Фокус Мк2 1.6 16в 2008 100коня трака на студено

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
milko1988
потребител
потребител
Мнения: 33
Регистриран: 18 окт 2010, 20:33
Модел на автомобила: Ford Focus mk2 1.6 16v
Местоположение: Германия
Status: Извън линия

Фокус Мк2 1.6 16в 2008 100коня трака на студено

Мнение от milko1988 » 16 мар 2019, 12:15

Здравейте колеги, от както имам колата (1год.)трака на студено и понякога и като загрее. Карам с масло Формула 5в30 на Форд и онзи ден отворих капачката на маслото и видях, че и гърбицата на вала е износена. Маслото го сменям на 10000км и съм доливал 500мл на 8000км.Ще изкара ли още мотора или ще иска отваряне и смяна на валове и повдигачи. П. С. Сутрин е като нов дизел, а като загрее леко цъка само.

Ради-1
потребител
потребител
Мнения: 409
Регистриран: 20 юни 2013, 18:06
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 Turbo DI (90 Hp) 2001
Status: Извън линия

Re: Фокус Мк2 1.6 16в 2008 100коня трака на студено

Мнение от Ради-1 » 16 мар 2019, 16:31

Аз по-боклукчиво масло от това не съм слагал. Тука го бяха похвалили и го пробвах, а резултата беше към 7 литра общо за 10 хил. км. Сега съм с north sea 5w40 и ми изхарчи към 500 мл за 5 хил. км

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk


aspasia
потребител
потребител
Мнения: 1063
Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Фокус Мк2 1.6 16в 2008 100коня трака на студено

Мнение от aspasia » 16 мар 2019, 16:42

Втулки на буталата има доста писано за този проблем и Руските и по Английските сайтове фабричен дефект и на двата мотора 1,6-100hp и на 1,6-115hp на Фокус-MK-2

Потребителски аватар
pepy1
Модератор
Модератор
Мнения: 4203
Регистриран: 18 май 2005, 22:38
Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
сега пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел
Местоположение: шоп от Младост-4
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Фокус Мк2 1.6 16в 2008 100коня трака на студено

Мнение от pepy1 » 16 мар 2019, 19:33

Ради-1 написа:
16 мар 2019, 16:31
Аз по-боклукчиво масло от това не съм слагал. Тука го бяха похвалили и го пробвах, а резултата беше към 7 литра общо за 10 хил. км. Сега съм с north sea 5w40 и ми изхарчи към 500 мл за 5 хил. км

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
Аз пък никога не съм имал проблеми с него!Все от МП си го купувах, заедно с филтрите, но не го сменях там. За да харчи толкова, проблема не е в маслото а някъде другаде.
времето е като парите-никога не стига

Потребителски аватар
milko1988
потребител
потребител
Мнения: 33
Регистриран: 18 окт 2010, 20:33
Модел на автомобила: Ford Focus mk2 1.6 16v
Местоположение: Германия
Status: Извън линия

Re: Фокус Мк2 1.6 16в 2008 100коня трака на студено

Мнение от milko1988 » 16 мар 2019, 20:16

Колата не харчи масло толкова, на 8000км долях 0.5л и говоря, че гърбицата на разпределилния вал е леко износена и потраква и в ниски и високи обороти, какво общо имат втулки на буталата с износен разпр. вал.?

freeway
потребител
потребител
Мнения: 244
Регистриран: 26 дек 2016, 23:08
Местоположение: sofia
Status: Извън линия

Re: Фокус Мк2 1.6 16в 2008 100коня трака на студено

Мнение от freeway » 16 мар 2019, 22:00

Ако споделиш на колко хил. км. е колата (ако знаеш или поне предполагаш) общото за което питаш може да стане много ясно.

Потребителски аватар
synthez 3D
Потребител
Потребител
Мнения: 1563
Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008,
Местоположение: Г.Оряховица
Status: На линия

Re: Фокус Мк2 1.6 16в 2008 100коня трака на студено

Мнение от synthez 3D » 16 мар 2019, 22:55

От буталата е тракането и е съвсем нормално за този мотор. Ако след като загрее двигателят, шумът изчезва, значи няма от какво да се притесняваш. Писано е много по въпроса и километрите на колата не са от особено значение. 1,6 си трака на студено и от нов (личен опит) пък дори и да е едва забележимо, поне в началото.
Изображение

Потребителски аватар
milko1988
потребител
потребител
Мнения: 33
Регистриран: 18 окт 2010, 20:33
Модел на автомобила: Ford Focus mk2 1.6 16v
Местоположение: Германия
Status: Извън линия

Re: Фокус Мк2 1.6 16в 2008 100коня трака на студено

Мнение от milko1988 » 17 мар 2019, 00:40

Сега е на 179000км,купих е от един дядо много нова беше, мотора, трака когато си иска, одеве я обявих за продаване и дойдоха едни поляци и щях да я продам, даваха ми хубави пари, но до като ги чаках и размислих и не свалих и цент и ги изгоних. Мотора пали и върви като пушка и не искам да я продавам, само ме притеснява износената гърбица на вала и тракането, иначе като цяло съм много доволен.
Та въпроса е дали да карам на музика или да я продавам?

Потребителски аватар
synthez 3D
Потребител
Потребител
Мнения: 1563
Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008,
Местоположение: Г.Оряховица
Status: На линия

Re: Фокус Мк2 1.6 16в 2008 100коня трака на студено

Мнение от synthez 3D » 17 мар 2019, 08:31

Как разбра, че е износена гърбицата? Това може да се установи само ако се махне капака на клапаните и се измери реално. Ако виждаш участък по гърбицата, който е по-лъскав, това е нормално, все пак там има триене между гърбицата и повдигача и е нормално да има следи. Дали да я продаваш можеш да решиш само ти и едва ли някой може да даде съвет от разстояние без дори да е видял двигателя, или чул въпросното тракане. Всеки шум е специфичен и само по описание много трудно може да се направи точна диагностика. За мен ако шумът изчезва след загряване, всичко е наред, но това си остава само предположение, тъй като не съм го чул реално. Пробвай да запишеш едно видео и да го споделиш тук, за да се опитаме да придобием по-ясна представа.
Изображение

aspasia
потребител
потребител
Мнения: 1063
Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Фокус Мк2 1.6 16в 2008 100коня трака на студено

Мнение от aspasia » 17 мар 2019, 13:32

milko1988 написа:
17 мар 2019, 00:40
Сега е на 179000км,купих е от един дядо много нова беше, мотора, трака когато си иска, одеве я обявих за продаване и дойдоха едни поляци и щях да я продам, даваха ми хубави пари, но до като ги чаках и размислих и не свалих и цент и ги изгоних. Мотора пали и върви като пушка и не искам да я продавам, само ме притеснява износената гърбица на вала и тракането, иначе като цяло съм много доволен.
Та въпроса е дали да карам на музика или да я продавам?
Колега не влизай с тези филми за повдигачи и валове няма начин без да сваляш капака на клапаните да разбереш в какво състояние са валовете виж това видео и ще ти стане ясно https://www.youtube.com/watch?v=i3Lfmb1v2BU и мисля че няма какво повече да се коментира

Потребителски аватар
milko1988
потребител
потребител
Мнения: 33
Регистриран: 18 окт 2010, 20:33
Модел на автомобила: Ford Focus mk2 1.6 16v
Местоположение: Германия
Status: Извън линия

Re: Фокус Мк2 1.6 16в 2008 100коня трака на студено

Мнение от milko1988 » 17 мар 2019, 21:30

Ако трябва да извършвам такъв ремонт, то по-добре да си я карам така, пък колкото изкара.

Потребителски аватар
milko1988
потребител
потребител
Мнения: 33
Регистриран: 18 окт 2010, 20:33
Модел на автомобила: Ford Focus mk2 1.6 16v
Местоположение: Германия
Status: Извън линия

Re: Фокус Мк2 1.6 16в 2008 100коня трака на студено

Мнение от milko1988 » 20 мар 2019, 01:51

Днес установих, че тежкото тракане изчезва след някоя минута, ама дори и топла продължава да трака, звука абсолютно същия като на старите фиести и с подаване на газ се усилва. Всичко това е се чува горе в главата в близост до капака и. Току що прочетох в немските форуми, че този и не само този бензинов мотор нямат хидравлични, а механични повдигачи и са с някакви чашки като бутала и се продават с 20 различни дебелини според износването, другото, което разбрах е, че на 150хил.км се настройвали клапаните. Дали е вярно това?

Потребителски аватар
synthez 3D
Потребител
Потребител
Мнения: 1563
Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008,
Местоположение: Г.Оряховица
Status: На линия

Re: Фокус Мк2 1.6 16в 2008 100коня трака на студено

Мнение от synthez 3D » 20 мар 2019, 08:06

Това е вярно, но не се настройват на 150000 (160000 според Форд) а се проверяват дали са в норма. Характерното обаче е това, че при износването на клапаните с времето хлабините НАМАЛЯВАТ, а не се увеличават. По тази причина е невъзможно клапаните да тракат при почти никакви обстоятелства. Можеш да провериш хлабините, но със сигурност ако има износване, те ще са по-малки от заводските, дори и да са в норма. Тракането не е от тях и щом след загряване намалява драстично, значи всичко е наред. Просто това е особеност на въпросния двигател.
Изображение

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1186
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Фокус Мк2 1.6 16в 2008 100коня трака на студено

Мнение от fordmaniac » 20 мар 2019, 08:42

Тракането е често срещано при тези мотори, при мен са докарвали също. За износен разпределителен вал не се притеснявай, Форд отдавна нямат такъв проблем.
Конструктивно моторите са с много къса пола и в горна мъртва точка трака при смяна на посоката, особено при повишена хлабина бутало-цилиндър. Звука е характерен и се чува високо горе в блока, затова често се бърка със звуци от газоразпределителния механизъм.
https://clubford.org/forum/viewtopic.ph ... B0#p549935
https://clubford.org/forum/viewtopic.ph ... 81#p544426
Поздрави.

freeway
потребител
потребител
Мнения: 244
Регистриран: 26 дек 2016, 23:08
Местоположение: sofia
Status: Извън линия

Re: Фокус Мк2 1.6 16в 2008 100коня трака на студено

Мнение от freeway » 20 мар 2019, 20:05

При повишена хлабина бутало-цилиндър, не е ли редно да имаме и повишен разход на масло?
Колегата споменава за 0,5л. на 8-10хил.км. но не ми се вижда чак толкова много.
Поздрави

Потребителски аватар
synthez 3D
Потребител
Потребител
Мнения: 1563
Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008,
Местоположение: Г.Оряховица
Status: На линия

Re: Фокус Мк2 1.6 16в 2008 100коня трака на студено

Мнение от synthez 3D » 20 мар 2019, 21:21

Хлабината между сегментите и цилиндъра не е повишена, така че няма повишен разход на масло. Буталото се клати при преминаването през горна мъртва точка и долната му част ( полата ) чука по цилиндъра при студен двигател. Когато буталото се разшири от загряването всичко става плътно и няма достатъчно място, където да се извършва това клатене и съответно чукането намалява, или изчезва.
Изображение

Потребителски аватар
milko1988
потребител
потребител
Мнения: 33
Регистриран: 18 окт 2010, 20:33
Модел на автомобила: Ford Focus mk2 1.6 16v
Местоположение: Германия
Status: Извън линия

Re: Фокус Мк2 1.6 16в 2008 100коня трака на студено

Мнение от milko1988 » 21 мар 2019, 01:30

Като подам рязко газ при топъл мотор причуква като метал в метал. Това нещо има ли оправия попринцип и могат ли да се изкарат буталата през картера и после пак оттам да се монтират или новите трябва отгоре да влязат. Правя си сметка дали е поправимо това нещо и колко ще струва. Буталата са по 100лв бройката, ама там има и други работи, гарнитури, сегменти, основни, биелни лагери.,филма май е голям.

Потребителски аватар
synthez 3D
Потребител
Потребител
Мнения: 1563
Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008,
Местоположение: Г.Оряховица
Status: На линия

Re: Фокус Мк2 1.6 16в 2008 100коня трака на студено

Мнение от synthez 3D » 21 мар 2019, 07:34

С нови бутала шумът намалява (защото на старите има луфт и в буталния болт), но не изчезва напълно по описаната по-горе причина. Казвам ти, че и на нова кола се чува, ако се заслушаш. Може да е съвсем тихо, но го има докато загрее двигателя. Буталата се вадят и монтират отгоре т.е. трябва да се свали главата и да се отвори картера, за да има достъп. Това е доста работа, която може да се направи, само ако шумът е прекалено голям и го има и при загрял двигател. Цялата операция по смяната на буталата е равносилна на почти основен ремонт т.е. трябва да прецениш дали те дразни толкова много, че да си струва да влизаш в това приключение.
Изображение

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1186
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Фокус Мк2 1.6 16в 2008 100коня трака на студено

Мнение от fordmaniac » 21 мар 2019, 07:56

Финансово филма е голям, още повече, че трябва да се търси подходящата размерна група бутала за осигуряване на допуска по хлабина.
През картера бутала не излизат.
Тъй като тези случки с тракане го има и на почти нови коли, не говорим за износен мотор с повишен разход на масло. Нарушената хлабина на бутала-цилиндровата група не е толкова от износване и съответна сегментите също не са износени достатъчно, че да не държат маслото.
Поздрави.

Потребителски аватар
milko1988
потребител
потребител
Мнения: 33
Регистриран: 18 окт 2010, 20:33
Модел на автомобила: Ford Focus mk2 1.6 16v
Местоположение: Германия
Status: Извън линия

Re: Фокус Мк2 1.6 16в 2008 100коня трака на студено

Мнение от milko1988 » 21 мар 2019, 09:42

Сега е студено и сутрин нямам много време да я оставям повече от 1мин да загрее и веднага тръгвам. Днес преди да закарам детето на училище слезнах по-рано и я оставих 10мин. да работи. Като загря както трябва и всичко изчезна, но като тръгна на студено и я карам на къси разстояния си трака, иначе имам стабилно парно, маслото не го пипа и върви доста прилично за куц 100 к.с. мотор. Значи лятото няма да имам проблем. Миналата година не забелязах да е толкова шумна като беше над 15 С.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта