Клапан горивен филтър Форд Фокус 1.8 Turbo DI 90 (Hp) 2000г
-
- потребител
- Мнения: 5
- Регистриран: 25 апр 2018, 11:18
- Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Клапан горивен филтър Форд Фокус 1.8 Turbo DI 90 (Hp) 2000г
Здравейте, Колеги.
Искам за да споделя с вас в каква ситуация попаднах. Надявам се някой да може да помогне със съвет или идея.
Става дума за Форд Фокус 1.8 Turbo DI 90 (Hp) 2000г. Миналата събота ходих в сервиз за смяна на масло, маслен и горивен филтър. След като си взех колата забелязах много бързо спадане на количеството на горивото и вдигнах капака. Горивния филтър беше облян с нафта, скобата която го държи към "кошницата" счупена и той спокойно се движеше. Притиснах трите връзки, към него - сториха ми се хлабави. При запалване и работа без да давам газ не тече гориво, но натисна ли при около 2000 об/мин почва да тече от клапанчето, което влиза в горивния филтър.
Горивният филтър е с 2 тръби и отвор за въпросното клапанче, което се застопорява с една скоба тип "фиба". Отидох при майстора, за рекламация. Смени новия коривен филтър с друга марка нов. Застопориха го към счупената стойка със свинска опашка. На въпроса ми "Дали е възможно това да стане от филтъра?", ми отговори, че "Всичко е възможно и какво ли не е виждал". Карах около 20км и нямаше течове.
Вечерта след около 10км беше пак облян. Свинската опашка я намаше и той се движеше свободно отново. Фиксирах го наново със нова дебела опашка и скоба с болт. Няма ефект. Търсих навсякъде клапан, но не намерих като отделна част. Казаха, че върви комплект с всичките горивни връзки за около 300лв нов. Направо ме втресе. Намерих втора употреба със всичките връзки. Взет е от катастрофирала кола и е работил до последно. Казаха ми че мога да го върна ако не работи. Занесох до на майстора и снощи го монтира. Ефект няма.
Тече от същото място. При демонтажа на старите връзки, старото клапанче се отвори на 2 части, и имаше пукнатина. Стана ми ясно, резултата от мрънкането на майстора, че неможе да свали филтъра първоначално когато отидох - счупена стойка на филтъра и спукано клапанче. Сега с новите връзки (втора употраба) пак тече. Клапанчето е видимо здраво с нови О-пръстени. Моля за съвет. Форда го карам 5 година и не ми е създавал никакви проблеми и при -18 градуса.
Пропуснах да напиша, какво ме съветва майстора ако продължава да тече. Каза че е възможно да среже тръбите на нафтата под налягане. Да сложи клапан от Фолксваген и горивен филтър. Това възможно ли е да бъде решение. Там тече гориво под налягане, отделно на се знае как ще се отрази на работата въобще. Вчера ми направи впечатление, че колата не дърпа така както беше.
Предварително благодаря! Извинявам се ако съм писал на неправилно място във форума.
Поздрави
Илиан
Искам за да споделя с вас в каква ситуация попаднах. Надявам се някой да може да помогне със съвет или идея.
Става дума за Форд Фокус 1.8 Turbo DI 90 (Hp) 2000г. Миналата събота ходих в сервиз за смяна на масло, маслен и горивен филтър. След като си взех колата забелязах много бързо спадане на количеството на горивото и вдигнах капака. Горивния филтър беше облян с нафта, скобата която го държи към "кошницата" счупена и той спокойно се движеше. Притиснах трите връзки, към него - сториха ми се хлабави. При запалване и работа без да давам газ не тече гориво, но натисна ли при около 2000 об/мин почва да тече от клапанчето, което влиза в горивния филтър.
Горивният филтър е с 2 тръби и отвор за въпросното клапанче, което се застопорява с една скоба тип "фиба". Отидох при майстора, за рекламация. Смени новия коривен филтър с друга марка нов. Застопориха го към счупената стойка със свинска опашка. На въпроса ми "Дали е възможно това да стане от филтъра?", ми отговори, че "Всичко е възможно и какво ли не е виждал". Карах около 20км и нямаше течове.
Вечерта след около 10км беше пак облян. Свинската опашка я намаше и той се движеше свободно отново. Фиксирах го наново със нова дебела опашка и скоба с болт. Няма ефект. Търсих навсякъде клапан, но не намерих като отделна част. Казаха, че върви комплект с всичките горивни връзки за около 300лв нов. Направо ме втресе. Намерих втора употреба със всичките връзки. Взет е от катастрофирала кола и е работил до последно. Казаха ми че мога да го върна ако не работи. Занесох до на майстора и снощи го монтира. Ефект няма.
Тече от същото място. При демонтажа на старите връзки, старото клапанче се отвори на 2 части, и имаше пукнатина. Стана ми ясно, резултата от мрънкането на майстора, че неможе да свали филтъра първоначално когато отидох - счупена стойка на филтъра и спукано клапанче. Сега с новите връзки (втора употраба) пак тече. Клапанчето е видимо здраво с нови О-пръстени. Моля за съвет. Форда го карам 5 година и не ми е създавал никакви проблеми и при -18 градуса.
Пропуснах да напиша, какво ме съветва майстора ако продължава да тече. Каза че е възможно да среже тръбите на нафтата под налягане. Да сложи клапан от Фолксваген и горивен филтър. Това възможно ли е да бъде решение. Там тече гориво под налягане, отделно на се знае как ще се отрази на работата въобще. Вчера ми направи впечатление, че колата не дърпа така както беше.
Предварително благодаря! Извинявам се ако съм писал на неправилно място във форума.
Поздрави
Илиан
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Клапан горивен филтър Форд Фокус 1.8 Turbo DI 90 (Hp) 2000г
Къде има налягане в захранващата система, като няма електрическа помпа в резервоара?
-
- потребител
- Мнения: 5
- Регистриран: 25 апр 2018, 11:18
- Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: Клапан горивен филтър Форд Фокус 1.8 Turbo DI 90 (Hp) 2000г
Не съм специалист по тези неща. Останах с такова впечатление като гладам как хвърля нафта и я разпенва.
Нуждая се от съвет, какво да направя за да спра теча.
Нуждая се от съвет, какво да направя за да спра теча.
- specialista
- потребител
- Мнения: 1393
- Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
- Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
- Местоположение: Гр.Ямбол
- Status: Извън линия
Re: Клапан горивен филтър Форд Фокус 1.8 Turbo DI 90 (Hp) 2000г
Като начало направи една снимка и посочи мястото от където е теча!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
-
- потребител
- Мнения: 5
- Регистриран: 25 апр 2018, 11:18
- Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: Клапан горивен филтър Форд Фокус 1.8 Turbo DI 90 (Hp) 2000г
Ето една снимка. Ако трабва ще направя още с подробности.
- specialista
- потребител
- Мнения: 1393
- Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
- Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
- Местоположение: Гр.Ямбол
- Status: Извън линия
Re: Клапан горивен филтър Форд Фокус 1.8 Turbo DI 90 (Hp) 2000г
Много интересно,клапана е във филтъра и е с термо пластина.Когато горивото е студено и до определена температура се връща във филтъра,след загряване се връща в резервоара.Кога тече от там на студено или на топло?
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
-
- потребител
- Мнения: 5
- Регистриран: 25 апр 2018, 11:18
- Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: Клапан горивен филтър Форд Фокус 1.8 Turbo DI 90 (Hp) 2000г
Сега в момента капе нафта върху горната повърхност на филтъра. Той е като консервена кутия и задържа горивото. При студено състояние, избърсвам нафтата и паля. на празен ход леко сълзи, но натисна ли над 2000 оборота тече.
Това, което разбрах до момента:
1. О-пръстените, които сложи майстора след като протече са по-големи от оригиналните, които вървят с филтъра.
С филтъра са 10х1,5mm а той слага 10х1,8mm. Виждам, че едното има отхапване при трудното влизане във филттъра. Отвора във филтъра е 13mm. При опита за вадене на клапана той се раздели на две части, които явно са били лепени. Същото се случи и със този, който е втора употреба. Но немога да бъда сигурен, че не се е разделил и преди. Просто не съм го дърпал, но пускаше нафта веднага след слагането без да е ваден.
2. Двете части на клапана се затягат в едно положение при леко завъртане в другото сглобката е хлабава и се вади лесно. Явно при вадене със зор и завъртане в ляво и дясно се отваря и почва да хърля повече.
3. В Мото Пфое го проверихме преди малко и се оказа, че наистина върви с горивните връзки на цена 329лв. Посъветваха ме да го залепя и да пробвам.
4. Връзките които държат клапана са термо свиваеми, което може би ще позволи да ги нагрея и извадя клапана. Проблема е че го няма като нов.
5. Остава вариант да се сложи клапан от друга кола и накакъв подобен масов филтър. Споменаха ми Фолксваген Голф 2.
Качвам наколко снимки. Благодаря предварително за отделеното време.
Това, което разбрах до момента:
1. О-пръстените, които сложи майстора след като протече са по-големи от оригиналните, които вървят с филтъра.
С филтъра са 10х1,5mm а той слага 10х1,8mm. Виждам, че едното има отхапване при трудното влизане във филттъра. Отвора във филтъра е 13mm. При опита за вадене на клапана той се раздели на две части, които явно са били лепени. Същото се случи и със този, който е втора употреба. Но немога да бъда сигурен, че не се е разделил и преди. Просто не съм го дърпал, но пускаше нафта веднага след слагането без да е ваден.
2. Двете части на клапана се затягат в едно положение при леко завъртане в другото сглобката е хлабава и се вади лесно. Явно при вадене със зор и завъртане в ляво и дясно се отваря и почва да хърля повече.
3. В Мото Пфое го проверихме преди малко и се оказа, че наистина върви с горивните връзки на цена 329лв. Посъветваха ме да го залепя и да пробвам.
4. Връзките които държат клапана са термо свиваеми, което може би ще позволи да ги нагрея и извадя клапана. Проблема е че го няма като нов.
5. Остава вариант да се сложи клапан от друга кола и накакъв подобен масов филтър. Споменаха ми Фолксваген Голф 2.
Качвам наколко снимки. Благодаря предварително за отделеното време.
- MapTo_D
- потребител
- Мнения: 1210
- Регистриран: 01 ное 2008, 11:51
- Модел на автомобила: С колелото
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Клапан горивен филтър Форд Фокус 1.8 Turbo DI 90 (Hp) 2000г
А има вариант и да ги разкараш тия клапани и бързи връзки и да си пуснеш маркучи. Преди време един 'колега', който имаше мондео tddi премина от такъв филтър, към филтър от мондео/фокус tdCi. С 3-4 метра горивен маркуч, един тройник и няколко скоби и няма да ги мислиш тия неща. Успех, каквото и да решиш.
-
- потребител
- Мнения: 5
- Регистриран: 25 апр 2018, 11:18
- Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: Клапан горивен филтър Форд Фокус 1.8 Turbo DI 90 (Hp) 2000г
Той мисля, че е с три изхода и наистина няма клапан, на TDCI-то.
- MapTo_D
- потребител
- Мнения: 1210
- Регистриран: 01 ное 2008, 11:51
- Модел на автомобила: С колелото
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Клапан горивен филтър Форд Фокус 1.8 Turbo DI 90 (Hp) 2000г
Да, с 3 изхода е, но колегата го беше заменил успешно. Но мисля, че вече не чете тук, смени марката, няма да може да се включи.
- Penyo63
- потребител
- Мнения: 172
- Регистриран: 18 сеп 2016, 12:31
- Модел на автомобила: jaguar x type
- Местоположение: с. Синапово
- Status: Извън линия
Re: Клапан горивен филтър Форд Фокус 1.8 Turbo DI 90 (Hp) 2000г
Ако си с 3 извода на филтъра и без помпа в резервоара , този третия извод който е с клапана, можеш да го затапиш. Обратнато гориво през едно филтърче отива в резервоара. Филтърчето служи да се вижда дали има мръсотии, стружки и т.н. Карам така от Адамово време. Цените на оригиналните горивопроводи са солени. Успех и ако има нещо питай.
Същността на едно сложно нещо,се дължи на добре подбрани елемнтарни неща.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 37 госта