Страница 1 от 2

Проблем със загуба на двигателно масло

Публикувано: 19 фев 2019, 03:11
от iovan88a
Здравейте:


От около два месеца пак се върнах към марката.Купих си Форд фокус Ц-макс 1,6 дизел 2005 година 90 коня.за около 4000 км съм долял 3,5 литра масло.Преди да заема колата е имала проблем с турбото сменено е с някакво китайско,и маркуча за захранване с масло на турбото му е махната цедката.При палене сутрин колата дими бяло и мирише на масло,наблюдавам и при движение че има някакво димене.Въпроса къде е проблема сегменти,турбо или гумички на клапаните.прочетох някой неща и ме клони към турбото но тези дни ще проверя .колата е нов внос.Колеги някой ако е имал подобен проблем да сподели.Благодаря предварително.

Поздрави:И.Янчев

Re: Проблем със загуба на двигателно масло

Публикувано: 19 фев 2019, 12:51
от Запрян.Б.
Защо взимате коли с такива проблеми *banned* ? Беплатно ли Ви е дадоха ? Донякъде сам си отговаряш къде е проблема ...

Re: Проблем със загуба на двигателно масло

Публикувано: 19 фев 2019, 16:10
от iovan88a
Въпроса е да открия проблема и пиша тук ако някой е патил.А защо съм взел тази кола е въпрос на друга тема.Следващия Форд който ще купя ще от мото фое.

Re: Проблем със загуба на двигателно масло

Публикувано: 19 фев 2019, 17:15
от ivo_63
За да си провериш елементарно турбото се сваля само един маркуч със скоба. Ако не се клати здравата - мотора. Па може и двете да са фира.

Re: Проблем със загуба на двигателно масло

Публикувано: 19 фев 2019, 19:44
от HACKO
Може да не се клати оста и пак да изчезва от турбото.

Re: Проблем със загуба на двигателно масло

Публикувано: 19 фев 2019, 21:08
от dmastard
Сваляшвъздушния маркуч преди турбото и го почистваш - и тънката част за картерната вентилация и другата- вътре да няма масло.
Сваляш пластмасовата тръба за високо налягане и я почистваш отвътре също.
Караш 1 ден и на другия ги сваляш за проверка. Пиши какъв е резултата

Също откачи маркуча на картерната вентилация от капака на клапаните и на празен ход кажи много ли духа, пръска ли масло.

Re: Проблем със загуба на двигателно масло

Публикувано: 20 фев 2019, 00:09
от S_C
По книжка го дават максимум литър на 1000 км.
Значи има още половин литър до нормата. Карай и не се занимавай с глупости. Тия са си такива- падат си малко масларки. Даже не малко.

Re: Проблем със загуба на двигателно масло

Публикувано: 20 фев 2019, 20:13
от ivo_63
В сервиз ли работиш или масла продаваш , много твърдо и убедено се изказваш ....

Re: Проблем със загуба на двигателно масло

Публикувано: 20 фев 2019, 20:41
от OgiDogi
ivo_63 написа:
20 фев 2019, 20:13
В сервиз ли работиш или масла продаваш , много твърдо и убедено се изказваш ....
Липсва му една нула за километрите.

Ако не ме лъже паметта, тези мотори май правеха някакви проблеми с капака на клапаните, в който имаше филтър за картерните газове. Абе, едни пластмасови капаци бяха и някаква кръгла капачка със зъбчета, под която имаше някаква мрежеста структура, трупаща гняс.

Re: Проблем със загуба на двигателно масло

Публикувано: 21 фев 2019, 00:03
от dmastard
Точно, масленият сепаратор сдава багажа и започва да подава течно масло по въздуховода към турбото.

Re: Проблем със загуба на двигателно масло

Публикувано: 21 фев 2019, 15:16
от iovan88a
Днес свалих турбото и го оставих за проверка.имаше масло в маркуча от въздушния филтър към турбото.Забравих да пробвам дали духа от щуцера на маркуча за картерните газове.Ще почистя филтъра ще се опитам.Но за сега чакам какво ще кажат за турбото .Намерих и нов капак ако се окаже от клапана.При палене ако махна капачката за маслото и запаля би трябвало да не изпуши ,това според вас дали ще стане като проверка ,налягането ще излезе през капачката за маслото .

Re: Проблем със загуба на двигателно масло

Публикувано: 21 фев 2019, 19:24
от OgiDogi
iovan88a написа:
21 фев 2019, 15:16
Днес свалих турбото и го оставих за проверка.имаше масло в маркуча от въздушния филтър към турбото.Забравих да пробвам дали духа от щуцера на маркуча за картерните газове.Ще почистя филтъра ще се опитам.Но за сега чакам какво ще кажат за турбото .Намерих и нов капак ако се окаже от клапана.При палене ако махна капачката за маслото и запаля би трябвало да не изпуши ,това според вас дали ще стане като проверка ,налягането ще излезе през капачката за маслото .
Ще трябва да я покараш малко с високи обороти, че сега сигурно има още масълце по тръбите и в кулера.
Колкото до свалянето на налягането - не е толкова просто, под капака се плиска масло от гърбиците на разпределителния вал и като нищо ще се олива изхода към маркуча, ако се е скапал филтъра. По-добре при възможност да откачиш маркуча от капака или от въздуховода.

Re: Проблем със загуба на двигателно масло

Публикувано: 21 фев 2019, 20:36
от ivo_63
iovan88a написа:
21 фев 2019, 15:16
Днес свалих турбото и го оставих за проверка.имаше масло в маркуча от въздушния филтър към турбото.Забравих да пробвам дали духа от щуцера на маркуча за картерните газове.Ще почистя филтъра ще се опитам.Но за сега чакам какво ще кажат за турбото .Намерих и нов капак ако се окаже от клапана.При палене ако махна капачката за маслото и запаля би трябвало да не изпуши ,това според вас дали ще стане като проверка ,налягането ще излезе през капачката за маслото .
Мери се картерно налягане, но ако питаш за опростен вариант - духа през тръбата на щеката за масло. Ако махнеш при работещ мотор капачката за масло ще пръска масло . И както един колега по-горе е написал - " течно масло " , каквото и да значи това / аз на твърдото му казвам маргарин/. Преди да свалят турбото не го ли опипаха поне, то ако се е скапало си се клати направо. Нещо майстора ти да я кара пипнешком / ако не е това , ще е онова/, не е ли време да потърсиш компетентен човек ?

Re: Проблем със загуба на двигателно масло

Публикувано: 21 фев 2019, 22:17
от OgiDogi
ivo_63 написа:
21 фев 2019, 20:36
... И както един колега по-горе е написал - " течно масло " , каквото и да значи това / аз на твърдото му казвам маргарин/...
Ще рече, че във въздуховода не отиват само маслени пари, както е предвидено по принцип от производителя, ами се олива с течно масло - това са двете агрегатни състояния на двигателното масло по време на работата на двигателя. От там идва и голямата загуба на масло - огромната разлика в плътността при различните агрегатни състояния. Едно е за някакъв период от време на работа да се изпарят някакви милиграми и да заемат няколко литра обем, друго е да се разплискат и просмучат някакви грамове с обем някакви кубични сантиметри, има-няма 1000 пъти разлика от която и страна да го погледнеш. И като умножиш в двете посоки, разликата в плътността става към милион пъти (примерно).

Re: Проблем със загуба на двигателно масло

Публикувано: 22 фев 2019, 15:28
от iovan88a
Турбото е ок.Днес ще го монтирам и ще видя къде духа къде.а мембраната на калапана на картерните газове сменя ли се .

Re: Проблем със загуба на двигателно масло

Публикувано: 22 фев 2019, 21:08
от dmastard
Ако намериш откъде да си я купиш - да.
Аз намерих само в чужбина, излиза към 40 лв.
Ако намериш нещо, сподели!

Re: Проблем със загуба на двигателно масло

Публикувано: 22 фев 2019, 21:12
от iovan88a
Поръчах цял капак.

Re: Проблем със загуба на двигателно масло

Публикувано: 22 фев 2019, 21:21
от dmastard
Какви пари?

Re: Проблем със загуба на двигателно масло

Публикувано: 22 фев 2019, 21:56
от Ozzie
При братушките (мисля, че е руски сайт) е 15$ въпросната мембрана. Въпроса е, имат ли международна доставка и колко ще струва.

https://vanos-bmw.com/product/membrane- ... 1-6-diesel

Re: Проблем със загуба на двигателно масло

Публикувано: 23 фев 2019, 19:09
от iovan88a
Като дойде новия капак ще експериментирам върху стария