Чек..не пали..бензинова помпа

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
betmania
потребител
потребител
Мнения: 12
Регистриран: 18 ное 2018, 11:06
Местоположение: sofia
Status: Извън линия

Чек..не пали..бензинова помпа

Мнение от betmania » 01 юни 2019, 19:21

Здравейте, Фокус 1,6 2000г, не пали, бензиновата помпа не се чува при контакт и свети чека? въпроса ми е може ли заради друг проблем да не се позволява на помпата да бачка или чека може би свети заради неизправна помпа?

Ради-1
потребител
потребител
Мнения: 823
Регистриран: 20 юни 2013, 18:06
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 '00 lpg
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Чек..не пали..бензинова помпа

Мнение от Ради-1 » 01 юни 2019, 19:35

Провери каква грешка е записана - натискаш бутона за нулиране на километража, вкарваш ключа, даваш на контакт и изчакваш да видиш test. След това натискаш бутона докато видиш dtc и цифрите до него

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk



Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2042
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Чек..не пали..бензинова помпа

Мнение от OgiDogi » 01 юни 2019, 20:11

betmania написа:
01 юни 2019, 19:21
Здравейте, Фокус 1,6 2000г, не пали, бензиновата помпа не се чува при контакт и свети чека? въпроса ми е може ли заради друг проблем да не се позволява на помпата да бачка или чека може би свети заради неизправна помпа?
Много ясно, че ще свети лампата за неизправност, докато двигателят не работи. Като запали нормално и всички данни са в норми, тогава изгасва лампата.
Няма причина да не тръгва помпата (ако е изправна), освен ако компютърът не засича късо съединение по инжекторите или липсва захранване на релето. И в двата случая ще има записана грешка, но трябва така или иначе да се закачи диагностика. Ако няма грешки - проверяваш на буксата дали излиза напрежение и ако излиза, сменяш помпата. Ако не излиза напрежение, търсиш инерционния прекъсвач, който трябва да спре захранването ѝ при удар.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

betmania
потребител
потребител
Мнения: 12
Регистриран: 18 ное 2018, 11:06
Местоположение: sofia
Status: Извън линия

Re: Чек..не пали..бензинова помпа

Мнение от betmania » 01 юни 2019, 23:27

мерси колега за отговора, сутринта ще диагностицирам, иначе до сега видях нейнето реле, не намерих нейния бушон, спрях за едни кюфтета днес и ме остави, след сваляне на клемата първия път не свети чека, след едно неуспешно запалване светва, а самата помпа въобще не се чува че подкачва, извадих горивен маркуч преди горивната рейка няма помен за бутане на гориво, имаше едно странно претрисане при рязко подаване на газта, дали е било от недостиг на гориво

Филипов
потребител
потребител
Мнения: 504
Регистриран: 13 дек 2006, 23:34
Модел на автомобила: Escort 1,6 16V Ghia
Местоположение: Плевен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Чек..не пали..бензинова помпа

Мнение от Филипов » 02 юни 2019, 13:12

Виж датчика за удар - трябва да спира горивото. При мене в краката в ляво - бутонче и трябва да се натисне. Нататък
Филипов написа:
03 юни 2018, 20:11
Не знам как е при Focus. Сега на сбирката разчоплихме моята. При контакт тръгва за няколко секунди и спира. На куплунга са 4 проводника - 2 за помпата постоянно напрежение от и 2 за датчика на нивото. След като стартира не се чува да бръмчи/върти. Като мине на газ мога да извадя куплунга и колата продължава да работи. Иначе спира. Та вероятно вътре има някакъв изключвател за налягане и като го има не върти. За да се стопи помпа трябва тя да се върти постоянно без изключване. В моята "кочина" рядко има повече от 5 литра. Задължително пали на бензин. Та ако всичко това е вярно трябва да се е стопила отдавна.
Навремето един ме убеждаваше че е дефектна, но излезе от таблото с предпазители.
https://clubford.org/forum/viewtopic.ph ... 8&#p478898
При мен не врътваше бензиновата помпа и не можеше да пали. След тъпи изказвания на няколко пишман майстора че ми е дефектна бензинова помпа и трябвало да се сменя, но тя пък е в резервоара под задната седалка се оправих сам. Глупаците нищо не знаеха и обясняваха че въртяла непрекъснато. Установих че работи само 2-3 секунди при подаване на контакт. При мен като извадя куплунга идваше напрежение, обаче при проба с лампа тя не светваше. Та им теглих майната.
Свалих таблото, огледах го под лупа, не открих студени/лоши спойки. Презапоих го цялото - около 1 час работа. Оттогава 4 години нямам никакъв проблем. Като не разбирате дайте го някой да го презапои, вместо да ровите из моргите за друго. Ще стане по-бързо, по-евтино и по-качествено.

За фокусите уж няма толкова проблеми с таблото, но не пречи да се провери. На куплунга на помпата трябва да има достатъчно ток за да свети лампа.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 46 госта