Страница 1 от 2

Ford Mondeo MK4 2.0 145 бензин

Публикувано: 07 авг 2017, 13:32
от anikolov
Колеги, здравейте. Харесал съм си едно Мондео МК4, 2,0 бензин. Закупено от Мото Пфое, уж на 80 000 км. с газова уредба, сложена 2014г. Автомобилът е 2009г. Та, чакам си историята още, че имаха проблем в Мото стил Хасково, но момчето ми каза, че същия мотор на МК3 горял много масло и дано били подобрили нещо в МК4, но нямали наблюдения бил рядък. Та имам въпрос, ако някой има такъв да сподели, гори ли масло и каквито проблеми се сети. Благодаря предварително.

Re: Ford Mondeo MK4 2.0 145 бензин

Публикувано: 07 авг 2017, 18:29
от aspasia
Нищо не е подобрено двигателите са същите Duratec-HE на мазда със верига която се разтяга клапите на колектора се чупят гори масло скъп демпфер новите двигатели започват от 2011 година. Хубава кола ама с бъгав двигател още по зле и ако е автоматик!

Re: Ford Mondeo MK4 2.0 145 бензин

Публикувано: 07 авг 2017, 19:48
от anikolov
Ако е на 80 000 км., не трябва ли да има още живот на веригата и да не гори масло на такива километри и поне до 150 000 км. да няма проблем?

Re: Ford Mondeo MK4 2.0 145 бензин

Публикувано: 07 авг 2017, 21:46
от aspasia
И на TSI двигателите на VAG-group дават 150 хиляди живот ама едвам изкарват и 50к. Една смяна на верига на Duratec-he струва около 500 стотака сменя се не само веригата обтегача пластмасовите водачи и зъбните колелета. Каква полза от това че има газова уредба и верига като двигателя не струва ако си решил постоянно да му доливаш масло. Иначе ако ти го дадат на изгодна цена и да го отремонтираш става така и аз направих знаех предварително за проблемите на двигателите Zetec-s че папкат масло това и че това е фабричен проблем заради сегментите както и на дуратека който се каниш да купиш. Още при огледа видях че харчи масло щеката като я вдигнах беше на минимум като замерихме компресията никаква я нямаше цената която беше обявил търговеца беше 3800 за 8 годишният форд. След пазарлъци и проблемите които имаше я взех за 2000 лева и основен ремонт за 600 лева с частите но всеки си преценява до къде му стигат финансовите възможности!

Re: Ford Mondeo MK4 2.0 145 бензин

Публикувано: 08 авг 2017, 13:33
от anikolov
TSI имам във вкъщи от годините, които трябва да има проблеми. Маслото се сменя на 2 години и масло не гори грам. Донякъде зависи на колко километра е колата и как е позържана. За TSi съм сигурен, Форде за първи път ще карам евентуално. За веригата е глупост, сигурен съм, говорим до 200 000 км., после е нормално.

Re: Ford Mondeo MK4 2.0 145 бензин

Публикувано: 08 авг 2017, 17:06
от aspasia
Значи си късметлия имаме служебни шкода октавия 1,2 tsi на около 45 хиляди почна да гори масло около литър на 1000 километра и почна да не пали сутрин ако запали много трудно беше гаранционна смениха и сегментите и разтегната верига с някакъв по нов модел и обтегач. Другата служебна Vw-golf 5 1.4 tsi нямаше този късмет малко над 55к имаше среща бутала и клапани а веригата беше здрава закарахме я в Порше а приемчика ми каза нормално за тези двигатели а маслото на тези две машини се сменя регулярно.

Re: Ford Mondeo MK4 2.0 145 бензин

Публикувано: 08 авг 2017, 19:17
от anikolov
Не знам до късмет ли е, какво. Нашата е Шкода Супърб 1.4 тси 2009 от нова е при нас на 60 000 е. Много се надъхах за този Форд. Сега се чудя. Затова исках някой, който го има да каже нещо. Имах Мазда 6 2005г със същия мотор, не гореше и тя. Търся с история коли, дали ако е обслужвана като хората да няма проблеми или късмегт не знам. Форда е на 80 000 км. Газовата от 30 000 км. БРЦ с ОБД и система за смазване на клапаните. Човека, каза, че не гори от смяна до смяна, но няма какво друго да каже, а е много далече във Варна, аз съм в Хасково. Чудя се да ходя ли. Салона от снимките е супер зап азен, но много зажулвания е имала, почти няма не пребоядисан детайл. Прати ми още снимки, при проверката в Мото Пфое, се видя, че са дребни неща. Направо не знам. Ето я http://www.cars.bg/offer/c2164481

Re: Ford Mondeo MK4 2.0 145 бензин

Публикувано: 08 авг 2017, 21:34
от aspasia
Колата изглежда добре на външен и вътрешен вид дано да нямаш проблеми ако я вземеш а и BRC са едни от най надежните инжекциони Иначе лично предпочитам 1,6 екобуст 150 коня !

Re: Ford Mondeo MK4 2.0 145 бензин

Публикувано: 09 авг 2017, 14:39
от anikolov
Утре ще пропътувам немалкото разстояние и дано имам късмет, ако я купя. Поздрави и всичко добро! :)

Re: Ford Mondeo MK4 2.0 145 бензин

Публикувано: 09 авг 2017, 17:10
от stas64
Приятелю,бягай от този модел кола - Мондео мк4 2.0 -145кс. ! Търкалям такъв таралясник вече 5години - няма толкова скапана машина!Личен горчив опит!Купих я от Мотопфое през далечната 2012г - беше върната от лизинг, на година и половина и 50000км. вярно,в началото се държеше добре-хубава вози,разхода - средно 8/100,голяма удобна ..... Но започнаха проблемитееее ....
1. Нестабилни обороти (забива) когато е студен мотора - мнооого коментирана тема из форумите - необходимо е да се изчисти дроселовата клапа!
Закарах колата в Мотопфое (какъв наивник съм,а :-) ).След 2 дена ми звънят - готова е,ела и я вземи! Отивам,плащам,взимам си ключа,паля и о небеса! Проблема си седи!Не е решен!Гася веднага мотора и викам приемчика при колата - запали я и виж какво става - пали,гледа недоумяващо и ми препоръча да им я закарам пак по-дълго да търсели проблема! Преглътнах платената сума, купих един спрей за почистване,свалих клапата и си я изчистих,като не забравих да направя снимки - какво са свършили спецовете в сервиза - НИЩО! Както и да е ...
Имам си снимки и платена фактура - да си ги вра в задника....
2. Реших да си активирам Круиз контрола - купих необходимите бутони от E-bay,закарах таралясника Мотодрън-дрън и го монтираха. Активиран и работи - ура! Ама не знам защо,на следващия ден,сензорът за ESP (който е в кормиланата колона ) сдаде багажа.В Мото..... твърдят - няма никаква връзка между нашата работа и този сензор!Дошло му е времето,казват! Хм .....не е невъзможно...
3. След малък сблъсък с едно Пежо и ремонт по каско в друг сервиз,карам таралясника да му проверят геометрията (за всеки случай) в Мото....
До тогава нямаше никакви проблеми .... Почват работа и ми споделят - "господине,болтовете,от които се регулира колата от зад са ръждясали,трябва да ги срежем!Няма друг начин!Ами добре,правете каквото трябва ..... Да,ама не се продават само болтове,а всичко е комплект - болтове,носачи..... Хайде сменихме без време и част от задното окачване...... Уж я центроваха нещо,а като тръгнах, при централно положение на волана,колата отиваше на ляво!Хайде пак в Мото..... - да си оправят бакиите.....
3.Сменена семеринга от пред,също и маншон - е,защо да не - консумативи .....
4. Предно стъкло - пукна се пущината!Така хубаво се пукна .... Нямаше следи от удар от камъче!Подменено по Каско...
5. Водна помпа - отивам сутринта до колата за да тръгвам и хоп - изненадкааааа - на Мондьо му изтекли водите :-) . Обикалях го,гледах - антифриза на земята във вид на локва!Закарах я в Мото..... , огледаха я и ми казват " теч на антифриз" ,добре де ,то е ясно! "Не можем да установим от къде тече,трябва да разглобим и да видим" - добре, правете го! Това става в сряда. Колата я получих чак следващата седмица в сряда - за една седмица успяха да сменят водната помпа!Браво!Голяма борба е било!
6.Акумулатор - сдаде багажа както може да се очаква :-) . Изненада ме,ама действието се разви в града и бе лесно да се добера до Мото.... за подмяна.
7. В момента има едно гадно тропане - според Мото... и други сервизи имам разбит лагер или в скоростната кутия или в съединителя .....
8. Силна корозия по изпускателните тръби и разните там гърнета.... (автомобилът е седял повечето време в гараж,когато не съм в България)
9. При слрдваща смяна на накладките трябвало да сменя и спирачните дискове - така разправят ....
10. Управлението на ел. стъклата на вратите често блокира - е,не е болка за умиране :-) - има начин за препрограмирането им :-)
11. Аудио говорители на предните врати - подменени - старите (оригиналните) "хъркаха" ! Не слушам кой знае колко силно музиката вътре - не бяха "избити" !
12. Оригиналната аудио система е подменена с нова - пластмасата на бутоните на старата много интересно взе да се деформира - станаха някакви "балончета" - много грозно! Грабнах една нова с вграден GPS и много други екстри, а старата оригинална сега отлежава в един кашон.
13. Сега с интерес разглеждам антената за радиото и базата и на покрива на колата- от какъв материал са направени пущините - разпадат се!Няма шега!Много интерсно са се напукали!Не бях виждал подобно нещо!
Колата в момента е на 115000км.!!! - прави си сметка....

Сигурно имам и други подменени части и проблеми,но така "на прима-виста" до като пиша не се сещам ...

Успех с покупката :-)

Re: Ford Mondeo MK4 2.0 145 бензин

Публикувано: 09 авг 2017, 17:58
от kito
Колега, не знам дали Мондеото ти е проблема или МОТО ПФОЕ. :(

Re: Ford Mondeo MK4 2.0 145 бензин

Публикувано: 09 авг 2017, 19:52
от anikolov
От разказа нищо страшно не видях. По-скоро е проблем в сервиза. Ако само толкова за 60 хил. км. е добре. Искам да не гори масло и да не блокираме двигателя от газовата уредба. И дизели гледам, но просто не изкачат на малко километри, български от първи собственик. Има няколко на 200 000, но ще предстоят тъкмо ремонтите, съединител с маховик, най-малкото. Това ме плаши. Иначе много врвят и малко горят. Ако още колеги имат опит, са добре двошли с коментари и мнения.

Re: Ford Mondeo MK4 2.0 145 бензин

Публикувано: 10 авг 2017, 07:25
от stas64
anikolov написа:
09 авг 2017, 19:52
От разказа нищо страшно не видях. По-скоро е проблем в сервиза. Ако само толкова за 60 хил. км. е добре. Искам да не гори масло и да не блокираме двигателя от газовата уредба. И дизели гледам, но просто не изкачат на малко километри, български от първи собственик. Има няколко на 200 000, но ще предстоят тъкмо ремонтите, съединител с маховик, най-малкото. Това ме плаши. Иначе много врвят и малко горят. Ако още колеги имат опит, са добре двошли с коментари и мнения.
Да допълня малко към горните си писания,ако разрешавате :-)

14. При едно от многобройните ми посещения в МП бях любезно уведомен,че "сервизният майстор" забелязал наченки на дефект в хидравличната система на таралясника.На въпроса ми "какво значи това" ми бе отговорено,че проблема бил в много,много начален стадий - да карам и да внимавам :-) . Разгледах в интернет за такива проблеми при таралясник като моя и хората пишат - дефектни уплътнения някакви ,които се разпадали (производствен дефект) и хидравличната помпа дефектирала! Чудесно!Караш по магистралата и в един момент оставаш без управление! :-) Пей сърце,както се казва :-)

15. 2 пъти е подменено "паразитното" колело на пистовия ремък (задвижващ климатик,динамо,водна помпа ...)

16. Шайбата на компресора на климатика нещо се "ебава" - пистовия ремък ,който я задвижва,се вижда ,че "играе" когато преминава през шайбата - ще иска подмяна ..... :-) .

17. Странни показания за моментен разход на гориво - малко трудно ще го опиша,но ще опитам. Сутрин,когато запаля и тръгна наблюдавам следното: при нормално движение с включена някоя предавка,показанията за моментен разход са нормални.При изключване от скорост и движение по инерция, компютъра започва да ми показва странни стойности - моментния разход се учвеличава (според компа), двигателя работи на "празен ход" (колата не е на скорост), но оборотите странно защо се променят (увеличават се). Плавно натискам спирачката и виждам как моментния разход се увеличава (съответно и оборотите)!? Когато автомобилът спре , показанията веднага стават нормални - 0,9 л/ч.Оборотите също се нормализират - 800об/мин. Ха сега де! :-) .Когато закупих колата, този ефект го нямаше! Не знам дали успях да опиша проблема,дали ще ме разберете .....

18. Известно време колата даваше грешни показания за количеството бензин в резервоара - резервоара е пълен горе-долу до половината,а получвах аларма от компютъра,че е празен! Стрелката на индикатора отиваше на 0 (празен резервоар). Поправи се от самосебе си - сега нямам такъв проблем (от доста време не се е обаждала) :-).

Относно разход на масло - нямам до сега разход - при проверка с щеката си седи на едно и също място.

Разход на бензин - 80км/ч - около 5л ; 90км/ч - около 6л ; 120-140 - 7/8л. Засичал съм я по магистралата Бургас -София при скорост 130-160 с включен климатик и круиз контрол -разход около 8 литра (резервоара е пълен до горе при тръгване и се зарежда пак до горе в София)
.
Динамика на автомобила - типичен атмосферен двигател - при ниски обороти е "спъната" колата.За да ускорява добре трябва да вдигнеш над 3000об/мин. На магистралата ,на 5 предавка и около 4000об/мин (130,140км/ч) се усеща че колата започва да върви пъргаво...

Провери парктроника на колата ,която ще купуваш - за размерите на това возило си е необходимост при паркиране.

В руските форуми за Форд има страшно много информация за това мондео - прочети итам какво пишат."Казаците" направо са го "разпарчетосали" и не се скъпят да дават информация. Също така има и доста клипове какви дефекти дава и как да се отстранят.

Такаааа докато си пия кафето пред компа рано - рано ,това се сетих :-) Ако се досетя още нещо - ще го "драсна" :-)

Надявам се да съм бил полезен с "писанията" си. :-)

Re: Ford Mondeo MK4 2.0 145 бензин

Публикувано: 10 авг 2017, 13:48
от aspasia
Който е решил да взима такъв двигател да напише в google Duratec he oil consumpion и като влезе в руската търсачка yandex да напише duratec he жор масла или капиталка за да види за какво иде реч. Другото за което има www.ffclub.ru цял раздел!!!

Re: Ford Mondeo MK4 2.0 145 бензин

Публикувано: 10 авг 2017, 23:52
от anikolov
Това което говорим отнася ли се и за 1,8 и 2,0 бензин на Мазда 6 /2002 - 2007/? Горенето на масло и проблема с клапаните?

Re: Ford Mondeo MK4 2.0 145 бензин

Публикувано: 11 авг 2017, 11:52
от aspasia
До края на 2010 година са монтират тези двигатели на Мондео Фокус C/Ц-макс всички са еднакви промяна няма освен че някои коли излизат с фабрична газова уредба!

Re: Ford Mondeo MK4 2.0 145 бензин

Публикувано: 12 авг 2017, 10:57
от dtrifonov
aspasia написа:
08 авг 2017, 17:06
Значи си късметлия имаме служебни шкода октавия 1,2 tsi на около 45 хиляди почна да гори масло около литър на 1000 километра и почна да не пали сутрин ако запали много трудно беше гаранционна смениха и сегментите и разтегната верига с някакъв по нов модел и обтегач. Другата служебна Vw-golf 5 1.4 tsi нямаше този късмет малко над 55к имаше среща бутала и клапани а веригата беше здрава закарахме я в Порше а приемчика ми каза нормално за тези двигатели а маслото на тези две машини се сменя регулярно.
TSI двигателите от 2007 до 2012 имат фабричен проблем с обтегача. Дори четох, че навън са имали сервизни акции за гаранционна смяна на обтегача.

Re: Ford Mondeo MK4 2.0 145 бензин

Публикувано: 12 авг 2017, 14:43
от anikolov
Колата вече е при мен. Смених маслото с оригинално, сега стискаме палци да не гори масло. Само да попитам още нещо. Искам да си изчистя дроселовата клапа, трябва ли да я свалям, може ли само отгоре докъдето стигам със спрея и парцала и четчица?

Re: Ford Mondeo MK4 2.0 145 бензин

Публикувано: 12 авг 2017, 17:42
от deathstorm
Свали я задължително. Повечето мръсотия е отзадния край и не искаш това, което изчистиш да пада в колектора. Много лесно се сваля, откачаш буксата и четири болта.

Re: Ford Mondeo MK4 2.0 145 бензин

Публикувано: 12 авг 2017, 17:49
от stas64
Свали я - аз си я чистих със спрей.В youtube има клипове как се почиства - нищо сложно.