Фокус 1.6 109к. ускорение
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1611
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Фокус 1.6 109к. ускорение
При 2000 об
2 - 34
3 - 52
4 - 76
5 - 100 Според предавателните числа и стандартен размер гуми. Така че оборотомера ти му няма нищо.
Ако си се шегувал:
то и аз също.
Ако беше по - рано казал за оборотите на каране, щях да те запозная в Ловеч с един от най-кротките и бавни шофьори които познавам. На неговия Фокус 1 1.8 ТДЦИ 100 каран винаги до 1500 об. макс, за да сваля двумасовия маховик съм го рязал с ъглошлайфа. Изкъртен и разместени дупките за болтовете към коляновия вал.
А ся ми кажи дали вече кара градско на 5 предавка. И дали тези вибрации, съсипали двумасовия маховик са полезни за мотора изобщо.
Поздрави
2 - 34
3 - 52
4 - 76
5 - 100 Според предавателните числа и стандартен размер гуми. Така че оборотомера ти му няма нищо.
Ако си се шегувал:
fordmaniac написа: ↑03 авг 2018, 22:10ivo_63 написа: ↑
чет 02 авг, 2018 20:12
Комън-рейла е доста по-различен от турбо дизела, моят елементарен 90 кс мотор
Иво, ако не си сигурен, да ти кажа, че и твоя е " common rail " , ако не си сигурен, огледай ходят ли кабели до дюзите. Тъй че за елементарен, няма да мине
то и аз също.
Ако беше по - рано казал за оборотите на каране, щях да те запозная в Ловеч с един от най-кротките и бавни шофьори които познавам. На неговия Фокус 1 1.8 ТДЦИ 100 каран винаги до 1500 об. макс, за да сваля двумасовия маховик съм го рязал с ъглошлайфа. Изкъртен и разместени дупките за болтовете към коляновия вал.
А ся ми кажи дали вече кара градско на 5 предавка. И дали тези вибрации, съсипали двумасовия маховик са полезни за мотора изобщо.
Поздрави
-
- Потребител
- Мнения: 1260
- Регистриран: 07 авг 2007, 10:35
- Модел на автомобила: ford mondeo MK1 1.8 TD ex
ford focus 2 1.6 tdci 2007 - Местоположение: ruse
- Status: Извън линия
Re: Фокус 1.6 109к. ускорение
Нямам двумасов маховик - фабрично. Нямам и ФАП - фабрично. Не ми тресе нищо на 1200-1500 об. Не съм от най-бавните шофьори, ама на всяка камера няма да плащам. Като купувах колата , знаех какво купувам , защото предната беше 2.2 HDI, 170 катъра , с двумасов маховик и ФАП. Под 1700 об - нъц.....Който е правил тая кола , добре си е сметнал оборотите и скоростната кутия. За градско супер , иначе не е бегачка , ама аз възрастта за бегачки я прехвърлих. Като ви давах да пробвате в Ловеч ....
- dmastard
- потребител
- Мнения: 239
- Регистриран: 10 апр 2014, 01:11
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 tdci '06
- Status: Извън линия
Re: Фокус 1.6 109к. ускорение
Колеги,
Колата ми е Фокус 2, 2006 година с тдци 1,6, 90 коня.
Наистина ли е с обикновен маховик от завода? Очаквах да е двумасов.
Колата ми е Фокус 2, 2006 година с тдци 1,6, 90 коня.
Наистина ли е с обикновен маховик от завода? Очаквах да е двумасов.
-
- Потребител
- Мнения: 1260
- Регистриран: 07 авг 2007, 10:35
- Модел на автомобила: ford mondeo MK1 1.8 TD ex
ford focus 2 1.6 tdci 2007 - Местоположение: ruse
- Status: Извън линия
Re: Фокус 1.6 109к. ускорение
Да , както съм изредил. Съединителя ти е без пари , карай си спокойно с 1200 об., ама я сподели как караш ти, да не се окаже , че аз съм единствения който кара с 50 на 4 скорост с 1200 оборота....Може да имам кола уникат и да не съм знаел досега.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13097
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Фокус 1.6 109к. ускорение
Е че аз буса го карам с 50 на 5та.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам!
- dmastard
- потребител
- Мнения: 239
- Регистриран: 10 апр 2014, 01:11
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 tdci '06
- Status: Извън линия
Re: Фокус 1.6 109к. ускорение
В града най често карам на 3та с 2000 оборота - това е около 50.
На големите булеварди включвам на 4та - около 60 на 1500 оборота.
С климатик рядко карам на 4та, повече на 3та
1200 не е полезно за никакъв двигател, налягането на маслото е ниско в тези обороти.
Гледам да карам на минимим 1500.
На големите булеварди включвам на 4та - около 60 на 1500 оборота.
С климатик рядко карам на 4та, повече на 3та
1200 не е полезно за никакъв двигател, налягането на маслото е ниско в тези обороти.
Гледам да карам на минимим 1500.
-
- Потребител
- Мнения: 1260
- Регистриран: 07 авг 2007, 10:35
- Модел на автомобила: ford mondeo MK1 1.8 TD ex
ford focus 2 1.6 tdci 2007 - Местоположение: ruse
- Status: Извън линия
Re: Фокус 1.6 109к. ускорение
Нормалното мазане на двг е предвидено и на празен ход , т.е. ако нямаш мазане на 800-900 оборота няма да имаш и на 1800.
- dmastard
- потребител
- Мнения: 239
- Регистриран: 10 апр 2014, 01:11
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 tdci '06
- Status: Извън линия
Re: Фокус 1.6 109к. ускорение
Не точно. На прзен ход двигателя не е натоварен, когато обаче влачи купето, независимо от оборотите, основните и биелните лагери се натоварват. Затова е необходимо налягане на маслото.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13097
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Фокус 1.6 109к. ускорение
Никъде, ама никъде в инструкцията на никой автомобил а и в учебниците за ДВГ и Експлоатация на автомобила не съм виждал да пише, "КАРАЙТЕ САМО НАД 2000 ОБОРОТА", това с мазане и други простотии са градски легенди.
Има в нета клипове на новите камиони на Рено, където изрично наблягат на новия софтуер на кутиите, който държи двигателя в диапазона 1200-1300 оборота при всички режими на движение.
Има в нета клипове на новите камиони на Рено, където изрично наблягат на новия софтуер на кутиите, който държи двигателя в диапазона 1200-1300 оборота при всички режими на движение.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам!
-
- Потребител
- Мнения: 1260
- Регистриран: 07 авг 2007, 10:35
- Модел на автомобила: ford mondeo MK1 1.8 TD ex
ford focus 2 1.6 tdci 2007 - Местоположение: ruse
- Status: Извън линия
Re: Фокус 1.6 109к. ускорение
Познавам хора , които си гледат даже оборотомера когато превключват. Аз лично не го гледам никога , то мотора се усеща. Нямам никакви проблеми при ниски обороти , мотора не глъхне , не се товари, не придърпва. Карам няколко коли , от които едната е бензин и мога да преценя кога , на коя скорост и кога се товари.
Има една приказка - ако за 3 дни не се научиш да играеш на карти и за 30 години няма да стане.
Нямам какво повече да напиша в тая тема. Всеки да си кара колата както иска и може.
Има една приказка - ако за 3 дни не се научиш да играеш на карти и за 30 години няма да стане.
Нямам какво повече да напиша в тая тема. Всеки да си кара колата както иска и може.
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1611
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Фокус 1.6 109к. ускорение
Не знам що споменаваш камион!!! ама бавно оборотните им двигатели са с максимални обороти между 2000 и 2700, тихите са им 500, така че икономичния работен диапазон е към 1000 .
Относно мазането, налягането на тихи обороти е колкото да загасне лампата за аварийно налягане, а това е към 0.5 на повечето коли. С увеличаване на оборотите се увеличава почти линейно и задейства ограничителния клапан към 4000 об до около 4-5 бар. Лесно може да се види, като се върже манометър.
Точно!
Така че при каране на такива екстремно ниски обороти 1200 примерно нищо хубаво не се случва с един двигател. Особено тежко е за биелните лагери, които могат да излезнат от режим на хидродинамично мазане.
Баща ми преди време заради повреда на първа предавка на Ескорта, потегляше на втора ( 1.6 CVH го може ) докато сменя кутията. Ефекта беше леко смачкани биелни лагери и изкривен колянов вал по основни шийки.
Оборотомера е за гледане, а не за украса на таблото. Изключая Боговете на картите .
Поздрави.
-
- потребител
- Мнения: 362
- Регистриран: 08 фев 2011, 12:14
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 2005 sold, Fusion 1.4 TDCI 2009 sold, Focus 1.6 Ecoboost 2012 sold, Volvo V60 2016, Toyota LC120 2008
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Фокус 1.6 109к. ускорение
Карам Фокус Екобуст 150 к.с. и индикатора за смяна на скоростите при нормално каране подсеща за смяна на около 1500-1600 Об. Това предполагам не е някаква Фордова недомислица?
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10844
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Фокус 1.6 109к. ускорение
Трицилиндров бензинов мотор с турбо..............., няма база за сравнение с по горе коментираните.al_lukanov написа: ↑22 авг 2018, 13:36Карам Фокус Екобуст 150 к.с. и индикатора за смяна на скоростите при нормално каране подсеща за смяна на около 1500-1600 Об. Това предполагам не е някаква Фордова недомислица?
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- GeorgiToRuleThemAll
- потребител
- Мнения: 174
- Регистриран: 18 авг 2016, 17:43
- Модел на автомобила: 2015 1.0 EcoBoost 74kW
- Местоположение: Асеновград
- Status: Извън линия
Re: Фокус 1.6 109к. ускорение
Веднага правя сравнение.ЯЛТА написа: ↑22 авг 2018, 14:26Трицилиндров бензинов мотор с турбо..............., няма база за сравнение с по горе коментираните.al_lukanov написа: ↑22 авг 2018, 13:36Карам Фокус Екобуст 150 к.с. и индикатора за смяна на скоростите при нормално каране подсеща за смяна на около 1500-1600 Об. Това предполагам не е някаква Фордова недомислица?
Карам 1.0 EcoBoost, но само стотина коня, пак три цилиндъра.
Тук индикаторната стрелка за смяна към по-висока предавка подсеща при 2050-2100 оборота за всички предавки с изключение на първа, където светва на около 2400.
Колата я карам точно в този диапазон обороти, като не обръщам внимание на стрелкичката.
За един литър и три цилиндъра смятам, че е мъчение да се кара на по-малко от 1800 оборота.
И да - това означава, че с 15-20км/ч си карам на първа, а с 80-85км/ч си карам на четвърта. Съдете ме
И ако колегата иска да сравняваме EcoBoost двигатели, да направим отделна тема, за да не мажем в тази. Там ще се премерим на кой колко цилиндъра и колко литра му липсват
Поздрави!
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10844
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Фокус 1.6 109к. ускорение
Пусни една нова тема за Екобуст, добре ще е да я има за 1000 кубиковите, които вече са доста разпространени.GeorgiToRuleThemAll написа: ↑22 авг 2018, 18:51И ако колегата иска да сравняваме EcoBoost двигатели, да направим отделна тема, за да не мажем в тази.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
-
- потребител
- Мнения: 362
- Регистриран: 08 фев 2011, 12:14
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 2005 sold, Fusion 1.4 TDCI 2009 sold, Focus 1.6 Ecoboost 2012 sold, Volvo V60 2016, Toyota LC120 2008
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Фокус 1.6 109к. ускорение
1.6 Екобуст е 4 цилиндъра 150 к.с.ЯЛТА написа: ↑22 авг 2018, 14:26Трицилиндров бензинов мотор с турбо..............., няма база за сравнение с по горе коментираните.al_lukanov написа: ↑22 авг 2018, 13:36Карам Фокус Екобуст 150 к.с. и индикатора за смяна на скоростите при нормално каране подсеща за смяна на около 1500-1600 Об. Това предполагам не е някаква Фордова недомислица?
- GeorgiToRuleThemAll
- потребител
- Мнения: 174
- Регистриран: 18 авг 2016, 17:43
- Модел на автомобила: 2015 1.0 EcoBoost 74kW
- Местоположение: Асеновград
- Status: Извън линия
Re: Фокус 1.6 109к. ускорение
Тогава сравнението ми отпада (донакъде). И все пак не бих мъчил който и да е двигател на по-малко от 1500 оборота. Е - ако е V- или W-образен, тогава може. Те просто са си балансирани. Ама какво се случва като включиш следваща предавка и оборотите паднат на 1200 примерно? Ако караш на равно или на спускане със съвсем леко натиснат педал за газ - добре. Ами ако искаш да ускориш, как да стане от 1200 оборота? Нормално, много хора просто връщат една предавка надолу и тогава потеглят. Е, ок - така да бъде. Но защо да го правим, като може винаги да поддържаме една предавка по-ниска, за да сме по-близо да максималния въртящ момент и до максималната мощност на двигателя? Че тя стрелката светва и когато катериш баир!!! Айде включи тогава по-високата предавка заради едната й стрелка...... Двигателят умира на момента, а автомобилът едва ли не ще тръгне да се спуска обратно. Къде е смисълът от турбото тогава?al_lukanov написа: ↑22 авг 2018, 21:361.6 Екобуст е 4 цилиндъра 150 к.с.ЯЛТА написа: ↑22 авг 2018, 14:26Трицилиндров бензинов мотор с турбо..............., няма база за сравнение с по горе коментираните.al_lukanov написа: ↑22 авг 2018, 13:36Карам Фокус Екобуст 150 к.с. и индикатора за смяна на скоростите при нормално каране подсеща за смяна на около 1500-1600 Об. Това предполагам не е някаква Фордова недомислица?
И ще кажете, че се разгорещих, затова спирам да пиша и пускам няколко видеа с обяснения на всичките писания по-горе. Надявам се, съфорумниците, които следят темата, да разбират английски език или още по-добре вече да са гледате съответните видеа.
https://youtu.be/_cbZlhduYJY?t=6m13s
https://www.youtube.com/watch?v=dyEYaN6Y_FM
https://youtu.be/soJea7xEt-8
https://www.youtube.com/watch?v=iNspNdVkslA
-
- Потребител
- Мнения: 1260
- Регистриран: 07 авг 2007, 10:35
- Модел на автомобила: ford mondeo MK1 1.8 TD ex
ford focus 2 1.6 tdci 2007 - Местоположение: ruse
- Status: Извън линия
Re: Фокус 1.6 109к. ускорение
Накратко - затова има 5-6-7-8 скоростни кутии. Иначе щеше да има 2 напред / една за потегляне / и 1 назад.„
Иначе ако вярвам на всичко в нета досега писаха 999 дати до свършека на Земята, а тя все още се върти. Последния клип гледах само , но е за бензинка, аз на 3800 об ще литвам.....
Иначе ако вярвам на всичко в нета досега писаха 999 дати до свършека на Земята, а тя все още се върти. Последния клип гледах само , но е за бензинка, аз на 3800 об ще литвам.....
- GeorgiToRuleThemAll
- потребител
- Мнения: 174
- Регистриран: 18 авг 2016, 17:43
- Модел на автомобила: 2015 1.0 EcoBoost 74kW
- Местоположение: Асеновград
- Status: Извън линия
Re: Фокус 1.6 109к. ускорение
Че то има кутии с по 2 скорости, че даже и с по една - електрически автомобили. Да не говорим за т.нар. безстепенни или CVT кутии. И не знам къде другаде, освен в този канал, може да се намерят нещата обяснени толкова добре и разбираемо.ivo_63 написа: ↑23 авг 2018, 20:02Накратко - затова има 5-6-7-8 скоростни кутии. Иначе щеше да има 2 напред / една за потегляне / и 1 назад.„
Иначе ако вярвам на всичко в нета досега писаха 999 дати до свършека на Земята, а тя все още се върти. Последния клип гледах само , но е за бензинка, аз на 3800 об ще литвам.....
И като караш дизел, физиката за теб не важи ли? Какво ще му стане на дизела, ако го караш на 1800 вместо на 1000 оборота? Последният клип си е точно на място, независимо, че се говори за бензин. Иначе язък за турбо и за всичко. Лека нощ!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google Adsense [Bot] и 45 госта