Страница 1 от 2

Ford Focus Mk1 1.8 TDCi 115 hp. - Отново авариен режим, отново същите грешки

Публикувано: 23 апр 2019, 10:55
от Joe
Здравейте!
Да ви споделя и моя проблем. Сагата започна декември месец, съвсем нормално палене на студено, нормална работа на двигателя, докато изведнъж при потегляне на светофар колата влиза в авариен режим и губи мощност - "гласът" се променя оборотите се ограничават до 3200. Закарах я на ремонт, където записаните грешки бяха P1200 и P2336 - оправиха я за 2 часа, единственото нещо което ми казаха е, че компютърът е изтрил кодовете на инжекторите и е трябвало да ги обучат наново. Обучиха ги колата си вървя цял месец без проблем, докато отново не се получи абсолютно аналогичното нещо - отново добре работеща кола през целия ден и отново при потегляне на кръстовище, пак авариен режим и отново горе упоменатите грешки. Окей, казвам си дюзи, свалихме ги тествахме ги - всичко е в норми, имахме съмнение в маркучите за горивото - сменихме ги, отново ги нямаше кодовете въведохме ги и повече от месец никакъв проблем. Тръгвам да се прибирам по магистралата , всичко е наред наложи се да намаля скоростта, след това тръгвам да ускорявам и отново.... :evil: Прибрахме се благополучно, карам я на диагностика и отново P1200 и P2336.. Какъв може да е проблема, четох за детонационен датчик, възможно ли е от него да се получава някаква невярна информация и да се бърка компютъра, че чак да изтрива кодовете... Помагайте..
Благодаря, предварително!!

Re: Ford Focus Mk1 1.8 TDCi 115 hp. - Отново авариен режим, отново същите грешки

Публикувано: 23 апр 2019, 11:43
от ЯЛТА
Гошо-Specialista e при теб в Ямбол, обади му се, уговорете се, и ще ти реши проблема.
Георги-Специалиста

Re: Ford Focus Mk1 1.8 TDCi 115 hp. - Отново авариен режим, отново същите грешки

Публикувано: 23 апр 2019, 18:45
от Penyo63
преди немного време имаше подобен на твоя случай, моето мнение, продиктувано от опита ми е, проблема идва от генератора. Не помня, пък и няма значение, но мисля че мнението не беше взето под внимание. Но всеки решава за себе си.

Re: Ford Focus Mk1 1.8 TDCi 115 hp. - Отново авариен режим, отново същите грешки

Публикувано: 23 апр 2019, 21:46
от Joe
Penyo63 написа:
23 апр 2019, 18:45
преди немного време имаше подобен на твоя случай, моето мнение, продиктувано от опита ми е, проблема идва от генератора. Не помня, пък и няма значение, но мисля че мнението не беше взето под внимание. Но всеки решава за себе си.
Тоест, по-конкретно ще може ли да разясниш?

Re: Ford Focus Mk1 1.8 TDCi 115 hp. - Отново авариен режим, отново същите грешки

Публикувано: 23 апр 2019, 22:02
от OgiDogi
Joe написа:
23 апр 2019, 21:46
Penyo63 написа:
23 апр 2019, 18:45
преди немного време имаше подобен на твоя случай, моето мнение, продиктувано от опита ми е, проблема идва от генератора. Не помня, пък и няма значение, но мисля че мнението не беше взето под внимание. Но всеки решава за себе си.
Тоест, по-конкретно ще може ли да разясниш?
Ако генераторът има проблеми с регулирането и стабилизирането на изходното напрежение, може да шашка с импулси електрониката из автомобила. Наскоро имах такъв случай с Chevrolet Captiva, който набиваше грешки за проблеми с ABS и ESP, самозацепваше си 4х4 и тътреше гуми при навит волан, заради изгорял 1 изправителен диод от блока на генератора.

Re: Ford Focus Mk1 1.8 TDCi 115 hp. - Отново авариен режим, отново същите грешки

Публикувано: 23 апр 2019, 23:00
от Joe
OgiDogi написа:
23 апр 2019, 22:02
Joe написа:
23 апр 2019, 21:46
Penyo63 написа:
23 апр 2019, 18:45
преди немного време имаше подобен на твоя случай, моето мнение, продиктувано от опита ми е, проблема идва от генератора. Не помня, пък и няма значение, но мисля че мнението не беше взето под внимание. Но всеки решава за себе си.
Тоест, по-конкретно ще може ли да разясниш?
Ако генераторът има проблеми с регулирането и стабилизирането на изходното напрежение, може да шашка с импулси електрониката из автомобила. Наскоро имах такъв случай с Chevrolet Captiva, който набиваше грешки за проблеми с ABS и ESP, самозацепваше си 4х4 и тътреше гуми при навит волан, заради изгорял 1 изправителен диод от блока на генератора.
Интересно, но преди около година и малко правих ремонт на алтернатора, като смениха абсолютно всичко освен намотките..

Re: Ford Focus Mk1 1.8 TDCi 115 hp. - Отново авариен режим, отново същите грешки

Публикувано: 24 апр 2019, 09:14
от Penyo63
Щом казваш че генератора е наред, остава варианта да има някъде хлабава, корозирала маса. Идеята е че се получават пликове в системата.

Re: Ford Focus Mk1 1.8 TDCi 115 hp. - Отново авариен режим, отново същите грешки

Публикувано: 24 апр 2019, 23:10
от S_C
Алтернатор, правен в тукашен сервиз преди година, спокойно можеш да го подозираш за проблемен според мен.

Re: Ford Focus Mk1 1.8 TDCi 115 hp. - Отново авариен режим, отново същите грешки

Публикувано: 25 апр 2019, 15:18
от Miri4
Аз имам същия проблем и инаправо съм в шах.
https://clubford.org/forum/viewtopic.php?f=9&t=79261
Явно компютъра се бъгва по някяква причина но никой не знае какво става, и това е най-гадното.
От ровенето по разни форуми има някои идеи:
- да се презапише целия софтуер.
- да се проверят и генерират нови кодове на инжекторите.
-проблеми по ел.инсталацията и генератора.
Относно обсъжданата идея за пробит или прекъснат диод на генератора едва ли е това ,при положение че той си дава нормалното напрежение.
Волтмера постоянно ми е включен в запалката и показва абсолютно нормално напрежение.Проверих всички маси по ел инсталацията.Всичко е нормално.
В моята тема лансирах идеята да се сложи LC филтър на захранването на компютъра, но никой не я коментира.Като се загледах в схемата ,той се захранва с но 2-3 входа по шина 30 и още толкова по шина 15.Нямам данни каква е консумацията на всяка шина за да изчисля параметри на филтъра.
Оказва се ,че това е много срещан проблем при тези двигатели и обикновенно се тръгва на " проба-грешка" което е наливане на пари от пусто в празно.
Айде умниците на форума дайте да дадем.

Re: Ford Focus Mk1 1.8 TDCi 115 hp. - Отново авариен режим, отново същите грешки

Публикувано: 25 апр 2019, 20:29
от Penyo63
колега Мирич, с волтметър да не съм те чул друг път, да търсиш проблеми от този род в автомобил. Използва се осцилоскоп с настроен тригер по напрежение над определена стойност. Добро начало е например 14.2 волта. Ако се препълни паметта с пикове до степен да не може да се разбере от изобилието, се минава на следващо по-високо напрежение докато стане ясно, по- скоро докато се залови нарушителя, тоест зловредния пик. може да стане бързо може да стане бавно самото залавяне. Затова не съм си и играл лично аз, по тая тема. По другото ти предложение за LC филтъра, за там все още не съм прочел достатъчно книги за да мога да го коментирам, затова нямам идея какво може да се направи. Мисля само, че това е неизследвана област докрай. Може би нещо може да се направи на принципа проба- грешка. Све пак докато не се опита не може да се твърди, че не става. Но първото и най- важно нещо е да се залови врага, (пикът) за да се знае с какво човек си има работа. Това бяха моите пет стотинки в отговор на твоя призив: Айде умниците на форума дайте да дадем.

Re: Ford Focus Mk1 1.8 TDCi 115 hp. - Отново авариен режим, отново същите грешки

Публикувано: 25 апр 2019, 20:46
от OgiDogi
Miri4 написа:
25 апр 2019, 15:18
...Нямам данни каква е консумацията на всяка шина за да изчисля параметри на филтъра...
И с какво ще ти помогне консумацията, освен да оразмериш сечението на проводника?
Останалото се смята според срязващата честота на контура. Едва ли честоти в пъти по-ниски от работната честота на микропроцесора ще оказват влияние за "загуба на памет", затова си избираш нещо от рода на 2-5-10 kHz и смяташ. Като за начало и за проба, можеш да резнеш LC филтъра от окабеляването на някое по-старо автомобилно радио/CD и да пуснеш през него захранването само на компютъра.

Re: Ford Focus Mk1 1.8 TDCi 115 hp. - Отново авариен режим, отново същите грешки

Публикувано: 27 апр 2019, 10:06
от Miri4
Колги много се радвам,че реагирахте веднага.

-колега Мирич, с волтметър да не съм те чул друг път, да търсиш проблеми от този род в автомобил. Използва се осцилоскоп с настроен тригер по напрежение над определена стойност.

Penyo63 -Това за волтметъра го казах в смисъл, че ако има дефектен диод в алтернатора /изгорял или случайно прекъсващ/ напрежението няма да достига нормална стойност или ще пропада,което може да се хване и с волтметър.
Да имам и осцилоскоп, но за съжаление не е запомнящ и да се хване къс импулс е мисия невъзможна .На всичко отгоре това трябва да стане при движеща се кола за да е реално.Въпреки това съм правил опити/ синът ми кара пък аз се дзверя в екрана /.Нищо не се вижда. Тук
влизаме в дълбоки изследователски води за които нямям условия.Мъка.

OgiDogi- подготвил съм няколко филтъра но в процесора вризат 7-8 плюса и се чудя на кой от тях да сложа филтър, защото не се знае кой каква верига от процесора захранва.Освен това няма никакви данни за тях и от там каква ефективност ще имат. Мъка.

Все пак Ви благодаря за отзива.Живи и здрави.

Re: Ford Focus Mk1 1.8 TDCi 115 hp. - Отново авариен режим, отново същите грешки

Публикувано: 27 апр 2019, 10:31
от Miri4
Искам да чуя и мнението на Гошо-Specialista, като другия умник от форума и известен дизелжия.
Най вече искам да коментира идеята за генериране на нови кодове на вече поработили инжектори.

Идеята е следната:
-Кода се генерира при производството или след основен ремонт на дюзата и той се определя от механичните параметри на конкретната дюза.
В процеса на работа механичните параметри се променят и вече не отговарят на записания код.
Не е ли по-добре/ въпреки че от моите нямам оплакване/ все пак да им се генерират и вкарат нови кадаве отговарящи на текущото им састояние.Така ако някой от параметрите е бил в гранично състояние и компютъра не може да го коригира, вече ще може и може би нямя да си губи кода.
Просто си разсъждавам.

Re: RE: Re: Ford Focus Mk1 1.8 TDCi 115 hp. - Отново авариен режим, отново същите грешки

Публикувано: 27 апр 2019, 10:33
от Roninn

Miri4 написа: Penyo63 -Това за волтметъра го казах в смисъл, че ако има дефектен диод в алтернатора /изгорял или случайно прекъсващ/ напрежението няма да достига нормална стойност или ще пропада,което може да се хване и с волтметър
Грешиш....аз имам същия проблем с генератора ,при мен е 130 Амперов ,четките задраха пръстените,дадох да му ги сменят.След смяната , напрежението играе 1.5-2 волта ,на празен ход 14.4-14.7 на обороти пада до 13 волта.

Няма реле регулатор,в динамото има компютърен модул,на който еку му казва какво да прави.Смених диодната плочка за всеки случай,имам и нов модул.Оказа се че след смяната на пръстените,същите имат леко радиално биене,и не контактуват по цялата повърхност.

Но на мен не ми пука,аз съм със Сименс,плуг анд плей....няма номера и т.н


Та,при пробил диод,модула ще компенсира напрежението,но тока ще падне и то доста,от там ще имаш недозареждане на акумулатора и това лятото няма да го усетиш.

Re: Ford Focus Mk1 1.8 TDCi 115 hp. - Отново авариен режим, отново същите грешки

Публикувано: 27 апр 2019, 10:57
от Miri4
Колега Roninn ,
Да - при теб проблема е бил лош контакт на четките и от там при натоварване на генератора не може да компенсира.
При мен на ПХ и макс. товар напрежението е в норма. Т .е. не виждам проблем в генератора поне за сега.

Re: Ford Focus Mk1 1.8 TDCi 115 hp. - Отново авариен режим, отново същите грешки

Публикувано: 27 апр 2019, 12:44
от OgiDogi
Miri4 написа:
27 апр 2019, 10:06
...

OgiDogi- подготвил съм няколко филтъра но в процесора вризат 7-8 плюса и се чудя на кой от тях да сложа филтър, защото не се знае кой каква верига от процесора захранва.Освен това няма никакви данни за тях и от там каква ефективност ще имат. Мъка...
Като гледам схемата в AutoData, най-вероятно модулът за управление на инжекторите пази информацията за кодовете, тъй като той следи датчиците на валовете, детонационен, температура и налягане на гориво и на него е поверено управлението на налягане в рейката и инжекторни времена. Той се храни само от една верига - F12 (15A) и K251, на която евентуално можеш да монтираш LC филтър и да му провериш черно-жълтия проводник към маса за корозия.

Re: Ford Focus Mk1 1.8 TDCi 115 hp. - Отново авариен режим, отново същите грешки

Публикувано: 27 апр 2019, 17:25
от specialista
Каквито и кодове да се запишат в паметта,ако има причина да ги "забрави"
пак ще ги забрави.

Re: Ford Focus Mk1 1.8 TDCi 115 hp. - Отново авариен режим, отново същите грешки

Публикувано: 27 апр 2019, 19:45
от Penyo63
Колеги, ако на един генератор му се махне регулатора, може да генерира около 70 волта напрежение. Това съм го пробвал. Приемаме, че при определени обстоятелства лош контакт вътре в генератора, лоша маса или кой знае какво се образува пик на напрежение достигаш 70 волта максимум. Достатъчно да бъгне компа или той или някой от хармониците му. Явно не може да го изгори, защото е с малко времетраене. Да се слага LC филтър- неудачно по две причини: първата Опитах се да изчисля филтъра и да видя какво се продава от китайците в Али експрес ударих на камък, Няма предлагане за такива амперажи. Второ самия филтър ще внесе своя корекция на сигнала,може да стане и по лошо. За мен най-правилно и евтино е да се монтира неелектролитен кондензатор със стойност 1-3 микрофарада, поне 200 волта, преди плюса на батерията. Това го казвам като начало на експеримента, а не че резултата е факт. Колега Мирич работа не е проста и колкото навлизаш в проблема виждаш, че е трудно решим. Ако решението е смяна на генератора с нов, това е за мен най-правилното нещо.

Re: Ford Focus Mk1 1.8 TDCi 115 hp. - Отново авариен режим, отново същите грешки

Публикувано: 30 апр 2019, 21:12
от Joe
Общо взето излиза, че трябва да се провери електрическата система. Аз все си мисля, че е някоя буксичка, която не прави добър контакт и просто за момент всичко се "бъгва" и бам.
А дали е възможно да взима въздух и да губи налягане?? Тогава обаче дали грешките не би трябвало да са различни, защото тези които записва не говорят за никакво налягане...

Re: Ford Focus Mk1 1.8 TDCi 115 hp. - Отново авариен режим, отново същите грешки

Публикувано: 01 май 2019, 13:04
от Miri4
Борбата продължава. Благодаря на колегите за идеите.Друго си е да мислят повече мозъци. Въпреки ,че темата е за изследователския екип на Форд няма да се предаваме.

Колега Penyo63 ако приемем ,че кодовете се губят от висок кратък импурс с неизвестен произход то LC филтъра няма да помогне.Знаем че правоъгълния импулс се разлага на безброй хармонични и няма филтър който да го спре.Освен това той може да породи и други проблеми. За това се отказвам от тая идея.Идеята за неелектролитен кондензатор ми харесва и ще я направя. Благодаря.

Колега OgiDogi ако приемем ,че кодовете се пазят в IDM модула мисля да сложа след F12 един мощен и бърз ценер диод на 15-16 в.А ко до него достигне висок импулс той ще пробие и ще го отведе към маса.Според мен това е най-бързия "бушон" . В най-лошия случай ще изгори ценера и след него и предпазителя.Така ще ги направя конструктивно , че ако ми се случи на път -сменям предпазителя и продължавам.

Още веднъж -благодарности.