Смяна на двигател

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
abv
потребител
потребител
Мнения: 3
Регистриран: 19 юни 2019, 02:15
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Смяна на двигател

Мнение от abv » 19 юни 2019, 02:26

Здравейте колеги,
Имам фокус мк1 1.4i скоро счупих мотора. Въпросът ми е дали мога да сложа направо 1.8 или 2.0 и колко ще ми излезе.

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1609
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Смяна на двигател

Мнение от fordmaniac » 19 юни 2019, 08:29

Директният вариант е 1.6. Най-малко преправяне на всичко под капака. Може да се смени компютъра на инжекциона, пробвано е да се кара и с 1.4 компютър, пак става.
1.8 и 2.0 периферията е много различна, тогава ти трябва цяла кола - донор за да се прехвърлят инсталации, маркучи, въздушен филтър ...
Поздрави.

abv
потребител
потребител
Мнения: 3
Регистриран: 19 юни 2019, 02:15
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Смяна на двигател

Мнение от abv » 19 юни 2019, 09:15

А точно какво трябва да се преправя ако сложа 1.6

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Смяна на двигател

Мнение от S_C » 19 юни 2019, 10:14

Я дай да посмятаме малко "какво трябва"

1.Мотор
2.Работа по смяната му.
3.Пълно обслужване на новия мотор
4.Технотест
5.Смяна на документи в КАТ
6.Нова застраховка ако попада в друга застрахователна категория, а най-често точно там е прокарана границата- до 1500 и над 1500 м3.)

Само нещата до тук, ако приемем, че всичко друго по колата е в перфектно състояние, ще ти струва над 1000 лева. И срещу тях ще получиш....същия стар Фокус. Цялата операция е безсмислена, а за хилядолетен курник, спасен от скрапа в Италия или Германия е и икономически нерентабилна. Такава инвестиция си заслужава ако ще получиш нещо повече. По-нова кола, по-висока екокатегория, по-нисък разход и т.н.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1609
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Смяна на двигател

Мнение от fordmaniac » 20 юни 2019, 20:31

Тъй като съм го правил, трябва ти донор с двигател и компютър.
Разликите по мотора са във всмукателният колектор, за дросела не съм 100% сигурен, ама го сложих с 1.6 колектора. С компютър 1.4 движи, но не идеално ( компромис ) . Като купуваш мотор, ако искаш регистрация ти трябва договор ( не нотариално заверен ) със собственика за покупко продажба на същият.
Относно точките на S_C :
1 , 2 и 3 са ясни.
4. технотест не е нужен, ако не се превишава мощността за модела.
5. ако мислиш да продаваш колата, само тогава се занимаваш
6. няма такова нещо 1500 , разликата в гражданска е 2 лВ в някои застрахователи, при други и няма : https://iandgbrokers.com/calculator-grajdanska/
1.jpg
2.jpg
Поздрави.

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Смяна на двигател

Мнение от S_C » 21 юни 2019, 00:45

Така беше някога. Вече не е. Защо...ами защото компонентите по формулите станаха повече.
ГО-смята се на кубатура. Не само, но тя е основна. Пробвай на калкулатора-същата кубатура, различни коне, да видиш какво се променя.
Местен данък-тука е манджа с грозде, пишем я при "видимите резултати" от сегашното управление, понеже няма къде другаде и на чия сметка...Та за местния данък кубатурата няма значение, но има значение мощността и екокатегорията. Отделно в Технотест винаги е имало изискване като се сменя мотор, той да е същата или по-висока екокатегория. Само, че преди това беше формалност. В КАТ може още да няма 20-годишни купета с Е6 мотори...ама ще ги отима...когато далавераджиите се усетят каква врата е оставена отворена, при това насред полето. Запасил съм се с пуканки и периодично ще хвърлям поглед на резултата от мача-не за друго, ами защото го знам как ще свърши. :)

Следващия момент, да не дава оня горе...е при ПТП и номер на мотор се окаже различен от тоя по талон. Проблем-много голям!

КАТ-Община и ГТП са свързани в момента в единна система. След някоя година ще свържат и винетките.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1609
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Смяна на двигател

Мнение от fordmaniac » 21 юни 2019, 07:11

Вчера ми докараха кола след технотест, така че не говоря наизуст. Ти погледна ли гражданската от сайта???
А за номер на мотора ще изчакам някъде да го видят... ако щеш и при катастрофа , да уе

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Смяна на двигател

Мнение от S_C » 21 юни 2019, 08:52

Е хубаво...като не се иска технотест, какво е правила там? Въпросът беше дали може да се смени 1,4 с 1,6 без технотест. Не може. Може само с друг 1,4.
Екокатегорията как и е определена ? Ако няма, в КАТ ще я пишат без категория, но местният данък става друг.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Смяна на двигател

Мнение от HACKO » 21 юни 2019, 13:42

Дори една буква в кода на двигателя да не съвпада в КАТ Х-во се изисква технотест.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google Adsense [Bot] и 56 госта