Страница 1 от 2

Демпферен Маховик - колко км издържа?

Публикувано: 29 юни 2018, 11:45
от nikolay100
Здравейте колеги,

Бих искал да ви попитам според вас колко км би трябвало да издържи чисто нов демпферен маховик с чисто нов комплект съединител? Знам, че зависи от начина на каране и къде се кара повече колата (градско или извънградско), но все пак трябва да има някаква приблизителна стойност.

Питам понеже още при закупуването на колата минах през тази "мъка" и смених целият комплект - чисто нов на Luk. Колата е Focus, MK1 2003, 1.8 TDCI. От тогава съм минал около 20 000 - 30 000 км. и от няколко дни съединителя започна доста да претриса при потегляне и има леко претрисане при гасене на автомобила (което до колкото знам е един от признаците, че маховика си заминава). Възможно ли е да изкара толкова малко км? Все още не съм се допитвал до майсторите за компетентно мнение, че то с тези маховици да те е страх да питаш :D

Благодаря предварително за отговорите.

Re: Демпферен Маховик - колко км издържа?

Публикувано: 29 юни 2018, 13:45
от MapTo_D
Хмм, все си мисля, че демпфера трябва да издържа поне 80 000 км. :-/:
Аз преди доста години, когато отварях кутията смених само комплект съединител с горна и долна помпа. Маховика беше здрав. Около 60 000 - 65 000 км след това, маховика продължава да е здрав, или поне не дава признаци да е разбит, но пък съединителя от едно 30 000 км буксува, но си го 'знам' и знам как да я карам за да го избегна тоя момент. Има промяна на софта при мен, малко е засилена, може би затова толкова бързо се предаде.
Има ли метален звук при гасене, да не би някой от тампоните да заминава и за това да се получава? Те сменяни ли са, ако не са - със сигурност са станали на камък и не вършат почти никаква работа.

Re: Демпферен Маховик - колко км издържа?

Публикувано: 29 юни 2018, 13:54
от nikolay100
Привет колега,

Тампоните са сменени и те преди няколко месеца (всички, като хидравличния е Lemforder), защото точно както каза старите бяха "станали на камък". Не вярвам да е от тях, защото колата стана като нова след смяната - обезшуми се и всякакви вибрации в купето изчезнаха.

Метален звук няма при гасене.

То може и при мен само съединителя да е отишъл, ама и за него си мислех, че издържа повече :)

Re: Демпферен Маховик - колко км издържа?

Публикувано: 29 юни 2018, 19:11
от S_C
С авточастите, продавани в БГ...можеш само да си мислиш кое колко ще изкара. Инак там някъде ги дават-към 100 хиляди.

Re: Демпферен Маховик - колко км издържа?

Публикувано: 01 юли 2018, 13:16
от fordmaniac
Демпферния маховик има пробег над 100 000 км дори и при каране доста градско в София.
толкова нисък ресурс е или дефектен комплект или лош начин на експлоатация. Аз за това обучавам клиентите как се кара АЙН ДИЕЗЕЛ.
Поздрави

Re: Демпферен Маховик - колко км издържа?

Публикувано: 01 юли 2018, 14:10
от Ozzie
fordmaniac написа:
01 юли 2018, 13:16
Аз за това обучавам клиентите как се кара АЙН ДИЕЗЕЛ.
Сподели, моля! :drink:

Re: Демпферен Маховик - колко км издържа?

Публикувано: 01 юли 2018, 14:20
от ЯЛТА
Ozzie написа:
01 юли 2018, 14:10
fordmaniac написа:
01 юли 2018, 13:16
Аз за това обучавам клиентите как се кара АЙН ДИЕЗЕЛ.
Сподели, моля! :drink:
Шофирането на висока предавка и ниски обороти на мотора-съсипва демпферния маховик. Хората го правят мислейки че реализират икономия на гориво...........
Дизел се кара в обороти над 2500- да ръмжи, и с по малко колебания-вибрации, които демпферния маховик обира.

Re: Демпферен Маховик - колко км издържа?

Публикувано: 01 юли 2018, 18:19
от aspasia
ЯЛТА написа:
01 юли 2018, 14:20
Ozzie написа:
01 юли 2018, 14:10
fordmaniac написа:
01 юли 2018, 13:16
Аз за това обучавам клиентите как се кара АЙН ДИЕЗЕЛ.
Сподели, моля! :drink:
Шофирането на висока предавка и ниски обороти на мотора-съсипва демпферния маховик. Хората го правят мислейки че реализират икономия на гориво...........
Дизел се кара в обороти над 2500- да ръмжи, и с по малко колебания-вибрации, които демпферния маховик обира.
Това правило важи ли и за бензиновите мотори с двумасов маховик?

Re: Демпферен Маховик - колко км издържа?

Публикувано: 01 юли 2018, 20:53
от ЯЛТА
aspasia написа:
01 юли 2018, 18:19
Това правило важи ли и за бензиновите мотори с двумасов маховик?
Важи. Колата трябва да се кара около нютонметрите по каталога. Не е нормално да се мъчи на 5/6 предавка и на 1100 оборота- това съсипва демпфера.

Re: Демпферен Маховик - колко км издържа?

Публикувано: 01 юли 2018, 21:13
от Ozzie
ЯЛТА написа:
01 юли 2018, 20:53
Не е нормално да се мъчи на 5/6 предавка и на 1100 оборота- това съсипва демпфера.
Подкрепям с две ръце и два крака!
smileys-car-driving

Re: Демпферен Маховик - колко км издържа?

Публикувано: 02 юли 2018, 14:05
от addition
Ееее, чак пък над 2500... :)
Под 1500 не трябва да се кара, тогава и смазването не е достатъчно, което за дизела си е лошо. Аз карам между 1500 и 2000 (където ми е максималния въртящ момент), и то ако съм с 1500 само на равно и с галене на педала, особено ако съм на 6-та.

Re: Демпферен Маховик - колко км издържа?

Публикувано: 06 юли 2018, 18:33
от al_lukanov
ЯЛТА написа:
01 юли 2018, 20:53
aspasia написа:
01 юли 2018, 18:19
Това правило важи ли и за бензиновите мотори с двумасов маховик?
Важи. Колата трябва да се кара около нютонметрите по каталога. Не е нормално да се мъчи на 5/6 предавка и на 1100 оборота- това съсипва демпфера.
А моята ме подсеща да включа на следващата предавка на 1600 rpm ако не я цедя. Надявам се Форд да са смятали правилно :) Екобуст е и въртящия момент след 1600 оборота е равен.

Re: Демпферен Маховик - колко км издържа?

Публикувано: 06 юли 2018, 18:47
от GeorgiToRuleThemAll
А моята ме подсеща да включа на следващата предавка на 1600 rpm ако не я цедя. Надявам се Форд да са смятали правилно :) Екобуст е и въртящия момент след 1600 оборота е равен.
Моята ме подсеща на около 2100 оборота за следващата предавка, ама ако включа, оборотите падат на 1800. После едно ускорение да ми трябва и като почне да вибрира и да се чуди да тръгне ли или не заради турбото... Затова си я карам на 2100 и стрелката си свети, ама хич не й обръщам внимание. Така съм си баш във въртящия момент, баш и си имам ускорение, ако се наложи. И вибрации няма, и двигателят мърка.

Re: Демпферен Маховик - колко км издържа?

Публикувано: 06 юли 2018, 19:21
от al_lukanov
Да това работи за по-спокойно каране. При мен се държи добре, но е с 6 скорости и 150кс.

Re: Демпферен Маховик - колко км издържа?

Публикувано: 06 юли 2018, 20:43
от ivo_63
2500 об на 6 та е около 500 лв глобата. Два радара - комплект съединител с демпфер. Може да се направи за 10-на километра.Някои неща зависят от кс и скоростната кутия. На Фокуса от подписа ми с 60 км/ч 5 скорост на равно , колата се пързаля плавно с 1200 об. На служебната ми Хонда 2.0 бензин , около 100 кс / нямам представа колко точно е / на 5 върви прекрасно с 60 км/ч също. На предната ми кола , Пежо 406 136 кс + ремап на 170 кс с 70 км/ч на 5 скорост хич не ставаше. Искаше си обороти заради променливата геометрия. Като сменях съединител на демпфера нищо му нямаше. Който иска - утре ще пробва ....фокуса де.

Re: RE: Re: Демпферен Маховик - колко км издържа?

Публикувано: 07 юли 2018, 10:14
от Ради-1
ЯЛТА написа:
Ozzie написа:
01 юли 2018, 14:10
fordmaniac написа:
01 юли 2018, 13:16
Аз за това обучавам клиентите как се кара АЙН ДИЕЗЕЛ.
Сподели, моля! :drink:
Шофирането на висока предавка и ниски обороти на мотора-съсипва демпферния маховик. Хората го правят мислейки че реализират икономия на гориво...........
Дизел се кара в обороти над 2500- да ръмжи, и с по малко колебания-вибрации, които демпферния маховик обира.
При мен на фокус 1.6 мк1, градско на втора, трета, четвърта между 1800 и 2200 обиковено карам. Ок ли е това? И до колко оборота е максмума при смяна на скоростите - аз от втора на трета и от трета на четвърта най-много до 2500 оборота и превключвам

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk



Re: Демпферен Маховик - колко км издържа?

Публикувано: 07 юли 2018, 10:36
от Ozzie
@Ради-1
Добре са ти оборотите.
Ако в града трябва да го държа двигателя на 2500 оборота, значи трябва да карам само на втора или трета предавка... my ass!

Re: RE: Re: Демпферен Маховик - колко км издържа?

Публикувано: 07 юли 2018, 13:56
от Ради-1
Не го държа на толкова, но ми се е случвало на първа, втора, трета да дам газ до толкова и да превключа. Но обикновено е на 2000
Ozzie написа:@Ради-1
Добре са ти оборотите.
Ако в града трябва да го държа двигателя на 2500 оборота, значи трябва да карам само на втора или трета предавка... my ass!
Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk


Re: Демпферен Маховик - колко км издържа?

Публикувано: 10 авг 2018, 15:51
от zahhhh
nikolay100 написа:
29 юни 2018, 13:54
Привет колега,

Тампоните са сменени и те преди няколко месеца (всички, като хидравличния е Lemforder), защото точно както каза старите бяха "станали на камък". Не вярвам да е от тях, защото колата стана като нова след смяната - обезшуми се и всякакви вибрации в купето изчезнаха.

Метален звук няма при гасене.

То може и при мен само съединителя да е отишъл, ама и за него си мислех, че издържа повече :)
Моят хидравличен тампон също е сменен 11.2017 с "LEMFORDER". Първоначално беше добре, но много бързо "легна", и сега / след около половин година/ пак си вибрира на празен ход. Друго, което забелязах с новия тампон докато беше на 1 месец /400 - 500 км/ и още не беше легнал, е че се появяват вибрации около 1200 - 1300 об. Ford Focus 2000 - 1.8TDDI /90к.с./

Re: Демпферен Маховик - колко км издържа?

Публикувано: 19 май 2020, 16:02
от jeki_lv
здравейте колеги , някой знае ли за мондео мк4(2007-2010) 1.8tdci /125коня сериен номер на маховик, цени и т.н ? Маховик и съединител с лагер заедно ли се сменят също ме интересува.