Претрисане в движение и липса на мощност, Фокус 1,6

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Ради-1
потребител
потребител
Мнения: 409
Регистриран: 20 юни 2013, 18:06
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 Turbo DI (90 Hp) 2001
Status: Извън линия

Претрисане в движение и липса на мощност, Фокус 1,6

Мнение от Ради-1 » 28 май 2017, 19:01

Здравейте, проблемът се случва когато стрелката на километража спре да отчита. Колата почва да влошава поведението си, пресецва, губи мощност, като си дръпна крака от газта на скорост почва да се дави. Ако отчита скоростта ги няма тези неща. Знам, че не отчитането е заради VSS датчика, но нормално ли е заради него да се държи толкова зле колата?
Четох, че датчика на коляновия вал също може да ги прави тези проблеми, претрисания и неравномерна работа. Доколкото намерих инфо това е Crankshaft Sensor и е разположен
Изображение

или бъркам? Искам да го погледна преди да ида на сервиз. Колата е Фокус, Зетек мотор, 1,6, газ бензин, 2001.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 12364
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FIESTA 97г/1.25/ X 3493 KA
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Претрисане в движение и липса на мощност, Фокус 1,6

Мнение от HACKO » 28 май 2017, 23:07

Това на снимката не е 1.6, изглежда ми като V6. На 1.6 е на маховика под дросела.
Проблема не е от бобината, а от магарето в кабината
(народна мъдрост)

ANGEL4O
потребител
потребител
Мнения: 127
Регистриран: 19 мар 2016, 19:39
Модел на автомобила: фокус 1.6 16в 2002г
Местоположение: панагюрище
Status: Извън линия

Re: Претрисане в движение и липса на мощност, Фокус 1,6

Мнение от ANGEL4O » 29 май 2017, 00:02

Дам това определено не е твоя мотор,като се наведеш отдолу под стартера определено от към страната на маховика и ще го видиш веднага също като на снимката дето си посочил само,че го пренеси мислено точно от другата страна до маховика

Ради-1
потребител
потребител
Мнения: 409
Регистриран: 20 юни 2013, 18:06
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 Turbo DI (90 Hp) 2001
Status: Извън линия

Re: Претрисане в движение и липса на мощност, Фокус 1,6

Мнение от Ради-1 » 29 май 2017, 13:02

Да, не е от Фокус снимката. Сега намерих клипчета в тубата и видях. Доста е забутан :?

unrealxxx
потребител
потребител
Мнения: 20
Регистриран: 08 мар 2015, 16:48
Модел на автомобила: ford focus mk1
Status: Извън линия

Re: Претрисане в движение и липса на мощност, Фокус 1,6

Мнение от unrealxxx » 08 юни 2017, 09:09

От скоростния датчик е. На мен също прави мизерии. На 2ра 3та по наклон почва да тресе и да пука от гърнето. Вдигна ми и разсхода. Четох в руски сайт, че ги прави тези мизерии. Колата става по-мудна. При ппх с изправен датчик по наклон на 5та от 120 си държи на около 100-90. С прецакан намаля до почти 60-70. Бърка компа на колата явно. Иначе от 3 дни си търся датчик и не намирам. Някой да асистира с намирането? Сайт, телефон,? Благодаря.

Ради-1
потребител
потребител
Мнения: 409
Регистриран: 20 юни 2013, 18:06
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 Turbo DI (90 Hp) 2001
Status: Извън линия

Re: Претрисане в движение и липса на мощност, Фокус 1,6

Мнение от Ради-1 » 08 юни 2017, 10:39

В мот бг го има.. И по другите авто сайтове като търсех

Sent from my Lenovo K50-t5 using Tapatalk


pavlan
потребител
потребител
Мнения: 115
Регистриран: 27 фев 2013, 17:30
Модел на автомобила: Ford Focus MK1
Местоположение: Plovdiv
Status: Извън линия

Re: Претрисане в движение и липса на мощност, Фокус 1,6

Мнение от pavlan » 08 юни 2017, 12:45

Колега мисля че имам VSS , но мога да ти потвърдя след 2-3 дена.
unrealxxx написа:
08 юни 2017, 09:09
От скоростния датчик е. На мен също прави мизерии. На 2ра 3та по наклон почва да тресе и да пука от гърнето. Вдигна ми и разсхода. Четох в руски сайт, че ги прави тези мизерии. Колата става по-мудна. При ппх с изправен датчик по наклон на 5та от 120 си държи на около 100-90. С прецакан намаля до почти 60-70. Бърка компа на колата явно. Иначе от 3 дни си търся датчик и не намирам. Някой да асистира с намирането? Сайт, телефон,? Благодаря.

freeway
потребител
потребител
Мнения: 244
Регистриран: 26 дек 2016, 23:08
Местоположение: sofia
Status: Извън линия

Re: Претрисане в движение и липса на мощност, Фокус 1,6

Мнение от freeway » 08 юни 2017, 20:23

Аз съм със същия мотор и датчика за скоростта работи когато си поиска, но когато не работи не забелязвам някакви проблеми.Колата си върви нормално.Единствено двигателя леко тресе на празен ход и се чува като дизел, но това го има постоянно, дори когато датчика за скоростта работи.

Ради-1
потребител
потребител
Мнения: 409
Регистриран: 20 юни 2013, 18:06
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 Turbo DI (90 Hp) 2001
Status: Извън линия

Re: Претрисане в движение и липса на мощност, Фокус 1,6

Мнение от Ради-1 » 08 юни 2017, 21:42

freeway написа:
08 юни 2017, 20:23
Аз съм със същия мотор и датчика за скоростта работи когато си поиска, но когато не работи не забелязвам някакви проблеми.Колата си върви нормално.Единствено двигателя леко тресе на празен ход и се чува като дизел, но това го има постоянно, дори когато датчика за скоростта работи.
Ами при мен влошава движението като спре да отчита километража, за това и заподозрях и датчика на коляновия вал .. Ако съм сигурен, че диагностиката ще открие проблема, ще я направя

freeway
потребител
потребител
Мнения: 244
Регистриран: 26 дек 2016, 23:08
Местоположение: sofia
Status: Извън линия

Re: Претрисане в движение и липса на мощност, Фокус 1,6

Мнение от freeway » 08 юни 2017, 23:18

Не знам какво може да покаже една диагностика, все още не съм правил такава,но се сещам, че комшията с Фокус 1.4-2002год. от 1месец кара без показания на скоростомера и също казва че други проблеми не вижда.

Потребителски аватар
ivchotr
потребител
потребител
Мнения: 38
Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Претрисане в движение и липса на мощност, Фокус 1,6

Мнение от ivchotr » 08 юни 2017, 23:26

На моя Фокус 1.6, датчикът за скоростомера е забучен в скоростната кутия. Понеже ми играе стрелката, го смених, но стрелката продължи да си играе. Явно насрещникът му вътре в кутията е прецакан. Което може и при вас да се случва по същия начин. А пък колата придърпва в интервала от 80 до 100 км/ч, когато държа педала на газта натиснат, колкото да поддържа скоростта. Само в този интервал :-/:
Знам всички вицове за Форд :D

Ради-1
потребител
потребител
Мнения: 409
Регистриран: 20 юни 2013, 18:06
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 Turbo DI (90 Hp) 2001
Status: Извън линия

Re: Претрисане в движение и липса на мощност, Фокус 1,6

Мнение от Ради-1 » 09 юни 2017, 11:09

При мен придръпването е на първа, втора и трета до 40 км в час. Нагоре се усеща едвам

Ford Focus 1.6i Zetec



Ради-1
потребител
потребител
Мнения: 409
Регистриран: 20 юни 2013, 18:06
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 Turbo DI (90 Hp) 2001
Status: Извън линия

Re: Претрисане в движение и липса на мощност, Фокус 1,6

Мнение от Ради-1 » 11 авг 2017, 15:38

Днес ми се случи както беше пропаднал стрелката да започне да играе нагоре-надолу. От 10 до 30 км. Бях на трета и не подавах газ. След известно време се оправи. Нещо с масата ли пък има проблем сега :(

freeway
потребител
потребител
Мнения: 244
Регистриран: 26 дек 2016, 23:08
Местоположение: sofia
Status: Извън линия

Re: Претрисане в движение и липса на мощност, Фокус 1,6

Мнение от freeway » 11 окт 2018, 20:56

freeway написа:
08 юни 2017, 20:23
Аз съм със същия мотор и датчика за скоростта работи когато си поиска, но когато не работи не забелязвам някакви проблеми.Колата си върви нормално.Единствено двигателя леко тресе на празен ход и се чува като дизел, но това го има постоянно, дори когато датчика за скоростта работи.
Искам да споделя, че това което съм казал не е вярно.Смених датчика за скоростта преди повече от три месеца и разликата е голяма.Изразява се в следното:
1. Намален разход в градски цикъл
2.По равномерна работа на двигателя на празен ход
3.Оборотите намаляват плавно и пропорционално със загряването на двигателя
Поздрави

Ради-1
потребител
потребител
Мнения: 409
Регистриран: 20 юни 2013, 18:06
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 Turbo DI (90 Hp) 2001
Status: Извън линия

Re: RE: Re: Претрисане в движение и липса на мощност, Фокус 1,6

Мнение от Ради-1 » 13 окт 2018, 11:47

freeway написа:
freeway написа:
08 юни 2017, 20:23
Аз съм със същия мотор и датчика за скоростта работи когато си поиска, но когато не работи не забелязвам някакви проблеми.Колата си върви нормално.Единствено двигателя леко тресе на празен ход и се чува като дизел, но това го има постоянно, дори когато датчика за скоростта работи.
Искам да споделя, че това което съм казал не е вярно.Смених датчика за скоростта преди повече от три месеца и разликата е голяма.Изразява се в следното:
1. Намален разход в градски цикъл
2.По равномерна работа на двигателя на празен ход
3.Оборотите намаляват плавно и пропорционално със загряването на двигателя
Поздрави
Колега, разкажи сам ли го смени, в сервиз ли, китайски датчик ли сложи ли от наш магазин го взе?

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk


ivo_63
Потребител
Потребител
Мнения: 943
Регистриран: 07 авг 2007, 10:35
Модел на автомобила: ford mondeo MK1 1.8 TD ex
ford focus 2 1.6 tdci 2007
Местоположение: ruse
Status: Извън линия

Re: Претрисане в движение и липса на мощност, Фокус 1,6

Мнение от ivo_63 » 13 окт 2018, 21:16

Всичко е китайско на магазините , дано не ме баннат дето издадох тая дълбоко пазена тайна ....

Потребителски аватар
dimkar
потребител
потребител
Мнения: 1290
Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
Модел на автомобила: Nissan
Местоположение: Сопот
Status: Извън линия

Re: Претрисане в движение и липса на мощност, Фокус 1,6

Мнение от dimkar » 13 окт 2018, 22:17

Между китайско и китайско има разлика от Земята до Луната. А пък да те баннат точно затова, би било голям майтап. Има къде-къде по-сериозни поводи... :lol:

freeway
потребител
потребител
Мнения: 244
Регистриран: 26 дек 2016, 23:08
Местоположение: sofia
Status: Извън линия

Re: RE: Re: Претрисане в движение и липса на мощност, Фокус 1,6

Мнение от freeway » 15 окт 2018, 22:58

Ради-1 написа:
13 окт 2018, 11:47
freeway написа:
freeway написа:
08 юни 2017, 20:23
Аз съм със същия мотор и датчика за скоростта работи когато си поиска, но когато не работи не забелязвам някакви проблеми.Колата си върви нормално.Единствено двигателя леко тресе на празен ход и се чува като дизел, но това го има постоянно, дори когато датчика за скоростта работи.
Искам да споделя, че това което съм казал не е вярно.Смених датчика за скоростта преди повече от три месеца и разликата е голяма.Изразява се в следното:
1. Намален разход в градски цикъл
2.По равномерна работа на двигателя на празен ход
3.Оборотите намаляват плавно и пропорционално със загряването на двигателя
Поздрави
Колега, разкажи сам ли го смени, в сервиз ли, китайски датчик ли сложи ли от наш магазин го взе?

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
Взех датчик Facet за 48лв, от наш магазин и сам го смених.Изминал съм малко над 4000км. и работи нормално.
Голямата мъка при мен се оказа фиксиращия шплент на датчика.След като опитах с всички налични клещи , ходих до железарията за клещи чираци- въпросния шплент не ще въобще да помръдне.Тук е момента да спомена, че поне 4 дена преди това всяка вечер го пръскам с WD, като предварително добре го почистих с четка за зъби и препарат.Почти се бях отчаял и вече мислех за сервиз дето да ми го сменят, и реших да опитам следното :
Взех една бучка лед от хладилника, легнах под колата и се стремях да охлаждам само шплента. Времето беше топло и първата бучка лед бързо се стопи затова повторих с още една, а после и с трета.Взех една почти пълна запалка и изпръсках газта в/у шплента.После с клещите чираци шплента леко изпука и с въртеливи движения го извадих.
Самия датчик излезе лесно.Вързах го с тел и един човек дърпа нагоре, а аз отдолу с клещите го въртя наляво надясно.При това положение няма как да се счупи и освен това установих, че не е чак толкова крехък.Предварително за по- добър достъп до шплента и за да става това завъртане наляво надясно с макетен нож изрязах ухото на датчика през което минава фиксиращия шплент.
Новият датчик се монтира без никакъв проблем.Поставих датчика в отвора, отгоре сложих един стар тампон от климатик и с дръжката на чука упражних натиск докато не влязат и двете гумени уплътнения на датчика или т.нар. О-пръстени.
Нивото на маслото в скоростната кутия ми се стори малко високо - около 10-15мм. под нивото на отвора за датчика , но не съм го пипал.
Не съм специалист, чист аматьор съм, но с удоволствие бих споделил личен опит и практика.
Поздрави!

Ради-1
потребител
потребител
Мнения: 409
Регистриран: 20 юни 2013, 18:06
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 Turbo DI (90 Hp) 2001
Status: Извън линия

Re: Претрисане в движение и липса на мощност, Фокус 1,6

Мнение от Ради-1 » 16 окт 2018, 10:05

Радвам се че си се справил, колега, макар и да е било трудно. Аз мислех ако го правя да сваля въздушния филтър, акумулатора, и маркучите в близост. Но за момента километража отчита и няма да се заемам

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk


freeway
потребител
потребител
Мнения: 244
Регистриран: 26 дек 2016, 23:08
Местоположение: sofia
Status: Извън линия

Re: Претрисане в движение и липса на мощност, Фокус 1,6

Мнение от freeway » 20 окт 2018, 01:22

Ако имаш възможност смени го.Само от икономията на гориво бързо се изплаща.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google Adsense [Bot] и 9 госта