Страница 1 от 1

Да пипам ли и водната помпа?

Публикувано: 26 мар 2018, 20:17
от Dr Zorge
Фокуса /бензин МК2 1,6, 2005/ е на 190 000, колко са реални не знам. Аз му навъртях 60 000. Ще сменям ангренаж, ама не знам да сменям ли и водната помпа /вероятно оригиналната/. Чудя се, защото като гледам какво се продава афтърмаркет я изкара 20 000 км, я не. Вашия опит какво казва?

Re: Да пипам ли и водната помпа?

Публикувано: 26 мар 2018, 22:39
от Ozzie
Ако имаш съмнения в афтърмаркета, отиваш в МП. Там поне е "оригинално".
Аз поне бих я сменил, щом е на незнайни километри.

Re: Да пипам ли и водната помпа?

Публикувано: 26 мар 2018, 22:45
от dmastard
Ако помпата се върти от ангренажа, определено бих я сменил.
Ако не - пак бих я сменил.
Не съм съгласен, че афтърмаркетите не карали 20 хиляди, карат си, стига да не са некви суперкитайци.

Re: Да пипам ли и водната помпа?

Публикувано: 27 мар 2018, 08:30
от ivo_63
Ангренажите , които ще слагаш са правени от същите китайски кунки , които правят и водните помпи , така че .... Смени водната помпа , за да не сменяш после главата на мотора.

Re: Да пипам ли и водната помпа?

Публикувано: 27 мар 2018, 13:16
от Dr Zorge
Аз ако знам, че новата помпа ще изкара поне 40000 няма да питам, но чета в руските форуми, масово се оплакват, че нови Hepu например не могат да добутат и до 20000.
ОК, ще сменям. Препоръки за марка, магазин, вносител в София?

Re: Да пипам ли и водната помпа?

Публикувано: 27 мар 2018, 17:05
от ivo_63
Обикновено сервиза в който сменям ангренажи ми дава гаранция при монтаж на препоръчана от тях марка. Ако си ги купя сам - сам казват да се оправям. Разбира се в сервиза ми дават и отстъпката за частите купени от тях. Даже не съм питал каква помпа и какви ангренажи са ми сложили. Накрая ми слагат старите в кашонче и оставят в багажника - за невярващите. В сервиза най-добре знаят кое колко издържа.

Re: Да пипам ли и водната помпа?

Публикувано: 27 мар 2018, 19:09
от Dr Zorge
Проблема е, че на този двигател 1,6 Ti 115 коня с вариатори на валовете никой не се навива да смени ангренажа, освен МП ... колкото и шантаво да звучи. Разпитвал съм доста. А ако оставя МП да вложи оригинални части цялата процедура ще удари 700-800 лв, което не ме устройва. Не ме разбирайте погрешно, гледам си колата, повечето ремонти до сега са правени именно с оригинални части в МП (предни амортисьори, тампон на ДВГ и т.н.), но колата остаря, я карам още 2 г., я не. Не си струва разходите там. Затова търся някакъв разумен компромис, но се опасявам нова афтермаркет помпа, да не искара по-малко от оригиналната.
Просто търся нещо изпитано от колеги с прилично качество.