Страница 1 от 1

ЕГР ли е проблема?

Публикувано: 13 ное 2018, 14:03
от CARDI
Здравейте!
Цял ден чета, не можах да намеря случай като моят, затова питам:
Колата е Форд Фокус, 2002г., 1,8тдци, 100к.с., от известно време пали по-трудно. Сега, при околна температура +10 градуса, пали от вторият, даже и третият път, и като запали - отзад мирише на неизгоряла нафта. Споделям с познати, много от тях казват - ЕГР е проблем. Чета, че може да се затапи - къде се затапва и само това ли се прави? Какви са последствията?
Благодаря!

Re: ЕГР ли е проблема?

Публикувано: 13 ное 2018, 20:29
от kt315
Свещите как са? При мен на обикновен дизел при 1-2 изгорели свещи така пали - от 2-3 път и изпушва с миризма на сурова нафта.
А ЕГР-а вкарва картерните газове във колекторите и после отиват за доизгаряне.

Re: ЕГР ли е проблема?

Публикувано: 13 ное 2018, 21:04
от OgiDogi
kt315 написа:
13 ное 2018, 20:29
...
А ЕГР-а вкарва картерните газове във колекторите и после отиват за доизгаряне.
Това къде го прочете, във форума BGMamma ли??

ЕГР = EGR = Exhaust Gas Recirculation = рециркулация на изгорелите газове

Иначе казано/обяснено: част от изгорелите газове (от изпускателната система, не от картера), при наличие на неизползван кислород (отчетен от датчик или при заложени от производителя стойности на педал/дросел/обороти и т.н.), се връщат във всмукателния колектор за доизползване на кислорода, като по този начин се намалява потокът на излизащи от ауспуха газове и от там - изхвърлените в атмосферата газове и твърди частици.
При дизелите това става на празен ход и плавно ускорение, когато горивото не е достатъчно за използване на всичкия кислород от въздуха. При бензиновите, които нормално работят със стехиометрична смес - при рязко ускорение, когато дроселът е максимално отворен и впръсканото гориво още не е наситило достатъчно постъпващият въздух.


Колкото до свещите и неизгорялата нафта - да, най-вероятно има изгорели подгряващи свещи.

Re: ЕГР ли е проблема?

Публикувано: 14 ное 2018, 00:37
от kt315
Е да де, обърках картерните и част от изгорелите. Ама все в колектора ги забиват и правят гнусотии.

Но това с "форума BGMamma" малко ми заприлича на "Български форум: питаш нещо и всички ти обясняват колко си тъп!"

Карай, сигурно е така.

Re: ЕГР ли е проблема?

Публикувано: 14 ное 2018, 07:19
от OgiDogi
kt315 написа:
14 ное 2018, 00:37
...
Но това с "форума BGMamma" малко ми заприлича на "Български форум: питаш нещо и всички ти обясняват колко си тъп!"
...
Мнението ти съдържа категорично твърдение (без "май" или "мисля, че"), което в крайна сметка не е вярно, а някой може да го приеме за достоверна информация и да го предаде нататък по други форуми. Затова питах за източника без да използвам определения, а в последствие изложих в академичен стил правилната информация. Моята не съм я получил от форуми, а е резултат от курсове и обучения, на които са ми я предали специално подготвени по материала лектори.

Re: ЕГР ли е проблема?

Публикувано: 15 ное 2018, 10:10
от CARDI
Подгревните свещи са сменени и 4те преди около 2 години, но сега е + 10-12 градуса, могат ли те да бъркат така работата?

Re: ЕГР ли е проблема?

Публикувано: 15 ное 2018, 18:06
от OgiDogi
CARDI написа:
15 ное 2018, 10:10
Подгревните свещи са сменени и 4те преди около 2 години, но сега е + 10-12 градуса, могат ли те да бъркат така работата?
Моите миналата година при смяната на ангренажа ги проверявах и бяха наред, ама преди месец като започнаха да падат температурите и сутрин да ми прекъсва и да мирише на сурова нафта, ги провери отново и имаше една прекъснала. Твоята е по-модерна и затова при още по-ниски температури си показва.

Re: ЕГР ли е проблема?

Публикувано: 15 ное 2018, 20:52
от Penyo63
От личен опит: Марка Бош могат да изгорят и след седмица. Марка Искра трудно горят. Марка Беру като Искра. Въпроса ти е като" скоро сменях горивен филтър защо да го сменям пак. Ами защото понякога и така става . Не винаги става от първия път за съжаление на плащащия.

Re: ЕГР ли е проблема?

Публикувано: 16 ное 2018, 10:16
от CARDI
След зададен въпрос и 7 "отговора", се налага да задам пак същият конкретен въпрос:
Може ли ЕГР да е проблема? Ако се затапи, освен механичното затапване, трябва ли и софтуерно да се прави нещо, как се държи колата после?
Моля, ако сте го правили и имате впечатления, или знаете отговора на въпроса - отговорете, ако не - не пишете "всякакви"неща!
Благодаря!

Re: ЕГР ли е проблема?

Публикувано: 16 ное 2018, 16:24
от Penyo63
НЕ е от Егр. Доволен ли си.

Re: ЕГР ли е проблема?

Публикувано: 20 ное 2018, 16:16
от Fiesta_IGI
Защо когато някой пише че колата трудно пале и мирише когато е студена,на няколко теми виждам им отговаряте че ЕГР е проблем.Има ли проблем в обороти или е Дюза,мирише ли на масло или е Турбо,а на Фордовите тдци проблема е голем там,ако само пуши може да е ЕГР,но не винаги трябва да е той.Аз имам проблем,колата пали ,не променя оборотите,но на свободен ход в място като загрей мирише не се трай.съмнявах се в дюзи почти бях готов да ги ремонтирам.но майсторите не се богове,никой не знае,а за да ги свали им трябвало време,някоя можело да запече,пак можели пет дни да не излиза и цената за сваляне на запекла дюза отивало до 300 лв. за бургас говоря.така решихме с майстора комп.диягностика,нема проблем на дюзите,оказа се че гарнитура уплътнение износено на глава на двигател,пуска малко масло,аз му споделих че ми гори масло когато я карам на дълъг път.но не наливам литри,на година 500 грама.майстора ми каза да си я карам да не барам,нема да барам по двигателя,15 годишна баба ,ще карам докато върви.инче се грижа за нея повеке от колкото за мен.но да барам двигател,означава почти основен ремонт.не се ядосвайте по форуми,има сервизи има електроники има и софтуери за това.

Re: ЕГР ли е проблема?

Публикувано: 02 дек 2018, 17:37
от otoyol
Уверявам ви, че мириса на сурова нафта не е от свещи !!! Карал съм същия мотор с 4 изгорели при темп. Около или малко над нулата - моторът след студен старт работи перфектно и отзад няма никакъв дим ! Не е от свещи категорично ! За паленето влияят, но след стартиране при тия темп. Не влияят !!!