Фокус 1.6 109к. ускорение

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1611
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Фокус 1.6 109к. ускорение

Мнение от fordmaniac » 10 авг 2018, 19:32

При 2000 об
2 - 34
3 - 52
4 - 76
5 - 100 Според предавателните числа и стандартен размер гуми. Така че оборотомера ти му няма нищо.
Ако си се шегувал:
fordmaniac написа:
03 авг 2018, 22:10
ivo_63 написа: ↑
чет 02 авг, 2018 20:12
Комън-рейла е доста по-различен от турбо дизела, моят елементарен 90 кс мотор

Иво, ако не си сигурен, да ти кажа, че и твоя е " common rail " , ако не си сигурен, огледай ходят ли кабели до дюзите. Тъй че за елементарен, няма да мине

то и аз също.
Ако беше по - рано казал за оборотите на каране, щях да те запозная в Ловеч с един от най-кротките и бавни шофьори които познавам. На неговия Фокус 1 1.8 ТДЦИ 100 каран винаги до 1500 об. макс, за да сваля двумасовия маховик съм го рязал с ъглошлайфа. Изкъртен и разместени дупките за болтовете към коляновия вал.
А ся ми кажи дали вече кара градско на 5 предавка. И дали тези вибрации, съсипали двумасовия маховик са полезни за мотора изобщо.
Поздрави

ivo_63
Потребител
Потребител
Мнения: 1260
Регистриран: 07 авг 2007, 10:35
Модел на автомобила: ford mondeo MK1 1.8 TD ex
ford focus 2 1.6 tdci 2007
Местоположение: ruse
Status: Извън линия

Re: Фокус 1.6 109к. ускорение

Мнение от ivo_63 » 10 авг 2018, 20:38

Нямам двумасов маховик - фабрично. Нямам и ФАП - фабрично. Не ми тресе нищо на 1200-1500 об. Не съм от най-бавните шофьори, ама на всяка камера няма да плащам. Като купувах колата , знаех какво купувам , защото предната беше 2.2 HDI, 170 катъра , с двумасов маховик и ФАП. Под 1700 об - нъц.....Който е правил тая кола , добре си е сметнал оборотите и скоростната кутия. За градско супер , иначе не е бегачка , ама аз възрастта за бегачки я прехвърлих. Като ви давах да пробвате в Ловеч .... :D :D :D

Потребителски аватар
dmastard
потребител
потребител
Мнения: 239
Регистриран: 10 апр 2014, 01:11
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 tdci '06
Status: Извън линия

Re: Фокус 1.6 109к. ускорение

Мнение от dmastard » 10 авг 2018, 22:14

Колеги,
Колата ми е Фокус 2, 2006 година с тдци 1,6, 90 коня.
Наистина ли е с обикновен маховик от завода? Очаквах да е двумасов. _friends_

ivo_63
Потребител
Потребител
Мнения: 1260
Регистриран: 07 авг 2007, 10:35
Модел на автомобила: ford mondeo MK1 1.8 TD ex
ford focus 2 1.6 tdci 2007
Местоположение: ruse
Status: Извън линия

Re: Фокус 1.6 109к. ускорение

Мнение от ivo_63 » 10 авг 2018, 22:24

Да , както съм изредил. Съединителя ти е без пари , карай си спокойно с 1200 об., ама я сподели как караш ти, да не се окаже , че аз съм единствения който кара с 50 на 4 скорост с 1200 оборота....Може да имам кола уникат и да не съм знаел досега.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Фокус 1.6 109к. ускорение

Мнение от HACKO » 10 авг 2018, 22:51

Е че аз буса го карам с 50 на 5та.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
dmastard
потребител
потребител
Мнения: 239
Регистриран: 10 апр 2014, 01:11
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 tdci '06
Status: Извън линия

Re: Фокус 1.6 109к. ускорение

Мнение от dmastard » 13 авг 2018, 01:02

В града най често карам на 3та с 2000 оборота - това е около 50.
На големите булеварди включвам на 4та - около 60 на 1500 оборота.
С климатик рядко карам на 4та, повече на 3та :)
1200 не е полезно за никакъв двигател, налягането на маслото е ниско в тези обороти.
Гледам да карам на минимим 1500.

Потребителски аватар
addition
потребител
потребител
Мнения: 398
Регистриран: 14 ное 2007, 17:35
Модел на автомобила: Focus C-Max 2.0 TDCI '04 Ghia
Местоположение: София, Монтана
Status: Извън линия

Re: Фокус 1.6 109к. ускорение

Мнение от addition » 13 авг 2018, 09:52

dmastard написа:
13 авг 2018, 01:02
1200 не е полезно за никакъв двигател, налягането на маслото е ниско в тези обороти.
Гледам да карам на минимим 1500.
Точно така! И аз го правя поради тези причини.

ivo_63
Потребител
Потребител
Мнения: 1260
Регистриран: 07 авг 2007, 10:35
Модел на автомобила: ford mondeo MK1 1.8 TD ex
ford focus 2 1.6 tdci 2007
Местоположение: ruse
Status: Извън линия

Re: Фокус 1.6 109к. ускорение

Мнение от ivo_63 » 13 авг 2018, 10:08

Нормалното мазане на двг е предвидено и на празен ход , т.е. ако нямаш мазане на 800-900 оборота няма да имаш и на 1800.

Потребителски аватар
dmastard
потребител
потребител
Мнения: 239
Регистриран: 10 апр 2014, 01:11
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 tdci '06
Status: Извън линия

Re: Фокус 1.6 109к. ускорение

Мнение от dmastard » 14 авг 2018, 00:52

Не точно. На прзен ход двигателя не е натоварен, когато обаче влачи купето, независимо от оборотите, основните и биелните лагери се натоварват. Затова е необходимо налягане на маслото.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Фокус 1.6 109к. ускорение

Мнение от HACKO » 14 авг 2018, 09:03

Никъде, ама никъде в инструкцията на никой автомобил а и в учебниците за ДВГ и Експлоатация на автомобила не съм виждал да пише, "КАРАЙТЕ САМО НАД 2000 ОБОРОТА", това с мазане и други простотии са градски легенди.
Има в нета клипове на новите камиони на Рено, където изрично наблягат на новия софтуер на кутиите, който държи двигателя в диапазона 1200-1300 оборота при всички режими на движение.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

ivo_63
Потребител
Потребител
Мнения: 1260
Регистриран: 07 авг 2007, 10:35
Модел на автомобила: ford mondeo MK1 1.8 TD ex
ford focus 2 1.6 tdci 2007
Местоположение: ruse
Status: Извън линия

Re: Фокус 1.6 109к. ускорение

Мнение от ivo_63 » 14 авг 2018, 15:56

Познавам хора , които си гледат даже оборотомера когато превключват. Аз лично не го гледам никога , то мотора се усеща. Нямам никакви проблеми при ниски обороти , мотора не глъхне , не се товари, не придърпва. Карам няколко коли , от които едната е бензин и мога да преценя кога , на коя скорост и кога се товари.
Има една приказка - ако за 3 дни не се научиш да играеш на карти и за 30 години няма да стане.
Нямам какво повече да напиша в тая тема. Всеки да си кара колата както иска и може.

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1611
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Фокус 1.6 109к. ускорение

Мнение от fordmaniac » 14 авг 2018, 21:14

a.jpg
ff.jpg
oo.jpg
Насе, ти сериозно ли?! Това са част от препечатки от уважаваната фирма Форд, Имам някъде и на Фокус 1 , виждал съм и в други уважавани и неуважавани марки коли подобни таблици. Имаше и на соц колите, те пък нямаха оборотомери. На някои коли имаше зони на оборотомера със зелено на бензинова кола съм го гледал и е от 2000 до 4000 при максимални 6000 об.
Не знам що споменаваш камион!!! ама бавно оборотните им двигатели са с максимални обороти между 2000 и 2700, тихите са им 500, така че икономичния работен диапазон е към 1000 .
Относно мазането, налягането на тихи обороти е колкото да загасне лампата за аварийно налягане, а това е към 0.5 на повечето коли. С увеличаване на оборотите се увеличава почти линейно и задейства ограничителния клапан към 4000 об до около 4-5 бар. Лесно може да се види, като се върже манометър.
dmastard написа:
14 авг 2018, 00:52
Не точно. На прзен ход двигателя не е натоварен, когато обаче влачи купето, независимо от оборотите, основните и биелните лагери се натоварват. Затова е необходимо налягане на маслото.
Точно!
Така че при каране на такива екстремно ниски обороти 1200 примерно нищо хубаво не се случва с един двигател. Особено тежко е за биелните лагери, които могат да излезнат от режим на хидродинамично мазане.
Баща ми преди време заради повреда на първа предавка на Ескорта, потегляше на втора ( 1.6 CVH го може ) докато сменя кутията. Ефекта беше леко смачкани биелни лагери и изкривен колянов вал по основни шийки.
Оборотомера е за гледане, а не за украса на таблото. Изключая Боговете на картите :D .
Поздрави.

al_lukanov
потребител
потребител
Мнения: 362
Регистриран: 08 фев 2011, 12:14
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 2005 sold, Fusion 1.4 TDCI 2009 sold, Focus 1.6 Ecoboost 2012 sold, Volvo V60 2016, Toyota LC120 2008
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Фокус 1.6 109к. ускорение

Мнение от al_lukanov » 22 авг 2018, 13:36

Карам Фокус Екобуст 150 к.с. и индикатора за смяна на скоростите при нормално каране подсеща за смяна на около 1500-1600 Об. Това предполагам не е някаква Фордова недомислица?

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10844
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Фокус 1.6 109к. ускорение

Мнение от ЯЛТА » 22 авг 2018, 14:26

al_lukanov написа:
22 авг 2018, 13:36
Карам Фокус Екобуст 150 к.с. и индикатора за смяна на скоростите при нормално каране подсеща за смяна на около 1500-1600 Об. Това предполагам не е някаква Фордова недомислица?
Трицилиндров бензинов мотор с турбо..............., няма база за сравнение с по горе коментираните.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
GeorgiToRuleThemAll
потребител
потребител
Мнения: 174
Регистриран: 18 авг 2016, 17:43
Модел на автомобила: 2015 1.0 EcoBoost 74kW
Местоположение: Асеновград
Status: Извън линия

Re: Фокус 1.6 109к. ускорение

Мнение от GeorgiToRuleThemAll » 22 авг 2018, 18:51

ЯЛТА написа:
22 авг 2018, 14:26
al_lukanov написа:
22 авг 2018, 13:36
Карам Фокус Екобуст 150 к.с. и индикатора за смяна на скоростите при нормално каране подсеща за смяна на около 1500-1600 Об. Това предполагам не е някаква Фордова недомислица?
Трицилиндров бензинов мотор с турбо..............., няма база за сравнение с по горе коментираните.
Веднага правя сравнение.
Карам 1.0 EcoBoost, но само стотина коня, пак три цилиндъра.
Тук индикаторната стрелка за смяна към по-висока предавка подсеща при 2050-2100 оборота за всички предавки с изключение на първа, където светва на около 2400.
Колата я карам точно в този диапазон обороти, като не обръщам внимание на стрелкичката.

За един литър и три цилиндъра смятам, че е мъчение да се кара на по-малко от 1800 оборота.
И да - това означава, че с 15-20км/ч си карам на първа, а с 80-85км/ч си карам на четвърта. Съдете ме :mrgreen:

И ако колегата иска да сравняваме EcoBoost двигатели, да направим отделна тема, за да не мажем в тази. Там ще се премерим на кой колко цилиндъра и колко литра му липсват :lol:

Поздрави! :D
*fe*

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10844
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Фокус 1.6 109к. ускорение

Мнение от ЯЛТА » 22 авг 2018, 19:23

GeorgiToRuleThemAll написа:
22 авг 2018, 18:51
И ако колегата иска да сравняваме EcoBoost двигатели, да направим отделна тема, за да не мажем в тази.
Пусни една нова тема за Екобуст, добре ще е да я има за 1000 кубиковите, които вече са доста разпространени.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

al_lukanov
потребител
потребител
Мнения: 362
Регистриран: 08 фев 2011, 12:14
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 2005 sold, Fusion 1.4 TDCI 2009 sold, Focus 1.6 Ecoboost 2012 sold, Volvo V60 2016, Toyota LC120 2008
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Фокус 1.6 109к. ускорение

Мнение от al_lukanov » 22 авг 2018, 21:36

ЯЛТА написа:
22 авг 2018, 14:26
al_lukanov написа:
22 авг 2018, 13:36
Карам Фокус Екобуст 150 к.с. и индикатора за смяна на скоростите при нормално каране подсеща за смяна на около 1500-1600 Об. Това предполагам не е някаква Фордова недомислица?
Трицилиндров бензинов мотор с турбо..............., няма база за сравнение с по горе коментираните.
1.6 Екобуст е 4 цилиндъра 150 к.с.

Потребителски аватар
GeorgiToRuleThemAll
потребител
потребител
Мнения: 174
Регистриран: 18 авг 2016, 17:43
Модел на автомобила: 2015 1.0 EcoBoost 74kW
Местоположение: Асеновград
Status: Извън линия

Re: Фокус 1.6 109к. ускорение

Мнение от GeorgiToRuleThemAll » 23 авг 2018, 19:59

al_lukanov написа:
22 авг 2018, 21:36
ЯЛТА написа:
22 авг 2018, 14:26
al_lukanov написа:
22 авг 2018, 13:36
Карам Фокус Екобуст 150 к.с. и индикатора за смяна на скоростите при нормално каране подсеща за смяна на около 1500-1600 Об. Това предполагам не е някаква Фордова недомислица?
Трицилиндров бензинов мотор с турбо..............., няма база за сравнение с по горе коментираните.
1.6 Екобуст е 4 цилиндъра 150 к.с.
Тогава сравнението ми отпада (донакъде). И все пак не бих мъчил който и да е двигател на по-малко от 1500 оборота. Е - ако е V- или W-образен, тогава може. Те просто са си балансирани. Ама какво се случва като включиш следваща предавка и оборотите паднат на 1200 примерно? Ако караш на равно или на спускане със съвсем леко натиснат педал за газ - добре. Ами ако искаш да ускориш, как да стане от 1200 оборота? Нормално, много хора просто връщат една предавка надолу и тогава потеглят. Е, ок - така да бъде. Но защо да го правим, като може винаги да поддържаме една предавка по-ниска, за да сме по-близо да максималния въртящ момент и до максималната мощност на двигателя? Че тя стрелката светва и когато катериш баир!!! :!: Айде включи тогава по-високата предавка заради едната й стрелка...... Двигателят умира на момента, а автомобилът едва ли не ще тръгне да се спуска обратно. Къде е смисълът от турбото тогава?
И ще кажете, че се разгорещих, затова спирам да пиша и пускам няколко видеа с обяснения на всичките писания по-горе. Надявам се, съфорумниците, които следят темата, да разбират английски език или още по-добре вече да са гледате съответните видеа.

https://youtu.be/_cbZlhduYJY?t=6m13s
https://www.youtube.com/watch?v=dyEYaN6Y_FM
https://youtu.be/soJea7xEt-8
https://www.youtube.com/watch?v=iNspNdVkslA
*fe*

ivo_63
Потребител
Потребител
Мнения: 1260
Регистриран: 07 авг 2007, 10:35
Модел на автомобила: ford mondeo MK1 1.8 TD ex
ford focus 2 1.6 tdci 2007
Местоположение: ruse
Status: Извън линия

Re: Фокус 1.6 109к. ускорение

Мнение от ivo_63 » 23 авг 2018, 20:02

Накратко - затова има 5-6-7-8 скоростни кутии. Иначе щеше да има 2 напред / една за потегляне / и 1 назад.„
Иначе ако вярвам на всичко в нета досега писаха 999 дати до свършека на Земята, а тя все още се върти. Последния клип гледах само , но е за бензинка, аз на 3800 об ще литвам.....

Потребителски аватар
GeorgiToRuleThemAll
потребител
потребител
Мнения: 174
Регистриран: 18 авг 2016, 17:43
Модел на автомобила: 2015 1.0 EcoBoost 74kW
Местоположение: Асеновград
Status: Извън линия

Re: Фокус 1.6 109к. ускорение

Мнение от GeorgiToRuleThemAll » 23 авг 2018, 20:22

ivo_63 написа:
23 авг 2018, 20:02
Накратко - затова има 5-6-7-8 скоростни кутии. Иначе щеше да има 2 напред / една за потегляне / и 1 назад.„
Иначе ако вярвам на всичко в нета досега писаха 999 дати до свършека на Земята, а тя все още се върти. Последния клип гледах само , но е за бензинка, аз на 3800 об ще литвам.....
Че то има кутии с по 2 скорости, че даже и с по една - електрически автомобили. Да не говорим за т.нар. безстепенни или CVT кутии. И не знам къде другаде, освен в този канал, може да се намерят нещата обяснени толкова добре и разбираемо.
И като караш дизел, физиката за теб не важи ли? Какво ще му стане на дизела, ако го караш на 1800 вместо на 1000 оборота? Последният клип си е точно на място, независимо, че се говори за бензин. Иначе язък за турбо и за всичко. Лека нощ! :D
*fe*

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google Adsense [Bot] и 45 госта