Страница 1 от 1

C-MAX 1.6 TDCI '06 - СТРАННО ПОВЕДЕНИЕ НА ТУРБО

Публикувано: 15 сеп 2019, 17:26
от Roy
Здравейте, колеги!

Имам нужда от помощ при диагностицирането на проблем, който ми се проявява при сегашната ми кола.

Колата - C-MAX 1.6 TDCI /90 PS/ 2006 г.

Проблема - По време на движение чувам звук (вероятно от турбото) наподобяващ затваряне на клапан или изтегляне на вакуум след което
звука издаван от турбото става много тежък и плътен на някаква въртяща се част. Колата продължава да има тяга /не знам дали е в пълния си капацитет/ и се чува нещо като щракане в оборотите когато турбото работи. Гася двигателя, след което стартирам отново и всичко е нормално до следващите 10-20 км.

Бях в сервиз, където са огледали вакуум маркучите и са закачени. При комп. диагностика не показва грешки, като не ми свети и check engine лампата. Майсторите казват, че турбото работи.

Имам едно омасляване около турбото като сега съм измил двигателя и ще чакам да видя от къде ще потече. Имам следи от масло в маркуча на клапана монтиран на турбото и е омаслен целия клапан.

Бих искал да ви помоля за помощ при диагностиката, за да разберем източника на проблема.

П.П. - Нямам загуба на двигателно масло, повишен разход на гориво и пушеци от ауспуха.

Re: C-MAX 1.6 TDCI '06 - СТРАННО ПОВЕДЕНИЕ НА ТУРБО

Публикувано: 15 сеп 2019, 21:12
от OgiDogi
Roy написа:
15 сеп 2019, 17:26
...
Проблема - По време на движение чувам звук (вероятно от турбото) наподобяващ затваряне на клапан или изтегляне на вакуум след което
звука издаван от турбото става много тежък и плътен на някаква въртяща се част...

Бях в сервиз, където са огледали вакуум маркучите и са закачени. При комп. диагностика не показва грешки, като не ми свети и check engine лампата...
Отиваш пак на диагностика, но да се гледат данни в движение, докато има промяна в шумовете от двигателя. Може да се открие нещо в начален стадий и да ти спести големи разходи в последствие, че този мотор (PSA 1.6 HDi) още от време оно е склонен да къса оста на турбината. Просто е малък охлювът и турбината развърта до около 230 000 оборота/минута (според спецификациите на Citroen), за да нахрани всичките коне с въздух. Имаше дори някакъв сервизен бюлетин на Citroen, да се сменя in-line филтъра на захранващия с масло маркуч на турбината, че с времето намалявал дебита на маслото и оста спича и се къса.
Само това намирам в момента.