се вдига над половината. :twisted:

Публикувано: 15 яну 2007, 09:51
от nikolovvd
При мен бе точно по средата, но тогава имах малък теч. След като сложих от тези препарати за запушване, падна малко под средата. Според мен сега налягането е по-високо от преди (дупката е запушена) и темрературата се вдига по-трудно. Дори и по София в задръстванията никога не ми е загрявала, независимо дали е лято или зима (естествено не като сегашната топла зима - вчера бе пролет 21 градуса).

Публикувано: 15 яну 2007, 13:01
от redchampions
И при мен перката се включва на "А", обаче като карам извънградско пада много, дори ако пускам малко по инерция стрелката стига до белия сектор. Сега, зимата, сутрин малко бавничко загрява, ако няма много задръствания за 15 минути едва се отлепя от белия сектор. Дали ми се отваря много рано термостатът или май си стои поотворен :(

Публикувано: 15 яну 2007, 13:13
от cossy
При изправен термостат знам, че температурата трябва да се качва по инерция :idea:

Публикувано: 15 яну 2007, 13:17
от redchampions
Е защо да се качва, като двигателя е на 1000 оборота, т.е. не изгаря много гориво да отделя топлина, а въздушната струя си охлажда радиатора?

Публикувано: 15 яну 2007, 13:20
от cossy
Защото функцията му е да държи двигателя в нормална рабпотна температура и ако трябва затваря големия кръг, а и така ми пороверяваха термостата :roll:

Публикувано: 15 яну 2007, 13:25
от redchampions
Е точно, ако термостатът затваря трябва ще е така, но явно моят не затваря. Кажете ми цена на свестен термостат, щото ми се ще поне тази част от моя Фори да е качествена :D

Публикувано: 15 яну 2007, 16:33
от TIN
Купих си за мондеото от МП за 40лв с опръстена, казват оригинален ( кой знае), иначе съм чувал че има за около 10-20лв!

Публикувано: 15 яну 2007, 23:30
от NIKJAMa
mrdds написа:ми смених преди години термостата защото така както колегата си мислех,че не работи.Като отидох в магазина даси купувам,продавача ми каза,че и даго сменя пак ще е същото защото е имал случаи когато са му връщали новия поради непромененото състояние.Той каза,че фордовете са такива.Вуйчо ми има Ескорт дизел.Като го купи и той отчете,че много малко му севдига стрелката особенно в извънградско каране.Такъв е и моя.Дискутирали сме преди темата дадена с линк.Не казвам,че стрелката ми не се вдига изобщо,а само при описаните ситуаций.
Парно си имам след първите 5 мин от запалването.Маркучите за втория кръг са студени,термостата е сменения с нов и сега си имам и читав стар. :wink:
Бих се притеснил ако при каране със 150 на -20 градуса се вдига над половината. :twisted:
Смени си и датчика за температурата. Мисля, че е е самостоятелен този за таблото а компютъра си има друг. Ако нацелиш такав с вярно показание ще ти писне да си гледаш стрелката хоризонтално.

Публикувано: 19 яну 2007, 15:40
от kpaci
Взех наскоро от Мото Пфое оригинален Motorcraft за 38 лева,така ме посъветва майстор - за термостат да не правя компромис.Резултат - бързо загряване и нормална температура.С предния за 15 лева изкарах точно месец и половина и стрелката стоеше в белия сектор.