Съединителя на C-Max 1,6 TDCi, 80 kW
Публикувано: 24 юли 2017, 23:49
Здравейте, след година и няколко месеца откакто имам автомобила, днес съединителя предаде богу дух. Поне така мисля, съдейки по опита ми с умрели феродови дискове на други два автомобила.
На 19.07 пътувах до Пампорово. За няколко дни направих още около 140- 150 км. по пътищата из Родопите. Вчера от Пампорово до София и днес се прибирах във Варна. До Велико Търново всичко си беше О.К. Колата набираше на 5-та предавка, дори и по нагорнищата. На В. Търново спрях за около 20-25 мин., да почина малко и след това почна неприятната част. По нагорнище, двигателя губеше обороти, съответно и скоростта тръгваше надолу. Натискането на педала на газта не даваше никакъв ефект, та се налагаше да свалям на 4-та, дори на 3-та предвака понякога. Да не казвам, какъв срам беше, ако трябваше да изпреваря някой камион или друго МПС. Липсваше ми онзи тласък който го имаше преди.
Та вече във Варна, докато чаках на един светофар си направих есперимент - дръпнах ръчната, включих на трета и отпуснах долния ляв педал... Стана точно това което очаквах. Задницата приклекна едва- едва, а оборотите отидоха почти до 2000, без да усещам напън колата да тръгне.
При тръгване на светофарите по баир нагоре същата работа - на 1-ва и 2-ра предавка пълни оборотомера, докато скоростомера мърда едва- едва и изобщо липсва всякаква пъргавина. Даже и на 3-та предавка е така. Та съдейки по опита ми и скромния 23 годишен стаж зад волана, съединителя е взел- дал.
Та конкретно - интересува ме всичко за съединителя на тази кола - устройство, работа и всичко което може да ми бъде от полза, какво евентуално подлежи на смяна в този случаи и какви парички да приготвя за ремонта.

P.S. Изключвам проблем в маховика (май е демпфврен, доколкото ми е известно), понеже преди 2-3 седмици карах кола с проблемен такъв и знам какво е усещането.
На 19.07 пътувах до Пампорово. За няколко дни направих още около 140- 150 км. по пътищата из Родопите. Вчера от Пампорово до София и днес се прибирах във Варна. До Велико Търново всичко си беше О.К. Колата набираше на 5-та предавка, дори и по нагорнищата. На В. Търново спрях за около 20-25 мин., да почина малко и след това почна неприятната част. По нагорнище, двигателя губеше обороти, съответно и скоростта тръгваше надолу. Натискането на педала на газта не даваше никакъв ефект, та се налагаше да свалям на 4-та, дори на 3-та предвака понякога. Да не казвам, какъв срам беше, ако трябваше да изпреваря някой камион или друго МПС. Липсваше ми онзи тласък който го имаше преди.
Та вече във Варна, докато чаках на един светофар си направих есперимент - дръпнах ръчната, включих на трета и отпуснах долния ляв педал... Стана точно това което очаквах. Задницата приклекна едва- едва, а оборотите отидоха почти до 2000, без да усещам напън колата да тръгне.
При тръгване на светофарите по баир нагоре същата работа - на 1-ва и 2-ра предавка пълни оборотомера, докато скоростомера мърда едва- едва и изобщо липсва всякаква пъргавина. Даже и на 3-та предавка е така. Та съдейки по опита ми и скромния 23 годишен стаж зад волана, съединителя е взел- дал.
Та конкретно - интересува ме всичко за съединителя на тази кола - устройство, работа и всичко което може да ми бъде от полза, какво евентуално подлежи на смяна в този случаи и какви парички да приготвя за ремонта.

P.S. Изключвам проблем в маховика (май е демпфврен, доколкото ми е известно), понеже преди 2-3 седмици карах кола с проблемен такъв и знам какво е усещането.