Страница 1 от 3

Фокус 1.6 109к. ускорение

Публикувано: 30 юли 2018, 15:34
от pifa
Здравйте, от скоро имам фокус 2008 1.6 109к. дизел, хеч и имам проблеми да му свикна. Въпросът ми е нормално ли е за този двигател да е доста тромав в ниските обороти или моя има проблем? Колата ускорява много бавно и се изстрелва чак когато стигне 2000+ оборота. Карал съм по-малки мотори с доста повече "ряз" от този та за това се чудя в ред ли е :D Сякъш скоростите са му много дълги и не трябва да минаваш на по висока предавка преди 2500 оборота за да може да поеме следващата.Също на няколко пъти вкарвам следваща скорост на 2000 оборота, педала на газта до доло, но колата не реагира (обортомера и скоростомера не помръдват) докато не върна по долната. По нанагорно също е много тромава. Колата е обслужена (ремък и помпа, масло, всички филтри) също беше и запушен DPF филтъра отвъд регенерация и го "изкормиха" запазвайки неговото си гърне и соуфтуерно премахване. Принципно съединителя отделя високо и майстора ме предупреди, че скоро ще е за смяна въпреки,че още не приплъзва, възможно ли е и това да е фактор ? Други грешки и проблеми няма, търбото си работи, на пръв поглед няма спукани тръби, маркучи и течове. Моля който има опит с мотора да сподели нормални ли са тези неща или къде може да е проблема.
Благодаря.

Re: Фокус 1.6 109к. ускорение

Публикувано: 30 юли 2018, 18:42
от ivo_63
Нямаш проблем , турбото ти е с променлива геометрия и му трябват обороти да развърти. С ремап не се променя нищо , развърта към 1700 об , но отдолу си е мъртвец. Затова като влезе в обороти "дръпва" и хората се кефят. По-добрия вариант е 90 кс мотора , който е с обикновено турбо и след малък ремап къса 109 кс мотора. Там можеш да опънеш 5-та и от 60 км/ч и с газ да набере плавно до колкото удържи. Мои колеги със 109 кс , като карат моята кола винаги ме питат дали съм с ремап / не съм/, защото набира от ниските. Създава се илюзия , че върви повече. Нещата се променят при 2500+++ об , там 109 кс дръпва , но разликата е незначителна. И двата мотора / те са еднакви , разликата е в турбото и софтуера - фабричен ремап от 90 до 109 кс/ след 140 км/ч почват да умират / набират бавно и започва ръмжене/. Хубавото е , че са страшно икономични и прекрасни за градско. Не я напъвай - не е бегачка....

Re: Фокус 1.6 109к. ускорение

Публикувано: 30 юли 2018, 19:13
от pifa
Благодаря за изчерпателния отговор. Явно да , очаквах по различно вървене (в никакъв случай чудеса) жалко, че дори ремап не би я вдигнал в ниските обороти, явно трябва да и посвикна повече, иначе да наистина е доста икономична и приятна като цяло.

Re: Фокус 1.6 109к. ускорение

Публикувано: 30 юли 2018, 19:32
от ivo_63
Не натискай газта до долу, а плавно , превключвай нагоре около и над 2000 об и много ще се кефиш. Виж ми моята тема за моя фокус, снимките за разхода ми не са манипулирани. Всички двг на Пежо с променлива геометрия са така , без би-турбота.

Re: Фокус 1.6 109к. ускорение

Публикувано: 30 юли 2018, 21:37
от pifa
Прегледах я, твоя разход е завидно малък , при мен за около 1200км от както я имам компютъра показва 6.5 като основно се кара градско в София, но и на това съм доволен.

Re: Фокус 1.6 109к. ускорение

Публикувано: 30 юли 2018, 23:35
от fordmaniac
Явно не си карал дизел. Поначало каране на двигател независимо бензин или дизел на обороти под 1500 е нежелателно, освен пълзене на първа в задръстване. Изобщо под 1800 е съсипия , особено за дизелите. Последствията са скъпи.
Дизела независимо комън рейл или по стар е ефективен след като турбото създаде нужното налягане, в повечето случаи над 1800 об. при доста коли. Ако е по-голяма кубатура, примерно 2000 см3 и нагоре има поне достатъчна тяга в ниските.
Разликата между 109 и 90 е ясна https://clubford.org/forum/viewtopic.ph ... 8F#p544735
Променливата геометрия на 109 дава доста добра характеристика. Обикновеното турбо при 90 е с по-малка разлика от преди и след задейсване и прави впечатление че върви.
То за това е мислена променливата геометрия, за да се оптимизира управлението на налягането и за постигане на по-високи показатели.
Пък че 90 -то след тунинг вървяло повече от 109 , аре няма нужда. Ако се чипоса 109 с променливата геометрия и се сравни с чипосан 90 , тогава е коректно.
Поздрави.

Re: Фокус 1.6 109к. ускорение

Публикувано: 31 юли 2018, 01:45
от S_C
Чети фордманиака какво ти пише. Той мрази дизеларниците от сърце, ама до сега нещо невярно за дизел не съм виждал да е написал. Че и успява да ги върне към живот в сервиза, една идея преди да зомбясат тотално. Турбо има ли, под 2000 оборота изобщо ги забрави. При мене на буса от подписа турбото задейства над 2000 оборота. Което е късно включване. Така е проектиран. Разликата с добре развъртяло се турбо и без е все едно някой ти бие един як шут в задника. Тогава колата тръгва наистина и върви така до към 4000. При променливата геометрия (понеже и такова съм карал бая), мощността идва по-плавно, но се усеща повече и е за по-дълго. Няма го ефекта на шута отзад, но в продължение на едни 2000 оборота усещаш как те натиска за седалката.
Това за смешните кубатури до 2.0 говорим нали....щото нагоре филма е съвсем друг и започва още от ниските.
Така,че...нищо и няма на колата. Такава си е. Яко газ и не я мисли толкова.

Re: Фокус 1.6 109к. ускорение

Публикувано: 31 юли 2018, 08:59
от pifa
Благодаря за изчерпателната информация и съвети колеги, свиквам да го карам на по-високи обороти, но не очаквах да е толкова тромав при тръгване от място и в обороти под 1800 та бях решил, че нещо му има. От разните чип тунинги не мога ли да очаквам подобрение в това отношение ? Иначе на извън градско и по-високи скорости (120-170) се държи супер стабилно и набира добре без да ги усеща.

Re: Фокус 1.6 109к. ускорение

Публикувано: 31 юли 2018, 09:21
от Miri4
Добре де,нали идеята на променливата геометрия е да създава добро налягане при ниски обороти.Специално при мен/ след като я оправих ,защото беше запекла и не работеше/не чувствам изобщо този праг около 2000 об.Ускорава се плавно още от 1200 об.
Колега ,съветвам те да провериш дали ти работи променливата геометрия.

Re: Фокус 1.6 109к. ускорение

Публикувано: 31 юли 2018, 10:23
от pifa
Miri4 написа:
31 юли 2018, 09:21
Добре де,нали идеята на променливата геометрия е да създава добро налягане при ниски обороти.Специално при мен/ след като я оправих ,защото беше запекла и не работеше/не чувствам изобщо този праг около 2000 об.Ускорава се плавно още от 1200 об.
Колега ,съветвам те да провериш дали ти работи променливата геометрия.
Търбото не дава индикации да не е в ред (на звук е както трябва и при диагностиката не показва грешки) нямам идея така наречената променлива геометрия дали си върши работата(как се проверява?), просто турбото включва по късно и колата е доста тромава при потегляне и в ниските обороти, после няма ядове. Което ми се струваше не естествено, но изглежда е нормално за този мотор+турбо.

Re: Фокус 1.6 109к. ускорение

Публикувано: 31 юли 2018, 11:38
от addition
Изобщо не е нормално това. За твоя двигател дават максимален въртящ момент 240 Нм при 1750 об/мин, което означава доста по-рано да започне да "дърпа". На моят двигател максималният въртящ момент е при 2000 об/мин, а започва да дърпа при около 1700 об/мин.

Re: Фокус 1.6 109к. ускорение

Публикувано: 31 юли 2018, 16:53
от ivo_63
fordmaniac написа:
30 юли 2018, 23:35
Явно не си карал дизел. Поначало каране на двигател независимо бензин или дизел на обороти под 1500 е нежелателно, освен пълзене на първа в задръстване. Изобщо под 1800 е съсипия , особено за дизелите. Последствията са скъпи.
Дизела независимо комън рейл или по стар е ефективен след като турбото създаде нужното налягане, в повечето случаи над 1800 об. при доста коли. Ако е по-голяма кубатура, примерно 2000 см3 и нагоре има поне достатъчна тяга в ниските.
Разликата между 109 и 90 е ясна https://clubford.org/forum/viewtopic.ph ... 8F#p544735
Променливата геометрия на 109 дава доста добра характеристика. Обикновеното турбо при 90 е с по-малка разлика от преди и след задейсване и прави впечатление че върви.
То за това е мислена променливата геометрия, за да се оптимизира управлението на налягането и за постигане на по-високи показатели.
Пък че 90 -то след тунинг вървяло повече от 109 , аре няма нужда. Ако се чипоса 109 с променливата геометрия и се сравни с чипосан 90 , тогава е коректно.
Поздрави.
двата мотора 90 и 109 са напълно еднакви и докато ремапа от 90 на 115 е безопасен , ремапа от 110 на 140 е убийствен за тоя малък мотор. 90 с ремап къса 109 сток , проверено е на практика . Графики може да се размятат много .....
Мотора е лагав, почти всички пежо мотори с пром геометрия вървят така, до 1700 няма никой

Re: Фокус 1.6 109к. ускорение

Публикувано: 31 юли 2018, 22:12
от dmastard
Колега, ако наистина усещаш колата много тромава, закарай я на специалист да ти почисти геометрията.
Един приятел го направи и имаше огромна разлика. Лошото е, че с нашите горива и ако не караш често магистрала, геометриите имат тенденция да не се движат както трябва.

Re: Фокус 1.6 109к. ускорение

Публикувано: 01 авг 2018, 09:36
от pifa
Благоадря на всички включили се! Събрах доста и полезна информация. Най-вероятно ще я откарам при специалист да погледне, въпреки че няма никакви грешки при диагностика. Ако се окаже, че просто толкова си може ще мисля вариянт за чип тунинг, гледам доста фирми предлагат на приемливи цени(350-400лв) с доста примамливи резултати, ако някой може да ме посаветва и в тази посока ще съм благодарен. Как ще се отрази и наистина ли е прекалено натоварващо и опасно както каза колегата ivo_63

Re: Фокус 1.6 109к. ускорение

Публикувано: 01 авг 2018, 10:06
от Miri4
Търбото не дава индикации да не е в ред (на звук е както трябва и при диагностиката не показва грешки) нямам идея така наречената променлива геометрия дали си върши работата(как се проверява?),pifa

Колега ,

Така както описваш нещата за мен геометрията ти не работи.Не знам дали диатностиката засича това.

Този праг, който се получава при 2000об. е нормален за турбини без геометрия.Именно за това се добавя геометрията, чията цел е да развърти турбината достатъчно и при по -ниски обороти.Не знам как се управлява твоята геометрия.При мен/виж профила/ се управлява механично чрез гумена мембрана и лостче.Когато се опитах да раздвижа лостчето ,то почти не се движеше от натрупаните от вътре гадости.Започнах да го раздвижвам чисто механично, докато усетих зе вече е почти свободно.След това ведага газ до дупка по магистралата до Плвдив и обратно / за да изгоря гадостите/ и след дова проверих движението на лостчет,което се движеше съвсем свободно.От тогава си раздвижвам лостчето и до сега няма проблеми.

Re: Фокус 1.6 109к. ускорение

Публикувано: 02 авг 2018, 09:05
от fordmaniac
Идеята на променливата геометрия е такава тоест да развърта от по-ниски обороти, само че се прилага малко по-различно.
За да се постигне по-висока мощност се изисква по-голямо турбо, но то ще се развърта при по-високи обороти. Ефекта е голямо турбо, което дава дебит във високите обороти и се развърта нормално от ниските като малко турбо. Примера е с 1.6 TDCI 109 коня и 90 .

За да не се усеща " праг " на турбото, трябва двигателя да е с малка мощност. Най-добре се вижда при 1.4 TDCI на Феста/Фюжън дето е 68 к.с. Разликата при него до 2000 об. и след е толкова малка, че първи път, като сменях консумативи на такъв мотор, си мислех че има грешка в зацепването. Смених ремъка и пак толкова, мерих налягане на турбото - има. Почти като атмосферен дизел.

Аз както не обичам дизели, само миналата седмица правих и карах Мондео '09 1.8 125 к.с., Фокус '06 1.6 109 к.с. и Ланчия Либра 1.9 '03 110 к.с ( с ремонтирано турбо ) .И трите ( дядо попе :D ) са тромави до към 1700 - 1800 об, после надуват и драсват.

Относно блокирали клапи на променливата геометрия, причините не са в нафтата, която може и да се падне лоша. Първо е ЕГН-то на колата, износването на двигателя, повишеното ниво на сажди!!! ( проблем с дюзи, помпа, регулатор, ГРЕШЕН ЧИП ) и не на последно място лоша експлоатация ( каране в много ниски обороти ) .
Поздрави.

Re: Фокус 1.6 109к. ускорение

Публикувано: 02 авг 2018, 20:12
от ivo_63
Комън-рейла е доста по-различен от турбо дизела, моят елементарен 90 кс мотор идеално върви с 1200 об на 4 и 5 скорост, като на 4-та съм с 50 км/ч , на 5 мога на равно да мина с 60 км/ч. На равно колата ускорява идеално от 1400 об до 2000 на пета скорост , като се има предвид , че на 2000 об вече е със 100 км/ч. От там нататък само подпирам педала на газта. Ще направя клипче и ще го пусна , засега мога да призова само Ангел и Ялта за свидетели, като ходихме на гроба на Дидо / лека му пръст/ с 4 човека с 80 -90 км/ч само "подпирам" газта .Даже Васко ми направи забележка , че карам в много ниски обороти , но ако кача оборотти трябва да мина 100 км/ч. Не вярвам моя форд точно да е някакво изключение. Добавям - при комън-рейл с изправен мотор и турбо няма дръпване над някакви обороти , върви като бензинов двг - набира равномерно, плавно и приятно. Дръпка има при пром. геометрия - като надуе и развърти лопатките, затова и има лаг там в ниските. Предната ми кола беше пежо 406 , 2.2 HDI,136 кс , с ремап на 160+++ кс, е паднат ли оборотите под 1700 и не мина една скорост назад , направо спирам. Друг въпрос е какво се случваше след 2000 об. Ако изпреварвам два камиона / ускорявам 3-4 секунди или 30 + метра / , за да изпреваря и двата наведнъж с лекота отивах до 170-180 км , нещо което няма как стане с мотор 90 кс и обикновено турбо. Мисля , че на колегата нищо му няма на турбото , но може да го свали и даде за почистване от нагар за успокоение. Стане ли нещо с турбото и налягането ще му светне чека , гарантирано.

Re: Фокус 1.6 109к. ускорение

Публикувано: 02 авг 2018, 22:29
от pifa
Страхотна дискусия стана , благодаря ви! Научих доста. В крайна сметка ще ида да го прегледат след отпускарския период за мое успокоение и ще видим какво ще излезе, дали наистина нещо не запича, не отваря и тн или просто толкова си може :lol:

Re: Фокус 1.6 109к. ускорение

Публикувано: 03 авг 2018, 22:10
от fordmaniac
ivo_63 написа:
02 авг 2018, 20:12
Комън-рейла е доста по-различен от турбо дизела, моят елементарен 90 кс мотор
Иво, ако не си сигурен, да ти кажа, че и твоя е " common rail " , ако не си сигурен, огледай ходят ли кабели до дюзите. Тъй че за елементарен, няма да мине. 1200 об е съсипия за двигателя, изключая разни V8 с максимални обороти 4000.

Преди време в едни писания, човек, който не познаваше сина ми го беше питал " Ти карал ли си еди каква си кола? " . С човека се познаваме и уважаваме, сина също се имат. Та честно казано се чудих дали няма да ме попиташ " Ти карал ли си Фокус 1.6 90 к.с. ? " Карал съм да ти кажа. Писал съм какво съм карал от Форд-ове : А и съм карал (поне за проба) почти всички европейски модели от '78 г насам без Спорт КА, Стрит КА и Експлорер. https://clubford.org/forum/viewtopic.ph ... B8#p494346
С една промяна : правих и карах Спорт КА .
Имам към 1000 км на Форд Фокус 1.6 109 к.с. на много добър мой приятел и към 2000 км на Мондео 2.0 ТДЦИ 130 к.с. на друг мой мнооого добър приятел и към 1500 на Мазда 6 2.0 136 к.с пак Комън рейл на брат ми.
За стари турбодизели няма да се мъча даже да се сетя кои. За това говоря от опит, а и съм ги виждал отвътре, за счупени демпферни маховици да не говорим от " кротко каране и пазене " .
Поздрави.

Re: Фокус 1.6 109к. ускорение

Публикувано: 04 авг 2018, 14:49
от ivo_63
За да държа 2000 об при ограничение 50 км /ч в града трябва да карам на втора ....
Така сега излизах по задачи, приблизителни данни :
1500 об на 2 скорост 30 км/ ч , на 2000 - 40 км/ч
1500 об на 3 скорост 40 км/ч, на 2000 - 55 км /ч
1500 об на 4 скорост 50-55 км/ч , 2000 - близо 70 км /ч
на 5 скорост с 2000 об съм около 100 км/ч
Искам да чуя сега кой кара със 70 из града или всички карате на 2-3 скорост, и да ида ли на сервиз да проверят оборотомера ми ?
За това , че не знам какъв е мотора ми и какво има под капака се шегуваше , нали ?