Демпферен Маховик - колко км издържа?

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
nikolay100
потребител
потребител
Мнения: 16
Регистриран: 01 ное 2009, 08:49
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDCI, Mk1, 2003г., 100hp
Контакти:
Status: Извън линия

Демпферен Маховик - колко км издържа?

Мнение от nikolay100 » 29 юни 2018, 11:45

Здравейте колеги,

Бих искал да ви попитам според вас колко км би трябвало да издържи чисто нов демпферен маховик с чисто нов комплект съединител? Знам, че зависи от начина на каране и къде се кара повече колата (градско или извънградско), но все пак трябва да има някаква приблизителна стойност.

Питам понеже още при закупуването на колата минах през тази "мъка" и смених целият комплект - чисто нов на Luk. Колата е Focus, MK1 2003, 1.8 TDCI. От тогава съм минал около 20 000 - 30 000 км. и от няколко дни съединителя започна доста да претриса при потегляне и има леко претрисане при гасене на автомобила (което до колкото знам е един от признаците, че маховика си заминава). Възможно ли е да изкара толкова малко км? Все още не съм се допитвал до майсторите за компетентно мнение, че то с тези маховици да те е страх да питаш :D

Благодаря предварително за отговорите.

Потребителски аватар
MapTo_D
потребител
потребител
Мнения: 1210
Регистриран: 01 ное 2008, 11:51
Модел на автомобила: С колелото
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Демпферен Маховик - колко км издържа?

Мнение от MapTo_D » 29 юни 2018, 13:45

Хмм, все си мисля, че демпфера трябва да издържа поне 80 000 км. :-/:
Аз преди доста години, когато отварях кутията смених само комплект съединител с горна и долна помпа. Маховика беше здрав. Около 60 000 - 65 000 км след това, маховика продължава да е здрав, или поне не дава признаци да е разбит, но пък съединителя от едно 30 000 км буксува, но си го 'знам' и знам как да я карам за да го избегна тоя момент. Има промяна на софта при мен, малко е засилена, може би затова толкова бързо се предаде.
Има ли метален звук при гасене, да не би някой от тампоните да заминава и за това да се получава? Те сменяни ли са, ако не са - със сигурност са станали на камък и не вършат почти никаква работа.

nikolay100
потребител
потребител
Мнения: 16
Регистриран: 01 ное 2009, 08:49
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDCI, Mk1, 2003г., 100hp
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Демпферен Маховик - колко км издържа?

Мнение от nikolay100 » 29 юни 2018, 13:54

Привет колега,

Тампоните са сменени и те преди няколко месеца (всички, като хидравличния е Lemforder), защото точно както каза старите бяха "станали на камък". Не вярвам да е от тях, защото колата стана като нова след смяната - обезшуми се и всякакви вибрации в купето изчезнаха.

Метален звук няма при гасене.

То може и при мен само съединителя да е отишъл, ама и за него си мислех, че издържа повече :)

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Демпферен Маховик - колко км издържа?

Мнение от S_C » 29 юни 2018, 19:11

С авточастите, продавани в БГ...можеш само да си мислиш кое колко ще изкара. Инак там някъде ги дават-към 100 хиляди.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1609
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Демпферен Маховик - колко км издържа?

Мнение от fordmaniac » 01 юли 2018, 13:16

Демпферния маховик има пробег над 100 000 км дори и при каране доста градско в София.
толкова нисък ресурс е или дефектен комплект или лош начин на експлоатация. Аз за това обучавам клиентите как се кара АЙН ДИЕЗЕЛ.
Поздрави

Потребителски аватар
Ozzie
потребител
потребител
Мнения: 1152
Регистриран: 06 май 2016, 21:28
Модел на автомобила: Focus Turnier MkIII facelift 1,6 TDCi 85 kW / EZ 02/15
Ex:Ford Focus C-Max 1,6 TDCi - 80 kW
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Демпферен Маховик - колко км издържа?

Мнение от Ozzie » 01 юли 2018, 14:10

fordmaniac написа:
01 юли 2018, 13:16
Аз за това обучавам клиентите как се кара АЙН ДИЕЗЕЛ.
Сподели, моля! :drink:
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10831
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Демпферен Маховик - колко км издържа?

Мнение от ЯЛТА » 01 юли 2018, 14:20

Ozzie написа:
01 юли 2018, 14:10
fordmaniac написа:
01 юли 2018, 13:16
Аз за това обучавам клиентите как се кара АЙН ДИЕЗЕЛ.
Сподели, моля! :drink:
Шофирането на висока предавка и ниски обороти на мотора-съсипва демпферния маховик. Хората го правят мислейки че реализират икономия на гориво...........
Дизел се кара в обороти над 2500- да ръмжи, и с по малко колебания-вибрации, които демпферния маховик обира.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

aspasia
потребител
потребител
Мнения: 1412
Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Демпферен Маховик - колко км издържа?

Мнение от aspasia » 01 юли 2018, 18:19

ЯЛТА написа:
01 юли 2018, 14:20
Ozzie написа:
01 юли 2018, 14:10
fordmaniac написа:
01 юли 2018, 13:16
Аз за това обучавам клиентите как се кара АЙН ДИЕЗЕЛ.
Сподели, моля! :drink:
Шофирането на висока предавка и ниски обороти на мотора-съсипва демпферния маховик. Хората го правят мислейки че реализират икономия на гориво...........
Дизел се кара в обороти над 2500- да ръмжи, и с по малко колебания-вибрации, които демпферния маховик обира.
Това правило важи ли и за бензиновите мотори с двумасов маховик?

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10831
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Демпферен Маховик - колко км издържа?

Мнение от ЯЛТА » 01 юли 2018, 20:53

aspasia написа:
01 юли 2018, 18:19
Това правило важи ли и за бензиновите мотори с двумасов маховик?
Важи. Колата трябва да се кара около нютонметрите по каталога. Не е нормално да се мъчи на 5/6 предавка и на 1100 оборота- това съсипва демпфера.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
Ozzie
потребител
потребител
Мнения: 1152
Регистриран: 06 май 2016, 21:28
Модел на автомобила: Focus Turnier MkIII facelift 1,6 TDCi 85 kW / EZ 02/15
Ex:Ford Focus C-Max 1,6 TDCi - 80 kW
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Демпферен Маховик - колко км издържа?

Мнение от Ozzie » 01 юли 2018, 21:13

ЯЛТА написа:
01 юли 2018, 20:53
Не е нормално да се мъчи на 5/6 предавка и на 1100 оборота- това съсипва демпфера.
Подкрепям с две ръце и два крака!
smileys-car-driving
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Потребителски аватар
addition
потребител
потребител
Мнения: 398
Регистриран: 14 ное 2007, 17:35
Модел на автомобила: Focus C-Max 2.0 TDCI '04 Ghia
Местоположение: София, Монтана
Status: Извън линия

Re: Демпферен Маховик - колко км издържа?

Мнение от addition » 02 юли 2018, 14:05

Ееее, чак пък над 2500... :)
Под 1500 не трябва да се кара, тогава и смазването не е достатъчно, което за дизела си е лошо. Аз карам между 1500 и 2000 (където ми е максималния въртящ момент), и то ако съм с 1500 само на равно и с галене на педала, особено ако съм на 6-та.

al_lukanov
потребител
потребител
Мнения: 362
Регистриран: 08 фев 2011, 12:14
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 2005 sold, Fusion 1.4 TDCI 2009 sold, Focus 1.6 Ecoboost 2012 sold, Volvo V60 2016, Toyota LC120 2008
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Демпферен Маховик - колко км издържа?

Мнение от al_lukanov » 06 юли 2018, 18:33

ЯЛТА написа:
01 юли 2018, 20:53
aspasia написа:
01 юли 2018, 18:19
Това правило важи ли и за бензиновите мотори с двумасов маховик?
Важи. Колата трябва да се кара около нютонметрите по каталога. Не е нормално да се мъчи на 5/6 предавка и на 1100 оборота- това съсипва демпфера.
А моята ме подсеща да включа на следващата предавка на 1600 rpm ако не я цедя. Надявам се Форд да са смятали правилно :) Екобуст е и въртящия момент след 1600 оборота е равен.

Потребителски аватар
GeorgiToRuleThemAll
потребител
потребител
Мнения: 174
Регистриран: 18 авг 2016, 17:43
Модел на автомобила: 2015 1.0 EcoBoost 74kW
Местоположение: Асеновград
Status: Извън линия

Re: Демпферен Маховик - колко км издържа?

Мнение от GeorgiToRuleThemAll » 06 юли 2018, 18:47

А моята ме подсеща да включа на следващата предавка на 1600 rpm ако не я цедя. Надявам се Форд да са смятали правилно :) Екобуст е и въртящия момент след 1600 оборота е равен.
Моята ме подсеща на около 2100 оборота за следващата предавка, ама ако включа, оборотите падат на 1800. После едно ускорение да ми трябва и като почне да вибрира и да се чуди да тръгне ли или не заради турбото... Затова си я карам на 2100 и стрелката си свети, ама хич не й обръщам внимание. Така съм си баш във въртящия момент, баш и си имам ускорение, ако се наложи. И вибрации няма, и двигателят мърка.
*fe*

al_lukanov
потребител
потребител
Мнения: 362
Регистриран: 08 фев 2011, 12:14
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 2005 sold, Fusion 1.4 TDCI 2009 sold, Focus 1.6 Ecoboost 2012 sold, Volvo V60 2016, Toyota LC120 2008
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Демпферен Маховик - колко км издържа?

Мнение от al_lukanov » 06 юли 2018, 19:21

Да това работи за по-спокойно каране. При мен се държи добре, но е с 6 скорости и 150кс.

ivo_63
Потребител
Потребител
Мнения: 1260
Регистриран: 07 авг 2007, 10:35
Модел на автомобила: ford mondeo MK1 1.8 TD ex
ford focus 2 1.6 tdci 2007
Местоположение: ruse
Status: Извън линия

Re: Демпферен Маховик - колко км издържа?

Мнение от ivo_63 » 06 юли 2018, 20:43

2500 об на 6 та е около 500 лв глобата. Два радара - комплект съединител с демпфер. Може да се направи за 10-на километра.Някои неща зависят от кс и скоростната кутия. На Фокуса от подписа ми с 60 км/ч 5 скорост на равно , колата се пързаля плавно с 1200 об. На служебната ми Хонда 2.0 бензин , около 100 кс / нямам представа колко точно е / на 5 върви прекрасно с 60 км/ч също. На предната ми кола , Пежо 406 136 кс + ремап на 170 кс с 70 км/ч на 5 скорост хич не ставаше. Искаше си обороти заради променливата геометрия. Като сменях съединител на демпфера нищо му нямаше. Който иска - утре ще пробва ....фокуса де.

Ради-1
потребител
потребител
Мнения: 823
Регистриран: 20 юни 2013, 18:06
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 '00 lpg
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: RE: Re: Демпферен Маховик - колко км издържа?

Мнение от Ради-1 » 07 юли 2018, 10:14

ЯЛТА написа:
Ozzie написа:
01 юли 2018, 14:10
fordmaniac написа:
01 юли 2018, 13:16
Аз за това обучавам клиентите как се кара АЙН ДИЕЗЕЛ.
Сподели, моля! :drink:
Шофирането на висока предавка и ниски обороти на мотора-съсипва демпферния маховик. Хората го правят мислейки че реализират икономия на гориво...........
Дизел се кара в обороти над 2500- да ръмжи, и с по малко колебания-вибрации, които демпферния маховик обира.
При мен на фокус 1.6 мк1, градско на втора, трета, четвърта между 1800 и 2200 обиковено карам. Ок ли е това? И до колко оборота е максмума при смяна на скоростите - аз от втора на трета и от трета на четвърта най-много до 2500 оборота и превключвам

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk



Потребителски аватар
Ozzie
потребител
потребител
Мнения: 1152
Регистриран: 06 май 2016, 21:28
Модел на автомобила: Focus Turnier MkIII facelift 1,6 TDCi 85 kW / EZ 02/15
Ex:Ford Focus C-Max 1,6 TDCi - 80 kW
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Демпферен Маховик - колко км издържа?

Мнение от Ozzie » 07 юли 2018, 10:36

@Ради-1
Добре са ти оборотите.
Ако в града трябва да го държа двигателя на 2500 оборота, значи трябва да карам само на втора или трета предавка... my ass!
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Ради-1
потребител
потребител
Мнения: 823
Регистриран: 20 юни 2013, 18:06
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 '00 lpg
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: RE: Re: Демпферен Маховик - колко км издържа?

Мнение от Ради-1 » 07 юли 2018, 13:56

Не го държа на толкова, но ми се е случвало на първа, втора, трета да дам газ до толкова и да превключа. Но обикновено е на 2000
Ozzie написа:@Ради-1
Добре са ти оборотите.
Ако в града трябва да го държа двигателя на 2500 оборота, значи трябва да карам само на втора или трета предавка... my ass!
Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk


zahhhh
потребител
потребител
Мнения: 7
Регистриран: 11 юни 2013, 09:55
Модел на автомобила: ФОКУС
Status: Извън линия

Re: Демпферен Маховик - колко км издържа?

Мнение от zahhhh » 10 авг 2018, 15:51

nikolay100 написа:
29 юни 2018, 13:54
Привет колега,

Тампоните са сменени и те преди няколко месеца (всички, като хидравличния е Lemforder), защото точно както каза старите бяха "станали на камък". Не вярвам да е от тях, защото колата стана като нова след смяната - обезшуми се и всякакви вибрации в купето изчезнаха.

Метален звук няма при гасене.

То може и при мен само съединителя да е отишъл, ама и за него си мислех, че издържа повече :)
Моят хидравличен тампон също е сменен 11.2017 с "LEMFORDER". Първоначално беше добре, но много бързо "легна", и сега / след около половин година/ пак си вибрира на празен ход. Друго, което забелязах с новия тампон докато беше на 1 месец /400 - 500 км/ и още не беше легнал, е че се появяват вибрации около 1200 - 1300 об. Ford Focus 2000 - 1.8TDDI /90к.с./

jeki_lv
потребител
потребител
Мнения: 2
Регистриран: 21 яну 2019, 19:46
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Демпферен Маховик - колко км издържа?

Мнение от jeki_lv » 19 май 2020, 16:02

здравейте колеги , някой знае ли за мондео мк4(2007-2010) 1.8tdci /125коня сериен номер на маховик, цени и т.н ? Маховик и съединител с лагер заедно ли се сменят също ме интересува.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 35 госта