Страница 1 от 1

Съединителя на C-Max 1,6 TDCi, 80 kW

Публикувано: 24 юли 2017, 23:49
от Ozzie
Здравейте, след година и няколко месеца откакто имам автомобила, днес съединителя предаде богу дух. Поне така мисля, съдейки по опита ми с умрели феродови дискове на други два автомобила.
На 19.07 пътувах до Пампорово. За няколко дни направих още около 140- 150 км. по пътищата из Родопите. Вчера от Пампорово до София и днес се прибирах във Варна. До Велико Търново всичко си беше О.К. Колата набираше на 5-та предавка, дори и по нагорнищата. На В. Търново спрях за около 20-25 мин., да почина малко и след това почна неприятната част. По нагорнище, двигателя губеше обороти, съответно и скоростта тръгваше надолу. Натискането на педала на газта не даваше никакъв ефект, та се налагаше да свалям на 4-та, дори на 3-та предвака понякога. Да не казвам, какъв срам беше, ако трябваше да изпреваря някой камион или друго МПС. Липсваше ми онзи тласък който го имаше преди.
Та вече във Варна, докато чаках на един светофар си направих есперимент - дръпнах ръчната, включих на трета и отпуснах долния ляв педал... Стана точно това което очаквах. Задницата приклекна едва- едва, а оборотите отидоха почти до 2000, без да усещам напън колата да тръгне.
При тръгване на светофарите по баир нагоре същата работа - на 1-ва и 2-ра предавка пълни оборотомера, докато скоростомера мърда едва- едва и изобщо липсва всякаква пъргавина. Даже и на 3-та предавка е така. Та съдейки по опита ми и скромния 23 годишен стаж зад волана, съединителя е взел- дал.
Та конкретно - интересува ме всичко за съединителя на тази кола - устройство, работа и всичко което може да ми бъде от полза, какво евентуално подлежи на смяна в този случаи и какви парички да приготвя за ремонта.
:drink:

P.S. Изключвам проблем в маховика (май е демпфврен, доколкото ми е известно), понеже преди 2-3 седмици карах кола с проблемен такъв и знам какво е усещането.

Re: Съединителя на C-Max 1,6 TDCi, 80 kW

Публикувано: 25 юли 2017, 08:18
от HACKO
Ozzie написа:
24 юли 2017, 23:49
.......
Та конкретно - интересува ме всичко за съединителя на тази кола - устройство, работа и всичко което може да ми бъде от полза, какво евентуално подлежи на смяна в този случаи и какви парички да приготвя за ремонта.
:drink:

P.S. Изключвам проблем в маховика (май е демпфврен, доколкото ми е известно), понеже преди 2-3 седмици карах кола с проблемен такъв и знам какво е усещането.
Та конкретно, вземаш пълен комплект и сменяш всичко, маховик, притискател, феродов диск и лагер-помпа. Скъпо е, но инак рискуваш скоро след това да даваш пари за допълнителен ремонт за смяна на маховик или лагер-помпа, цената за труд е същата като за смяна на феродо. За съжаление новите коли са конструирани така, а най-тъпата идея е да направиш най-здравия детайл на двигателя (маховика) консуматив.

Re: Съединителя на C-Max 1,6 TDCi, 80 kW

Публикувано: 25 юли 2017, 10:07
от Ozzie
HACKO написа:
25 юли 2017, 08:18
....а най-тъпата идея е да направиш най-здравия детайл на двигателя (маховика) консуматив.
Ако нещо не се чупи, няма да има производство на резервни части. Ако няма производство на резервни части, фирмите няма да има какво да папкат. Капитализъм или пазарна икономика. Кой както го разбира. :evil:

За онази кола, с проблемния маховик (Focus Mk I, 1,8 TDCi, 85 kW), моя майстор ми обяви цена от 800 лв. пълен комплект "SACHS" + 100 лв. труд. Значи д очаквам и аз долу- горе нещо такова?

P.S. А възможно ли е конвертиране от демпферен маховик, към класически и съответно, феродов диск с демферни пружини, като едновремешните? Има ли такива комплекти? Възможни последствия за работата / надеждността на двигателя? Говорих с механика при който ходя 4-та година, за евентуално такова решение, за цитирания горе Фокус. Каза, че се променя работата на мотора. Били правели такова нещо, но имало случай на скъсан колянов вал и пр. Не за Форд, май за Мерцедес говореше, но сякаш би било меродавно за всеки двигател?

Re: Съединителя на C-Max 1,6 TDCi, 80 kW

Публикувано: 06 авг 2017, 10:05
от Ozzie
Сменени притискателен и водим диск - "Valeo"- 390 BGN.
Труд - 150 BGN
Всичко - 540 лв.

Предстои смяна на семерингите за полуоските. Нямаше налични в момента, а за доставка трябваше да се чака почти 2 седмици.

Re: Съединителя на C-Max 1,6 TDCi, 80 kW

Публикувано: 06 авг 2017, 12:11
от MapTo_D
Според мен е било добре да смениш поне и лагер помпата. Ако вземе, че протече сега, ще прецака и новия съединител. Маховика, ако не е счупен може и да не се смени, напук на мнението, че като отвориш кутията сменяш всичко. Аз над 60к километра карам със сменен съединител, без да съм сменял маховик. А самия той съединителя/ от над 20к километра приплъзва, ама съм му хванал цаката и знам кога мога да очаквам да се случи. Кой знае какъв ментак е бил, уж LuK беше. :shock: :evil:

Re: Съединителя на C-Max 1,6 TDCi, 80 kW

Публикувано: 06 авг 2017, 12:39
от Ozzie
Споменах му на майстора ми и за лагер- помпата. Мнението му беше, че е в достатъчно добро състояние, без течове и работи достатъчно добре, за да има нужда от смяна.

Re: Съединителя на C-Max 1,6 TDCi, 80 kW

Публикувано: 14 сеп 2017, 12:56
от Петър.Петров
Момчета,колко струва ако се сменя всичко ,заедно с маховик?
Демпферен ли е на 1.6 тдци (90 / 109 к.с.)?
Мерси предварително!

Re: Съединителя на C-Max 1,6 TDCi, 80 kW

Публикувано: 14 сеп 2017, 16:13
от Penyo63
Демпферен е

Re: Съединителя на C-Max 1,6 TDCi, 80 kW

Публикувано: 14 сеп 2017, 18:48
от Ozzie
Петър.Петров написа:
14 сеп 2017, 12:56
Момчета,колко струва ако се сменя всичко ,заедно с маховик?
Демпферен ли е на 1.6 тдци (90 / 109 к.с.)?
Мерси предварително!
Пълен комплект - маховик, феродов дикс, притискател и лагер- помпа - тук е към 1200-1300 лв. Пишеш в гуглето, гледаш цени и цъкаш с език.
Тук може да има и на 50% от тукашната цена. Преди няколко дни имаше пълен комплект LUK за ~530 лв. (само, че ставаше въпрос за Мондео май, в една друга тема) и то с доставка до България!

P.S. На 80 kW е демпферен. На 66 kW май не.

Re: Съединителя на C-Max 1,6 TDCi, 80 kW

Публикувано: 15 сеп 2017, 08:30
от Петър.Петров
Благодаря, колега!