Проблем с оборотите при студен двигател

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
wolfer11
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 25 окт 2016, 18:47
Местоположение: Pernik
Status: Извън линия

Проблем с оборотите при студен двигател

Мнение от wolfer11 » 27 юни 2018, 17:47

Здравейте колеги, четох доста из форума за коли със сходен проблем но така и не намерих решение за моя случай. Колата е Форд фокус 1.6 Zetec- SE, със газова уредба на около 30000 километра обслужвана редовно и без проблем. Проблемът ми се изразява в това че, сутрин при първото палене на колата, след цяла нощ изстиване на двигателя, след безпроблемно запалване без никакво чудене на двигателя, оборотите започват да си играят. Първоначално малко по малко стрелката само трепва, и в интервал от 10-15 секунди постепенно това трепване се увеличава и се превръща в истинско мъчение за колата. Оборотите скачат до 1300+ и рязко спадат до под 700 и колата точно тръгва да гасне и пак на ново тръгват нагоре само за да се спуснат. При даване на газ колата първо заглъхва и оборотите първоначално спадат и чак след това започват да се качват. При тръгване нещата са общо взето същите, няма мощност бавно се тръгва и колата леко по леко се кара докато загрее. Веднъж щом е загряла и следователно АГУ-то се включи, този проблем го няма колата има мощност и на празен ход този проблем го няма. Пробвах след като е загряла и превключих на бензин, проблема пак го нямаше. Тоест той е свързан изцяло с работата на двигателя докато е студен. Диагностиките не показват грешки, чек енджина не свети. Пробвах чрез смяна на стъпковото моторче, свещите и кабелите и смених също така и датчика за температурата на главината(този между свещите), надявах се той да бъде проблема тъй като той праща информация на компютъра за температурата на двигателя и каква да е сместа, покарах около 100 километра в случай че трябва ЕКУ то да се адаптира но няма никакъв ефект. Единствената разлика след смяната на датчика е че преди проблемът започваше веднага след запалването на двигателя, че даже и два пъти ми изгасна, а сега първоначално оборотите стоят на 1200-1300 и леко по леко играта на стрелката започва.

Малко дълго и изчерпателно описание беше, но вече просто не знам какво да правя а проблема е адски досаден и не може да бъде игнориран вечно, много ще съм ви благодарен ако успеем да го оправим този проблем благодаря предварително ! :)

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1204
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблем с оборотите при студен двигател

Мнение от fordmaniac » 28 юни 2018, 19:36

То проблема е масов с газовите инжекциони:
https://clubford.org/forum/viewtopic.ph ... B8#p545152
https://clubford.org/forum/viewtopic.ph ... B8#p536238
За това има диагностика, ама диагностика трябва да знае какво е това ДИАГНОСТИКА, а не да чете и трие грешки. В противен случай се сменят на посоки клапан тихи, свещи, кабели датчици ...
Иначе е хубаво да се поглеждат навреме клапаните
https://clubford.org/forum/viewtopic.ph ... 82#p558435
Поздрави

wolfer11
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 25 окт 2016, 18:47
Местоположение: Pernik
Status: Извън линия

Re: Проблем с оборотите при студен двигател

Мнение от wolfer11 » 01 юли 2018, 01:22

Благодаря колега, още утре отивам при газаджията да сменям преждевременно филтърчето на газта и да му кажа да хвърли един поглед на настройките който е задал, след това ще го помисля къде може да отида наблизо за реглаж на клапаните защото действително това не съм го правил от както я карам (ок. 30 000 км) и може би това би могло да разреши проблема ми с леката игра при загрял двигател на празен ход който го имам открай време. И понеже другите неща ги пробвах мислех дали да не пробвам както ти казваш на посоки ламбда сондата и датчика на коляновия вал, за който четох че също имал влияние върху оборотите. Но за сега това ще го оставя и ще пробвам с настройките на газта и с реглажа на клапаните на двигателя. Ще пиша допълнително по темата когато разреша проблема, рано или късно :)

wolfer11
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 25 окт 2016, 18:47
Местоположение: Pernik
Status: Извън линия

Re: Проблем с оборотите при студен двигател

Мнение от wolfer11 » 09 юли 2018, 23:20

За сега няма решение проблема, като вече започва да ме обвзема малко нервата, защото доста неща проверих, ходих пак на диагностика казаха ми отново че не се откриват грешки и че единствено може да ми каже че според него може да е поради МАП сензора, който смених на проба и не изчезна проблема, сензора до дросела също го пробвах днес, при газаджията бе ходено преди 2 дни и той също не успя да елиминира проблема направи реглаж на инжекциона, каза че може да се разбере ако се измерят компресиите на клапаните и евентуално да има там разминаване, но като че ли направо ще отида за регулиране другата седмица. Единствената разлика от първоначалното появяване на проблема се появи горе долу при смяната на датчика за температурата на главината. Днес обаче диагностика каза, че според него температурата която показва (103 градуса) е твърде висока и при 90 градуса обикновено се задейства автоматично перката, която не беше задействана. Този датчик го взех нов, но общо взето най- евтиния, та мисълта ми е дали не е възможно той да бъзика отново ЕКУ-то и да му задава грешни параметри( тоест по-високи градуси) и той да изкарва по- обеднена смес следователно. Предстой ми регулиране на клапаните и след това ще пробвам пак с това. :twistednew:

Ради-1
потребител
потребител
Мнения: 434
Регистриран: 20 юни 2013, 18:06
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 Turbo DI (90 Hp) 2001
Status: Извън линия

Re: Проблем с оборотите при студен двигател

Мнение от Ради-1 » 10 юли 2018, 00:28

Би ли споделил колко ти струва регулирането и какво представлява?

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk



Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 12450
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FIESTA 97г/1.25/ X 3493 KA
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Проблем с оборотите при студен двигател

Мнение от HACKO » 10 юли 2018, 11:48

На Фокус 1.6 (както и на всички Бензинови Фордове) вентилатора се включва на 102-104оС, така че там проблем нямаш.
Проблема не е от бобината, а от магарето в кабината
(народна мъдрост)

wolfer11
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 25 окт 2016, 18:47
Местоположение: Pernik
Status: Извън линия

Re: Проблем с оборотите при студен двигател

Мнение от wolfer11 » 19 авг 2018, 16:06

За момента след повторно изчистване и подмяна на доста датчици и части поради факта че имаме и втори форд с такъв двигател не намерихме причината, реших да сменя бобината поради прекъсване при загрят двигател, но преди това реших да пробвам нещо- да запаля колата аварийно на газ. Резултата беше че поне според мен проблема го нямаше, нито с играта на оборотите нито с прекъсването след тръгване. Най-вероятно ще се окажат дюзи или бензинова помпа. Ще пиша допълнително за развитието.

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1204
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблем с оборотите при студен двигател

Мнение от fordmaniac » 19 авг 2018, 17:16

За да се увериш в причината за проблема, карай колата два дни на бензин примерно до работа и обратно. Колата ще си оправи адаптационните таблици и сутринта няма да се държи като опърничава булка.
Иначе продължаваш
fordmaniac написа:
28 юни 2018, 19:36
В противен случай се сменят на посоки клапан тихи, свещи, кабели датчици ...

Поздрави

wolfer11
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 25 окт 2016, 18:47
Местоположение: Pernik
Status: Извън линия

Re: Проблем с оборотите при студен двигател

Мнение от wolfer11 » 21 авг 2018, 22:19

Колега прав си, може би това би помогнало, обаче аз направих друг прогрес по случая, два пъти запалих аварийно на газ студената кола и проблема го няма. Насочвам се към бензинови дюзи и помпата, май тези дни когато имам възможност ще я откарам при майстор и като е незагрят двигателя и го прави, да замери налягането в помпата, през това време се опитвам да намеря възможен изгубен вакуум, но все още без успех. *banned*

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 12450
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FIESTA 97г/1.25/ X 3493 KA
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Проблем с оборотите при студен двигател

Мнение от HACKO » 22 авг 2018, 00:19

Точно така колега, явно имаш много пари за експерименти, а като понамалеят вземи направи като ти казва Фордманиака. А още по-добре изключи акумулатора за малко и после покарай 5-10 км на Бензин и виж как ще работи.
Проблема не е от бобината, а от магарето в кабината
(народна мъдрост)

wolfer11
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 25 окт 2016, 18:47
Местоположение: Pernik
Status: Извън линия

Re: Проблем с оборотите при студен двигател

Мнение от wolfer11 » 22 авг 2018, 01:06

Още утре ще направя карането на бензин, естествено преди малко по скъпите експерименти.

ricc2
потребител
потребител
Мнения: 3
Регистриран: 06 юни 2009, 01:13
Модел на автомобила: форд фокус C MAX 2005г. 1.8 бензин 125к. ,QQDB
Местоположение: гр.Варна
Status: Извън линия

Re: Проблем с оборотите при студен двигател

Мнение от ricc2 » 01 окт 2018, 20:53

Имах същия проблем.Студена на бензин глъхне ,чуди се хълца........Направих това ,което бяха писали за обучението на дросела.Клемата за 20 мин. ,после 15 мин. на място ,но на бензин после градско ...извънградско и хоп вече няма проблеми на бензин.Няма хълцане,чудене,а иначе на газ си вървеше.Преди махах дросела за почистване ,педала за газта заради филтър купето и може би се разбъзика и после само на газ съм я карал.Но сега се оправи с тази манипулация (дано)...... :)

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 10 госта