Страница 1 от 1

Смяна на двигател

Публикувано: 07 сеп 2017, 21:22
от Gradimir
Здравейте , имам такъв въпрос. Мога ли да сложа двигател на ТДИ от Форд Фокус ( примерно) на форд конект с двигател ТДЦИ. Моля някой ако я е правил тази операция да сподели .... че искам да излизам от порочната схема с дюзи , помпа и тн.

Re: Смяна на двигател

Публикувано: 07 сеп 2017, 21:55
от ЯЛТА
...........И да влезнеш в порочната схема с изгоряла електроника на ГНП............, тази идея е сходен филм.

Re: Смяна на двигател

Публикувано: 07 сеп 2017, 21:56
от S_C
Да бе...това е от трън та на глог, че е по-висок. Мани тая работа. Имобилайзера в помпата, електрониката гори, помпи втора ръка няма отдавна, ремонта е чувал с пари и в поне 50% от случаите помпата НЕ работи коректно след ремонта...Изобщо не си и мисли да влизаш в тоя филм, че е трилър, клонящ повече към ужас...ТДДИ е един от най-гнусните в технологично отношение мотори на Форд. Външно всичко изглежда много просто, докато не започне да ти дава ядове електрониката на помпата. Тогава разбираш в какво всъщност си нагазил...При ТДЦИ нещата опират до ресурса на отделни компоненти, които-да, скъпи са. Но в него няма нищо, на което успешния му ремонт да зависи от това дали е било пълнолуние или пък дали Венера е била в трети цикъл на въртене спрямо Алфа-Кентавър.

Re: Смяна на двигател

Публикувано: 07 сеп 2017, 22:09
от Gradimir
S_C написа:
07 сеп 2017, 21:56
Да бе...това е от трън та на глог, че е по-висок. Мани тая работа. Имобилайзера в помпата, електрониката гори, помпи втора ръка няма отдавна, ремонта е чувал с пари и в поне 50% от случаите помпата НЕ работи коректно след ремонта...Изобщо не си и мисли да влизаш в тоя филм, че е трилър, клонящ повече към ужас...ТДДИ е един от най-гнусните в технологично отношение мотори на Форд. Външно всичко изглежда много просто, докато не започне да ти дава ядове електрониката на помпата. Тогава разбираш в какво всъщност си нагазил...При ТДЦИ нещата опират до ресурса на отделни компоненти, които-да, скъпи са. Но в него няма нищо, на което успешния му ремонт да зависи от това дали е било пълнолуние или пък дали Венера е била в трети цикъл на въртене спрямо Алфа-Кентавър.
Е ти ме съсипа .....Значи схемата е нови дюзи. Уж всичко ми е наред , уж дюзите ремонтираха ... и пак чукат и пак харчи 12на сто и пак дими и смърди на зли гадове

Re: Смяна на двигател

Публикувано: 07 сеп 2017, 23:59
от S_C
Дюзите си имат ресурс. Това е истината. Той обаче е до голяма степен гарантиран. В смисъл, че ако нормално карат по 300 хиляди, твоите също ще карат горе-долу толкова. Новото си е ново, смененото-сменено. Скъпо е, но е ново. Виждаш колко струва, поемаш дълбоко въздух, купуваш сменяш и колата тръгва. И върви 300 хиляди.
ТДДИ-умира помпа, отиваш в сервиза...дай да я почнем, пък ще видим колко ще струва...Питаш ориентировъчно нещо...ми от 600 до 2500 примерно. Условно ти ги пиша тия числа, ама цените са там някъде. Сваляне, качване, препрограмиране (задължително, не можеш да го избенеш). Качваш се, колата пали, върви горе-долу, излизаш на магистрала....опаааа....100 км със зор, харчи 18 и плюе зли гадове отзад. В тая ситуация какво правим? А тя е съвсем реална при ТДДИ-то. И много хора се лъжат така...то е стария дизел, какво ще му е толкова. Да, има като цяло едно единствено слабо място-въпросната помпа. Обаче там е черна дупка.

Re: Смяна на двигател

Публикувано: 08 сеп 2017, 09:01
от MapTo_D
Препоръчвам ти да махнеш всички бързи връзки към горивния филтър и да си пуснеш горивни маркучи. Преди около 2 години го играх тоя мач, с тракането и чукането от към двигателя и димните завеси, които образувах след себе си. Моите о-пръстени във връзките бяха полуразрушени и си смучеше малко въздух от там, миналата година си пуснахдиректно маркучи, веднага спря да трака и да дими и да вони на неизгоряла нафта.

Re: Смяна на двигател

Публикувано: 03 мар 2020, 20:33
от MapTo_D
Я да вдигна тая стара тема.
Малко предистория. Към края на януари динамото спря да зарежда - сервиз , смяна там ня някаква ролка и още неща, 160 лв и си готов. Направено. Но тоя човек ме наплаши, че демпферната шайба на колянов вал е пред скъсване и бързо да съм ходил. И аз нещо се стреснах, признавам, че не съм я сменял от както съм взел колата - 2008г, кой знае колко време съм карал така. Но добре, купих нова шайба dayco + болт. Явно нямаше да мога да я развия старата, защото нямам ударен гайковер. Отидох в сервиз, който по принцип не посещавам, викам си за един болт няма какво да стане. Смениха я хората, старата беше напукана, ама чак пък пред скъсване - едва ли.

И си карам спокойно в продължение на 3-4 седмици. До 01.03, отивайки на работа изведнъж оставам без хидравлика, едва не се блъснах. Светна лампата на аку. След 200 метра стигам до работа, спирам. Отварям капака - хидравличната течност си е там, ремъка здрав. Да ама след мен следа от масло, под колата тече, гледам от болта на тая шайба следи от доста масло.
Приятел предположи, че се е разхлабил болта. Преспах, на сутринта я разколачих, болта се оказа номер 19 какъвто имам. Оказа се, че наистина е охлабен, затегнах, колега ми асистира да мачка спирачката докато натягам. Обилно напръсках с меглио, измих, запалих - всичко точно, не тече.

Понеделним трябваше да я закарам до сервиз, но неделя имах излизане, а другата кола не беше на разположение. Излизам с моята, карам 4-5 км, спирам и гледам - всичко чисто, сухо и без теч. Тръгвайки към нас след това...и след около 2км пак без хидравлика, директно към сервиза, на светофари гася да не тече масло, после малко набирам и пак гася като е по надолнище. Спирам пред сервиза, гася. Трябваше да я изместя малко в страни, че като дойдат понеделник да не им е фокуса пред портите, паля, нещо изчатка и угасна.

Тя не беше малка предисторията.
Оказа се, че е ударила клапани, счупила е някаква ролка на ангренажа. Зацепиха я, запали но е на 1-2 цилиндра, пуши и дими. За основен ремонт, по мнение на майсторите може и над 1000лв. Не ми се струва хич оправдано. Преди време дюзите съм ремонтирал, никакъв проблем с тях, нова батерия, ремонтирано динамо, малко ме е яд за парите дето съм набил. Яд ме е и, защото мотора беше пушка, грам масло не пипаше, вървеше добре.

Та на въпроса - мога ли лесно да набия едно tdci на мястото на моето, евентуално да си прехвърля и инжекторите? Какво друго трябва да взема евентуално от донора?
Извинявам се, ако има грешки, от телефон съм...

Re: Смяна на двигател

Публикувано: 03 мар 2020, 20:42
от HACKO
И каква е гаранцията, този мотор дето ще вземеш втора употреба не е като твоя? По-добре си ремоттирай двигателя. И повече не ходи в този сервиз, че това е заради тях.

Re: Смяна на двигател

Публикувано: 03 мар 2020, 21:02
от S_C
Няма да я бъде тая работа със смяната. Не е като на ладите едно време да извадиш 1200 и да вкараш 1600.
Прекалено много неща трябват. Толкова много, че направо отиваш на цяла кола донор. И дето каза Наско...всичко ще е в неизвестно състояние. От друга страна с ремонта също може да гризеш дървото-по сервизите, както виждаш, е пълно с магьосници.

Re: Смяна на двигател

Публикувано: 03 мар 2020, 21:10
от MapTo_D
Да, ясно. Работата отива на сваляне на номерата и даване за скрап/части.
Добре си знам аз, че тия дърти коли не трябва да се пипат много много, сменяш масло и филтри навреме, наливаш си нафтата и газ, и чак като се обади нещо сменяш. Ама тоя път нещо стана и се подведох и...да, каруцата се обърна, много мога да размишлявам какво е трябвало да бъде. Искаше ми се поне още година-две да търкалям фики, но не стана. Както и да е, ще гледам за друга, по-нова кола...

П.П. Наско, колата е стара и такива се продават за по 2000лв, не ми се струва рентабилно аз да дам 1000+ за ремонт, че то като се отвори мотора не се знае какво ще излезе. Свалям си батерията, cd-то, дюзи и ще видя още какво, обаждам се на фирма и да идват да я взимат. Аз, ако мога да продам нещо - все файда.

Re: Смяна на двигател

Публикувано: 03 мар 2020, 22:28
от Penyo63
MapTo_D написа:
08 сеп 2017, 09:01
Препоръчвам ти да махнеш всички бързи връзки към горивния филтър и да си пуснеш горивни маркучи. Преди около 2 години го играх тоя мач, с тракането и чукането от към двигателя и димните завеси, които образувах след себе си. Моите о-пръстени във връзките бяха полуразрушени и си смучеше малко въздух от там, миналата година си пуснахдиректно маркучи, веднага спря да трака и да дими и да вони на неизгоряла нафта.
И не амо от филтъра. От дюзите също. В щуцерите за обратната нафта има едни о - пръстени 4х1.5 им е размера. от тях също може да смуче въздух. Симптомите са същите - чукане , играене на оборотите, и димене с мирис на неизгоряла нафта. Най- много се проявява при сутрешно палене, Пътя на въздуха ще го напиша за тези които незнаят. Накратко: От щуцерите, през помпата (Тръба Вентури) и във филтъра. Гледай че височината на филтъра и дюзите е долу- горе една и съща, Иначе намаше изобщо да има палене.
[img]
На снимката се вижда *като се увеличи малко), как на третата дюза маркучето белее от въздуха.
Това е проблем, за решението на който трябват стотинки, но може да те накарат да правиш дюзи, турбо, и т.н да обикаляш сервизи пълни с професори, да намразиш колата си и да похарчиш свят пари и да не отстраниш проблема.