C-max 2.0 LPG (Дуратек) проблеми след премахнати вихрови клапи

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
dch
потребител
потребител
Мнения: 8
Регистриран: 27 ное 2017, 21:34
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

C-max 2.0 LPG (Дуратек) проблеми след премахнати вихрови клапи

Мнение от dch » 25 мар 2018, 22:19

Здравейте, колеги! Необходим ми е съвет за един проблем (май често срещани с този двигател :) ). Започнаха да "чукат" вихровите клапи на ц макса и след проверка в МФ, няма ремонтен комплект, ами нов всмукателен колектор за скромните 1394лв с ДДС. И традиционно реших да ги махна, демонтираха колектора, отстраниха клапите и тяхното управление от колектора, затапиха отвора, изолираха маркучетата от соленоида (без да му изключват буксата) и ме предупредиха, че може да имам проблеми в ниските обороти, докато развърти и да усещам леко тресене на двигателя. Първоначално нямаше кой знае какви проблеми, но послушах един съвет да сваля клемата на акумулатора за 20-30мин и след това да "обуча" компютъра наново по схема първо на място, след това на 1200 оборота няколко минути и след това да карам на бензин 20-30км за да минел през всички режими. Звучеше ми правдоподобно и го направих и ТОВА ми беше най-голямата грешка. След като го закачих отново акумулатора и запалих имаше отчетливо тресене на двигателя и загуба на обороти, докато е студена (този проблем го имаше и преди махането на клапите, но значително по-малко). Въпросът ми е, някой които си е махал вихрови клапи, след това ходил ли е да му правят някаква донастройка на компютъра и да му презареждат таблиците за да изолират софтуерно клапите (поне при колегите с ауди и бмв така се правело)? Ще съм много благодарен за помощта, защото сега имам едно тракане и хлопане от към двигателя, докато не загрее. После изчезва, но на 4та и 5та като ускоряваш се усеща леко тресене и като че ли няма такава мощност колата. Благодаря Ви много предварително!

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1609
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: C-max 2.0 LPG (Дуратек) проблеми след премахнати вихрови клапи

Мнение от fordmaniac » 26 мар 2018, 08:19

При толкова Форд-ове покрай мен, не съм чул за нормално софтуерно отстраняване. За Ауди и БМВ става, но доколкото съм попадал и са ми ги чипосвали, то това е за турбо дизели.
При бензинов атмосферен Форд имат доста голямо влияние върху характеристиката на смесообразуване и успешен вариант без загуба на мощност в ниски и средни режими още не съм виждал.
Имах случай заради цена ме накараха да ги премахна, след две седмици човека сам дойде с молба да ги поръчам, че се не трае колата.
На поръчка са около 470 лВ цена по спомен, оригинални.
Поздрави.

dch
потребител
потребител
Мнения: 8
Регистриран: 27 ное 2017, 21:34
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Re: C-max 2.0 LPG (Дуратек) проблеми след премахнати вихрови клапи

Мнение от dch » 26 мар 2018, 09:37

Благодаря много, fordmaniac! Ценя много Вашето мнение като доказан специалист в областта! Цената ми я дадоха в МФ за нов колектор, изненада ме това, че за Мондео 2.0 145к.с. има ремонтен комплект клапи, а за ц макс няма. Основният проблем при мен се получи след откачането на акумулатора и след това тресенето, което се появи на студен двигател. Сменях свещи декември месец като го взех и ми сложиха НЖК иридиеви, като чета мненията да не би да трябва да са платинени и от тях да идват проблемите, макар двигателя да е с код SYDA.

Потребителски аватар
synthez 3D
Потребител
Потребител
Мнения: 1745
Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008,
Местоположение: Г.Оряховица
Status: Извън линия

Re: C-max 2.0 LPG (Дуратек) проблеми след премахнати вихрови клапи

Мнение от synthez 3D » 26 мар 2018, 11:01

Не е от свещите колега. Иридиевите са си перфектни.
Изображение

dch
потребител
потребител
Мнения: 8
Регистриран: 27 ное 2017, 21:34
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Re: C-max 2.0 LPG (Дуратек) проблеми след премахнати вихрови клапи

Мнение от dch » 26 мар 2018, 23:05

Добър вечер, колеги! Някой да има информация колко процента стои отворен дросел на празен ход при студен и загрял двигател и дали изобщо има разлика в положението му. Днес закачих една диагностика и на загрял двигател ми дава 12-13% отворен при форсиране до 4000 оборота се отвори до 55-56%

Eastbourne
потребител
потребител
Мнения: 901
Регистриран: 18 юни 2014, 10:14
Модел на автомобила: Focus c-max 1.8
Status: Извън линия

Re: C-max 2.0 LPG (Дуратек) проблеми след премахнати вихрови клапи

Мнение от Eastbourne » 26 мар 2018, 23:20

По английските форуми пишат, че като се махнат клапите и колата се спъва в ниските обори и се вдига разхода, което е нормално предвид функцията им. Имаше един колега в този форум и един в другия, които разправяха, че са ги махнали и колата не си е променила поведението, което малко ме съмнява де.

Наистина е смешно 4 пластмаски да струват толкова пари :cry:

А някой да знае до сега кола със счупени клапи... на смъртта както ги наричат :) ?

Потребителски аватар
synthez 3D
Потребител
Потребител
Мнения: 1745
Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008,
Местоположение: Г.Оряховица
Status: Извън линия

Re: C-max 2.0 LPG (Дуратек) проблеми след премахнати вихрови клапи

Мнение от synthez 3D » 27 мар 2018, 07:53

Eastbourne написа:
26 мар 2018, 23:20

Наистина е смешно 4 пластмаски да струват толкова пари :cry:

А някой да знае до сега кола със счупени клапи... на смъртта както ги наричат :) ?
Самите клапи не струват 1400лв. а целия колектор. Доколкото знам само клапи се продават, но не съм се интересувал с подробности. А колкото до случаи на счупени, май има един два в интернет пространството, но са малко и са при Мондео МК3 около 2001-2003 година. Колегата не е споменал коя година е неговия C-Max, но при по-новите има промяна в конструкцията на клапите и случаи на счупване вече не би трябвало да има.
Изображение

dch
потребител
потребител
Мнения: 8
Регистриран: 27 ное 2017, 21:34
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Re: C-max 2.0 LPG (Дуратек) проблеми след премахнати вихрови клапи

Мнение от dch » 27 мар 2018, 08:50

2009 ми е Ц макса, като ги махахме части от пластмасовите втулките в края на 1 и 4 клапа ги нямаше, но някакви видими поражения на пръв поглед не видях. 2-3та бяха в поносимо състояние, но имаха малък луфт и те. Би трябвало да е на 170к км, по справка в МФ 2011 последно е влизал в сервиз на Форд за смяна на амортисьор на 63к км., затова смея да се надявам че е на реални 170к.

Eastbourne
потребител
потребител
Мнения: 901
Регистриран: 18 юни 2014, 10:14
Модел на автомобила: Focus c-max 1.8
Status: Извън линия

Re: C-max 2.0 LPG (Дуратек) проблеми след премахнати вихрови клапи

Мнение от Eastbourne » 27 мар 2018, 19:29

Да, но аз визирах вихровите клапи. Като се сменят 4-те клапи (номер 9) е хубаво да се сменят и втулките 2 бр. (номер 10). Реално сменяш 4 пластмасички и 2 втулчици, а най-евтините ако си ги поръчаш от чужбина 300+. Колко им е в действителност стойността за изработка? 10-20 лв я има, я не :)

Не знам и самият прът ако е изяден, дали обръщането му на другата страна ще е решение, защото изобщо не съм виждал да се продава. Варианта е на стругар.


Изображение

dch
потребител
потребител
Мнения: 8
Регистриран: 27 ное 2017, 21:34
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Re: C-max 2.0 LPG (Дуратек) проблеми след премахнати вихрови клапи

Мнение от dch » 27 мар 2018, 20:01

Да, гледах ги в ebay, но там за съвместими модели беше написано само фокус и мондео. Нямам идея дали на ц макса колектора се различава с нещо от другите. Варианта е да се рискуват тези 300лв за комплект нови клапи и втулки.

bizu
потребител
потребител
Мнения: 106
Регистриран: 13 фев 2008, 00:01
Модел на автомобила: Ford C-Max 2009 2.0i 145Hp LPG
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: C-max 2.0 LPG (Дуратек) проблеми след премахнати вихрови клапи

Мнение от bizu » 27 мар 2018, 20:29

Fordmaniac по-горе беше написал, че струват 470лв. Може с него да се консултираш дали са същите като на фокус и мондео.

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1609
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: C-max 2.0 LPG (Дуратек) проблеми след премахнати вихрови клапи

Мнение от fordmaniac » 28 мар 2018, 08:54

Не знам от къде идва таз версия в каталозите, но действително на много места излиза, че C-Max е някакво изключение?! При това буквите на мотора са същите с Фокус, а в същите каталози пък дори колектора е със същия парт номер като на Фокуса?!
За това моите доставчици ги приравняват по съответния Фокусен вариант мотор и всичко е нормално.
Поздрави.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: C-max 2.0 LPG (Дуратек) проблеми след премахнати вихрови клапи

Мнение от HACKO » 01 апр 2018, 18:36

Това ли е въпросния колектор?
https://www.aliexpress.com/item/4M5G942 ... autifyAB=0
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

bizu
потребител
потребител
Мнения: 106
Регистриран: 13 фев 2008, 00:01
Модел на автомобила: Ford C-Max 2009 2.0i 145Hp LPG
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: C-max 2.0 LPG (Дуратек) проблеми след премахнати вихрови клапи

Мнение от bizu » 01 апр 2018, 23:25

Да, струва ми се същият.

dch
потребител
потребител
Мнения: 8
Регистриран: 27 ное 2017, 21:34
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Re: C-max 2.0 LPG (Дуратек) проблеми след премахнати вихрови клапи

Мнение от dch » 23 апр 2018, 07:39

Здравейте, колеги! Някой с опит след премахването на вихровите клапи - изолират ли се соленоидите по някакъв начин? Днес тествахме, откачих последователно захранването на соленоида за контрол на клапите, след това и този за променливият обем на колектора. Нито при първата, нито при втората отчете грешки на Делфи, да не говорим че по никакъв не се промени работата на двигателя. Очаквах при откачането на соленоида за регулиране на променливият обем на колектора по някакъв начин да се влоши работата, но нищо! Със или без соленоиди си работи все така зле на бензин - при форсиране на място се замисля.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 60 госта