Страница 1 от 1

C-max 2.0 LPG (Дуратек) проблеми след премахнати вихрови клапи

Публикувано: 25 мар 2018, 22:19
от dch
Здравейте, колеги! Необходим ми е съвет за един проблем (май често срещани с този двигател :) ). Започнаха да "чукат" вихровите клапи на ц макса и след проверка в МФ, няма ремонтен комплект, ами нов всмукателен колектор за скромните 1394лв с ДДС. И традиционно реших да ги махна, демонтираха колектора, отстраниха клапите и тяхното управление от колектора, затапиха отвора, изолираха маркучетата от соленоида (без да му изключват буксата) и ме предупредиха, че може да имам проблеми в ниските обороти, докато развърти и да усещам леко тресене на двигателя. Първоначално нямаше кой знае какви проблеми, но послушах един съвет да сваля клемата на акумулатора за 20-30мин и след това да "обуча" компютъра наново по схема първо на място, след това на 1200 оборота няколко минути и след това да карам на бензин 20-30км за да минел през всички режими. Звучеше ми правдоподобно и го направих и ТОВА ми беше най-голямата грешка. След като го закачих отново акумулатора и запалих имаше отчетливо тресене на двигателя и загуба на обороти, докато е студена (този проблем го имаше и преди махането на клапите, но значително по-малко). Въпросът ми е, някой които си е махал вихрови клапи, след това ходил ли е да му правят някаква донастройка на компютъра и да му презареждат таблиците за да изолират софтуерно клапите (поне при колегите с ауди и бмв така се правело)? Ще съм много благодарен за помощта, защото сега имам едно тракане и хлопане от към двигателя, докато не загрее. После изчезва, но на 4та и 5та като ускоряваш се усеща леко тресене и като че ли няма такава мощност колата. Благодаря Ви много предварително!

Re: C-max 2.0 LPG (Дуратек) проблеми след премахнати вихрови клапи

Публикувано: 26 мар 2018, 08:19
от fordmaniac
При толкова Форд-ове покрай мен, не съм чул за нормално софтуерно отстраняване. За Ауди и БМВ става, но доколкото съм попадал и са ми ги чипосвали, то това е за турбо дизели.
При бензинов атмосферен Форд имат доста голямо влияние върху характеристиката на смесообразуване и успешен вариант без загуба на мощност в ниски и средни режими още не съм виждал.
Имах случай заради цена ме накараха да ги премахна, след две седмици човека сам дойде с молба да ги поръчам, че се не трае колата.
На поръчка са около 470 лВ цена по спомен, оригинални.
Поздрави.

Re: C-max 2.0 LPG (Дуратек) проблеми след премахнати вихрови клапи

Публикувано: 26 мар 2018, 09:37
от dch
Благодаря много, fordmaniac! Ценя много Вашето мнение като доказан специалист в областта! Цената ми я дадоха в МФ за нов колектор, изненада ме това, че за Мондео 2.0 145к.с. има ремонтен комплект клапи, а за ц макс няма. Основният проблем при мен се получи след откачането на акумулатора и след това тресенето, което се появи на студен двигател. Сменях свещи декември месец като го взех и ми сложиха НЖК иридиеви, като чета мненията да не би да трябва да са платинени и от тях да идват проблемите, макар двигателя да е с код SYDA.

Re: C-max 2.0 LPG (Дуратек) проблеми след премахнати вихрови клапи

Публикувано: 26 мар 2018, 11:01
от synthez 3D
Не е от свещите колега. Иридиевите са си перфектни.

Re: C-max 2.0 LPG (Дуратек) проблеми след премахнати вихрови клапи

Публикувано: 26 мар 2018, 23:05
от dch
Добър вечер, колеги! Някой да има информация колко процента стои отворен дросел на празен ход при студен и загрял двигател и дали изобщо има разлика в положението му. Днес закачих една диагностика и на загрял двигател ми дава 12-13% отворен при форсиране до 4000 оборота се отвори до 55-56%

Re: C-max 2.0 LPG (Дуратек) проблеми след премахнати вихрови клапи

Публикувано: 26 мар 2018, 23:20
от Eastbourne
По английските форуми пишат, че като се махнат клапите и колата се спъва в ниските обори и се вдига разхода, което е нормално предвид функцията им. Имаше един колега в този форум и един в другия, които разправяха, че са ги махнали и колата не си е променила поведението, което малко ме съмнява де.

Наистина е смешно 4 пластмаски да струват толкова пари :cry:

А някой да знае до сега кола със счупени клапи... на смъртта както ги наричат :) ?

Re: C-max 2.0 LPG (Дуратек) проблеми след премахнати вихрови клапи

Публикувано: 27 мар 2018, 07:53
от synthez 3D
Eastbourne написа:
26 мар 2018, 23:20

Наистина е смешно 4 пластмаски да струват толкова пари :cry:

А някой да знае до сега кола със счупени клапи... на смъртта както ги наричат :) ?
Самите клапи не струват 1400лв. а целия колектор. Доколкото знам само клапи се продават, но не съм се интересувал с подробности. А колкото до случаи на счупени, май има един два в интернет пространството, но са малко и са при Мондео МК3 около 2001-2003 година. Колегата не е споменал коя година е неговия C-Max, но при по-новите има промяна в конструкцията на клапите и случаи на счупване вече не би трябвало да има.

Re: C-max 2.0 LPG (Дуратек) проблеми след премахнати вихрови клапи

Публикувано: 27 мар 2018, 08:50
от dch
2009 ми е Ц макса, като ги махахме части от пластмасовите втулките в края на 1 и 4 клапа ги нямаше, но някакви видими поражения на пръв поглед не видях. 2-3та бяха в поносимо състояние, но имаха малък луфт и те. Би трябвало да е на 170к км, по справка в МФ 2011 последно е влизал в сервиз на Форд за смяна на амортисьор на 63к км., затова смея да се надявам че е на реални 170к.

Re: C-max 2.0 LPG (Дуратек) проблеми след премахнати вихрови клапи

Публикувано: 27 мар 2018, 19:29
от Eastbourne
Да, но аз визирах вихровите клапи. Като се сменят 4-те клапи (номер 9) е хубаво да се сменят и втулките 2 бр. (номер 10). Реално сменяш 4 пластмасички и 2 втулчици, а най-евтините ако си ги поръчаш от чужбина 300+. Колко им е в действителност стойността за изработка? 10-20 лв я има, я не :)

Не знам и самият прът ако е изяден, дали обръщането му на другата страна ще е решение, защото изобщо не съм виждал да се продава. Варианта е на стругар.


Изображение

Re: C-max 2.0 LPG (Дуратек) проблеми след премахнати вихрови клапи

Публикувано: 27 мар 2018, 20:01
от dch
Да, гледах ги в ebay, но там за съвместими модели беше написано само фокус и мондео. Нямам идея дали на ц макса колектора се различава с нещо от другите. Варианта е да се рискуват тези 300лв за комплект нови клапи и втулки.

Re: C-max 2.0 LPG (Дуратек) проблеми след премахнати вихрови клапи

Публикувано: 27 мар 2018, 20:29
от bizu
Fordmaniac по-горе беше написал, че струват 470лв. Може с него да се консултираш дали са същите като на фокус и мондео.

Re: C-max 2.0 LPG (Дуратек) проблеми след премахнати вихрови клапи

Публикувано: 28 мар 2018, 08:54
от fordmaniac
Не знам от къде идва таз версия в каталозите, но действително на много места излиза, че C-Max е някакво изключение?! При това буквите на мотора са същите с Фокус, а в същите каталози пък дори колектора е със същия парт номер като на Фокуса?!
За това моите доставчици ги приравняват по съответния Фокусен вариант мотор и всичко е нормално.
Поздрави.

Re: C-max 2.0 LPG (Дуратек) проблеми след премахнати вихрови клапи

Публикувано: 01 апр 2018, 18:36
от HACKO
Това ли е въпросния колектор?
https://www.aliexpress.com/item/4M5G942 ... autifyAB=0

Re: C-max 2.0 LPG (Дуратек) проблеми след премахнати вихрови клапи

Публикувано: 01 апр 2018, 23:25
от bizu
Да, струва ми се същият.

Re: C-max 2.0 LPG (Дуратек) проблеми след премахнати вихрови клапи

Публикувано: 23 апр 2018, 07:39
от dch
Здравейте, колеги! Някой с опит след премахването на вихровите клапи - изолират ли се соленоидите по някакъв начин? Днес тествахме, откачих последователно захранването на соленоида за контрол на клапите, след това и този за променливият обем на колектора. Нито при първата, нито при втората отчете грешки на Делфи, да не говорим че по никакъв не се промени работата на двигателя. Очаквах при откачането на соленоида за регулиране на променливият обем на колектора по някакъв начин да се влоши работата, но нищо! Със или без соленоиди си работи все така зле на бензин - при форсиране на място се замисля.